Calea ferata 219 Valcele-Ramnicu Valcea

Started by TibiV, October 18, 2015, 04:03:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

În fond aceea nici nu a fost "promovata" ca o mare realizare gen Bumbesti Livezeni și Salva Vișeu.
Și cumva a fost gândită etapizat...și sa început cu zona cea mai grea.
A fost una din lucrările care ar fi beneficiat enorm de pe încă o primavara- vara de comunism. Mă gândesc la Casa Poporului încă neterminata, la nou biblioteca națională terminata după 25 de ani, niste tronsoane de metrou terminate după 10, 15 sau 20 de ani, ceva baraje mai mari.
Mă gândesc ca vaznadu-se instabilitatile mari, măcar zonele respective, sub trafic ar fi fost consolidate cu lucrari mai inginerești.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

Bun, deci inchidem thread-ul? Ca nu inteleg. :)

vancouver

Daca mentii subiectul deschis se va discuta doar daca proiectul a fost bun sau nu sau daca Ceausescu a fost bun sau nu. Altceva nu vad sa se discute. Deci parerea mea, trebuie inchis, pana apare ceva nou pe linie oficiala.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.


alecu26

Deci Secol are un contract bine merși. ..atribuit în perioada medievala a licitațiilor Romanești. ..care se tot adițional și prelungește.
Basca ca e contract de monitorizare care nu are nici o treaba cu construcția.  Mai bine îl lăsau la o firma de proiectare sau la vreo universitate ca și așa ăstia din urma de abia se finanțează.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

Am deblocat acest thread. Am visat eu sau sunt iar discutii pentru investitii in aceasta cale ferata odata cu rectificarea bugetara?

cristi5

#21
Probabil pt fabricile de la Pitesti ar ajuta. E un soi de PiSi feroviar. Dar costurile sunt foarte mari, de ordinul miliardelor de euro?

Intrebarea e si cat ar dura (daca ar exista finantare) ca daca PiSi e la 10 ani distanta si asta se poate (re)face in 3, poate merita... In plus, birocratic cred ca sta bine, nu are probleme de mediu, exproprieri...

Pe de alta parte, de centenar vad ca exista o tendinta sa scoata proiectele ceausiste, parca dl Valcov vorbea si de Bucuresti-Dunare... si in general de o dezvoltare exploziva.

Neufunk

Intrebarea principala este daca se mai poate folosi ceva din infrastructura ceausista deja prezenta. Daca putem carpi ceva astfel incat sa mearga trenuri de marfa pe acolo, poate mai sunt sanse sa vedem ceva. Daca toata constructia ceausista e expirata, nu nici o sansa.

Balto

Dacă nu au dispărut din teren, se poate folosi. Traversele de beton pot fi refolosite, iar șinele la fel. Pe linia 515 sunt șine fabricate la Reșița în 1963 și încă se circulă, ce-i drept cu VS 40km/h, dar asta din mai multe motive. Oricum odată cu modernizările de pe M200 se pot refolosi multe materiale, dar din păcate la CFR Infrastructură nu prea se refolosește, ci se consideră deșeu și este licitat.
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

tom_sawyer

Ionut, cred ca ar trebui sa muti aici mesajele incepand cu #936 de la Discutii ca-n gara.

Neufunk

Eu nu ma refer la sine si traverse, ca alea sunt nimicuri.

Eu ma refer la poduri, viaducte, tuneluri, lucrari de arta in general. Acolo e marea buba. Daca au fost facute cu picioarele cand au fost facute, mici sanse sa le mai poti folosi acum.

carutasul

din câte am înțeles, cele care sunt pot fi folosite ( tuneluri, viaducte) dar practic ar mai trebui câteva, sau cel puțin soluțiile existente făcute mai cu simț de răspundere... Însă problema pe care o văd eu și care s-a mai spus pe aici e că vorbim de o linie neelectrificată ( inclusiv de la București la Pitești)

ghrt

De este atât de mare problema electrificării? Am văzut trenuri diesel cărând vagoare cisternă şi pe Constanţa - Bucureşti.
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

#28
Quote from: Neufunk on August 09, 2018, 05:42:30 PM
Eu ma refer la poduri, viaducte, tuneluri, lucrari de arta in general. Acolo e marea buba. Daca au fost facute cu picioarele cand au fost facute, mici sanse sa le mai poti folosi acum.

In primul rand, sunt 3 viaducte nefinalizate (unul nu are tablier deloc) si un al patrulea surpat. Calitatea lucrarilor este cea tipica de sfarsit de anii '80 si inceputul de ani '90, adica execrabila. Toate podurile facute atunci (Agigea, Cernavoda, Fetesti, Ovidiu, Cernavoda-centrala, Grant), chiar si cu intretinere curenta facuta, au necesitat reparatii capitale la 20-25% din durata proiectata de viata. Mai mult, viaductele de pe Valcele - Valcea au fost facute cu inca si mai mare economie decat cele de pe 800, nu au fost finalizate si au avut zero intretinere. Foarte probabil vor avea nevoie de lucrari masive pentru aducerea la standarde curente.

Apoi exista surpari, alunecari de teren, deplasari si spalari de terasament semnificative in multiple locuri. Monitorizarea (care se face constant) a aratat kilometri intregi de instabilitate. Pentru astea trebuie proiectate si construite solutii noi (viaducte, pereti de sprijin, piloni forati), care vor fi foarte costisitoare.

Tunelurile am inteles ca sunt in stare buna.

Practic infrastructura trebuie reconstruita total - terasamentele au fost construite cu maxima economie, intr-un mod inapt circulatiei cu marfa grea. Cat despre sine si traversele (inapte oricum traficului greu de marfa) au fost de mult scoase si refolosite; foarte putin din linie mai exista in teren. Din multe puncte de vedere va fi o constructie noua, folosind anumite elemente de infrastructura (punctuale) existente.

Quote from: cristi5 on August 08, 2018, 08:11:07 AM
Probabil pt fabricile de la Pitesti ar ajuta. E un soi de PiSi feroviar. Dar costurile sunt foarte mari, de ordinul miliardelor de euro?

De unul singur, proiectul nu ajuta pe (mai) nimeni. Sa zicem ca construim proiectul asta, la cele mai bune standarde (deci nu semnalizare mecanica cu cale libera si ramblee facute din te miri ce de 10 m inaltime cum era in 1990).

Ai ajuns la Rm. Valcea, de-aici ce faci? Rm. Valcea - Podul Olt - Sibiu - Copsa Mica (203 in nomenclatura CFR Infrastructura) e praf. Cale libera, diesel, deci capacitate foarte mica. Sunt restrictii semnificative de viteza - din 99 km intre Rm. Valcea si Sibiu se circula cu 30 km/h cu orice tren pe vreo 20 din ei. Sunt restrictii de tonaj - o zona in care circulatia cu mai mult de o locomotiva este interzisa (Bujoreni - Daesti, fir 2, km 300+654 - 300+900), si o zona in care daca nu se fac investitii rapid nu se va mai putea circula deloc (podul intre Baile Ocna Sibiului - Loamnes, acum cu restrictie de 30). Nici spre Vintu nu e mai roza situatia, restrictii de 30, VS scazuta pe toata linia...

Quote from: ghrt on August 09, 2018, 07:15:48 PM
De este atât de mare problema electrificării? Am văzut trenuri diesel cărând vagoare cisternă şi pe Constanţa - Bucureşti.

O locomotiva diesel DA (atat varianta originala cat si varianta modernizata GM) are sub 1600 KW putere. Ludmilla DB, care cred ca e cea mai puternica locomotiva diesel in momentul asta in Romania are sub 2300 KW. Locomotiva electrica EA are 5100 KW, Transmontana are 6600 KW, deci sunt de 3-4 ori mai puternice. EA-ul CFR, de altfel, este mai puternic decat cea mai puternica locomotiva diesel in serviciu din lume (AC6000CW) care are 4500 KW.

Poti astfel face trenuri mult mai lungi si mai rapide (deci costuri mai mici) peste munti (unde ai nevoie de putere mult mai mare pe tona decat la campie) cu locomotive electrice decat cu diesel. Plus ca curentul electric este mult mai ieftin ca motorina.

In practica, iesi mai ieftin si cu un ocol de 300-500 km ca sa transporti 2000 tone electric fata de Diesel pe declivitate 2%.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Neufunk

Nu cred ca linia neelectrificata este problema. In prima faza oricum nu va inlocui ruta prin Predeal catre vest. Se cara marfa cu locomotive diesel pe trasee mult mai grele decat asta.

Mie de ce a zis frunzaverde imi era frica.