Industria de aviatie din Romania

Started by Ionut, September 26, 2011, 01:04:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

PateuAlin


tom_sawyer

Director general Airbus Helicopters România, Serge Durand, a declarat joi, la unitatea de mentenanţă şi modernizare elicoptere a companiei de la Ghimbav, că unitatea exportă în prezent 75% din ceea ce lucrează, procent care va fi menţinut şi în continuare, iar capacitatea de producţie este acoperită în proporţie de 88% cu comenzi.

QuoteAcesta a amintit despre contractul semnat la începutul lunii aprilie 2017, cu IAR Ghimbav, pentru producerea elicopterului H215 M, varianta militară.

'Este un contract foarte important semnat cu IAR, cu sprijinul Ministerului Economiei din România, pentru a ne uni eforturile în realizarea acestui elicopter. Sunt foarte încântat de acest contract, avem 40 de ani de cooperare. IAR Ghimbav a produs mai mult de 300 de elicoptere sub licenţa noastră, avem tehnologie comună, ştim cum să lucrăm. Oferim IAR Ghimbav şansa să fie cel mai important contractor, pentru a personaliza şi a pune armament şi siteme speciale pe elicoptere, pentru forţele aeriene. Noi livrăm aparatul clasic, în varianta civilă, iar IAR îl transformă în varianta militară. Este absolut logic să producem şi pe fiul şi pe nepotul lui PUMA, în continuare. Ne uităm la viitor şi dorim ca prin acest acord să exportăm elicoptere şi în anii următori', a spus sursa citată.

Serge Durand a explicat că, începând cu anul 2019, când va începe la Ghimbav producerea elicopterului H215, în variantă civilă, şi Ministerul Apărării Naţionale va dori să-şi reînnoiască flota cu H215, IAR-ul este soluţia potrivită pentru modernizarea acestora şi adăugarea de sisteme speciale pentru armată.

'Deci noi suntem contractorul principal care va pregăti elicopterul pentru forţele armate, şi noi sprijinim livrările elicopterului de bază, vorbim de elicopterul civil H215. Exclusivitatea este pentru cinci ani, dar ce am semnat noi ne dă o perspectivă de 40 de ani. Pentru a începe această cooperare trebuie să atingem pragul minim de 16 elicoptere H215 comandate pentru noua fabrică, stabilit de preşedintele nostru Olivier Michalon, senior vice-president pentru Europa al Airbus Helicopters. În momentul în care avem 16 comenzi, începem şi personalizarea cu IAR, varianta militară', a punctat Durand.

economica.net

Ionut

IAR Brașov și-a înjumătățit profitul net în pofida dublării veniturilor la T1

Triplarea cheltuielilor IAR Brașov la 40 milioane lei a împiedicat ameliorarea profitabilității companiei într-un trimestru 1 cu venituri în creștere substanțială. Producătorul de elicoptere IAR Brașov (IARV) a realizat în primele 3 luni ale anului o cifră de afaceri netă de 18,38 milioane lei, cu 69,71% mai mare decât cea de 10,83 milioane lei din perioada similară a anului trecut. Veniturile din exploatare au urcat cu 113,19%, la 44,77 milioane lei, de la 21,00 milioane lei. În decembrie 2016, compania a încheiat un contract de 313 milioane lei cu Ministerul Apărării, pentru modernizarea unor elicoptere. În primul trimestru, însă, cheltuielile au explodat cu 222,82%, la 40,03 milioane lei, de la 12,40 milioane lei în T1 2016. Acesta este contextul în care profitul net a fost de 3,04 milioane lei, cu 57,06% mai mic decât cel de 7,08 milioane lei obținut în primele 3 luni din 2016.

Profit.ro

Ionut

Oficial: Romania vrea sa cumpere elicoptere de atac pentru armata
de la compania americana Bell Helicopters produse in Romania


Ministrul Apararii, Adrian Tutuianu, a semnat astazi o scrisoare de intentie de pret si disponibilitate privind achizitionarea de elicoptere de atac de la Bell Helicopters si care va fi adresata guvernului SUA, anunta Guvernul. Dupa acceptul Washingtonului, Ministerul Economiei si compania Bell ar urma sa infiinteze o firma mixta prin care elicopterele sa fie produse in Romania.

"In perioada urmatoare, vor avea loc discutii aprofundate intre reprezentantii Ministerului Economiei si cei ai Bell Helicopter privind infiintarea unei societati mixte, dar si a transferului tehnologic si de know-how care sa permita productia elicopterelor pe teritoriul Romaniei", se arata in comunicatul citat.

Hotnews

tom_sawyer

Aerostar Bacău va repara la Iași aeronave de tip Airbus 320 şi Boeing 737. Mentenanța avioanelor de luptă F16 se va face numai în Bacău

Aerostar Bacău a semnat, joi, un contract prin care CJ Iaşi îi concesionează un teren de 16.000 de metri pătraţi la Aeroportul Iaşi. Aici, va fi construit un hangar în care compania băcăuană va repara avioane de tip Airbus 320 şi Boeing 737.

Contractul între Consiliul Judeţean Iaşi şi Aerostar Bacău a fost semnat, joi, la Iaşi. Acesta prevede concesionarea pentru 49 de ani a unui teren de 16.000 de metri pătraţi din zona Aeroportului Iaşi, unde compania băcăuană va construi un hangar pentru mentenanţa avioanelor civile.

Potrivit directorului general al Aerostar, Grigore Filip, aproximativ 150 de persoane vor lucra la viitoarea bază a companiei.

"Noi estimăm proiectul undeva la 10 milioane de euro, ceea ce înseamnă nu numai clădirea. (...) În prima parte vor fi 150 de angajaţi, foarte înalt calificaţi în schimb. Sigur că în prima parte, până vor fi ei autorizaţi, vom veni şi cu oameni de la noi, dar obiectivul este ca să lucrăm cu oameni autorizaţi de aici", a declarat directorul general al Aerostar, Grigore Filip, în cadrul conferinţei de presă de la Consiliul Judeţean Iaşi.

http://zdbc.ro/aerostar-bacau-va-repara-la-iasi-aeronave-de-tip-airbus-320-si-boeing-737-mentenanta-avioanelor-de-lupta-f16-se-va-face-numai-in-bacau/

Ionut

Romaero și-a redus pierderile cu 37% în primele nouă luni ale anului, la 16,95 milioane lei

Romaero (simbol bursier RORX), companie de stat specializată în întreținerea și repararea avioanelor de transport de pasageri sau cargo, a raportat pentru primele nouă luni ale anului pierderi de 16,95 milioane lei, mai mici cu 37% față de perioada similară a anului trecut, când s-au ridicat la 26,93 milioane lei, potrivit unui raport publicat de companie. De asemenea, cifra de afaceri a scăzut cu aproape 4%, la 32,89 milioane lei, în perioada ianuarie-septembrie, de la 34,2 milioane lei, în perioada similară de anul trecut.

"Rezultatele Romaero după primele nouă luni ale acestui an sunt foarte bune. Veniturile mai mari decât nivelul bugetat și, totodată, menținerea cheltuielilor sub nivelul planificat, indică însănătoșirea companiei și creează o bază solidă pentru decizii strategice pe care le vom propune acționarilor înainte de sfârșitul acestui an, cu obiectivul de a elimina complet pierderile și de a plăti datoriile istorice chiar în prima jumătate a anului viitor", a declarat directorul general al Romaero, Remus Vulpescu, pentru News.ro.

Profit.ro

Ionut

Romaero, ofertă publică de acţiuni:
compania vrea să-şi majoreze capitalul social cu 1,4 milioane lei


Romaero Bucureşti (simbol bursier RORX), companie de stat specializată în întreţinerea şi repararea avioanelor de transport de pasageri sau cargo, vrea să-şi majoreze capitalul social cu 1,44 milioane lei, prin ofertă publică de acţiuni care va fi lansată săptămâna viitoare, capitalul urmând să se majoreze de la nivelul actual de 15,61 milioane lei până la 17,05 milioane lei, a declarat pentru News.ro directorul general al societăţii, Remus Vulpescu, scrie News.ro.

"În primul semestru, Romaero Bucureşti a reuşit pentru prima oară în ultimii ani să-şi crească veniturile în paralel cu scăderea cheltuielilor. Astfel, veniturile totale ale companiei de stat au crescut de la 24,76 milioane lei, la sfârşitul lui iunie 2016, până la 42,78 milioane lei în prima parte a acestui an, timp în care cheltuielile totale au scăzut în perioada menţionată de la 62,74 milioane lei la 51,92 milioane lei. Şi la sfârşitul celui de-al treilea trimestru am avut rezultate care confirmă parcursul de redresare al companiei", a adăugat Remus Vulpescu.

Economica.net

Ionut

Livrările și comenzile Airbus Helicopters, cu o fabrică și în România, au scăzut în 2017

Airbus Helicopters, divizie a producătorului aeronautic european Airbus, a precizat că în 2017 a livrat 409 elicoptere, comparativ cu 418 unități livrate în 2016. De asemenea, anul trecut, Airbus Helicopters a primit comenzi nete pentru 335 de elicoptere, sub 353 de comenzi primite în 2016, scrie Agerpres. Airbus Helicopters a deschis o fabrică din România, o investiție de 52 de milioane de euro, unde va fi produs din acest an elicopterul cu două motoare H215.

Profit.ro

Ionut

Profit mai mic pentru IAR Brașov în 2017, deși vânzările au urcat cu peste o cincime

În pofida unei majorări a cifrei de afaceri cu peste o cincime, producătorul de elicoptere IAR Brașov a raportat un câștig cu 1,2 milioane de lei mai mic decât în 2016, afectat negativ de creșterea cheltuielilor. Vânzările cu 21,6% mai mari raportat la anul precedent, în sumă de 185 milioane de lei, nu s-au tradus într-un profit sporit pentru IAR Brașov în 2017. Câștigul net s-a micșorat cu peste 9,9% anul trecut, de la 12,21 milioane de lei la 11 milioane de lei, potrivit rezultatelor financiare preliminare.

Profit.ro

Ionut

Piața ignoră rezultatele slabe raportate de Aerostar și se concentrează pe dividendul cu 4,4% mai mare

Furnizorul de piese și servicii de mentenanță pentru industria aeronautică Aerostar Bacău a raportat un profit net de 53,17 milioane de lei în 2017, în scădere raportat la anul anterior, din care vrea să distribuie peste 14 milioane de lei sub formă de dividende. Câștigul net s-a micșorat cu aproape 6%, de la 56,47 milioane de lei în 2016, în condițiile în care vânzările au scăzut cu 4,5%, până la 340,17 milioane de lei. Veniturile totale din exploatare s-au redus cu circa 10 milioane de lei, la 355,51 milioane de lei, în timp ce cheltuielile au fost mai mici cu 5 milioane de lei, coborând la 295,37 milioane de lei.

Profit.ro

TibiV

http://economie.gov.ro/romania-va-gazdui-centrul-regional-de-echipare-si-intretinere-a-elicopterelor-black-hawk-pentru-europa-centrala

Quote
ROMÂNIA VA GĂZDUI CENTRUL REGIONAL DE ECHIPARE ȘI ÎNTREȚINERE A ELICOPTERELOR BLACK HAWK PENTRU EUROPA CENTRALĂ

Companiile ROMAERO și SIKORSKY - parte al grupului Lockheed Martin au semnat un acord de parteneriat industrial, astăzi,14 martie 2018, la sediul Ministerului Economiei, într-un cadru oficial, în prezența  Ministrului Economiei, Dănuț Andrușcă, a Președintelui Comisiei de Apărare din Camera Deputaților, Dorel Căprar, precum și a reprezentanților Ambasadei Statelor Unite la București.

Parteneriatul industrial dintre ROMAERO și SIKORSKY (parte al grupului Lockheed Martin) se axează pe activități care vor asigura participarea pe termen lung a mai multor companii din industria națională de apărare a României la lucrări de asamblare, echipare, customizare și întreținere a elicopterului multi-misiune Sikorsky UH-60 Black Hakw. Centrul de la București va fi singurul autorizat de grupul Lockheed Martin pentru echiparea și întreținerea elicopterului multi-misiune Sikorsky UH-60 Black Hawk în Europa Centrală.

Declarația domnului Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei:
"Acordul semnat astăzi reprezintă o confirmare a potențialului industriei românești, care este capabilă să realizeze produse cu valoare adăugată ridicată. Așteptăm să vedem care vor fi efectele economice concrete ale acestui acord și cât de repede vor fi ele resimțite la nivelul industriei și economiei românești. Ministerul Economiei va sprijini inițiativele companiilor din subordine care pot duce la relansarea activității industriale. În același timp, acest acord este și o confirmare a bunelor relații și a parteneriatului strategic dintre România și Statele Unite ale Americii".

Declarația domnului Eric Schreiber, Vicepreședinte Sikorsky (parte din Lockheed Martin Corporation):
"Abilitatea noastră de a furniza cel mai capabil elicopter în lupta de suprafață (ASuW) și anti-submarin (ASW) existent ar putea oferi României, la cel mai competitiv preț, acoperirea necesară importantei poziții strategice pe care aceasta o deține la Marea Neagră".

Declarația domnului Remus Vulpescu, Directorul General ROMAERO S.A.:
"Calitățile elicopterului Black Hawk sunt impresionante: poate îndeplini misiuni în toate anotimpurile, poate zbura în furtună, ziua sau noaptea, este foarte rapid și poate transporta un număr mare de pasageri pe care îi protejează chiar și împotriva loviturilor de tun de calibru până la 23mm. Dotat cu armament, Black Hawk devine redutabil în comparație chiar cu aeronave specializate numai pentru luptă. În misiunile umanitare este greu de întrecut, iar ca vehicul aerian de pază a frontierelor este deosebit de valoros.
ROMAERO va întreprinde tot ce este necesar a asigura succesul acestui proiect cu acoperire din Turcia până în Polonia. Experiența noastră de aproape 100 ani în aeronautica civilă și militară, resursa umană calificată, infrastructura educațională și capabilitățile de producție disponibile, atât în București, cât și la partenerii noștri din teritoriu fac România atractivă pentru marii producători de tehnică militară din lume, așa cum este Lockheed Martin Corporation.
În plan sectorial, un grad ridicat de coeziune a industriei de apărare și abordarea pozitivă din partea mediului politic pot aduce României oportunități însemnate de dezvoltare economică și tehnologică, mai ales în contextul creșterii nivelului de angajament al țării noastre în parteneriatele strategice cum este cel cu NATO
".

Despre elicopterul Sikorsky UH-60 Black Hawk:
Elicopterul Sikorsky UH-60 Black Hawk este cel mai utilizat elicopter multi-misiune din lume, cu peste 4.500 unități în serviciu în cadrul forțelor armate ale SUA și altor peste 20 de state.
Elicopterul va avea o perioadă de utilizare ce depășește anul 2050. Cu peste 17 variante de echipare, elicopterul oferă capabilități de referință în operațiuni ale forțelor speciale, diverse misiuni de luptă, misiuni de căutare și salvare, misiuni de transport și suport logistic în zone de operațiuni militare, dar și în misiuni caracteristice serviciilor medicale de urgență, ori de luptă împotriva calamităților și sprijin umanitar. Elicopterul poate fi echipat și pentru uz oficial la cel mai înalt nivel.

Despre grupul Lockheed Martin:
Lockheed Martin este un grup american specializat în cercetarea, dezvoltarea, producția și integrarea tehnologiilor avansate din domeniul militar, constructor aerospatial de prim rang și cel mai mare furnizor de echipament aerospatial și tehnologic al Pentagonului. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 46 de miliarde de USD în 2015, având 97.000 de angajați și fiind prezentă în 75 de țări din întreaga lume.
Dintre echipamentele produse de grupul Lockheed Martin, Forțele Armate Române exploatează deja cu succes avioanele de luptă F-16 și avioanele militare de transport C-130 Hercules. Acestea, împreună cu elicopterul Black Hawk vor fi prezente, alături de alte vehicule și echipamente militare de înaltă tehnologie, în cadrul expoziției internaționale Black Sea Defense & Aerospace (BSDA) 2018 care va avea loc în perioada 16-18 mai a.c. în incinta ROMAERO București.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Aerostar Bacău propune investitorilor un dividend cu un randament de 1,75%

Aerostar Bacău (ARS) a propus investitorilor un dividend brut per acţiune de 0,094 lei, reprezentând o sumă totală ce ar putea fi îndreptată către acţionari de 14,31 mil. lei. Faţă de anul trecut, propunerea din acest an este cu 4,44%. Totodată, în adunarea de pe 19 aprilie va fi înaintată spre votare şi propunerea ca 9 mai 2018 să fie stabilită drept data de înregistrare.

ZF

Ionut

Romaero vrea să atragă contracte de 1,5 miliarde euro în următorii ani, iar în 2019 ar putea intra pe profit după zece ani de pierderi

Romaero Bucureşti, companie de stat specializată în producţie, servicii şi cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile şi militare de pasageri sau cargo, ar putea absorbi între 350 milioane euro şi 1,5 miliarde euro în următorii 5-10 ani, în baza parteneriatelor încheiate cu furnizorii de tehnică militară, reprezentând 8-10% în media anuală din alocările bugetare pentru înzestrare către Ministerul Apărării Naţionale, arată convocatorul Adunării Generale a Acţionarilor din 30 aprilie.

"Romaero poate furniza tehnică miltară şi serviciile-suport (garanţie, mentenanţă, modernizări etc.) pe întreaga durată de viaţă a echipamentelor în cadrul unor programe de înzestrare ale Ministerului Apărării deja aprobate de Parlament. De asemenea, Romaero oferă în premieră posibilitatea de a fabrica în România majoritatea echipamentelor pentru unele programe necesare forţelor armate ale României şi unor state aliate din regiune, pentru care în ultimii peste zece ani nu au existat soluţie în ţara noastră: elicoptere militare multi-rol, vehicule 4x4, drone tactice şi strategice", a declarat directorul general al companiei, Remus Vulpescu, pentru News.ro.

"În contextul asigurării efective a veniturilor bugetare în cotă de peste 2% din PIB pentru apărare începând din 2017, Romaero – una dintre principalele întreprinderi publice din industria de apărare – şi-a propus să absoarbă fonduri de valoare mai ridicată decât în anii anteriori atât prin contracte/comenzi directe plasate de entităţi din subordinea Ministerului Apărării Naţionale, cât şi în cadrul programelor de cooperare industrială şi compensatorii subsecvente unor achiziţii de tehnică militară efectuate de statul român", arată convocatorul Adunării Generale a Acţionarilor din 30 aprilie.

Romaero a estimat o pierdere de 25,94 milioane lei în 2018, o ameliorare cu 42% faţă de rezultatul bugetat pentru anul precedent. Totodată, având în vedere că pierderea înregistrată în 2017 a fost redusă la 28,31 milioane lei faţă de cea prevăzută prin buget, estimările pentru 2018 reprezintă o reducere a pierderilor cu 8% faţă de rezultatul negativ raportat anul trecut şi pierderi mai mici cu 57% faţă de rezultatul înregistrat în 2016, potrivit documentelor ce urmează a fi aprobate de acţionari.

News.ro

tom_sawyer

#163
Subsidiara locală a grupului belgian Sonaca începe anul viitor producţia unei aeronave de 175.000 euro la Cluj

Producătorul de componente pentru avioane Sonaca Aerospace Transilvania, subsidiara locală a grupului belgian Sonaca, va începe în iulie 2019 producţia aeronavei de mici dimensiuni Sonaca 200, compania fiind în proces de extindere a echipei de la fabrica sa din Moldoveneşti, judeţul Cluj.

Noua aeronavă cu două locuri, de 750 de kg, combină performanţele legate de zbor cu un cost eficient şi poate fi folosită atât de şcolile de pilotaj, cât şi de piloţi particulari. Preţul propus de producător este de 175.000 Euro

ZF

sonaca 200



Powered by API/PUM imgur uploader

AdrianB1

Tehnologia anilor 70-80 acum si la Cluj. Secolul trecut, ca sa fie clar.