News:

.

Main Menu

Tuneluri rutiere

Started by NGC, October 29, 2015, 08:20:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

infraAdi_ro

#90
Am fost recent in zona de "start" a tunelului Meses dinspre Treznea....nu am vazut nici o indicatie ca in aceasta zona s-au facut foraje,marcaje.....am urcat putin pe deal dar nimic.Pun cateva poze sa vedeti diferenta de nivel dintre vale si munte,

Venind dinspre Treznea spre Zalau



In fata sunt muntii Meses spre Fetindia(Meseseni)



Inapoi spre Treznea



Am urcat pe aici putin la deal, dar nu am vazut nici o ramare de mistret:)) dapoi foraje.....




PS Pe aici era vorba ca trece autostrada in versiunea Bechtel...poate s-a deviat mult viitorul traseu
Romania are un viitor doar daca are prezent!

horatiu.cosma

^
Pentru tunelul Meseș deocamdată s-a făcut doar studiul geologic, nu și cel geotehnic. Deci nu prea o să vezi foraje, eventual zone mai spre munte de unde s-au luat diferite probe de roci. Mare grijă pentru cei care se aventurează în zona aia, cei care s-au deplasat pe teren au găsit obuze din Al Doilea Razboi Mondial.

rocklee

deci trebuia sa mergem cu genisti ....pe care sai trimitem inaintea nostra  .... :p

sau macar cu detectoare  de metale  :D

FRS

Lucrarile de cercetare a terenului de munitie neexplodata (asanare) s-au facut pe toate loturile de autostrada aflate in executie. Se fac cam din anii 2000 cand au inceput sa vina banii din afara (BEI, BERD, UE). S-a lucrat si pe variante ocolitoare si drumuri nationale cu firme de profil, sau dupa caz, in unele locuri direct cu ISU.

NGC


alecu26

cu Negru banuiesc ca e varianta Bechtel, prin care se evita la limita (debleu de 60 de metri) tunelul.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

^^ Ceva noutati despre tunel sau...?

NGC

Quote from: Ionut on June 07, 2017, 09:20:11 AM
^^ Ceva noutati despre tunel sau...?

Am pus imaginea cu traseul stabilit. In afara de asta, vor fi 2 tuburi cu cate 2 benzi plus trotuare, dar fara banda de urgenta.

pasadia

Se vorbeste ceva in documentatia aia si despre noduri la capete? Intr-o parte e centura Zalaului foarte aproape si mi s-ar fi parut normal sa fie un nod desenat acolo. Iar dincolo banuiesc ca ar trebui nod la Romanasi.

Zic si eu, caci ma gandesc ca ar fi trebuit sa faca parte din SF-ul pentru tunel, nu?

Ionut

^^ Mulțumesc frumos! Ai și un profil transversal? Măcar preliminar.

NGC

Trebuie sa verific pe alt calculator, dar nu pot mai devreme de saptamana viitoare.

pasadia

Lunga saptamana...

In alta ordine de idei, tunele "RUTIERE":

Tunelul Transfăgărăşan înainte de hidroizolare


Tunelul Transfăgărăşan (DN7C) 21 aprilie 1975


sursa

alecu26

Asta ca sa se mai lamureasca unii cum se lucra pe vremea epocii de aur.
Drumurile noastre POATE;

Allex

Autostrăzi: Tunelurile de pe Sibiu-Piteşti vor fi săpate în 2 ani, iar pe Comarnic-Braşov – în 3 ani

QuoteViteza de săpare a tunelurilor Magistralei 5 a Metroului bucureştean a fost de 20 de metri pe zi, ceea ce înseamnă că tunelurile, mult mai dificile, de pe viitoarea Autostradă Sibiu-Piteşti vor fi săpate în doi ani, iar cele de pe Comarnic-Braşov – în aproximativ trei ani, arată calculele MEDIAFAX.

Ministerul Transporturilor a stabilit anul trecut traseul pentru viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti, care porneşte de la capătul autostrăzii Bucureşti-Piteşti şi continuă către Curtea de Argeş, urmând apoi localităţile Tigveni şi Văleni. În această zonă vor fi săpate două tuneluri, de 500, respectiv 700 de metri lungime per sens, pentru a străpunge Valea Oltului, la Călimăneşti. Având în vedere viteza consemnată de utilajele care au săpat Magistrala 5 de metrou, s-ar putea spune că tunelurile amintite vor fi executate în patru luni (2 x 60 de zile).

Traseul Autostrăzii Sibiu-Piteşti va urma apoi o succesiune de tuneluri de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 şi 2.800 de metri. Acestea – cu viteza de săpare consemnată la Metrou – ar putea fi gata într-o perioadă puţin mai scurtă de doi ani, astfel încât întreaga lungime cumulată a tunelurilor de pe Sibiu-Piteşti să fie executată în doi ani şi câteva luni.

De cealaltă parte, Autostrada Comarnic-Braşov va avea o lungime de 60 km, din care 53,2 km de autostradă propriu-zisă şi aproximativ 7 km de legături (tot în regim de autostradă) spre localităţile pe lîngă care trece, respectiv Sinaia, Buşteni, Predeal şi Rîşnov.

,,Lucrările de artă prezente pe această autostradă vor fi 19 viaducte în lungime totală de 2,964 km, 15 poduri în lungime totală de 0,135 km şi aproximativ 20 km de tuneluri, cîte 9,77 km de tunel pe fiecare parte, astfel: 2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Buşteni şi 3,7 km la Predeal", se arată într-un comunicat remis administratorul reţelei de autostrăzi în momentul stabilirii traseului.

Presupunând că va fi atinsă viteza de săpare de 20 de metri pe zi, calculele arată că cei 20 de kilometri de tuneluri de pe Comarnic-Braşov ar putea fi gata în aproximativ trei ani.

Cei aproximativ 20 km de tuneluri de pe Comarnic-Braşov au un cost total estimat la 397 de milioane de euro. Costul pentru fiecare kilometru de tunel al autostrăzii este, astfel, de 20 de milioane de euro fără TVA.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Ce prostie....

Cum sa compari viteza TBM-urilor care au sapat in solul moale din Bucuresti cu viteza de sapare a unor tuneluri montane, care aproape sigur se vor sapa in cu totul alta tehnologie ?!?!....  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)