News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BogdanB

In iulie utilizatorul adiarc posta aici ca pe centura Sibiului, este curatat nisipul si mizeria intre sensuri. Ba mai mult exista si o masina care spala acostamentul, bravo Sibienilor !

O actiune similara a fost inceputa si langa Bucuresti, pe A1, incepand de la km 16 pana la 23 (de unde ies eu zilnic de pe autostrada). Doar ca actiunea a constat in strangerea tuturor mizeriilor in gramajoare, unele fiind chiar de dimensiuni impresionate, pe care ulterior nu le-a mai colectat nimeni.

De 4 saptamani aceste gramajoare stau martore a indolentei si nesimitirii CNAIR, munca prestata in zadar, fara o finalizare corecta. Tot acest praf este imprastiat din nou pe autostrada, de masini dar mai ales de vant.

Poate API sa sesizeze CNAIR cu privire la acest aspect ? Pare desprins dintr-un film cu prosti, cand parca vrem doar sa ne facem ca muncim. Mai bine nu maturau intre sensuri, daca nu aveau de gand sa si ridice mizeria stransa. Au fost astfel pierdute o multime de ore-om petrecute in conditii nu tocmai prielnice pe autostrada ...
Si ar mai putea sesiza si problema iluminatului pe A1 intre Bucuresti si Pitesti, cred ca in jur de 30-40% din becuri sunt functionale, nodul rutier Pitesti Est (iesire Brasov) sta stins de multe luni ...

BogdanB

Nu stiu daca mesajul meu anterior a fost factorul declansator, dar ca un facut, astazi CNAIR strangea mizeria raportata in mesajul de mai sus.
M-as bucura tare mult sa stiu ca cineva acolo sus in CNAIR chiar urmareste forumul cu atentie si efectueaza actiuni pentru remedierea deficientelor

Multumesc CNAIR pentru munca depusa, chiar daca o parte buna din mizeria stransa acum 4 saptamani a ajuns pe carosabil si parbrizele masinilor (am patit-o de cateva ori, mai ales cand te afli in spatele unui camion in depasire...)

Ionut

Forumul e urmărit de CNAIR. :)

M-as mira sa se fi mobilizat atât de repede... dar voi continuati să dati astfel de mesaje. Ajuta foarte mult.

SB76UFO

Pe centura Sibiu se petecea ieri cam nasol, am vazut portiuni raschetate, dar nu cum au facut ultimile dati pe toata banda, ci doar petece.







Si zona in care ieri a avut loc un accident, pe care la mentionat adiarc ieri arata asa:



si azi asa

"Prostia este eternă și invincibilă"

adiarc

la intrarea in tara dinspre Rep.Moldova in vama Albita e plin de gropi...pe o portiune mica,chiar in vama ,care este cumva o carte de vizita...din fericire imediat mai departe dai de drumul care este inca ceas la mai bine de 7 ani ( aprox ),de la reabilitare ( UMB )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

lotul 3 ,Orastie-Sibiu....de la Deva la Sibiu cel mai varza lot...pe langa denivelarile aproape continue,acum are si multe gropi mici,care au fost plombate primitiv si f.periculos pentru un drum de viteza - cu mixtura la rece.Daca nu se face o reparatie serioasa cu frezare/asfaltare normala si pe suprafete mai mari,nu doar peticiri,la iarna vom avea cratere care vor afecta toata structura rutiera ( asfalt,balast stabilizat,terasament )



in st.se vede si foreza de langa portiunea refacuta...care ..apropo,,...rezista ok











stam bine si cu trambulinele





momentan atat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/ancheta-a-cnair-in-cazul-mac-inii-cazute-in-dunare-ce-s-ar-fi-intamplat-cu-pasagerii.html

Quote
S-au dat primele sancţiuni după accidentul produs sâmbătă în Caraş-Severin, unde o maşină a căzut în Dunăre.

Doi soţi şi copiii lor sunt daţi dispăruţi de atunci. Singurul care a supravieţuit este şoferul, care avea permis de 7 luni. Şefii de la drumuri din Orşova şi Timişoara au fost demişi pentru că nu au înlocuit gardurile de protecţie de pe marginea şoselei, garduri distruse în urmă cu doi ani. În toată ţară sunt astfel de drumuri periculoase, fără nici un parapet pe kilometri întregi.

Balustradă de protecţie a şoselei, în locul în care s-a produs tragedia, s-a rupt în 2015 tot în urma unui accident rutier. Bucata respectivă ar fi trebuit înlocuită de cei de la secţia de drumuri Orşova, dar responsabilii au tot amânat lucrarea. Pentru că au gestionat prost situaţia, şeful secţiei de drumuri Orşova şi directorul regionalei Timişoara au fost demişi de conducerea Companiei Naţionale de Administrarea a Infrastructurii Rutiere.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Este indamisibil să stai doi ani şi să nu înlocuieşti un parapete. Şi culmea este că aveau parapeţi pe stoc."


Grav este că deşi în depozitele secţiei de Drumuri Orşova există garduri de protecţie pe stoc, pe Drumul Naţional 57, care merge spre Moldova Nouă, sunt zeci de locuri unde lipsesc cu desăvârşire. Distruse în urmă unor accidente, din nepăsare şi incompetenţă, gardurile nu au fost înlocuite.

Lipsa lor poate duce oricând la o nenorocire, aşa cum s-a întâmplat sâmbătă. Familia dispărută în Dunăre poate ar fi avut o şansă de supravieţuire dacă pe marginea şoselei există o balustradă care să oprească maşină lor să plonjeze în fluviu.

Cei doi soţi şi copiii lor, între care o fetiţă de doar 3 ani, sunt de negăsit. Cel mai probabil, cei patru au reuşit să iasă din autoturism după ce au spart geamurile, dar curenţii i-au tras în adânc.

Lipsa gardurilor de protecţie este o problema în multe locuri din ţară. Pe drumul de la Sinaia spre Piatră Arsă, în Dâmboviţa, o şosea care şerpuieşte prin munte mărginită de rape, există zone unde balustradele de protecţie lipsesc pe distanţe de kilometri.

Pe acest drum de munte când afară este ceaţă şi carosabilul este plin de zăpadă, parapeţii pot face difenta dintre viaţă şi moarte. Dar autorităţile au decis să monteze unele bare de metal doar pe ici, pe colo.

Asociaţiile care lupta pentru drepturile şoferilor au semnalat lipsa parapetelor de ani de zile responsabililor de la Compania Naţională de Administrare a infrastructurii rutiere.

Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura: "Semnalam aproape zilnic probleme atat pe drumuri nationale cat si pe autostrazi. Vorbim aici de parapete de protectie lipsa, vorbim de lipsa marcajelor. Bugetul de mentenanta al companiei de autostrazi a fost redus, se pare ca si la aceasta rectificare bugetara a fost in continuare redus bugetul initial."

Din cauza managementului prost al celor care au condus compania de drumuri în ultimii ani şi a intereselor ascunse care au făcut că mulţi dintre banii pentru infrastructură rutieră să fie cheltuitui pe proiecte cu dedicaţie, România se află pe ultimele locuri în ceea ce priveşte siguranţă rutieră în Uniunea Europenă. Anul trecut, în urmă accidentelor de circulaţie, ţară noastră a raportat 97 de morţi la un milion de locuitori - fiind devansată doar de Bulgaria, cu 99 decese.

Terminologia nu este foarte exacta (balustrade/garduri), dar in rest este relativ OK...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Pam pam!
Dati un share, ajuta mult.

Pozitie API @ Facebook

Aseară, Directorul Executiv al organizației noastre, Ionuț Ciurea, a avut o intervenție la Știrile PRO TV cu privire la lipsa parapetelor de protecție și gravele lacune în mentenanța drumurilor naționale și a autostrăzilor.

Răzvan Cuc, Ministrul Transporturilor, a cerut încă de ieri un raport cu privire la elementele de infrastructură rutieră care ar fi putut contribui la agravarea tragicului accident petrecut recent pe DN57, între Orşova şi Moldova Nouă, în dreptul locatităţii Coronini.

"Am constatat că atât DRDP Timişoara, cât şi secţia de Drumuri Orşova sunt vinovate, cel puţin de indolenţă şi proastă gestionare a teritoriului aflat în administrare. Din documentele primite reiese că secţia de Drumuri Orşova deţinea parapeţi pe stoc, dar că nu i-a folosit. Directorul Regionalei Timişoara ar fi trebuit să ştie acest lucru şi să dea dispoziţie ca aceşti parapeţi să fie înlocuiţi", a declarat Răzvan Cuc.

Decizia luată de Directorul General CNAIR, Ștefan Ioniță, a fost de demitere a Directorului Regionalei Timişoara, Horaţiu Simion, dar şi a Şefului Secţiei de Drumuri Orşova, Ion Cunicel. Din raportul prezentat a reieşit că în acea zonă parapetul era deteriorat de cel puţin 2 ani!

Atenționăm autoritățile că pentru a salva vieți omenești nu este suficient să demită directori! Ministrul și șeful CNAIR trebuie să asigure un buget suficient pentru mentenanță. Este nevoie de monitorizare atentă a zonelor periculoase, a punctelor negre și proceduri clare de răspuns rapid pentru înlocuirea parapetelor, dar și rezolvarea din timp a problemelor birocratice (proceduri de achiziție elemente de siguranță rutieră).

Anual își pierd viața aproximativ 1900 de oameni pe șoselele din România. Multe din aceste vieți pot fi salvate printr-o bună întreținere a drumurilor: parapete de protecție înlocuite la timp care conțin catadioptrii ("ochi de pisică"), marcaje rutiere vizibile și trasate imediat după asfaltare, curățarea de vegetație și de mizerie a parapetelor laterale și a liniei continue și, bineînțeles, un strat de uzură decent, fără gropi.

pasadia

Cred ca e deja o luna de cand aceasta grinda sta rupta intr-una dintre curbele dintre Predeal si Timis. Nu incurca traficul, dar totusi...

Ps: accidentul care a provocat situatia asta s-a soldat si cu o groapa in asfalt. Nici un semn ca ar dori sa o repare. (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


qsv

#565
Quote from: tom_sawyer on October 09, 2017, 06:05:08 PM
Directorul Regionalei Timişoara şi Şeful Secţiei de Drumuri Orşova au fost demişi astăzi ca urmare a proastei gestionări a drumurilor aflate în administrare


Mie mi se pare o declaratie de imagine a ministrului. Perceptia mea asupra lucrarilor de intretinere este ca bugetarea lor (in general vorbind si la nivel de sume ce se pot cheltui, nu de lucrari) a fost dintotdeauna facuta cu aprobarea politicului, pentru ca bugetul necheltuit sa poata fi repartizat ulterior catre alte zone la rectificari. Cel putin asa s-a intamplat in ultimii ani. Eu nu cred ca un DRDP cu bani multi nu este in stare/nu vrea sa ii cheltuie daca este lasat. Desigur ca si acolo e vorba de prostie, lipsa de implicare, proasta gestiune a infrastructurii, neurmarire corespunzatoare, etc si uneori nu se prioritizeaza cum trebuie si se ajunge la accidente grave...
Voi ce credeti?

adiarc

continuua lucrarile pe A1,fostul lot Salini-Impregilo...foreza este tot la aprox 500 m dupa viaductul Aciliu,sensul spre Sebes....probabil se toarna piloti forati...poza nu e clara,dar se lucreaza si dupa lasarea intunericului si erau in zona si betoniere...
pe celalat sens,unde am postat acele portiuni pline de gropi s-a frezat si asfaltat pe portiuni mai mari,mai ales din banda 1.La ora aceasta se circula doar pe banda 2.

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

pe DN1 la coborarea dinspre Bradu spre Vestem,paralel cu Fantanita Haiducului,avem in continuare o situatie f.periculoasa ( rapa de min.5M),in care parapetii lipsesc de peste 2 ani.Nu pot fii schimbati pur si simplu.Este nevoie de un mic zid de sprijin care sa fixeze picioarele parapetilor,adica lucrarea ideala pentru REGIE PROPRIE







"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

#568
^ Uite ce comunicat a dat Cuc dupa accidentul cu masina cazuta in Dunare (familia inecata):

QuoteDe asemenea, Ministrul Transporturilor a solicitat CNAIR, încă de ieri, un raport complet  cu privire la situaţia drumurilor şi a dispus ca până la sfârşitul anului să fie montaţi şi înlocuiţi toţi parapeţii, acolo unde este necesar.

Directorii Regionali trebuie să vină cu date exacte despre zonele cu probleme pentru a se putea aloca fondurile necesare montării, sau înlocuirii, după caz, a parapeţilor în curbe periculoase, puncte negre, locuri unde sunt frecvente accidentele grave.

PS: scrie o petitie aici (http://mt.gov.ro/web14/e-petitie) ataseaza si pozele si sa vedem daca pana la sfarsitul anului rezolva problema.

stangabriel

Bune intentiile, zero sincronizare.

Pe Dn1 Pl-Buc s-au reluat asfaltarile. Dar au decopertat si marcajele rutiere foarte faine si scumpe aplicate pe asfalt inainte de decopertare.