Industria de aviatie din Romania

Started by Ionut, September 26, 2011, 01:04:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

iuli

QuoteTAROM continuă seria ofertelor speciale! Începand din 1.05 pana pe 31.05 2012, puteti achizitiona bilete dus- intors cu plecare din Bucuresti catre Roma, Atena, Larnaca si Cairo la preturi incepand de la 99 euro cu toate taxele incluse. :) Perioada de călătorie este: 1.05-30.06.2012. Oferta este valabila dus- intors si cu plecare din Roma, Atena, Larnaca si Cairo catre Bucuresti. Spor la calatorii!:)

sursa: www.tarom.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Quote from: iuli on May 04, 2012, 07:49:31 PM
PS: Nu stiu unde sa bag stiri despre companiile romanesti  :help:

Ai pus foarte bine stirile aici. Chiar aici este locul stirilor despre companiile romanesti (si nu numai) din industria de aviatie autohtona.

Ionut

Uh, asta iar va genera discutii...

QuoteSchimbare de viziune la Transporturi. Silaghi vrea privatizarea totală a Tarom

Ministrul propus pentru portofoliul Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, crede că România ar trebui să vândă în totalitate compania de transport aerian deţinută de stat – Tarom, iar operatorul feroviar de transport de marfă să fie privatizat parţial.

sursa: Capital

iuli

Eu in general sunt mai nationalist, dar acum incerc sa gandesc mai cerebral.
Sunt complet de acord cu vanzarea Tarom mai ales vazand ce s-a intamplat cu Malev-ul. Companiile de aviatie au nevoie de un management foarte flexibil si cu decizii rapide, lucru care e aproape imposibil intr-o companie de stat. La companiile aeriene e nevoie de sume imense de bani si foarte repede pentru a fi puse la dispozitie. Poate as accepta un actionat minoritar din partea statului roman de maxim 30%.
La CFR se poate mentine actionariat majoritar de stat dar cu management privat pentru ca industria feroviara e mai rigida si reactiile la piata pot fi mai intarziate.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

De 1 iunie Tarom organizeaza din nou ,,Prima lectie de zbor".
Pot veni si copii cu varste cuprinse intre 3 ani (impliniti) si 5 ani. Bineinteles, fiecare copil trebuie insotit de un adult.

Alte detalii: http://www.tarom.ro/despre-noi/noutati-si-presa/comunicate-de-presa/detalii-comunicat-de-presa.html?news=55
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

QuoteComitetul Olimpic şi Sportiv Român împreună cu TAROM organizează crosul ,,Ziua Olimpică" în data de 25 mai 2012 începând cu orele 08:30, în Parcul Tineretului.

Iubitorii de mişcare de toate vârstele sunt aşteptaţi, pe data de 25 mai 2012, începând cu orele 08:30, la crosul olimpic TAROM. Întâlnirea va avea loc la intrarea în Parcul Tineretului, din faţa Colegiului Naţional Gheorghe Şincai, de unde, la orele 10:00, se va da startul în competiţia organizată de Comitetul Olimpic şi Sportiv Român în parteneriat cu compania TAROM, transportator oficial al lotului care ne va reprezenta România la Jocurile Olimpice de la Londra.

Competiţia se va desfăşura pe trei categorii de vârstă, pe distanţe diferite. Competitorii cu vârste cuprinse între 10 şi 14 ani urmează să parcurgă un traseu de 1800 m pe aleile principale asfaltate ale parcului, iar cei cu vârste cuprinse între 15 şi 18 ani vor avea de parcurs o distanţă de 3, 5 km, pe lângă lacul din incinta parcului, la fel ca şi alergătorii de la categoria open, unde nu există nicio limită de vârstă.

Toţi participanţii la cros vor primi câte un tricou, iar primii trei clasaţi de la fiecare categorie de vârstă, atât la feminin cât şi la masculin, se vor putea bucura de recompense suplimentare. Cei care vor trece primii linia de sosire vor câştiga câte o bicicletă. Ocupanţii poziţiilor secunde vor primi câte o pereche de role, iar cei care se vor clasa pe locul al treilea vor obţine câte o rachetă şi un set de mingi de tenis. Şcoala care va avea la start cel mai mare număr de participanţi va primi o cupă din partea organizatorilor.

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

QuoteTAROM pune la dispozitia pasagerilor săi peste 2500 de bilete de avion la oferte speciale, pe rutele interne , cu preţuri începând de la 79 euro dus-întors .

Preţurile includ toate taxele şi sunt valabile pentru călătorii dus-întors pe rutele interne din şi către Bucureşti, după cum urmează :

  • Suceava, Sibiu, Târgu Mureş începând de la 79 euro;
  • Oradea, Baia Mare, Satu Mare şi Iaşi începând de la 89 euro;
  • Timişoara şi Cluj-Napoca începând de la 99 euro.

Biletele au fost deja puse în vânzare, iar perioada de călătorie este 1 iulie - 31 august 2012 (data ultimului retur).

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

MT confirma: a inceput procesul de vanzare a 20% din TAROM. În prezent, consorţiul de intermediere pregăteşte întâlnirile cu potenţialii investitori, etapă necesară promovării tranzacţiei. sursa: MT

iuli

Eu zic ca un procent de 40% era mai OK sa fie vandut. Sa vedem si management privat la Tarom si atunci la prima impresie sunt mai multumit.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Time-and-Space

da, wait and see. multi privati si multe piete "cat mai libere" (financiare, de energie...)rezulta si au rezultat in consecinte dezastruoase pentru clienti ("the muppets " din mailul privat al bancherilor) si alti beneficiari in sistem si nu numai. structural, exista motivatia mai buna pentru performanta, dar asta nu inseamna ca productivitatea mai buna va si aduce servicii si rezultate mai bune pe termen lung. vrem profit sau vrem un serviciu national adaptat localizarii, competentei si istoriei aviatiei in Romania?   normal ca vreau management performant, dar nu cu orice pret.

iuli

Si sa avem soarta Malev-ului care a fost de stat? Pe o piata asa de dura precum cea a aviatiei trebuie sa fie un management privat care e mai rapid in decizii decat unul de stat care e mai rigid. Eu pledez pentru privat...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Time-and-Space

nu vreau sa intru intr-o polemica. dar trebuie aduse argumente care sa indice o legatura cauzala dintre faliment si felul de proprietate in privinta malev ( se poate ca, concurenta sa-i fi omorat indiferent de ce fel de proprietate ar fi avut) . firmele cu actionari raspund in fata actionarilor pe termen scurt, de acolo mai multe probleme. norvegia de ce a avut stat-oilul de stat pana de curand, si in mare regreta privatizarea partiala? de ce multe servicii de utilitati sunt mai bune daca sunt proprietate a comunitatii? ( in nord-vestul americii de nord) de ce cooperativele de credit nu au problemele bancilor private etc. ai dreptate in privinta industriei, dar cred ca teorie neo-liberale au apus si trebuie decis de la caz la caz.

iuli

E discutabil ce ai zis tu... Ai incercat intr-un fel sa compari merele cu perele, sa pui comparatie intre industria aeronatica si cea petroliera sau cea bancara. Eu zic ca sunt putin cam diferite.
Acum nu am argumente solide si sincer nu prea am timp sa caut sa vad comparatii clare intre firmele private si cele de stat de transport aerian, dar imi aduc aminte pe langa defuncta Malev si de Iberia sau Alitalia. Iberia a inchis chiar operatiunile de low-cost care acum astea sunt pe val pentru ca nu au reusit sa fie competitivi, deci nici cand acest segment de piata merge nu esti in stare sa il mentii pe linia de plutire inseamna ca e de vina managementul sau actionariatul care pune in functie managementul.  :2c:
PS. ionut vroia acest topic animat cand a fost postata prima data stirea si atunci toti au tacut malc asa ca putina discutie pe tema asta nu strica, macar sa recuperam timpul pierdut.  ;)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Time-and-Space

da.... ai dreptate. idea e ca industria/sectorul comercial de aviatie e al naibii de competitiv. au trecut si americanii prin niste reforme in trecut. au esuat si multe companii private, sunt convins ( exemplele sunt din US in mare, uite si acum la consolidarea united-continental care oricum sunt falimentare cred ca united si in acte era o vreme si nu prea auzi clienti multumiti) plus se stie ca si airbus si boeing au subventii serioase de la "stat".

discutia in principiu e una teoretica si generala, pentru ca e despre pro sau contra privatizare. eu doar spun ca s-ar putea sa nu ajute la absolut nimic, in afara de a satisface placul creditorului nostru de nevoie fmi care a creat ravagii in multe locuritsi este criticat pentru approachul cookie cutter/sablon. o fi mai "eficient" si mai productiv, dar nu neaparat mai bine....

Ionut

Ca orice lucru si privatizarea are parti bune si parti rele, depinde cum privesti. Cert este ca statul roman are doua probleme majore: este un manager foarte prost (nu prost, foarte prost) si mai nou nici nu are bani. Rolul statului intr-o economie de piata moderna nu este acela de a fi un antreprenor bun, un afacerist bun, un manager bun.

Rolul statului in zilele noastre, intr-o economie de piata moderna (putem spune ca si economia romaneasca incepe sa devina o economie de piata moderna) este acela de a face un cadru legislativ si fiscal bun, potrivit, cat mai eficient pentru afaceri. Asta in primul rand. Apoi vin pensiile si salariile pentru ca pentru a le plati ai nevoie de economie. Vezi Grecia. Asta nu e doar gandirea de dreapta, si multi politicieni si teoreticieni de stanga zic la fel, numai ca in RO pentru a veni la putere nu prea ai sanse decat daca vorbesti de stanga. Si ma opresc aici cu politica.

Acum, o privatizare nu inseamna ca statul pierde complet controlul. Statul poate alege sa ramana cu un pachet suficient incat sa poata lua niste decizii daca respectiva companie este una de importanta strategica. La fel, se pot pune tot felul de limitati si conditii in contractul de privatizare.

In concluzie, parerea mea este ca statul trebuie sa privatizeze tot. Asta nu inseamna ca ne vindem tara ci inseamna ca ne cautam parteneri de business - la nivel de stat - puternici, cu bani, care vor sa vina alaturi de noi si sa imparta din riscuri si din beneficii. Companiile de stat nu pot fi administrate eficient de stat, asta e clar (sunt multe motive si ati zis din ele si voi). Iar managementul privat NU este suficient pt ca managerul nu este tot una cu INVESTITORUL!

In pietele moderne de astazi nu e nevoie doar de MANAGEMENT bun, ci si de INVESTITII!!! Cine sa vina cu investitiile, managerii? Nu, investitorii, adica exact cei care iti dau bani pentru share din companie in anumite conditii (sa investeasca X bani - a se vedea Ford, Renault etc).

Evident procesul de privatizare poate sa fie nereusit daca partenerul nou este neserios si atunci se alege praful. Cert este ca avem doua riscuri in final: sa se aleaga praful usor pt ca statul nu are bani si nu poate administra, sau sa se aleaga praful repede, gasind un partener (privatizand).

Si, ca sa inchei optimist, mai este versiunea fericita, gen Ford, Renault, chiar si Erste si GSG.
Un pic offtopic postul, dar e acelasi lucru ca la TAROM, acelasi proces. Eu sper sa fie o noua poveste de succes gen Renault/Dacia.

:cheers: