[B] Pasajul Piata Presei Libere

Started by Ionut, September 26, 2011, 07:55:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vasile

Sa-l termine, ca m-am saturat de ei...

Telvanni

Quote from: alecu26 on December 17, 2014, 01:45:51 PM
frumoasa solutie. Bravo.

S-ar putea practica in multe alte zone, unde cateva zeci de secunde de semafor (salvate prin mutarea in subteran a traficului pietonal) ar ajuta mult traficul auto...

Iuliu Maniu imi vine acum in minte primul.

Te stimez mult pentru opiniile pe care le ai, mai ales pentru cele din domeniul infrastructurii de drumuri si autostrazi.
In orase, pietonii nu trebuie bagati in pamant pentru a avantaja traficul auto, orasul este al oamenilor nu al masinilor. Pietonul trebuie intotdeauna sa fie pe primul loc, urmat de biciclist, transport in comun si pe ultimul loc traficul auto individual. Asta inseamna durabilitatea unui oras, nu sufocat de masini.
Sper ca Bucurestiul, usor usor, sa se indrepte catre un oras durabil, primul pas a fost facut: reducerea numarului de benzi auto, largirea trotuarelor si crearea unei piste de biciclete pe Calea Victoriei. Din pacate e putin dar e un inceput.
Sunt multe de discutat aici insa nu pe acest topic.

Succes in continuare!

dr4qul4

Te rog sa-mi dai voie sa te contrazic.
Nu vad de ce pietonii nu ar trebui bagati in subteran.
Poate trecerile de pietoni pot functiona intr-un oras turistic, dar nu intr-o metropola de 2 mil de locuitori.
Daca am avea pasaje pietonale la fiecare intersectie majora, atunci ar fi cel mai bine pentru toata lumea. Il astept cu nerabdare pe cel de la Piata Romana, asa cum si acesta de la Piata Presei Libere va fi binevenit. Pietonii vor putea ajunge in parc imediat coborand din 41.
Cand eram mic, m-am adapostit de ploaie de nenumarate ori in pasajul vechi, pentru care insa trebuia sa ocolesc putin. Acesta este construit exact acolo unde trebuie.

Probabil cel mai bine gandit pasaj pietonal este cel de la Piata Universitatii. Asa ceva as vrea sa vad peste tot, dar imi pot doar inchipui cat de scump a fost.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Telvanni

Iti propun un exercitiu: fa un pasaj subteran dar lasa si trecerea de pietoni de la suprafata. Pe unde crezi ca o vor lua oamenii? Ai ghicit, pe sus. De ce? Simplu: pentru ca e mai usor. Intotdeauna vom face cum e mai comod, in cazul asta cum e mai scurt.

Uite-te putin la intersectia de la Universitate si ai sa observi ca o parte din pietoni, cu toate ca sunt constienti de pericol tot se risca si traverseaza pe la suprafata printre masini. Comoditatea invinge si e normal sa fie asa. Nu zic ca pasajul de la Universitate nu-i bun, e perfect insa tot mai scurt e pe la suprafata cand vrei doar sa traversezi.

N-am sa uit niciodata pe o doamna mai in varsta care urca cu greu scarile de la metroul din Aviatorilor si asta nu pentru ca mersese cu metroul ci pentru ca traversase bulevardul Aviatorilor prin pasajul metroului. Trecerea de la suprafata fusese desfiintata. (Inca nu se montase ascensorul). Am intrat in vorba cu dansa, era foarte indignata de decizia desfiintarii trecerii de pietoni. Avea dreptate. Pur si simplu decizia a anulat dreptul unor categorii de oameni sa traverseze o strada. E umilitor!


Cand traversezi in diagonala e mai usor prin pasaj dar tot ramane problema scarilor (poate escalatoarele nu merg), nu mai zic de persoanele cu handicap locomotor care...

Uite, nu vreau eu sa fac pe desteptul, imi permit sa-ti recomand doua carti scrise de arhitectul danez Jan Gehl, se numesc "Orase pentru oameni" si "Viata intre cladiri". La una din ele am participat si la lansare. Iti vor da de gandit cu singuranta.

Administratia actuala e "car friendly", acest concept fiind totalmente gresit. Pentru o dezvoltare durabila a unui oras avem nevoie de o inversiune insa trebuie sa scapam intai de idila asta pe care o avem cu masinile. Nu avem loc toti cu masinile in oras, asta e clar. Cu bicicleta incapem sigur!

In Copenhaga periodic se fac sondaje, la intrebarea "de ce preferati bicicleta in detrimentul masinii sau transportului in comun?" in proportie covarsitoare raspunsul este: "pentru ca e mai rapid si usor sa ajung asa!"

Hai ca am deviat de la subiectul topicului, iarta-ne Ionut.




dr4qul4

pasajele subterane ar trebui dotate nu doar cu scari rulante dar si cu benzi rulante, asa cum sunt in Dubai, la toate traversarile celor 14 benzi de circulatie.
Asadar, pe unde crezi ca o vor lua pietonii?

Iar la universitate, Vara, Iarna si pe ploaie, 99% din pietoni ar prefera sa traverseze prin pasaj.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stangabriel

Ca sa fiu on-topic, la piata presei se desfinteaza pasajul pietonal subteran intre romexpo si statia 41.

Azi dimineata se lucra cu spor,la suprafata erau 4 excavatoare.ieri in centru era un excavator cu extensie-brat mobil care sapa adanc. Profita de vremea buna,se turna si beton. Nu inteleg de ce nu se lucreaza spre Marasti. Aveti idee?

dr4qul4

Cred ca trag tare sa termine sensul principal, ca sa poata da drumul la circulatie, si abia apoi fac si rampa marasti!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stangabriel

Sincer,asta ma gandeam si eu. La rampa Marasti nu era absolut nimeni. Ma enerveaza igiena santierului,noroc de viteza mica din intersectie,ca pe asfalt e piatra sparta de 5-10 cm....periculos,aveti grija.

rocklee

cu pasajul pietonal de pe kiseleff ce vor face il desfinteaza sau il scurteaza ...iar unde este semafor si trecere de pietoni pe partea cu sos buc ploiesti ce vor face va fi pasarela ???

dr4qul4

se va scurta si se va termina inainte de pasajul rutier.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stangabriel

A inceput lucru si la rampa Marasti. Erau multi muncitori si toate categoriile de utilaje necesare,din ce am observat eu  :)

stangabriel

http://www.b365.ro/cum-arata-acum-pasajul-de-la-piata-presei-libere-video_223846.html

,,Pereţii mulaţi sunt executaţi în propoţiie de 82%. Planşeele sunt executate în proporţie de 75%. Se execută în acest moment săpătura subterană (sub plansee), urmată de definitivarea radierului şi turnarea asfaltului în luna aprilie în funcţie de condiţiile meteo", a spus Dana Ioaniţescu Ristea, reprezentanta firmei Apolodor, firma care execută proiectul, într-un răspuns pentru gândul.

Tavi

Mai sunt mult mai multe de facut de atat. Am aflat de ex ca planseul pasajului este neizolat acum doar a fost acoperit cu umplutura ca sa poata sa inceapa si alte segmente si sa se poata devia traficul. Va dati seama ce inseamna asta ...
Mai trebuie facut un dren catre lac pe sub toata piata ca sa nu innotam in pasaj la prima ploicica ...
Inarmati-va cu rabdare ca mai e mult pana departe. Toamna 2015 este un termen optimist dar parca vad ca o "imping" pana la 1 Decembrie ...

stangabriel

Se lucreaza cu drag si spor la pasaj,in toate punctele.