News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Este un subiect popular, deci e timpul sa facem topic separat ca sa nu mai poluam aiurea alte topicuri. Va rog, pe cat posibil, tineti discutiile la minim si pozele la maxim. Putem vorbi despre mentenanta oricarui drum public - autostrazi, DN, DJ, DC. Putem vorbi, daca simtiti nevoia, si de mentenanta drumurilor in interiorul oraselor.

BogdanB

Multumesc Ionut pentru crearea acestui topic separat !

Mentenanta este la fel de importanta precum dezvoltarea de drumuri noi - ofera perspectiva folosirii lor in conditii de calitate si siguranta pentru multi ani de exploatare. Trebuie sa ne schimbam mentalitatea si sa acordam atentia cuvenita acestui aspect extrem de important !

Si acum sa trec la subiect, si anume mententanta pe A1: de la ultimul meu post pe aceasta tema (12.11.2015) din pacate nu s-a intreprins nimic (verificare in 27.12.2015):
- nisipul strans in vara zace in continuare necolectat intre KM 80-74 (sensul spre Bucuresti) si evident a fost in mare parte risipit de vreme si masini
- iluminatul la nodul Pitesti Est (Campulung, Brasov) este tot partial functional.
- iluminatul din parcarea de langa KM 111 este mai nou functional, insa partial - la fel si la podul peste Arges care ii urmeaza parcarii (spre Bucuresti) - mai bine de 50% din becuri nu functioneaza.

La Multi Ani 2016 cu cat mai multi kilometri de drumuri noi precum si mententata corespunzatoare pentru toate drumurile din Romania !

cezar.ionescu

Adaug si eu cateva elemente de care ma lovesc in fiecare zi in drum spre serviciu
- DN2 in Afumati - scuarul din dreptul Doraly este invizibil noaptea. Marcajele de pe sosea sunt aproape invizibile (ori nu sunt spalate, ori sunt de proasta calitate, sau ambele)
- DNCB - giratoriul de la intersectia cu A3 nu este luminat. Mai mult bretelele de iesire din A3 spre DNCB au stalpi cu becuri dar nu functioneaza nici unul. Un stalp nu mai are bec si sta sa cada de inclinat ce e.
             - giratoriile de la intersectia cu A3 si DJ200 spre Stefanesti devin niste zone lacustre cand ploua. Inteleg ca ambele giratorii au fost proiectate ulterior modernizarii centurii dar totusi de ce nu pot face niste scurgeri?
- DNCB intre intersectiile cu DN2 si DN1 - sistemul de scurgere a apei de pe carosabil (prin gaurile de la parapetii NJ) mi se pare foarte prost ca si design. In plus, este si nefunctional majoritatea gaurilor fiind infundate din lipsa de curatare periodica. Cand p!oua banda de la ax pe sensul dispre Otopeni spre Afumati este aproape nefunctionala. Nu mai zic de lipsa cu desavarsire a iluminatului (cu exceptia giratoriului de la Tunari) si podului peste CF de la Otopeni. Sunt orase mici si chiar sate din Romania care se pare ca isi permit iluminat stradal mai de calitate decat capitala.
- DN1 portiunea de dupa IKEA si intrarea in Otopeni - iluminatul stradal nu functioneaza vreun an. Otopeni isi permite sa ilumineze DN1, Bucuresti nu. Se mervepe bajbaite noaptea acolo pe cele 3 benzi.

O idee de trimis catre consillierul pe infra a PM-ului : Ar fi foarte util un mecanism oficial la nivel de minister sau cnadnr  de postare a "defectelor" de infrastructura rutiera si nu numai. Cam pe acelasi model cu aplicatiile de notificare a deseurilor aruncate. O asemenea aplicatie ar asigura o mare transparenta a situatiei drumurilor si cei responsabili ar fi mult mai usor trasi la raspundere. Plus ca datele ar fi actualizate mult mai repede iar cetatenii ar simti ca pot contribui in mod real la situatia infrastructurii rutiere.

Io

Fiind schior fac in perioada asta DN1 Ploiesti-Sinaia foarte des. Capetele separatoarelor de sens, unele au semnalizarea atit de murdara/slaba incit cred ca sint un pericol pe vreme proasta, ceata sau noaptea. Sint totusi zone de viteza si nu toata lumea cunoaste prea cunoscutul si circulatul drum.
La fel catadioptrii de pe unele portiuni sint atit de murdari incit parca n-ar fi acolo!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Cristi N

#4
Tot legat de separatoare, de multe ori am vazut pe sectorul Bucuresti-Ploiesti si pe centura de Vest a Ploiestiului separatoare care au fost "mutate" de cate un tir si care au stat asa pentru o perioada lunga de timp. Mai ales noaptea este destul de periculos sa te trezesti in fata cu cate un colt de parapete.
Mai este si problema care apare la prelungirea zonelor cu parapete, in loc sa se mute capatul inclinat la sfarsitul tronsonului prefera sa continue cu un parapet normal dupa el si sa mai adauge inca un capat inclinat la finalul zonei.
Exemplu din Baneasa, ca sa nu se vada, au acoperit zona cu o tabla:
https://goo.gl/maps/YcRVAzyb2yv

Serban

La Baneasa e alta situatie, sunt doua tipuri de parapete. Cel nou fiind mai ingust, ar fi fost un real pericol sa lovesti parapetele vechi (mai gros) la imbinare.

Bineinteles, solutia aleasa nu e deloc eleganta, dar nu e vorba de faptul ca nu au avut chef sa mute parapetul din capat.

bbk

#6
Nu demult se vorbea despre cosuri de gunoi pline in parcari pe a1. Am un prieten care in fiecare joi merge si aduna sacii de gunoi din parcari pe tronsonul lg-tm. Dar este platit la cursa fixa iar datoria lui e doar de a aduna sacii nu si de a inlocui sacii din cosuri. Din ce mi-a spus el,  persoana care are in grija curatenia din toalete se ocupa si de inlocuirea acestor saci cand sunt plini.

adiarc

la coborarea viaductului mare de la Sacel,spre Sebes ,avem o portiune unde parapetii sunt varza...si sunt asa de minim 3-4 luni.

S-au mai reparat parapetii clasici in zona,dar acestia au fost ignorati.Acestia sunt practic suspendati in aer si nu mai asigura,in respectiva zona nici o protectie.Ba chiar pot fii o trambulina,pt urm.ghinionist ce va lovii acolo.



primul sens giratoriu de la Nodul Cunta,arata tot asa ( de fapt tot mai rau cu fiecare zi care trece )....este asa de la cateva luni dupa inaugurare ( dec.2013 ),deci de 2 ani de zile.

Si la urm.giratoriu incep sa cada dalele,dar inca nu arata asa.Probabil trebuie sa cada si acelea cu totul,sau sa expire garantia de 4 ani si CNADNR sa le repare....a-ti ghicit....tot pe banutii nostrii



pe sensul spre Deva,la km 304,parapetii sunt tot asa,de peste un an de zile.Avem o diferenta de nivel de aproape 10 M.Se pare ca nici un geniu din CNADNR ,nu s-a gandit sa comande si parapeti dubli pt. viaducte si pasaje,pt ca ceilalti parapeti simplii,au fost majoritatea reparati.



in sensul giratoriu,de la iesirea din Lancram spre Sebes,situatia persista de aproape 2 ani



bonus....podul de lemn peste Mures ,la intrare in localitatea Radesti.Am cerut cateva informatii de la Primaria Radesti.Se doreste constructia unui nou pod ,dar birocratia dureaza mult mai mult decat constructia.De ex.,in feb.2015 s-a cerut avizul de la Apele Romane,pt un nou pod.Acesta nu a venit nici acum,fara nici o explicatie.De fapt explicatia este ca cele 2 tabere ( Primarie-Apele Romane ),au culori politice diferite,desi ar trebuii sa colaboreze pt binele general.Ei se cearta - noi toti pierdem.



aici efectiv,poti sa ramai,sau chiar sa cazi in Mures,din cauza unor gunoaie,caci altfel nu ii pot numi pe acei functionari Gica-Contra



momentan atat.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kolegu

Salut,

Am facut in weekend un drum Bucuresti - RmValcea, pe distanta Pitesti RmValcea sunt mai multe portiuni cu gropi sau cu succesiuni de gropi (atentie unele au si 34-40 cm diametru), gropile sunt pe ambele sensuri din DN7.
Au aparut gropi si pe autostrada Bucuresti - Pitesti pe sensul spre Bucuresti, am observat una in padurea dinaintea Km 36, mai sunt unele intre km 36-34 si unele parca in jurul km 27-26 (parca).
Nu am poze dar pot pune filmuletul cu traseul RmValcea - Bucuresti daca considerati necesar.

mhCoder

Mai multe gropi apărute în ultimele săptămâni pe lotul I al Autostrăzii Nădlac-Arad, pe sensul de mers de la frontieră spre Arad, îngreunează circulaţia rutieră, Poliţia Autostrăzi Vest anunţând CNADNR, care a cerut constructorului să facă reparaţii pe cheltuiala proprie.

http://www.zf.ro/auto/circulatie-ingreunata-pe-autostrada-nadlac-arad-din-cauza-gropilor-14963023

adiarc

cand m-am bucurat si eu de asfaltarea strazii cu Spitalul din Fagaras...surpriza.......doar cat tine spitalul s-a asfaltat...in rest drumul e praf si pulbere







pt ce sa mai mergi prin padure pt.offroad ?il ai direct in fata casei 











momentan atat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

pasaj peste A1 spre Rusciori,in apropiere de nodul Sb Vest.Inaugurat in decembrie 2013 si abandonat de atunci ,la fel ca toate lucrarile de acest gen.Intretinere ZERO.







carutasii au furat marea majoritate a elem.reflectorizante pe sensul de mers spre Rusciori







atentie la pietre



vopseaua de protectie se exfoliaza pe suprafete mari.Lucrarea este inca in garantie,asa ca trebuie notificat constructorul.Pt asta CNADNR ar trebuii sa-si scoata personalul din birourile locale ( SDN Sibiu sau DRDP Brasov) si sa-l trimita pe teren.Si sa renunte la salariul fix ,care din pacate vine in acelasi cuantuum ,indiferent daca se munceste sau nu si indiferent de rezultatele muncii respective.Timpu trece,leafa merge.





spre Sebes







intretinerea lipseste cu desavarsire....la fel si bunul simt si educatia unor concetateni



spre Sibiu



suntem cu totii deacord ca CNADNR trebuie reformat profund.Eu cred chiar ca trebuie desfiintat total.

Intre timp,in actuala forma,propun CNADNR si MT,sa-si scoata oamenii din birourile locale si sa-i trimita sa inspecteze toate obiectivele din teren,cum ar fii si acest viaduct,cu prioritate zero spre obiectivele care sunt inca in garantie si care au nevoie pe alocuri de notificari catre constructor pt remedierea unor deficiente.....altele,cum ar fii viaductul de la iesirea din Sibiu spre Medias au chiar portiuni care stau sa cada si au nevoie urgenta de reparatii

asadar,e nevoie URGENTA de o inspectie a sectoarelor principale de DN/DE/Autostrazi,mai ales a lucrarilor de arta.



"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kolegu

Aseara luminile de la nodul intre A3 si centura Bucuresti nu mergeau (desi cred ca nu au mers niciodata).
La fel nu functionau nici luminile de la nodul intre centura Bucuresti si A2 si nici de la cele 2 intersectii situate pe A2 intre nodul cu centura Bucuresti si intrarea in Bucuresti.
Adica aici:
https://www.google.ro/maps/place/44%C2%B024'24.6%22N+26%C2%B013'03.3%22E/@44.4068308,26.2154013,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0
si  aici:
https://www.google.ro/maps/place/44%C2%B024'19.7%22N+26%C2%B012'38.3%22E/@44.4054819,26.2095367,18z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0

sunt 2 intersectii destul de periculoase tinand cont ca vii cu viteza de pe autostrada si nu ii vezi pe cei care "taie" autostrada.

Earthchild

Quote from: adiarc on January 14, 2016, 08:21:12 PM
pasaj peste A1 spre Rusciori,in apropiere de nodul Sb Vest.Inaugurat in decembrie 2013 si abandonat de atunci ,la fel ca toate lucrarile de acest gen.Intretinere ZERO.








Aici ar fi suficienti cativa CNADNR-isti cu maturi de nuiele si o pubela.
Cand voi vedea masini care sa curete de pamant si nisip marginea drumului, spatiul dintre sensurile autostrazilor si care sa spele parapetele cu elementele reflectorizante cu tot, voi avea sentimentul ca incepem sa intram in randul lumii.

slartibartfast

Lipsa de îngrijire a drumurilor din România e ceva remarcabil și când vii din alte țări. Acum câțiva ani am trecut pe timp de vară din Ungaria în România pe la Cenad. În Ungaria, semnele de circulație sunt perfect vizibile, iarba pe marginea drumului tunsă perie, ca să vezi pe lângă ce treci (și să vezi și animalele). În România (DN6), în stânga și în dreapta, hățișuri și boscheți plonjând peste asfalt. O clipă m-am întrebat dacă nu cumva am intrat pe un drum abandonat.