News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Aeroportul International Bacau [BCM]

Started by Allex, December 18, 2015, 08:42:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: AlexAllex on April 21, 2016, 04:20:56 PM
si un video de la Desteptarea:
In partea dreapta a clipului, in zona care apare la sfarsit sunt terminalul actual si turnul, cele care urmeaza a fi daramate. In locul lor acolo va fi parcarea aeroportului.

Cum se face imbarcarea in momentul asta? Ca din vechiul terminal pare ca iesi direct in santier - exista autobuze de platforma care ocolesc santierul, sau se foloseste alta iesire?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

usiabc

^^
Inca de acum 2 ani se facea imbarcarea cu autobuzul.

rhadwoo

#17
Cateva poze facute din autobuzul care duce pasagerii la avion (din data de 11 iulie 2016):








Din ce am vazut s-a turnat placa la nivelul 1 si acum se turna la parter.












rhadwoo

#18
Poze noi din 22 august.
  - se lucreaza la instalatia de aer conditionat
  - au aparut structuri din beton in interior pentru lifturi (cred)
  - unul din pereti (cel dinspre noul turn de control) are deja instalat ramele pentru geamuri














Noul turn de control prinde contur si se vede o diferenta clara de la pozele anterioare din 11 iulie.





Allex

Vedere din DJ119, zona de intersectie cu Centura Bacau:

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

rhadwoo

Doua poze noi in articolul din Desteptarea de Bacau:





Link: http://www.desteptarea.ro/aeroportul-bacau-mai-multe-destinatii-mai-multi-calatori-fb/

QuoteModernizare de 15 milioane de euro

Cincisprezece milioane de euro sunt investite in modernizarea Aeroportului International "George Enescu", proiectul aflându-se in derulare si urmând sa se incheie in 2017. La final, aeroportul va avea un terminal modern cu o capacitate de procesare de 300 de pasageri/ora/flux de plecare si o suprafata totala de 6.600 mp, un nou turn de control, un terminal intermodal pentru transport rutier public (autocare, microbuze) si cladiri tehnice (garaj utilaje, centrala electrica, centrala termica).

Parcarea aeroportului va sustine cresterea previzionata a traficului aeroportuar. Pe lânga aceasta investitie, Aeroportul Bacau detine avizul pentru proiectul de construire a unei noi piste, in valoare de 37 milioane de euro.

Noua pista va avea o dimensiune de minimum 45 m latime si 2.500 m lungime si va fi consolidata pentru un indice de portanta de minimum 65 PCN/R/C/W/T, ceea ce inseamna ca vor putea ateriza si decola din Bacau si aeronave grele. Investitia va include, de asemenea, un sistem de balizaj corespunzator standardelor europene.

Allex

http://zdbc.ro/video-foto-imagini-de-pe-santierul-noului-aeroport-bacau-stadiul-lucrarilor/

QuoteLucrările de modernizare a Aeoroportului Bacău sunt realizate în proporție de 60 la sută. Conducerea Consiliului Județean Bacău a organizat o vizită pe șantier și a prezentat stadiul investiției, a cărei finalizare este așteptată pentru 1 iunie 2017.
aeroport
Oficialii și jurnaliștii au putut face o comparație cu precedenta vizită (VEZI cum arăta șantierul în aprilie 2016), organizată în urmă cu șase luni:


Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean Bacău, a explicat că aeroportul este vizat de două investiții demarate în fosta legislatură, când CJ era condus de Dragoș Benea. Prima este pentru modernizarea infrastructurii traficului aerian, iar a doua, creșterea capacității portante și modernizarea pistei de aterizare și decolare.

Proiectul de modernizare a Aeroportului Bacău, de 57 de milioane de lei, cuprinde un turn de control, un terminal de pasageri, o parcare auto, anexe administrative, garaje, un terminal pentru transportul rutier, un drum de acces la radiofar, o uzină electrică, o centrală termică, un rezervor de apă antiincendiu și o stație de pompare.

,,Fiecare obiectiv este în diverse stadii de finalizare, iar în ansamblu, stadiul de finalizare este de circa 60%", a precizat președintele Brașoveanu.

Modernizarea pistei se află în faza de finalizare a proiectării, cu toate avizele și acordurile premergătoare licitației de execuție.

Dragoș Benea, fostul președinte al Consiliului Județean Bacău, a amintit că precedenta descindere pe șantier a fost în urmă cu 6 luni, când lucrările erau la 40%.

,,Suntem la un an de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, e important ca după acest timp să vedem ce se întâmplă la acest obiectiv. Știm că această investiție este așteptată, e bine să se vadă că lucrările merg înainte, chiar și într-un an cu două campanii electorale. Sunt convins că toți cei implicați se vor ține de termenul limită, în jurul datei de 1 iunie 2017", a declarat Dragoș Benea.

Fostul președinte al Consiliului Județean a anunțat că Primăria Bacău lucrează la proiectarea lucrărilor de modernizare a străzii de acces la aeroport.

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova


Allex

Trebuie neaparat rezolvat si accesul catre aeroport. In prezent este asa:

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

:shocking:
Ce e nebunia aia? Nici in Bucuresti nu vezi prea des asa ceva.

Allex

Asa e de fiecare data cand vine cate un avion. Strada e ingusta, parcarea e aproape inexistenta si se parcheaza pe unde se apuca. Mai mult decat atat strada se varsa intr-o intersectie extrem de aglomerata. Bine ca nu aveam prea multe curse :))) Sper ca dupa demolarea terminalului vechi sa existe suficient spatiu de parcare, insa fara modernizarea strazii tot aici se va ajunge.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Horațiu 87

Lucrările la aeroport, în ritm susținut

Conducerea judeţului Bacău a inspectat ieri şantierul Aeroportului Internaţional "George Enescu", preşedintele Consiliului Judeţean, Sorin Braşoveanu, fiind însoţit şi de preşedintele organizaţiei PSD Bacău, Dragoş Benea * lucrările de modernizare a aerogării băcăuane continuă în ritm susţinut, în ciuda vremii

Temperaturile au fost destul de scăzute în ultima perioadă, dar lucrările pentru modernizarea aerportului băcăuan sunt în desfășurare.

,,De la ultima dumneavostră vizită (n.r. - în aprilie), putem să spunem că suntem în graficul de lucrări asumat, avem un procentaj de 60% acum, pe acest prim proiect, care constă în construcţia unui terminal modern cu o capacitate de procesare de 300 de pasageri / oră / flux de plecare, a unui nou turn de control, a unor clădiri tehnice care vor cuprinde garaje, centrala electrică și centrala termică. Foarte importantă este şi construcţia unui terminal intermodal pentru transport rutier public. Când spunem 60%, ne referim strict la construcţii, însă putem vedea că, în perioada imediat următoare, graficul de lucrări va fi executat cu mult mai multă rapiditate, întrucât este vorba despre livrarea echipamentelor specifice activităţii aeroportuare, echipamente care au o valoare ridicată", a declarat Oana Chelaru, director general al Regiei Autonome Aeroportul Internaţional ,,George Enescu", din Bacau.

Costurile totale ale acestui prim proiect sunt de 13 milioane de euro, la care se adaugă costuri suplimentare legate de creditul pe care l-a făcut Consiliul Judeţean pentru a finanţa această investiţie.

După acest prim proiect, va veni un al doilea, de construire a unei noi piste, în valoare de 37 de milioane de euro. Noua pistă va avea o dimensiune de 45 de metri lățime și 2.500 de metri lungime şi va fi consolidată pentru un indice de portanță de minimum 65 PCN/R/C/W/T, ceea ce înseamnă ca vor putea ateriza şi decola din Bacău şi aeronave grele.

În ciuda şantierului, activitatea operaţională pe aeroportul din Bacău continuă în vechiul terminal şi, chiar în primul semestru al acestui an, s-a înregistrat o creştere de trafic de 5% faţă de 2015. Anul trecut, traficul de călători a fost de 370.000 de persoane. Mai mult, în programul de zbor al acestui an au fost introduse destinaţii noi: Catania, Madrid şi Stuttgart (zbor operat doar în luna iunie).

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/lucrarile-la-aeroport-in-ritm-sustinut--217346919.html

Ionut

Cat inseamna 300 de pasageri / oră / flux de plecare in numar de pasageri/an? ???

frunzaverde

Quote from: Ionut on November 06, 2016, 11:27:12 AM
Cat inseamna 300 de pasageri / oră / flux de plecare in numar de pasageri/an? ???

Intre 750 mii și 1 milion folosind metodologia ICAO.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristian.ghinghes

Document: Aeroportul Bacău nu s-a dezvoltat din cauza terminalului mic și a pistei vechi. Cine credeți că este de vină pentru acest prejudiciu?
http://www.kristofer.ro/document-aeroportul-bacau-dezvolta-terminal-mic-pista-veche-de-vina-prejudiciu/

Curios fiind de ce Blue Air este în continuare singura companie ce poate opera curse aeriene pentru călători de pe Aeroportul Bacău, am depus o petiție la R.A. Aeroportul Internațional "George Enescu", ceva destul de SF pentru cei care lucrau acolo dacă e să mă iau după reacțiile lor atunci când m-am dus să o înregistrez.

Întrebarea 1: Au existat discuții sau solicitări la Aeroportul Bacău privind găzduirea curselor altor operatori decât Blue Air și, dacă da, care sunt acelea?
Răspuns: Au fost purtate discuții și cu alți operatori aerieni care și-au manifestat interesul în extinderea activității și pe Aeroportul din Bacău. La solicitarea acestora, discuțiile au avut un caracter confidențial. În principal, acestea au vizat caracteristicile actuale ale pistei și ale terminalului, precum și aspecte ce privesc proiectele de modernizare. În prezent, există o corespondență periodică cu operatorii interesați referitoare la stadiul procesului de modernizare a aeroportului, având loc inclusiv întâlniri cu reprezentanți ai acestora.

Întrebarea 2: Motivele pentru care Blue Air este singura companie care efectuează în acest moment curse pe Aeroportul Bacău.
Răspuns: Condițiile actuale ale infrastructurii Aeroportului Internațional "George Enescu" Bacău nu permit creșterea semnificativă a traficului de pasageri din cauza următoarelor aspecte:

Terminalul actual este cel mai mic din țară, raportat la numărul de pasageri: pe suprafața de 850 mp se procesează un avion la fiecare 90 de minute;
Caracteristicile tehnice ale pistei, construită în 1954, are capacitatea portantă mică, motiv ce determină operarea unui număr limitat de aeronave de pasageri. Numărul de zboruri nu poate crește semnificativ, deoarece degradarea se va accentua, ceea ce va avea un impact negativ atât asupra propriei activități, cât și a celor desfășurate de Baza Aeriană 95 și Aerostar.

Mi se pare mie sau acesta este cel mai realist raport activitate al CJ Bacău în ceea ce privește administrarea Aeroportului "George Enescu"? Frumos. :)

Conform Regiei Autonome, pe Aeroportul Bacău au mai efectuat transport aerian mai mulți operatori aerieni în ultimii ani: Tarom (care a renunțat în 2010 la Bacău), CarpatAir (care a intrat în insolvență în 2014) și Club Air (faliment în 2006).

consilier local independent al municipiului Bacău | coordonator proiecte @ Societatea Academică din România (membru CM POIM)