News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ciprianul

Au mama....acolo se pot planta pomi in acele gropi. Le plang de mila celor care locuiesc in aceea zona. Totusi cine e responsabil de aceea localitate nu se sesizeaza cu privire la transeul ala de strada. Acolo ramai cu masina rupta fara drept de apel.
Oricum nici DN76 Oradea-Beius nu e mai brav dar parca totusi sa mai facut ceva.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

JohannDB

SB76UFO, fi bun și nu ne mai fierbe....Să fie totuși în județul Sibiu această "stradă" (ținând cont de numele de utilizator) ? Aici, numai când îngheață apa din bălți, mai au "riveranii" drumul, cât de cât, nivelat..... :hm:

clau

#92
In toata tara avem drumuri publice care pot fi impadurite 😂😜
http://www.ziuadevest.ro/actualitate/59798-la-plantat-de-pomi-in-gropile-de-pe-un-drum-judetean

adiarc

si Sibiul mai are de progresat..( sper totusi ca nu e in Sibiu aceea strada,desi ar putea fii in Turnisor si/sau Gusterita).......mai sunt totusi cam 20% str.de pamant,desi se fac in fiecare an cateva zeci de strazi de la zero....probabil in acest ritm in 6-7 ani scapam de ele,sau in 5 daca ritmul se intensifica........
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

boer_escu

^^ Incredibil!!! Parca ar fi facuta in Photoshop! Pana unde poate ajunge nepasarea autoritatilor!

PS Ca sibian, mi-e rusine de acesta poza din...  Medias!

SB76UFO

Eu mi-as dori ca modul de construire al autostrazilor din RO sa se schimbe, pe scurt, "fundatia" autostrazii sa fie de beton  ca in Germania cum ar spune multi.
Dorinta mea pleaca de la momentul construirii  ultimei parti din centura Sibiului, cand constructorul Vectra parca, aducea din zona Surii Mici pamant galben pentru terasament.
Rezultatul , nu doar al acelui lot, este o autostrada noua (2010) care arata ca dupa bombardament plina de petece care mai de care mai prost facute.
Oare nu putem influenta (si cu ajutorul API si al lui Cutter) cerintele CNADNR la constructia de autostrazi.?
"Prostia este eternă și invincibilă"

horatiu.cosma

^
Cerintele alea sunt bine facute. Implementarea lor in teren e problematica. Chiar zilele trecute spunea @Alecu26 ca pe Ogra-Tg.Mures s-au facut optimizari masive pentru a termina totul in 9-10 luni si le-a dat cu minus la grosimea stratului de AB2. Avem autostrazi bine facute pe acele cerinte ale CNADNR-ului, avem si loturi cu o calitate indoielnica. Am discutat cu un inginer la un moment dat si mi-a spus ca treaba cu "autostrazile in Germania au beton in fundatie" e partial adevarata. Nu detaliez, ca nu e topicul potrivit. Ideea e ca cerintele beneficiarului iau in considerare o multitudine de criterii si factori, spre exemplu numarul mediu al ciclurilor de inghet-dezghet care difera intre Romania si Germania, temperatura maxima, minima, tipul solului etc.

alecu26

Da. Cam asta e esenta. Oricum fundatia de beton, sau autostrada de beton nu e un panaceu pentru probleme.

Se pot face autostrazi extraordinare si cu ""pamant galben"", dar sa se respecte ce mai scrie prin carti (umiditati de compactare, grade de compactare, eventuala stabilizare cu var, daca nu e recomandat acel pamant sa nu se foloseasca, sa se foloseasca metodele de accelerare a tasarilor si consolidarilor, etc, etc). Ce vroiam sa spun, solutii exista pentru orice, si inca de multi zeci de ani. Si sunt cunosctute.

Ce s-ar putea face intradevar, cu rezultate bune as spune (si nu doar pentru constructia in sine), renuntarea la folosirea balastului in sistemul rutier. Ar trebui impus doar piatra sparta. Comportamentul pietrei sparte este mult superior balastului (muchiile ascutite se inclesteaza si lucreaza mult mai bine decat balastul rotund), si in plus am ajuta mult si râurile cu aceste prevederi.

Piatra sparta este in general, pentru 80% din teritoriul Romaniei la o distanta chiar mica...., dar de asemenea este si mai scumpa, dar nu atat de scumpa, asta vreau sa spun.

Sistemele rutiere cu balast stabilizat si balast in fundatiile de drum, au inceput sa fie acceptate pe scara larga in anii 70, când pretul petrolului crescuse enorm, si conta foarte mult distanta de transport. In multe tari inca sunt interzise sistemele rutiere semiflexibile.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

#99
si din moment ce 90% din bitum se importa,dar cam tot cimentul se fabrica cu materiale din Romania ,ar fii si un plus pt economie...si asa nu mai producem mare branza.......cat despre calitatea lor....daca am respecta tehnologia ar fii mult mai durabile
am circulat in Germania pe autostrazi de pe vremea lui Hitler...e adevarat ca sunt cam varza....dar totusi...80 de ani,fara reparatii majore la terasament......e ceva de neconceput la noi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

tot pe DN intre Brasov si Sibiu....aceasi lipsa totala de intretinere

mai jos,portiunea dintre Codlea si Ghimbav

















"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

in continuare as dori sa aduc in discutie un pericol pt siguranta circulatiei,dar si pt cea a proprietatilor de orice fel sau a padurilor.....incendierea necontrolata a vegetatiei din proximitatea diverselor drumuri.Nimeni nu ia vreo masura ( Primariile sau Politia Rurala din zonele respective ),desi exista legi cu sanctiuni clare in acest sens.E un adevarat dezastru,,,,,practic nu exista camp,localitate,intravilan,extravilan,sa nu fie un foc mai mare sau mai mic.....astazi intre Bv si Sb am intalnit sute de astfel de focare....sa nu uitam si poluarea aferenta...




















in incheiere o poza cu unul dintre cei care ar putea aplica prevederile legii...totusi,timpu trece,leafa merge,iar el insusi incalca legea grosolan
mai jos face st.in localitatea Dridif(Bv),peste linie dubla continuua si marcaj hasurat


"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

clau

+1 adiarc... Mai ales pentru dat foc la vegetatie...

adiarc

Multumesc....din fericire si de data aceasta ne salveaza mama natura..a rezolvat ea cu toate acele mini incendii.... .ploua hotarat in zona  :lol:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Io

Cind vad marcaje rezonatoare la iesiri din viraj nu ma pot gindi decit la coruptie in sistemul de achizitii publice. Sint singurul sau le vede cineva vreun rost?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.