News:

.

Main Menu

Tuneluri rutiere

Started by NGC, October 29, 2015, 08:20:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stangabriel

Adica 2 coborare si 3 benzi urcare .

horatiu.cosma

Unul dintre cele doua tuburi(un sens) ar trebui sa aiba 3 benzi din cauza pantei, prima banda fiind destinata vehiculelor grele.

stangabriel

Chiar e nevoie de 3 benzi? Nu e limitare oricum? banda de urgenta nu se mai face, nu?

vladb

Tunelul nu va fi în plan orizontal. Asta vrea să spună. Tubul în urcare va avea 3 benzi și celălalt 2. N-are nimic de a face cu DN2 pentru ca vorbim de 2 tuburi în total 5 benzi. Dar....dacă o văd și pe asta...atunci le-am văzut pe toate.

danutzu_1069

@Ionut,
De dragul... tunelului, ca exemplu de cum trebuie sa fie tunelul de autostrada dar si ca timp de executie (lucrul a inceput in febr 2012, finalizat in mai 2015), te rog sa lasi postarea aici.

Deci doua tunelui de 3.5km executati in 3 ani.

TibiV

danutzu,
ţi-am mai spus că turcii ăştia mă enervează maxim... :D
Cum mama naibii în doar 3 ani ?!...

Când lucrează la noi, nu sunt în stare să îşi facă organizarea de șantier nici în juma' de an... :(
(centura Bacău)

Mă rog, hai să revin on-topic.
Dacă ei au făcut aproape 4 km de tunel în 3 ani (deci 1,3 km/an), atunci cele de pe LD 2 se pot face într-un singur an, dacă se apucă simultan de ele.
Nici unul nu ajunge la 1 km...

La LD2 sunt 3 (perechi de) tuburi, cel mai lung e la sfert din ce au făcut turcii...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Nu are sens sa ne comparam cu turcii, ca iar o sa ramanem cu buza umflata. Eu zic sa ne uitam la cat a durat constructia tunelului de la Sacel. Parca a fost cut-and-cover. Pentru tunele asemanatoare, se poate face o proportie dupa distanta, iar la cele forate, dupa distanta * 1.5(sa zicem). Singura sansa sa ajungem pe aproape de exemplul dat e sa avem un CNADNR privat, cu management cu experienta externa.

danutzu_1069

@TibiV
Pe mine ma enerveaza turcii astia cu TOATA infrastructura pe care o au si pe care o vor avea.
Bine, nu o fac ei de capul lor. Au si Astaldi, si firme japoneze pentru podurile suspendate.
Mai ales ca am "savurat-o" de mai multe ori.

Si, DA, in 3 ani si nu auzite din povesti ci pe pozele din istoricul GEarth

Dar sa revenim la subiect, tunelele de pe LD se vor face forate dar cu metoda NATM, pentru ca nu are sens cu TBM.
Dar poate s-a mai discutat.

istvan78

Quote from: stangabriel on January 05, 2016, 09:05:56 PM
Adica 2 coborare si 3 benzi urcare .
Din experienta de pe afara, pe autostrazi nu prea se practica asta.
Daca e nevoie de 3 benzi la urcare, e nevoie de 3 si la coborare. Explicatia e ca daca declivitatea e mare, viteza trebuie limitata si la coborare pentru vehicule grele (ca sa nu supraincalzeasca franele). Odata ce ai limitat viteza pentru camioane la 60Km/h (necesar peste 4%), practic ai blocat prima banda la 60Km/h.
Atunci nici a noua n-o poti lasa la lier, ca devina diferenta de viteza periculoasa, si automat limitezi si a doua banda la 90Km/h. Fiind in tunel, fara banda de urgenta standard, probabil limitarea ar fi si mai drastica, probabil 50 pentru camioane si 80 pe a doua banda, la o declivitate peste 4%.

esendy

eu consider ca e sufiecient 2 benzi, pentru nivelul Romaniei; nu se intampla nimic daca se merge 3 km cu 80km/h. (tineti cont ca se face din buget si daca vrem ceva executat ar trebui sa ramanem realisti.

Chiar as indrazni sa spun ca ar fi suficient doar un tub de 1x1 initial, dupa cum a dat cineva exemplu ca se practica in tarile vestice (se face al doilea tub la 10-15 ani distanta)

horatiu.cosma

^
De acord cu un singur fir de tunel. Cu o remarca, trebuie si banda de urgenta, altfel, daca se intampla ceva in tunel, la 1+1 nu mai reuseste sa intre cei de la pompieri/ambulanta, sau sa iasa cei prinsi.

dr4qul4

La tunele mai mari de 1 km trebuie neaparat banda de urgenta (nu doar acele portiuni de stationare). Dar ar tb sa incepem cu 1 fir de tunel de 9-10 m latime, adica sa permita circulatia in dublu sens in caz de vehicul oprit!

Totusi, nu stiu cum se face evacuarea! De obicei se face prin al 2-lea tunel, care aici nu exista. Nu stiu exact de la ce lungime se impun acele masuri suplimentare de siguranta.


PS. tunelul Plugova tb sa aiba 9 m latime.... era un exercitiu perfect.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

esendy

#42
oricum 1 tub (chiar si cu banda de urgenta) e sigur mai ieftin fata de 2 tuburi, nu? nu ma pricep la partea tehnica, dar eu consider ca si un tub ar fi suficient initial si mai important sa se continue autostrada la capetele lui. Banuiesc ca econmia financiara nu ar fi nesemnificativa. Ar putea cineva sa estimeze aproximativ cu cat ar fi mai ieftina o solutie cu un singur tub fata de 2 tuburi? merci

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

esendy

^^^ ha ha ha :)))..... cat e estimarea valoric ma refeream.