News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Calea ferata 219 Valcele-Ramnicu Valcea

Started by TibiV, October 18, 2015, 04:03:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR



GDPR

E interesant ca la RTI s-a ridicat problema sumelor cheltuite in fiecare an cu acest proiect si toti responsabilii au fugit de raspuns ca necuratu' de tamaie. Cred ca Ministerul Public ar trebui sa intre pe fir.

rizzuh

La RTI nu au pus nimic despre problemele caii ferate, ca a fost construita cu un buget extrem de redus pentru complexitatea lucrarilor si ca a fost maturata de alunecari de teren, de aceea a intrat in reconstructie in anii '90, care si aia a fost maturata de alunecari, asa ca au scos-o din uz si s-a ales praful de tot.

perfidus

Da, dar este interesant ca pentru acest proiect (pentru contractul de monitorizare al terenului) s-au cheltuit pana acum 100 milioane de euro. Si nici nu se mai stie ce s-a intamplat cu sinele demontate de SECOL. Primarul din Ciofrangeni, comuna pe teritoriul careia a fost amplasata organizarea de santier Secol, spune ca destinatia transporturilor (zeci - sute de camioane ale SECOL incarcate cu sina demontata) a fost Portul Constanta.  Se aude si pe la alte institutii?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

frunzaverde

^
Acolo itele sunt foarte incurcate. SNCFR a incercat sa denunte contractul intre S.E.Co.L. in 1997 ca urmare a imposibilitatii constructiei dar o decizie a Curtii Supreme de Justitie din 1998 a interzis chestia asta si a obligat continuarea contractului.

In conditiile astea contractul, oricat de pagubos este (nu cred ca l-a vazut nimeni niciodata) nu stiu cum ar putea fi denuntat fara desfiintarea completa a deciziei instantei din acea vreme. Trebuie neaparat insa vazut ce se poate face.

Cat despre sine, au fost scoase si stivuite frumos in vreo patru zone. O parte au fost sortate si transportate la Craiova si Valcea unde au fost folosite prin 2007-8 la revizii si reparatii minore. Restul au fost vandute de CFR SA la fier vechi.

Sinele in sine erau sine de tip 49 recuperate de la RK-uri de pe magistrale, mare parte cu grad de uzura >75%
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

perfidus

In legatura cu contractul, spune RTI ca:

In 1996, Guvernul Văcăroiu aprobă garantarea unei împrumut de 210 milioane de dolari pentru 4 investiţii, printre care şi calea ferată Vâlcele - Râmnicu Vâlcea. În acelaşi an, contractul este câştigat de un consorţiu italo-american format din firmele SECOL şi Royal Intertrade.

În 1999, Guvernul Athanasiu, cu Traian Băsescu la Transporturi, semnează garantarea altui împrumut de 138 de milioane de dolari, destinat exclusiv finanţării contractului cu firma Secol. Este pentru prima dată când numele firmei apare într-o Hotărâre de Guvern.

În 2008, Guvernul Tariceanu, cu Ludovic Orban ministru al Transporturior, modifică proiectul printr-o Hotărâre de Guvern secretizată. Prin Hotărâre, valoarea contractului creşte de la 138 la 633 de milioane de dolari. Contractul cu firma Secol este în vigoare şi astăzi.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Feri

Este pacat ca nu s-a reusit prinderea acestui tronson in noul plan de masuri de redresare a economiei, desi e in masterplanul general.

Marea problema este ca nu s-a mers pe traseul geo initial studiat de nemti din Curtea de Arges, cu traversare perpendiculara prin tuneluri a dealurilor de-acolo. Asa cum e planul pe harta din '36 de exemplu:
cfr38-50" border="0

S-a ales varianta mai ieftina dar care s-a dovedid fatala din cauza instabilitatii solului.
Probabil ar trebui studiat si revenit pe trasul initial.


rizzuh

Nu se va reface aceasta legatura in urmatorii 50 de ani, pe motivul ca ar costa enorm (miliarde de euro) si nu ajuta pe nimeni. Chiar si daca ar fi gratis de construit, tot inutila ar fi fara reabilitarea & electrificarea Bucuresti - Curtea de Arges si Ramnicu Valcea - Sibiu - Copsa Mica/Vintu, ultima necesitand probabil reconstructie pe un nou traseu pe majoritatea distantei pentru a creste vitezele de deplasare, deoarece pe traseul actual s-ar merge cu 50 km/h pe o mare parte din distanta.

Daca mai adaugi ca traversarile montane existente nu sunt folosite nici macar la jumatate din capacitatea actuala (ele fiind un dezastru din lipsa de mentenanta), daramite cea constructiva, e clar ca nu are sens legatura asta. Plus ca A1 este in lucru pe traseul asta, asadar marfa care nu poate ocoli pe la Piatra Olt sau Drobeta sau Predeal va fi transportata pe autostrada.

Feri

Nu vad lucrurile chiar asa.

Poate nu din actualul sau urmatorul ciclu de finantari europene, dar va veni un moment cand UE nu va mai cofinanta in proportie asa mare pe rutier si accentul se va pune pe proiecte feroviare.
Eu vad asta intamplandu-se undeva in 10-15 ani.

E bine sa avem proiecet serioase pregatite sau macar in perspectiva si acesta s-ar incadra perfect. Si aferent cu modernizarea Sibiu-Pitesti-Bucuresti desigur.

rizzuh

Sunt linii mai importante decat asta, cum ar fi Baia Mare - Satu Mare (ramasa in 1880) care ar avea nevoie de investitii serioase. Sau Pitesti - Slatina - Craiova. Ca sa nu mai zic de Bucuresti - Giurgiu cu podu' "imposibil" de reconstruit.

AndreiB

Este adevarat ca Sibiul este prost legat la reteaua nationala de cai ferate. Insa poti realiza o legatura rapida si facila mult mai usor prin constructia unei linii noi Brasov-Sibiu. Cea veche are un traseu primitiv, dar relieful este extrem de facil cu o singura traversare de dealuri.

O linie de cale ferata dubla electrificata ar lega Sibiul de Bucuresti si Constanta, iar legatura spre Vest (pentru marfa) ar putea merge via Copsa Mica, unde relieful este mai facil decat via Sebes.

Pe partea cealalta a Carpatilor, cred ca ruta Pitesti-Slatina-Craiova dublata, retrasata si modernizata ar fi alta ruta prioritara fata de Ramnicu Valcea - Valcele. Ar ajuta si ALRO Slatina si Dacia si traficul de calatori.

Daca rezolvi Predeal si Balota, cred ca necesitatea unei treceri noi peste Carpati pe axa N-S este foarte redusa si alte proiecte ar fi prioritare.

Feri

Nu neg, dar nu cred ca e o idee rea sa avem cat mai multe proiecte pe TENT Core & Comprehensive.
Nu stim exact despre ce sume vorbim daca intr-adevar s-ar taia pe rutier si atunci este bine sa avem cat mai multe proiecte si de vazut atunci pe ce axe sau prioritati se incadreaza. Sa nu se intample cum s-a intamplat pe autostrazi cand s-au pierdut niste ani din cauza ca nu au fost proiecte sau nu au fost suficient de profesionist documentate.

Cel putin pe marfar, un profil modernizat pe Valea Oltului ar fi net superior celui de pe Valea Prahovei.

Si repet, nu un proiect imediat dar eu cred ca ar trebui sa adoptam o gandire mai optimista pentru proiecte majore daca vrem sa schimbam fata si sa contruim o Romanie moderna. A-l cataloga intr-un orizont de peste 50 de ani si a-l lasa asa, mostenire pentru generatiile viitoare :), nu mi se pare cel mai constructiv.

cristi5

#73
Quote from: delor on August 23, 2020, 08:20:35 PM
Și a lega Bucureștiul de Sibiu și Copșa-Mică, prin Pitești -Râmnicu-Vâlcea printr-o linie feroviară modernă este posibil pentru oameni de o statură mentală și morală pe măsura proiectului.

Asta e topicul corect. Poate vrea Ionut sa mute mesajele tale aici. Poti sa citesti din urma, ca discutia asta a mai avut loc de multe ori.

CF se construieste in primul rand pentru marfa. Linia asa cum a construit-o Ceausescu, in ultimii ani de domnie, marcati de ieconomii, trecand peste inflacararea proletara, nu prea are valoare. E linie simpla, si leaga alte linii simple, neelectrificate si fara mare valoare pt marfa.

Inteleg ca ideea originala era ca declivitatea maxima ar fi fost mai mica pe acest traseu decat pe Balota (900) sau Predeal (300). Dar fara linie dubla, avantajul asta nu prea conteaza, si atat Predealul cat si Balota vor fi imbunatatite, ceea ce in ultimii ani de ceausism (si in primii 30 de capitalism) era in afara oricarei discutii.

Si oricum, proiectul asta nu concureaza pe altele. CFR ar fi trebuit sa faca un SF, de obicei ei fac si proiect tehnic cand fac SF. Acel PT are apoi nevoie de acord de mediu si autorizatie de construire, si astea iau timp... Pana la prima lopata proiectul asta necesita minim 5 ani de proiectare si autorizatii. Intre timp trebuie lansate altele, ca stau fondurile EU nefolosite.

O sa zici ca nu trebuie proiectare, ca doar proiectul e facut. E atat de prost (ti-a e explicat @frunzaverde de ce) ca trebuie reproiectat. Trebuie in primul rand vazut daca are rost, adica probabil un studiu de pre-fezabilitate.

O sa zici ca are rost, pt orgoliul national, cum sa ne dam batuti? Din pacate asta nu e un argument economic. Toate exemplele de traversat muntii si marile pe care le dai au sens economic. Acest proiect din pacate nu pare sa aiba. Poate avea in comunism, nu stiu.

frunzaverde

@delor - poate nu ne-am făcut înțeleși - proiectul Vâlcele - Vâlcea este inutil la nivelul rețelei. A fost inutil de la bun început și a rămas inutil și după ce a fost construit la un standard inutilizabil (de deșeu tehnologic). Nu este prioritar și nu ar trebui sa fie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!