News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Aeroportul International Bacau [BCM]

Started by Allex, December 18, 2015, 08:42:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: AlexAllex on November 16, 2017, 07:15:52 AM
@TibiV nu prea inteleg gluma...
Urmareste "razboiul" de la M6 Bucuresti-Otopeni...
(Eu am crezut ca vorbesti de transportul oras-aeroport)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

Pana la aeroport nu este autobuz, statia este la un km departare. Pai si ce-i opreste sa-l prelungeasca? Nu-s strazi pana la aeroport?

Allex

@Sorinus: Strada Aeroportului se termina la aeroport, nu sunt strazi pana acolo, este doar una care arata ca in poza de pe pagina precedenta. Iar cand vine/pleaca cate un avion strada se blocheaza. Explica-mi te rog cum bagi autobuz pana la aeroport?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Sorinus


dumbravaandrei

Si cum intoarce in capat? Ca ceva mai lung de 6m nu poate braca acolo
Trebuie facut accesul ala cum trebuie. Loc este dar nu stiu situatia juridica a terenurilor de acolo

frunzaverde

#65
Quote from: AlexAllex on November 16, 2017, 07:15:52 AM
Oare costa asa de mult un acordeon sa te dai jos din avion direct in terminal?

Nu, o aviopunte (jetbridge, jetway etc.) nu e foarte scumpa - un model obisnuit este undeva la 300.000 - 350.000 euro bucata, deci perfect comparabil cu un autobuz nou de platforma. Cea mai scumpa solutie posibila, adica un model dublu, de foarte mare capacitate si capabil de A380 (adica folositor doar pentru 10-15 aeroporturi in toata Europa) e undeva la 800.000 - 1.000.000 euro bucata. Durata de viata este de 40 de ani cu o inspectie la jumatatea duratei de viata - desi sunt destule in lume care bat 50 de ani de utilizare (dupa reabilitari multiple). Deci, preturi nu cu mult mai mari decat cumpararea de autobuze de platforma.

Costurile nu sunt o mare problema. De altfel, in SUA, aviopuntile sunt generalizate - chiar si aeroporturi foarte mici au asa ceva in dotare (de exemplu Fargo (Hector), un aeroport cu sub 100.000 pasageri trafic, 1/3 din Bacau: https://goo.gl/maps/czzNhQLQNv72). Practic, in SUA, transferul "pe jos" sau "cu autobuzul" e de neauzit (aeroporturile mari nici macar nu au in dotare autobuze de platforma pentru uz obisnuit).

Pe aeroporturile mici din Europa sunt mult, mult, mult mai rare din urmatoarele motive:

1. (si cel mai important). Operatorii europeni, mai ales operatorii ultra-low-cost (Ryanair, Wizz, Blue Air) doresc sa-si tina avionul pe sol cat mai putin timp posibil (e in aer = face bani), mai ales pe aeroporturile mici si foarte mici. Operatiunea de incarcare-descarcare pasageri prin aviopunte cere ca avionul sa stea pe sol aproape de doua ori mai mult timp decat aceiasi operatiune pe stand remote (cu autobuzul sau pe jos). La aviopunte e necesar un tug (un vehicul care impinge avionul cu spatele si-l manevreaza in pozitie, adica face "pushback"); la remote stand, daca e construit decent, nu, pornesti motoarele si pleci. Mai mult, la 737 sau 320, prin aviopunte se poate folosi doar o usa din doua disponibile (cea din fata); la platforma se pot folosi ambele.

Ryanair reuseste turnaround (aterizare-descarcare-incarcare-decolare) in 20 minute la stand remote dar ii trebuie cam 35 la jetbridge. De asta, Wizz sau Ryanair vor veni la burduf doar daca si numai daca nu se poate, sub nici o forma, operare pe stand remote. La Londra Stansted au desfiintat burdufurile pentru ca au refuzat sa le foloseasca.

2. Pe aeroporturile mici se opereaza mult mai frecvent cu avioane turbopropulsoare (cu elice), de exemplu ATR42, Dash-8 etc. Astea se incarca "prin spate", facand o cuplare cu un jetbridge mult mai complicata, si in unele cazuri imposibila. Tot pe aeroporturile mici se opereaza mult cu avioane regionale cu reactie (CRJ-uri, ERJ-uri), care, fiind mult mai scunde, necesita burdufuri cu cricuri hidraulice lungi, care sunt ceva mai scumpe si mai putin fiabile. In Europa nu au prins; in SUA sunt generalizate.

Quote from: Ionut on November 16, 2017, 07:22:24 AM
e faci daca aeroportul creste si nu ai suficiente porti? Un jetbridge iti blocheaza o poarta.

Deloc. In Europa si Orientul Mijlociu s-a generalizat conceptul de poarta mixta. O poarta cu jetbridge e dotata si cu scari cu care se poate cobori la autobuze/mers pe jos. FRA, MUC, BUD, VIE, LHR, DXB, VIE si muuulti altii au asa ceva. In caz de nevoie se poate folosi aceiasi poarta la un interval foarte scurt (un avion pe jetbridge, unul jos via autobuz la platforma).

In America de Nord, Japonia si mare parte din Asia de Est si de Sud-Est (deci restul lumii "civilizate") standurile remote, autobuzele de platforma si mersul pe jos sunt de mult istorie.

Quote from: Ionut on November 16, 2017, 07:22:24 AM
Daca ti se strica avionul care este "parcat" la jetbridge? Stai ca fraierul cu poarta blocata.

Numai daca e un incident de raportat. Altfel faci exact acelasi lucru pe care-l faci cu un avion incarcat gata de plecare. Bagi un tug in fata, care in loc sa-l duca pe platforma la pornit motoare, il duce undeva unde nu incurca.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alex8

Discuția consider că trebuie începută de la ce își doresc companiile aeriene să ofere pasagerilor.
Ca să folosești jetbridge îți trebuie o suprafață mai mare care să conțină o clădire în formă dreptunghiulară.
La un jetbridge consider că la fiecare 10 ani este necesară o revizie generală care să conțină și elemente de modernizare deoarece nu se mai fabrică piesele electronice.

Ionut

Aeroportul din Bacău a fost tranzitat de 425.000 de pasageri, plus 2,6%

Aeroportul Internaţional George Enescu din Bacău, unul dintre cele mai mari din regiunea Moldovei, a fost tran­zi­tat anul trecut de 425.773 de pasageri, în creştere cu 2,6% faţă de anul pre­cedent, conform informaţiilor furnizate de reprezentanţii aeropor­tului. Astfel, rit­mul de creştere a traficului de pe aero­port a încetinit anul trecut după ce în 2016 majorarea numărului de pasageri a fost de 14% faţă de 2015.

ZF

Nu a fost oare in renovare/extindere? Nu cumva a fost un factor?

Allex

Si concurenta regionala a contribuit la scaderea cresterii (da, stiu ca suna aiurea) traficului pe BCM. In timp ce IAS si SCV au venit cu destinatii noi atractive, BCM a ramas cam la aceleasi rute. Atata vreme cat Blueair iese cu profit bun aici nu vad de ce ar face schimbari.

In privinta renovarii, doar terminalul e gata si operativ, urmeaza daramarea terminalului si a turnului vechi plus amenajarea parcarii in locul acestora (parte din contractul dintre CJ Bacau si UTI Grup din cate tin minte) dar si modernizarea strazii Aeroportului, de care trebuie sa se ocupe Primaria. Momentan e la nivel de efectuare SF.

O ultima problema, dar de foarte mare importanta este si modernizarea pistei de aterizare. Se vorbea ceva de o licitatie pentru modernizarea acesteia acum vreo 2 ani, dar acum nu se mai aude nimic. Probabil promisiuni electorale.

Rezolvarea celor 3 probleme enumerate mai sus (parcarea, strada Aeroportului si pista de aterizare) cu siguranta ar face BCM mult mai atractiv atat pentru pasageri dar si pentru alti operatori de zbor.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Allex

Incepand din luna mai vom avea Bacau - Bucuresti(Otopeni) - link facebook



QuoteDupa 8 ani, RELANSARE ZBOR BACAU – BUCURESTI (Otopeni)

UPDATE: Blue Air a anunțat că prețul biletelor pornește de la 106,99 lei(TVA inclus), tarif care include bagaje de mâna în limita a 10 kg si check-in gratuit.

Cursa se reia incepand cu luna mai si figureaza in orar de trei ori pe saptamana: miercuri, vineri si duminica. Pe langa avantajul unei deplasari foarte rapide catre capital Romaniei (durata de zbor – 40 de minute), pasagerii din Bacau, Neamt, Vrancea, etc au si posibilitatea conectarii prin transfer (hub) catre zecile de destinatii operate de pe Otopeni ( peste 1000 de curse lunar) . Evenimentul este anuntat in cadrul un conferinte de presa sustinuta la AIGE Bacau de Presedintele Executiv, Oana Chelaru, si Directorul General BLUEAIR , Gheorghe Racaru.

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Allex

FOTO: Vechiul turn de control al Aeroportului Bacău va fi demolat în scurt timp - Ziarul de Bacau

QuoteConducerea Aeroportului Bacău a anunțat pe pagina de Facebook faptul că, în aceste zile, ,,continua, în ritm alert, lucrările de amenajare a noii parcări de la Terminalul AIGE BACAU".

De asemenea, reprezentanții companiei au anunțat că ,,în curând, vechiul turn de control va fi și el istorie". Noul turn a fost construit odată cu noul terminal, însă mutarea aparaturii depinde de ROMATSA.

Practic, investiția de la Aeroportul Internațional ,,George Enescu" se va finaliza după ce turnul vechi va fi demolat, iar locul său va fi luat de o parte a parcării. În total, parcarea va avea 300 de locuri. Demolarea turnului vechi s-ar putea produce în această toamnă.







"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

ciprebbe

L-as fi transformat in restaurant :), se putea pune in valoare pozitia lui "la inaltime".
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Allex

Turnul si terminalul vechi se afla pe locul in care va fi construita parcarea aeroportului. Plus ca accesul la inaltime este un chin, pe niste scari inguste si abrupte. Plus ca nu este o zona prea cautata pentru un restaurant. ;)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Allex

#73
Modernizarea pistei este necesara si pentru a putea permite avioanelor F16 sa aterizeze in vederea efectuarii mentenantei la Aerostar.

Quote from: AlexAllex on April 17, 2016, 10:34:21 PM
Quote from: AlexAllex on January 27, 2016, 04:53:34 PM
In sedinta de astazi (27.01.2016) a Consiliului Judetean Bacau:

Quote(...) până în luna martie 2016 se va lansa licitația pentru pista aeroportului.(...)

Sursa

Stie cineva, a aparut pe undeva licitatia?

Consiliul Județean scoate la licitație modernizarea pistei Aeroportului Bacău. Lucrările vor costa 45 de milioane de euro, din fonduri europene - Ziarul de Bacau

Pista Aeroportului Internațional ,,George Enescu" Bacău va fi modernizată cu fonduri de la Uniunea Europeană. Costurile se ridică la aproape 45 de milioane de euro și presupun înlocuirea actualei căi de rulare, ce datează din 1950.

Consiliul Județean Bacău a finalizat documentația pentru organizarea licitației. Acum, se fac verificări la Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP), după care licitația va fi oficial publicată în sistemul electronic de achiziții publice (SICAP).

Pentru Ziarul de Bacău, Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean Bacău, a precizat că în paralel cu licitația se lucrează la aplicația pe POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare al Uniunii Europene). Noile reglementări permit acest lucru (licitația înaintea aprobării aplicației), pentru operativitate.

Necesitatea şi oportunitatea investiţiei este determinată de vechimea infrastructurii (construită în 1954), respectiv de starea de degradare accentuată şi de capacitatea portantă extrem de scăzută a pistei de decolare aterizare şi a căilor de rulare ce conduce la impunerea unui număr limitat de mişcări ale aeronavelor, precum şi de uzura fizică şi morală a instalației de balizaj luminos (instalație achiziționată în anii 80).

Termenul de execuție estimat este de 18 luni. După modernizarea aerogării, investiția este vitală pentru planul de dezvoltare al Aeroportului din Bacău. De altfel, deși noua aerogară s-a făcut cu fonduri de la Consiliul Județean, lucrările vor fi decontate de Uniunea Europeană.

Recent, executivul UE a considerat că ajutorul de 57 de milioane de euro acordat aeroportului din Bacău, sub forma compensațiilor de serviciu public, este conform cu regulile comunitare. Practic, Consiliul Județean va primi înapoi banii cheltuiți cu noua aerogară și anexele aferente și va putea face și alte lucrări pentru aeroport, potrivit președintelui Sorin Brașoveanu.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

Asta chiar e o veste buna. Poti sa urmărești tu licitația pe SICAP? Când o să apară, desigur.