Author Topic: Tuneluri rutiere  (Read 21324 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stangabriel

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.756
  • Karma: +337/-66
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #30 on: January 05, 2016, 09:05:56 PM »
Adica 2 coborare si 3 benzi urcare .

horatiu.cosma

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.276
  • Karma: +1269/-222
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #31 on: January 05, 2016, 09:06:32 PM »
Unul dintre cele doua tuburi(un sens) ar trebui sa aiba 3 benzi din cauza pantei, prima banda fiind destinata vehiculelor grele.

stangabriel

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.756
  • Karma: +337/-66
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #32 on: January 05, 2016, 09:25:28 PM »
Chiar e nevoie de 3 benzi? Nu e limitare oricum? banda de urgenta nu se mai face, nu?

vladb

  • Senior
  • ****
  • Posts: 204
  • Karma: +61/-10
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #33 on: January 05, 2016, 09:26:27 PM »
Tunelul nu va fi în plan orizontal. Asta vrea să spună. Tubul în urcare va avea 3 benzi și celălalt 2. N-are nimic de a face cu DN2 pentru ca vorbim de 2 tuburi în total 5 benzi. Dar....dacă o văd și pe asta...atunci le-am văzut pe toate.

danutzu_1069

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.052
  • Karma: +300/-155
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #34 on: January 05, 2016, 10:43:01 PM »
@Ionut,
De dragul... tunelului, ca exemplu de cum trebuie sa fie tunelul de autostrada dar si ca timp de executie (lucrul a inceput in febr 2012, finalizat in mai 2015), te rog sa lasi postarea aici.

Deci doua tunelui de 3.5km executati in 3 ani.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.873
  • Karma: +2364/-519
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #35 on: January 06, 2016, 12:28:32 AM »
danutzu,
ţi-am mai spus că turcii ăştia mă enervează maxim... :D
Cum mama naibii în doar 3 ani ?!...

Când lucrează la noi, nu sunt în stare să îşi facă organizarea de șantier nici în juma' de an... :(
(centura Bacău)

Mă rog, hai să revin on-topic.
Dacă ei au făcut aproape 4 km de tunel în 3 ani (deci 1,3 km/an), atunci cele de pe LD 2 se pot face într-un singur an, dacă se apucă simultan de ele.
Nici unul nu ajunge la 1 km...

La LD2 sunt 3 (perechi de) tuburi, cel mai lung e la sfert din ce au făcut turcii...

horatiu.cosma

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.276
  • Karma: +1269/-222
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #36 on: January 06, 2016, 01:17:03 AM »
Nu are sens sa ne comparam cu turcii, ca iar o sa ramanem cu buza umflata. Eu zic sa ne uitam la cat a durat constructia tunelului de la Sacel. Parca a fost cut-and-cover. Pentru tunele asemanatoare, se poate face o proportie dupa distanta, iar la cele forate, dupa distanta * 1.5(sa zicem). Singura sansa sa ajungem pe aproape de exemplul dat e sa avem un CNADNR privat, cu management cu experienta externa.

danutzu_1069

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.052
  • Karma: +300/-155
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #37 on: January 06, 2016, 01:42:25 AM »
@TibiV
Pe mine ma enerveaza turcii astia cu TOATA infrastructura pe care o au si pe care o vor avea.
Bine, nu o fac ei de capul lor. Au si Astaldi, si firme japoneze pentru podurile suspendate.
Mai ales ca am "savurat-o" de mai multe ori.

Si, DA, in 3 ani si nu auzite din povesti ci pe pozele din istoricul GEarth

Dar sa revenim la subiect, tunelele de pe LD se vor face forate dar cu metoda NATM, pentru ca nu are sens cu TBM.
Dar poate s-a mai discutat.

istvan78

  • Hero
  • *
  • Posts: 626
  • Karma: +256/-61
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #38 on: January 06, 2016, 04:09:34 PM »
Adica 2 coborare si 3 benzi urcare .
Din experienta de pe afara, pe autostrazi nu prea se practica asta.
Daca e nevoie de 3 benzi la urcare, e nevoie de 3 si la coborare. Explicatia e ca daca declivitatea e mare, viteza trebuie limitata si la coborare pentru vehicule grele (ca sa nu supraincalzeasca franele). Odata ce ai limitat viteza pentru camioane la 60Km/h (necesar peste 4%), practic ai blocat prima banda la 60Km/h.
Atunci nici a noua n-o poti lasa la lier, ca devina diferenta de viteza periculoasa, si automat limitezi si a doua banda la 90Km/h. Fiind in tunel, fara banda de urgenta standard, probabil limitarea ar fi si mai drastica, probabil 50 pentru camioane si 80 pe a doua banda, la o declivitate peste 4%.

esendy

  • Senior
  • ****
  • Posts: 219
  • Karma: +74/-106
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #39 on: January 06, 2016, 05:05:28 PM »
eu consider ca e sufiecient 2 benzi, pentru nivelul Romaniei; nu se intampla nimic daca se merge 3 km cu 80km/h. (tineti cont ca se face din buget si daca vrem ceva executat ar trebui sa ramanem realisti.

Chiar as indrazni sa spun ca ar fi suficient doar un tub de 1x1 initial, dupa cum a dat cineva exemplu ca se practica in tarile vestice (se face al doilea tub la 10-15 ani distanta)

horatiu.cosma

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.276
  • Karma: +1269/-222
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #40 on: January 06, 2016, 05:16:23 PM »
^
De acord cu un singur fir de tunel. Cu o remarca, trebuie si banda de urgenta, altfel, daca se intampla ceva in tunel, la 1+1 nu mai reuseste sa intre cei de la pompieri/ambulanta, sau sa iasa cei prinsi.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.884
  • Karma: +2365/-1070
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #41 on: January 06, 2016, 05:34:51 PM »
La tunele mai mari de 1 km trebuie neaparat banda de urgenta (nu doar acele portiuni de stationare). Dar ar tb sa incepem cu 1 fir de tunel de 9-10 m latime, adica sa permita circulatia in dublu sens in caz de vehicul oprit!

Totusi, nu stiu cum se face evacuarea! De obicei se face prin al 2-lea tunel, care aici nu exista. Nu stiu exact de la ce lungime se impun acele masuri suplimentare de siguranta.


PS. tunelul Plugova tb sa aiba 9 m latime.... era un exercitiu perfect.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

esendy

  • Senior
  • ****
  • Posts: 219
  • Karma: +74/-106
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #42 on: January 06, 2016, 10:53:15 PM »
oricum 1 tub (chiar si cu banda de urgenta) e sigur mai ieftin fata de 2 tuburi, nu? nu ma pricep la partea tehnica, dar eu consider ca si un tub ar fi suficient initial si mai important sa se continue autostrada la capetele lui. Banuiesc ca econmia financiara nu ar fi nesemnificativa. Ar putea cineva sa estimeze aproximativ cu cat ar fi mai ieftina o solutie cu un singur tub fata de 2 tuburi? merci
« Last Edit: January 06, 2016, 10:55:14 PM by esendy »

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.873
  • Karma: +2364/-519
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #43 on: January 07, 2016, 03:19:51 AM »
Cu 50%.

esendy

  • Senior
  • ****
  • Posts: 219
  • Karma: +74/-106
Re: Tuneluri rutiere
« Reply #44 on: January 07, 2016, 10:57:01 AM »
^^^ ha ha ha :)))..... cat e estimarea valoric ma refeream.