News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stefan01

Astazi, pe DN1 la intrarea in Alba Iulia dinspre Sebes, se monteaza parapete. Pozele sunt realizate din mers.




Stefan01

Am vazut cum muncitorii vopseau, intr-o culoare inchisa, gardul de protectie al podului peste Mures la intrarea in Alba Iulia, zona Partos.

adiarc

Pe centura SB,continua asfaltarea.....la podul peste CF ,Sibiu-Ocna SB,in zonele unde avem probleme la rosturile de dilatație ( a se vedea lipsuri întregi dintre acestea in pozele lui SB 76 UFO ),asfaltul se toarnă direct pe porțiunile lipsa din rosturile de dilatație ...nici vb de înlocuirea acestora.....treaba de cacao...
Execuția de doi bani este realizată de compania care întreține acest sector - Comtram SRL Sibiu.

Nu-i bai...CNADNR semnează si plătește aceste lucrari neconforme...ca primaru...eventual unul arestat care câștiga cu majoritate de voturi...."penal" mod de a lucra..  :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

marinul

nu se poate inlocui oare dupa turnarea asfaltului?

clau

Eu cred ca dupa ce se toarna asfaltul apoi se taie, se scoate asfaltul si apoi se lucreaza la rosturi... Asa e logic daca vrem sa iasa asfaltul uniform langa rosturi... Poate un inginer sa ne explice cum e mai bine

adiarc

Bine ar fii,dar acestea sunt asa de peste un an,s-a mai asfaltat peste ele ( bineanteles ca dupa ce trec cateva zile,asfaltul sare de obicei din,rosturi ,de la traficul greu ) si nu s-a reparat nimic.....
Cred ca din Decembrie 2012 ( dupa ce a ieșit centura din garanție,fiind pe sistemul vechi cu doar 2 ani garanție ), nu s- a mai efectuat vreo reparație completa la rosturi ci doar peticeli........problema este ca lăsarea rosturilor in aceasta stare jalnica,va afecta ( daca nu a afectat deja ),placa de suprabetonare,hidroizolația,etc........ceea ce va necesita reparații mult mai de amploare....poate asta se si dorește......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

Quote from: clau on June 13, 2016, 03:20:11 PM
Eu cred ca dupa ce se toarna asfaltul apoi se taie, se scoate asfaltul si apoi se lucreaza la rosturi... Asa e logic daca vrem sa iasa asfaltul uniform langa rosturi... Poate un inginer sa ne explice cum e mai bine

Asa se procedeaza pe Cluj-Zalau (podul de la Nadasel, cat si podul de la Radaia - intersectia cu drumul spre Suceag) S-a asfaltat si la 2-3 saptamani s-a inceput  lucru la rosturi.
Unul dintre ele este gata si este chiar OK.

vancouver

Nu se poate face altfel.asternerea asfaltului se face continuu, cu trecerea peste rosturi. Cateva zile mai tarziu se taie asfaltul (cu grija) si se monteaza rostul.

@CNADNR:
Iata si un sistem in care rostul este umplut cu un asfalt special, elastic (preluare deplasari de max +/- 2,5cm). Astfel nu mai este nevoie de elemente metalice sau zimtate din cauciuc dur:
http://www.kemna.de/content/thormajoint.php

Sau un sistem silentios "SILENT JOINT RESA", care preia deplasari de pana la +/- 5,0 cm si se preteaza la rosturi in interiorul localitatilor:
http://www.gussasphaltbau.de/content/silentjoint.html

Scump boierule, da face!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cezar.ionescu

Salut.

Stie cineva daca dupa montarea glisierelor de pe DN1 la intrare in Bucuresti se va asfalta spatiul median? Cam greu dupa parerea mea dupa ce stalpii au fost deja batuti.

As vrea sa atrag atentia asupra unui element important de siguranta. Marginea glisierelor nu ajunge pana la banda interioara, prin urmare ramane un spatiu intre glisierea si banda interioara, spatiu care nu este asfaltata. Un sofer neatent poate sa ajunga cu roatile din stanga in acel spatiu care momentan este din ce imi dau seama la nivel de balast [sau mai degraba moloz]. Daca se intampla asta, atunci desi se va lovi in glisiera masina va fio foooarte greu de redresat cu una sau 2 roti pe balast si celelalte 2 pe asfalt.

Mi se pare ca din una o dam in alta din cauza unei executii neglijente. De asta intrebam daca stie cineva ce este prevazut in proiect pentur spatiul median [asfalt, remontare pavele,...]

yetiman

QuoteComunicat de presă
13.06.2016
Au fost semnate  încă două contracte de furnizare având  ca obiect
"Achiziţionare utilaje reprezentând echipe mobile de intervenţii de urgenţă"
În data de 10.06.2016  CNADNR  SA a semnat  două contracte  având  ca obiect  "Achiziţionare
utilaje reprezentând echipe mobile de intervenţii de urgenţă" aferente următoarelor loturi:
�  Lot 5 - Freză de asfalt (7 bucăţi),  contract semnat între CNADNR S.A. si  S.C. WIRTGEN ROMÂNIA
S.R.L., având o valoare de 6.772.500,00 lei fără TVA şi o durată de 12 luni;
�  Lot  8 - Tăietor hidraulic (7 bucăţi),  contract semnat între CNADNR  S.A. si   S.C. MEM IMPEX 
S.R.L., având o valoare de 402.500 lei fără TVA şi o durată de 12 luni.

Reamintim că din cele 15 loturi având ca obiect "Achiziţionare utilaje reprezentând echipe mobile
de intervenţii de urgenţă", în data de 07.06.2016 CNADNR  SA a semnat patru contracte aferente
loturi 6, 9, 12 şi 14.

Această formaţie de utilaje poate interveni rapid şi eficient pentru executarea următoarelor
activităţi de remediere:
�  degajare parte carosabilă în urma unor căderi de piatră;
�  eliminare ebulmenţi;
�  degajare parte carosabilă în urma unor căderi de copaci;
�  cedare terasament;
�  decolmatări;
�  reparaţii la lucrări de artă;
�  refaceri ale sistemului rutier pe suprafeţe limitate;
�  reparaţii la suprafeţe izolate în timpul sezonului rece.

Contractele au  fost  atribuite în  urma  finalizării procedurii de  achiziţie   publică   
(licitație deschisă),  având  ca sursă de finanţare venituri proprii pentru investiţii.
CNADNR SA
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

Astăzi am mers pe Dn sau DJ între Târnaveni si Medias....drumul e într-adevăr vechi dar si f neîntreținut.

Din cauza ploilor,dar,as spune eu,mai ales din cauza faptului ca nu sunt curățate șanțurile,sau marginea drumului care nu mai are nici o cădere spre sanț,dar si a faptului ca la intersecțiile cu drumurile agricole nu sunt burlane sau acestea sunt colmatate,am întâlnit nenumărate zone cu pământ si pietriș la greu pe drum.
Practic la orice intersecție cu un drum secundar,plus nenumărate zone de șiroire de pe dealuri sau unde șanțurile iasă afara direct pe drum.

In unele zone erau chiar chestii f.periculoase cum ar fii bucăți de cărămida sau țigla de pe drumurile secundare astupate cu aceste resturi.Si la dus ( dimineața ),dar si la întors ( dupa masa ),nici urma de muncitori.

Întreținere zero si aici.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

pe centura Sibiu,parapetii demontati acum 2 sapt...sunt tot asa lipsa

as vrea sa atrag atentie asupra unei zone deosebit de periculoase ( zona usor in curba cu multe accidente de-a lungul timpului )

Inainte de iesirea spre Agnita sau imediat dupa aceasta in fct de directia de mers,avem o zona unde pe 100-150 de M,parapetii lipsesc cu desavarsire PE AMBELE SENSURI,asadar nu mai exista separarea sensurilor









in alta ordine de idei,lucrarile din Apoldu de Sus si Sacel au ramas tot asa,la fel ca si bordurile periculoase care intra cativa cm in calea de rulare
in Apoldu de Sus sunt neterminate si daca musti din bordura si sari putin peste...te asteapta alte borduri aruncate aiurea,sa-ti rezolve ce a mai ramas din partea frontala a masinii



in Sacel,aceeasi situatie neschimbata de anul trecut





minunatiile de borduri ajuta si la baltire,acvaplanare si scaderea duratei de viata a asfaltului





atat pt moment
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cezar.ionescu

Salut.

Pe topicul de "Mentenanta drumurilor publice" postam diverse aspecte legate de intretinerea defectuoasa a infrastructurii rutiere. Deocamdata, poostam intre noi si practic este un mijloc de a refula in scris.
Ma gandesc ca poate ar trebui sa trecem la nivelul urmator si sa facem ceva in legatura cu remedierea deficientelor semnalate. Practic sa punem ceva presiune pe autoritati sa isi faca treaba, si sa facem asta intr-un mod organizat.
Exista 2 initiative similare la care contribui si eu si de care multi dintre voi ati auzit: Let's Do It Romania pe partea de raportare, monitorizare deseuri si Civic Alert pe partea de raportare, monitorizare probleme din interiorul localitatilor.

Ma gandesc ca avand la dispozitie practica acestopr 2 initiative API ar putea avea o initiativa similara pe partea de raportare, monitorizare, relatia cu autoritatile pe partea de mentenanta a infrastructurii. Eventual ar putea face un parteneriat cu Civic Alert, pentru o extensie a aplicatiei si pe domeniul infrastructurii rutiere.

Astfel ceea ce postam noi aici ar merge intr-o baza de date si de acolo inspre autoritati [CNADNR, DRDP, ...] care ar fi cred mai presate sa isi faca treaba.
Consider ca degeaba construim drumuri noi [si asa cu chiu cu vai] daca cele existente se degradeaza intr-un ritm accelerat. Mentenante nefacuta azi ne va costa mult mai mult maine practic consumand fonduri [si asa putine] pentru constructia de noi drumuri.

Ce parere aveti despre propunere?

adiarc

#253
Parerea mea este aceasta : Reforma legislativa de simplificare si depolitizare + concesionare intretinere si constructie de autostrazi catre companii private+ desfiintarea totala a CNADNR + creare grup de lucru experti - Avizul SRL ( avize,expropieri,arheologie,relocari , etc ) + bugete multianuale + adoptarea Master Planului

PS - autoritatile ne urmaresc,dar li se rupe.Momentan nu poti sanctiona pe cineva care de ex,nu schimba un parapete distrus complet in 24 de H...dar daca stipulezi asa ceva in fisa postului ,cu sanctiuni clare ,se va putea face.E doar un exemplu
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cezar.ionescu

OK.
Dar din punct de vedere realist cam care ar fi sansele ca o astfel de refoma radicala sa se intample? Care ar fi de fapt conditiile care ar duce la o astfel de reforma? Eu din ce vad schimbarile anuntate de CNADNR nu merg in directia asta ci mai degraba reprezinta o politica a pasilor marunti...catre ceva, dar nu cred ca spre aceasta reforma radicala.

As vrea sa se poata fac o asemenea reforma insa nu vad cum s-ar realiza cu resursa umana actuala. Din spatiu nu va veni nimeni sa ne salveze si nici nu cred ca ne cucereste cineva in urmatoarele decenii pentru a ne administra mai bine. Ciolos pare venit din spatiu [la modul bun] insa opereaza in niste constrangeri destul de mari din ce imi dau seama. Nu poate face din ... bici.

Ca si comunitate nu vad cum am putea sa influentam [cu sanse reala de succes] adoptarea unei astfel de reforme radicale. De asta propuneam o altfel de presiune. Chiar nu exista niste criterii de calitate specificate in lege pe partea de mentenanta in transporturi? Banuiesc ca exista niste standarde si pe intretinere [nu stiu daca se refera si la parametrul timp].