Author Topic: Industria de aviatie din Romania  (Read 45334 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PateuAlin

  • Toddler
  • *
  • Posts: 1
  • Karma: +0/-0
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #150 on: April 24, 2017, 03:54:30 PM »
O stire interesanta :) .

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 215
  • Karma: +43/-6
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #151 on: April 27, 2017, 11:55:13 PM »
Director general Airbus Helicopters România, Serge Durand, a declarat joi, la unitatea de mentenanţă şi modernizare elicoptere a companiei de la Ghimbav, că unitatea exportă în prezent 75% din ceea ce lucrează, procent care va fi menţinut şi în continuare, iar capacitatea de producţie este acoperită în proporţie de 88% cu comenzi.

Quote
Acesta a amintit despre contractul semnat la începutul lunii aprilie 2017, cu IAR Ghimbav, pentru producerea elicopterului H215 M, varianta militară.

'Este un contract foarte important semnat cu IAR, cu sprijinul Ministerului Economiei din România, pentru a ne uni eforturile în realizarea acestui elicopter. Sunt foarte încântat de acest contract, avem 40 de ani de cooperare. IAR Ghimbav a produs mai mult de 300 de elicoptere sub licenţa noastră, avem tehnologie comună, ştim cum să lucrăm. Oferim IAR Ghimbav şansa să fie cel mai important contractor, pentru a personaliza şi a pune armament şi siteme speciale pe elicoptere, pentru forţele aeriene. Noi livrăm aparatul clasic, în varianta civilă, iar IAR îl transformă în varianta militară. Este absolut logic să producem şi pe fiul şi pe nepotul lui PUMA, în continuare. Ne uităm la viitor şi dorim ca prin acest acord să exportăm elicoptere şi în anii următori', a spus sursa citată.

Serge Durand a explicat că, începând cu anul 2019, când va începe la Ghimbav producerea elicopterului H215, în variantă civilă, şi Ministerul Apărării Naţionale va dori să-şi reînnoiască flota cu H215, IAR-ul este soluţia potrivită pentru modernizarea acestora şi adăugarea de sisteme speciale pentru armată.

'Deci noi suntem contractorul principal care va pregăti elicopterul pentru forţele armate, şi noi sprijinim livrările elicopterului de bază, vorbim de elicopterul civil H215. Exclusivitatea este pentru cinci ani, dar ce am semnat noi ne dă o perspectivă de 40 de ani. Pentru a începe această cooperare trebuie să atingem pragul minim de 16 elicoptere H215 comandate pentru noua fabrică, stabilit de preşedintele nostru Olivier Michalon, senior vice-president pentru Europa al Airbus Helicopters. În momentul în care avem 16 comenzi, începem şi personalizarea cu IAR, varianta militară', a punctat Durand.

economica.net

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.965
  • Karma: +2683/-582
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #152 on: May 15, 2017, 11:59:16 AM »
IAR Brașov și-a înjumătățit profitul net în pofida dublării veniturilor la T1

Triplarea cheltuielilor IAR Brașov la 40 milioane lei a împiedicat ameliorarea profitabilității companiei într-un trimestru 1 cu venituri în creștere substanțială. Producătorul de elicoptere IAR Brașov (IARV) a realizat în primele 3 luni ale anului o cifră de afaceri netă de 18,38 milioane lei, cu 69,71% mai mare decât cea de 10,83 milioane lei din perioada similară a anului trecut. Veniturile din exploatare au urcat cu 113,19%, la 44,77 milioane lei, de la 21,00 milioane lei. În decembrie 2016, compania a încheiat un contract de 313 milioane lei cu Ministerul Apărării, pentru modernizarea unor elicoptere. În primul trimestru, însă, cheltuielile au explodat cu 222,82%, la 40,03 milioane lei, de la 12,40 milioane lei în T1 2016. Acesta este contextul în care profitul net a fost de 3,04 milioane lei, cu 57,06% mai mic decât cel de 7,08 milioane lei obținut în primele 3 luni din 2016.

Profit.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (27 noiembrie?) | A10 lot 4 (speram in decembrie)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,271 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.965
  • Karma: +2683/-582
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #153 on: August 03, 2017, 05:19:50 PM »
Oficial: Romania vrea sa cumpere elicoptere de atac pentru armata
de la compania americana Bell Helicopters produse in Romania


Ministrul Apararii, Adrian Tutuianu, a semnat astazi o scrisoare de intentie de pret si disponibilitate privind achizitionarea de elicoptere de atac de la Bell Helicopters si care va fi adresata guvernului SUA, anunta Guvernul. Dupa acceptul Washingtonului, Ministerul Economiei si compania Bell ar urma sa infiinteze o firma mixta prin care elicopterele sa fie produse in Romania.

"In perioada urmatoare, vor avea loc discutii aprofundate intre reprezentantii Ministerului Economiei si cei ai Bell Helicopter privind infiintarea unei societati mixte, dar si a transferului tehnologic si de know-how care sa permita productia elicopterelor pe teritoriul Romaniei", se arata in comunicatul citat.

Hotnews
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (27 noiembrie?) | A10 lot 4 (speram in decembrie)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,271 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 215
  • Karma: +43/-6
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #154 on: September 09, 2017, 10:44:49 PM »
Aerostar Bacău va repara la Iași aeronave de tip Airbus 320 şi Boeing 737. Mentenanța avioanelor de luptă F16 se va face numai în Bacău

Aerostar Bacău a semnat, joi, un contract prin care CJ Iaşi îi concesionează un teren de 16.000 de metri pătraţi la Aeroportul Iaşi. Aici, va fi construit un hangar în care compania băcăuană va repara avioane de tip Airbus 320 şi Boeing 737.

Contractul între Consiliul Judeţean Iaşi şi Aerostar Bacău a fost semnat, joi, la Iaşi. Acesta prevede concesionarea pentru 49 de ani a unui teren de 16.000 de metri pătraţi din zona Aeroportului Iaşi, unde compania băcăuană va construi un hangar pentru mentenanţa avioanelor civile.

Potrivit directorului general al Aerostar, Grigore Filip, aproximativ 150 de persoane vor lucra la viitoarea bază a companiei.

“Noi estimăm proiectul undeva la 10 milioane de euro, ceea ce înseamnă nu numai clădirea. (…) În prima parte vor fi 150 de angajaţi, foarte înalt calificaţi în schimb. Sigur că în prima parte, până vor fi ei autorizaţi, vom veni şi cu oameni de la noi, dar obiectivul este ca să lucrăm cu oameni autorizaţi de aici”, a declarat directorul general al Aerostar, Grigore Filip, în cadrul conferinţei de presă de la Consiliul Judeţean Iaşi.

http://zdbc.ro/aerostar-bacau-va-repara-la-iasi-aeronave-de-tip-airbus-320-si-boeing-737-mentenanta-avioanelor-de-lupta-f16-se-va-face-numai-in-bacau/

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.965
  • Karma: +2683/-582
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #155 on: November 15, 2017, 07:05:27 AM »
Romaero și-a redus pierderile cu 37% în primele nouă luni ale anului, la 16,95 milioane lei

Romaero (simbol bursier RORX), companie de stat specializată în întreținerea și repararea avioanelor de transport de pasageri sau cargo, a raportat pentru primele nouă luni ale anului pierderi de 16,95 milioane lei, mai mici cu 37% față de perioada similară a anului trecut, când s-au ridicat la 26,93 milioane lei, potrivit unui raport publicat de companie. De asemenea, cifra de afaceri a scăzut cu aproape 4%, la 32,89 milioane lei, în perioada ianuarie-septembrie, de la 34,2 milioane lei, în perioada similară de anul trecut.

”Rezultatele Romaero după primele nouă luni ale acestui an sunt foarte bune. Veniturile mai mari decât nivelul bugetat și, totodată, menținerea cheltuielilor sub nivelul planificat, indică însănătoșirea companiei și creează o bază solidă pentru decizii strategice pe care le vom propune acționarilor înainte de sfârșitul acestui an, cu obiectivul de a elimina complet pierderile și de a plăti datoriile istorice chiar în prima jumătate a anului viitor”, a declarat directorul general al Romaero, Remus Vulpescu, pentru News.ro.

Profit.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (27 noiembrie?) | A10 lot 4 (speram in decembrie)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,271 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX