Author Topic: Siguranta circulatiei rutiere in Romania  (Read 420295 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.264
  • Karma: +2450/-1095
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2820 on: November 18, 2017, 05:04:47 PM »
Momentul acela cand vezi ca orele pierdute in fata tastaturii nu au fost de prisos.
 :gj: @cristi5

Sper sa fie doar primul pas si sa urmeze si transformarea in 2+1, macar pe o portiune de test.

Si inca ceva, acest "parapete" mi se pare mult mai bun pentru DN-uri in zona localitatilor decat New Jersey. Ofera o vizibilitate mai buna asupra pietonilor. Si ocupa si mai putin loc. In afara localitatilor este bine sa ramanem cu New Jersey unde latimea o permite.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 489
  • Karma: +282/-57
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2821 on: November 18, 2017, 05:58:07 PM »
Parapet pe cablu montat în premieră în România pe axul unui drum național  :o :o

Astăzi, 18.11.2017, a fost montat în premieră în România, parapet pe cablu pe axul unui drum național.
Parapetul a fost montat pe DN2, în zona localității Afumați pe o lungime de 2 km și este experimental, fiind monitorizat, soluția urmând a fi extinsă și pe alte drumuri naționale.

Acastă soluție este implementată în vederea reducerii substanțiale a numărului de accidente frontale pe sectoarele de drumuri naționale agglomerate cu două benzi pe sens.
Acest tip de parapet, montat până acum lateral, și-a demonstrate utilitatea în cazul părăsirii sensului de mers a autovehiculelor și în ceea ce privește siguranța preluării șocului în cazul unei coliziuni.

http://newsby.marianandrei.com/parapet-pe-cablu-romania/

voicul

  • Hero
  • *
  • Posts: 891
  • Karma: +132/-286
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2822 on: November 18, 2017, 06:18:01 PM »
Si ar fi mai eficient decat NJ? E mai ieftin? Se monteaza mai repede?
De ce s-a facut experiemntul asta in detrimentul NJ?
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.732
  • Karma: +2652/-556
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2823 on: November 18, 2017, 06:49:37 PM »
Tot pe "Drumuri principale" există topicul "2+1 alternativ în România".
Cred că te va lămuri...

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.147
  • Karma: +1204/-528
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2824 on: November 18, 2017, 06:58:37 PM »
@voicul - cred ca principala diferenta fata de NJ e ca sunt mult mai subtiri. Daca pui parapeti de beton, precum au facut pe DN1 intre B si Campina, atunci cam trebuie sa largesti platforma drumului. Cu astia metalici nu e neaparat sa mai lucrezi si la drum, deci per total sunt considerabili mai ieftini.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


gruiarew

  • Officer
  • ***
  • Posts: 190
  • Karma: +591/-118
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2825 on: November 18, 2017, 11:00:09 PM »
Plus că prin beton nu vezi.

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.737
  • Karma: +718/-91
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2826 on: November 19, 2017, 01:51:18 AM »
Betonul nu te arunca inapoi pe banda ta, ci te infigi in el...

Betonul e mai scump de instalat, si mult mai greu de dat la o parte in caz de urgenta.

Betonul necesita mai mult spatiu

Solutiile cu cablu au 80% din rezistenta betonului. Mult mai bine decat deloc.

Etc.

Bravo CNAIR! Aceasta solutie are un potential enorm pentru Romania, pt ca permite instalarea rapida si ieftina a sute de km de separarori de sens de inalta siguranta.

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.908
  • Karma: +2065/-996
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2827 on: November 19, 2017, 03:14:00 PM »
Fals. Betonul te arunca inapoi in banda, exact la fel ca parapetele de metal (sau poate chiar mai tare). Vanzatorii de parapete metalice isi fac reclama agresiva si mint in legatura cu cei de beton.

Betonul este mai ieftin, pentru ca il poate produce oricine local, nu trebuie apelat la firme speciale, cu preturi speciale.

Betonul este infinit mai ieftin la intretinere: dupa orice impact cele de metal trebuie reparate $$$ bani la producator. La p. de beton autoturismele lasa cel mult o zgarietura. Traficul poate imediat continua normal, nu exista nici un pericol suplimentar prin parapete indoit si nici nu trebuie inchisa o banda pentru mai multe ore pentru reparatii. Cum in Romania intretinerea este LA PAMANT, e de preferat de o mie de ori parapetele de beton in zonele de viteza.

Reparatiile care trebuie facute la cei metalici, mai ales pe banda de viteza, pot reprezenta un pericol de moarte sau accident grav atat pentru cei care repara, cat si pentru alti participanti la trafic, prin aparitia unui ambuteiaj. De nervi nu mai discutam. (din acelasi motiv, al pericolelor oricarei interventii pe banda de viteza, in Germania, in putinele locuri unde inca exista iluminat pe A sau pe DX, toti stalpii de iluminat de pe mijloc se scot si se amplaseaza numai pe margine (unde se poate interveni de pe banda de urgenta)).  La beton numai un vehicul greu (camion, autocar) el poate avaria si atunci totusi trebuie interventie pentru reparatie.

Cei metalici, mai ales in varianta de fata, sunt CRIMA pentru motociclisti.

In cazul vehiculelor grele, parapetele metalice (mai ales cele prezentate aici pe cablu) nu ofera nici o protectie.

-----------------

Exista insa si avantaje ale variantei alese aici, la Afumati:

- ocupa f. putin spatiu
- vizibilitate pentru pietonii care traverseaza (Avantaj valabil numai in localitate)
- parapetele din beton dau impresia de drum de viteza si îmbie la viteza, ceea ce nu este bine in localitati.


Concluzie:

Exista avantaje si dezavantaje, nu trebuie exagerat cu avantajele p. metalice, mai ales pe cabluri.

In localitate avantajul vizibilitatii este extrem de important si dupa parerea mea inclina balanta spre varianta aleasa, pe cabluri.  :gj:

In zonele de viteza avantajul nedeformabilitatii si astfel lipsa necesitatii de a interveni cu reparatii, dupa parerea mea inclina spre beton.
« Last Edit: November 19, 2017, 03:19:00 PM by vancouver »
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti. Prioritate zero virgula zero: A0 centura Bucuresti. Importante: A7 Ploiesti - Bacau; A13 Sibiu - Brasov; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiesti - Brasov; A12 Pitesti - Craiova. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene (mix de fonduri).