Author Topic: Industria de aviatie din Romania  (Read 47993 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.008
  • Karma: +2950/-588
Industria de aviatie din Romania
« on: September 26, 2011, 01:04:05 PM »
Vom pune aici stiri si noutati din industria de aviatie, civila si militara.

Punem aici stiri si noutati doar daca nu exista thread separat/dedicat.
« Last Edit: September 02, 2013, 04:29:29 PM by Ionut »
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.008
  • Karma: +2950/-588
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #1 on: September 26, 2011, 01:06:56 PM »
Quote
Boeing a livrat primul 787 Dreamliner





Avionul construit din materiale uşoare poate asigura operatorului economii de 20% la consumul de carburant, potrivit Boeing, şi oferă mai mult confort pasagerilor datorită unei mai bune circulări a aerului şi hublourilor mai mari, a căror transparenţă poate fi controlată electronic.

Primul 787 Dreamliner a fost livrat duminică grupului japonez All Nippon Airways, cu trei ani mai târziu decât termenul stabilit iniţial, după mai multe amânări care au costat Boeing miliarde de dolari.

sursa: Mediafax

Oare cand o sa-l vedem pe OTP?!  :rolleyes:
Macar atat, pentru ca e putin probabil sa scrie "Tarom" pe un exemplar in curand...
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.008
  • Karma: +2950/-588
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #2 on: October 12, 2011, 12:04:21 PM »
Quote
Tarom va cheltui circa 400.000 de euro pentru a afla ce valoare au acţiunile ei

Evaluarea preţului unei acţiuni Tarom, în vederea privatizării, ar putea costa 392.000 de euro, respectiv câte 9.300 de euro pe zi, timp de 40 de zile, după cum reiese din anunţul de licitaţie deschisă publicat de Ministerul Transporturilor în sistemul electronic de achiziţii publice.

Anul trecut compania de stat a avut pierderi totale de circa 80 de milioane de euro, deşi numărul pasagerilor transportaţi a crescut cu 24% faţă de 2009, respectiv la 2,2 milioane de la 1,77 milioane. Conform bugetului pe anul în curs Tarom ar urma să "închidă" 2011 "pe zero", respectiv fără profit şi fără pierderi.

În ceea ce priveşte "averea" imobiliară a Tarom, respectiv terenurile şi clădirile deţinute, aceasta are o valoare contabilă de 7,7 milioane de euro. Compania Tarom deţine, la nivel naţional 10 terenuri cu o suprafaţă totală de aproape 22.000 de metri pătraţi, cu o valoare contabilă totală de aproape 850.000 de euro şi 25 de clădiri, cu o suprafaţă totală de aproape 24.000 de metri pătraţi construiţi, care au o valoare contabilă de 6,85 milioane de euro, conform informaţiilor din caietul de sarcini.

sursa: Gandul
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.008
  • Karma: +2950/-588
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #3 on: November 01, 2011, 01:27:21 PM »
Quote
TAROM vă invită să vizitaţi Germania în 2012, punând la dispoziţie peste 20.000 de bilete la preţul de 119 euro

TAROM scoate la vânzare peste 20.000 de bilete pentru anul 2012,  la preţul de 119 euro, cu toate taxele incluse pentru un bilet dus –întors, la achiziţionarea pe website-ul TAROM*.

Promoţia este valabilă pentru rutele: Bucureşti-Munchen-Bucureşti; Bucureşti-Frankfurt-Bucureşti; Sibiu-Munchen-Sibiu; Cluj-Frankfurt-Cluj Napoca.

Promoţia este valabilă pentru călătoriile dus-întors, începând cu 15 ianuarie 2012 până pe data de 31 octombrie 2012. Tarifele sunt disponibile spre vânzare în perioada 01-30 noiembrie 2011.

sursa: MT

Ne plac ofertele, vrem mai des. :D
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #4 on: November 03, 2011, 01:06:46 PM »
Quote
TAROM a încheiat o colaborare cu Brainovate, una dintre organizațiile de top în domeniul dezvoltării profesionale și a leadership-ului , iniţiind primul program de acest gen din lume care se adresează companiilor doritoare să își dezvolte afacerea și în același timp, să se bucure de experiența zborului.

Programul Brainovate şi TAROM "Build your team in the air™"este acum disponibil celor interesați de o inițiativă de business inedită. Experiența intensivă de business, dar și distractivă în egală măsură, începe la locul de îmbarcare din aeroportul "Henri Coandă" București, unde are loc o sesiune introductivă și de stabilire a obiectivelor. Pe durata zborului, participanții vor fi implicați într-o serie de exerciții individuale de comunicare, leadership și de stabilire a profilului echipei. Odată ajunși la destinație, membrii echipei vor continua programul la unul dintre hotelurile alese pentru sejur, cu o suită de activități personalizate în funcție de nevoile companiei. Toate aceste activități sunt facilitate de consultanții cu experiență internațională ai Brainovate.
[...]

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.008
  • Karma: +2950/-588
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #5 on: November 11, 2011, 04:41:05 PM »
Quote
Ministerul Transporturilor a anulat licitaţia pentru selectarea intermediarului la listarea a 20% din Tarom

Ministerul Transporturilor a anulat licitaţia pentru selectarea intermediarului la listarea unui pachet reprezentând 20% din acţiunile Tarom, întrucât a existat o singură ofertă, şi aceea neconformă şi scumpă, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.

"Urmează să reluăm licitaţia, pentru că în decembrie trebuie să avem consultantul ales. Acum am avut o singură ofertă, care era şi scumpă, şi neconformă", a afirmat Boagiu.

sursa: Mediafax
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

robert

  • Youngster
  • *
  • Posts: 24
  • Karma: +0/-0
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #6 on: February 08, 2012, 09:40:41 AM »
Proiect de 4.000.000 de lei pentru noua generaţie IAR 99


Am gasit stirea aceasta pe:

http://www.gds.ro/Economie/2012-02-08/Proiect+de+4.000.000+de+lei++pentru+noua+generatie+IAR+99


iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #7 on: March 01, 2012, 10:42:07 AM »
Am studiat zilele astea lista avioanelor inregistrate in Romania aici.
Pe langa faptul ca am descoperit cateva firme care au licenta de operare in Romania si de care nu am auzit nimic am gasit si alte lucruri interesante. In primul rand Air Bucharest e a lui Tiriac. Pe site-ul lor cica au curse charter si dau diferite preturi si o gramada de destinatii dar onlinebooking-ul nu merge. Deci e doar o pagina de prezentare fara a oferi ceva concret.
Cele mai interesante lucruri vin insa de la Jetran Air, Medallion Air si Tend Air. Tend Air ma duce cu gandul la Tender si de aici vine legatura intre cele 3 companii pe care le-am mentionat inainte. Tend Air are un singur avion MD-82 YR-MDK care intre 12-03-2005 si 20-11-2011 a apartinut Jetran Air.
Acum trecem la Medallion Air... Site-ul lor este ceva generic in care mentioneaza doar ca vor avea prin vara curse spre Madrid. Au in proprietate 3 avioane, ghiciti... tot MD-83. YR-HBY a venit la Medallion de la Jetran LLC in iulie anul trecut. YR-HBE zboara pentru Air Vallee in leasing. Iar YR-HBD a intrat in flota pe 23-02-2012. Varsta avioanelor este de peste 20 de ani.
Distractia incepe la Jetran Air care nu are pagina de net desi are domeniu inregistrat... YR-OTN vechi de aproape 30 de ani a facut "posta" cu o gramada de companii printre care si Acvila Air, tot o companie romaneasca tare ciudata. YR-MDT care e din 2008 in flota inca nu a fost vopsit...
YR-MDS a fost in leasing un an la Nouvelle Air Ivoire, o companie tare obscura...
Iar YR-MDR care e din 2006 in flota nu a fost vazut de niciun spotter pana acum.

Se pare ca astea trei firme cam invart avioanele si companiile mai bine decat intr-un paradis fiscal. Oare cine va zbura cu Medallion Air daca totusi isi va lansa operatiunile in vara asa cum anuntau?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdymol

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.635
  • Karma: +638/-31
    • YouTube.com/bogdymol
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #8 on: March 19, 2012, 06:15:44 PM »
^^ Acum 2 sau 3 ani parintii mei au fost intr-o vara in concediu in Antalya, Turcia. Eu i-am condus la aeroport si am vazut si avionul cu care au zburat in acea cursa charter (dus-intors Arad-Antalya) si e exact avionul din ultima poza (acelasi model, aceeasi schema de culori+logo; nu sunt sigur in privinta numarului de inregistrare ca nu l-am notat).
Lived, Been, Drove in: A B BG BiH CH CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IRL L M MNE P PL RO RSM S SK SLO SRB UK V
+ Australia, Hong Kong, Macau, Malaysia, New Zealand, Singapore, United Arab Emirates & United States of America
my clinched highways
My wife has just started a travel blog. Check it out here: makeitcount.blog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #9 on: March 29, 2012, 07:31:12 PM »
Quote
Parteneriat între COSR şi Tarom pentru transportul delegaţiei olimpice la Londra


Comitetul Olimpic şi Sportiv Român şi compania Tarom au semnat, joi, un parteneriat care prevede transportul delegaţiei României la Jocurile Olimpice de la Londra, sportivii şi oficialii urmând să se deplaseze pe curse de linie, după cum a precizat directorul general, Gabriela Bordea.


[...]

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.008
  • Karma: +2950/-588
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #10 on: April 10, 2012, 09:37:41 AM »
Quote
CEO-ul Blue Air despre scandalul insolventei si schimbarile aduse de criza: "Noi nu punem pasagerii sa se bata pe un loc in aeronava"

Ussama a vorbit si despre scandalul insolventei, care a afectat imaginea companiei in 2010, restructurarile pe care Blue Air le-a facut in ultimii ani, precum si factorii care afecteaza cel mai mult industria aeriana.
 
Compania romaneasca Blue Air are astazi 400 de angajati, dupa ce in ultimii doi ani a restructurat 300 de oameni. La ora actuala are disponibile aproximativ 70 de posturi, potrivit directorului general Sherif Ussama, semn ca incearca sa mearga inainte.
 
In ultimii trei ani, operatorul de zbor a renuntat la cinci aeronave, pe care le-a recuperat intre timp, numarand azi zece avioane cu care isi desfasoara activitatea. Dupa trei ani de criza financiara, egipteanul sosit la carma firmei romanesti a reusit sa inregistreze in 2011 afaceri de 149 milioane de euro, in scadere cu 9% fata de anul anterior si 1,5 milioane de pasageri transportati, cifra apropiata de cea din 2010, dar mai mica decat maximul absolut din 2009 (1,7 milioane de calatori).
 
Ussama a declarat intr-un interviu acordat incont.ro ca desi a renuntat la zborurile interne (de pe teritoriul Romaniei) si la cateva rute din programul de iarna (Lisabona, Paphos, Torino etc.), astazi stie sa-si calculeze mai bine profitabilitatea zborurilor astfel incat sa nu mai iasa in pierdere. “Blue Air nu era bine organizata”, spune CEO-ul despre principala problema cu care a trebuit sa se confrunte la inceputul mandatului sau din 2010, dupa ce l-a inlocuit pe Adrian Ionascu.

sursa si interviul complet: Incont.ro

Adevarul e ca eu n-am avut niciodata probleme cu ei, cu Wizz n-am zburat. Doar cu ei si cu Tarom.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #11 on: April 10, 2012, 11:33:51 AM »
Eu am fost foarte multumit de Blue Air. Servicii normale, aeronavele bune si pilotii mi s-au parut foarte bine pregatiti. E doar o parere de simplu pasager!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.008
  • Karma: +2950/-588
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #12 on: April 17, 2012, 01:25:06 PM »
Quote
TAP Portugal lansează zboruri directe între București și Lisabona

Compania națională portugheză TAP (Transportes Aéreos Portugueses) va opera zboruri directe între Lisabona și București, începând din 30 iunie, potrivit Airclicks.net, citat de Capital.ro.

Prețurile pentru un zbor dus-întros la clasa economică încep de la 182 euro, cu toate taxele incluse. Într-o primă fază și zborurile către Porto (via Lisabona) vor avea același preț. Cursele vor fi operate de trei ori pe săptămână cu aeronave Airbus 319, configurate în două clase: Economy și Business.

Pe această rută, doar în perioada martie – octombrie, mai operează și Blue Air, compania românească low-cost, prima care a lansat o cursă directă între cele două capitale.

sursa: B365
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

davyl

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 997
  • Karma: +69/-8
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #13 on: April 19, 2012, 03:15:29 PM »
Proiect de 4.000.000 de lei pentru noua generaţie IAR 99


Am gasit stirea aceasta pe:

http://www.gds.ro/Economie/2012-02-08/Proiect+de+4.000.000+de+lei++pentru+noua+generatie+IAR+99
Multumesc pt stire Robert.

Din pacate nu stiu cat viitor mai are aceasta fabrica. Recent fiind acasa in vacanta la Craiova am vorbit cu cineva care lucreaza la Fabrica de Avioane (de Avion cum i se mai spune la Craiova) si am inteles ca lucrurile stau rau. Industria de aparare este in declin, cel putin la Craiova iar viitorul fabricii este sumbru.

Mare pacat pt ca Iar 99 Soim, varianta monoloc sau chiar dubla comanda, este un avion de soala si antrenament excelent. Variantele produse in ultima perioada si modernizate cu sprijinul firmei Elbit Israel, faceau fata cu brio in postura de avion de scoala si antrenament.

Din pacate, nu am mai vazut de mult zburand un "Soim" la Craiova. Pacat, mare pacat!

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Industria de aviatie din Romania
« Reply #14 on: May 04, 2012, 07:49:31 PM »
Quote
Dragi prieteni,
Am lansat concursul „VALIZA CU SUVENIRURI”. Accesati www.tarom.ro/valizacusuveniruri si puteti castiga bilete de avion dus-întors cu plecare din Bucureşti către Roma, Viena, Bruxelles, Istanbul, Londra sau Budapesta, machete de avion , mile Flying Blue sau memory stick-uri în formă de avion.Tot ce trebuie sa faceti este sa va creati un cont, sa postati fotografii cu suveniruri din vacante impreuna cu povestea lor si sa votati. Va asteptam cu drag si va uram succes!

sursa: facebook si www.tarom.ro

PS: Nu stiu unde sa bag stiri despre companiile romanesti  :help:
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog