News:

.

Main Menu

Tuneluri rutiere

Started by NGC, October 29, 2015, 08:20:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

tuelul Meses ar tb sa aiba 2,4 km?! 1 tub de tunel costa 27 mil euro/km = 65 mil euro tubul.  135 dublu sens.

Asta e doar constructia. Echipamentele de ventilatie si semnalizare sunt separat.....Asadar va ajunge cam la 150 mil euro tot tunelul. Facem doar 1 tub....75 mil euro
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

esendy

pare semnificativa diferenta de 75 mil eur pentru acest moment in Romania, ar insemna 10 km de autostrada la capetele acestui tunel.

Parerea mea este ca o solutie cu 1 tub este mai buna in acest moment.

vancouver

#47
Dupa parerea mea o declivitate mare (urcare) in tunel nu este buna, trebuie evitata pe cat posibil. La urcare vehiculele grele sunt puternic solicitate, riscul de producere al unei defectiuni este mare. Am vazut deseori masini sau camioane ramase in pana fix pe urcari puternice.

In cazul in care totusi este de neevitat, as opta pe urcare pentru 2 benzi normale + banda de urgenta. Eventuale vehicule in pana sa poata trage pe banda de urgenta. Daca avem 3 benzi de circulatie fara banda de urgenta lucrurile se pot complica f. mult. Se va circula cu viteza, se vor face depasiri in tunel, iar un eventual vehicul oprit poate constutui o mare problema.

In general in Europa tunelele de autostrada au doar 2 benzi, fara banda de urgenta (cu alveole pentru oprire de urgenta din 500 in 500 m), dar consider ca este o greseala. Au avut loc nenumarate accidente din acest motiv, unele extrem de grave. Insasi largirea si mai apoi retragerea in dreptul acestor alveole este cauza unor accidente mortale, in care vehiculele au intrat in plin in punctul de retragere.

Eu cred ca merita investitia suplimentara in banda de urgenta. Sa nu uitam ca este aproape imposibil de largit ulterior tunelul (costuri enorme), daca ne dam seama ca am gresit.

In schimb solutia construirii in faza initiala a unui singur tub este binevenita. In acest caz in faza initiala se poate circula in tunel pe cele 2 benzi laterale, iar banda din mijloc sa fie de urgenta pentru ambele sensuri de mers. Ulterior, cand se da drumul la alt doilea tub, banda din dreapta devine de urgenta, iar celelalte doua de circulatie.

In toate situatiile 80km/h si radar fix permanent in tunel.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

NGC

#48
Situatia proiectelor in 18.04.2016


Autostrada Brasov - Bors, Tronson Mihaiesti - Suplacu de Barcau

17.03.2016 / 18.04.2016
Studiul de Fezabilitate a fost revizuit de catre proiectant pentru sectiunile 1,2,4 si 5, urmand a fi supus avizarii CTE-CNADNR, CTE-MT si CTE Interministerial in vederea promovarii actualizarii indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitie.
Pentru sectiunea 3 care integreaza si Tunelul Meses actualizarea Studiului de Fezabilitate se va finaliza dupa definitivarea si avizarea studiului de traseu al Tunelului Meses.




Autostrada Brasov - Bors, Tunel Meses

22.01.2016 / 17.03.2016 / 18.04.2016
Termenul contractual este de 12 luni. Termenul de finalizare al Studiului de Fezabilitate este de 6 luni de la data de incepere a contractului (20.04.2015).
In prezent Proiectantul a transmis la CNADNR, dupa numeroase comentarii, completari si modificari solicitate de CNADNR, o documentatie pentru alegerea variantei optime de traseu care va putea fi supusa analizei CTE CNADNR in prima sedinta a consiliului.
Tinand cont de faptul ca Proiectantul :
- a avut o slaba mobilizare;
- nu a reusit sa furnizeze informatiile, in forma si cu continutul solicitate de CNADNR SA;
- nu a reusit sa furnizeze in temenul prevazut de contract toate documentele Studiului de Fezabilitate,
CNADNR va aplica penalitati de intarziere Proiectantului, iar in cazul in care acesta nu se conformeaza cerintelor contractuale impuse, CNADNR va rezilia contractul de proiectare.


bridge

^^  :cheers: S-a facut anu'..cu stadiu fizic/financiar inexistent nu cred ca are sanse in CTE.

ciprebbe

Deci e oficial ca avem SF revizuit pe 4 din 5 sectiuni (lipsind de la mijloc tunelul). Practic daca ar exista bani si vointa se pot scoate la licitatie. Cred ca sunt singurele tronsoane de autostrada care au astazi SF valabil ( si nu se vor licita :) )
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

adiarc

#52
aceast mod de lucru al CNADNR-ului este sub orice critica...de ce trebuie sa treaca 6 luni ( la tunelul Meses ,de la data de finalizare) sau peste 14 luni la A10 lotul 1!!!!!!!!!!!!!!,sa nu se intre in normalitate si CNADNR sa nu rezilieze ???
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

marius_tm

in ce an oare se v-a deschide si la noi unul din "multele" tunel-uri preconizate sa se construiasca ?

Cel mai lung tunel din lume se deschide pe 1 iunie. A costat 11 mld. euro

http://www.capital.ro/cel-mai-lung-tunel-din-lume-se-deschide-pe-1-iunie-a-costat-11-mld-euro.html

bacovia

^^

La acest proiect au lucrat atat Pizzarotti, cat si Imbecilio. Impreuna cu altii, of course.

Deci prin alte parti se poate.

voicul

Am trecut prin Sveti Rok - https://goo.gl/maps/1x8DX8U4fAA2 . Wow - 5.5 km de tunel.
Am intrat din partea S, asta insemnand ca am urcat si cu a 2-a ceva timp ca e abrupt acolo.

Si ma gandeam: cata economie de combustibil se face prin existenta acestui tunel si deci mai putina poluare.

Dar daca era mai jos tunelul, exemplu: avea 10 km, nu mai costa 1mld, ci 2, dar si fiecare masina economisea 1l de benzina acolo, la 12.500 de masini zilnic ... uite 12.500e economie.

Deci intrebare: se tine cont de asa ceva in SF-uri? Aspectul are pondere mare ca si procent in luare deciziei?

slartibartfast

Am trecut și eu pe acolo anul acesta. Într-adevăr, wow. Între cele două capete ale tunelului, temperatura a variat cu 6 grade și vegetația era cu totul diferită (păduri de conifere înalte în nord, arbuști mediteraneeni mici în sud). Ai senzația că ai intrat în tunel și ai ieșit în cu totul altă parte a lumii.

pasadia

Nu stiu cum e in alte locuri, dar la Sveti Rok erau nevoiti sa urce autostrada oricum caci in partea Nordica altitudinea podisului e de 500-600 de metri. Asa ca, cred eu, e mai preferabil sa puna panta in afara tunelului si nu in interiorul acestuia.

dr4qul4

Pai nu de aia au si bucla aceea? Ca sa creasca distanta inainte de tunel sa poata avea o panta decenta. Numai ca ei acolo urca de la nivelul marii la 5-600 m in numai 20 de km, din care vreo 7 prin tunele si vreo 5 castigati din bucla aceea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

E chiar mai rau: urca 5-600 de m in maxim 10 km si de aceea au si bucla aceea.
Recunosc ca inainte de traseu ma si gandeam: ce naiba i-a apucat pe astia sa faca bucla si ma gandeam ca ocolesc un munte si nu au vrut sa faca tunel, cand era urcusul.

Dar intrebarea mea era legata de ecologie si castig prin faptul ca nu mai consumi l de benzina, daca stiti sa se tina cont de lucrurile astea cand se face un tunel.