News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] Pasajul Piata Presei Libere

Started by Ionut, September 26, 2011, 07:55:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

celestron

Marcajul hașurat are un rost. Nu este negândit.

Ma voi rezuma doar la marcajul hașurat 1, cel mare din prim plan pe fotografie. El are rolul de a limita ultima banda din exteriorul sensului giratoriu la aceeași lățime ca cele interioare. Daca n-ar exista, s-ar ajunge la situația cu 2-3 mașini în paralel pe banda periferica, deasupra sa, ceea ce este interzis, doua vehicule neavând voie unul lângă altul pe aceeași banda. Adica s-ar genera o punga de automobile unele care o taie pe scurtătura venind de pe bulevardul din stânga ariei cu dungi și dorind sa ajungă pe drumul din dreapta sau sa meargă înainte, altele sosind din girație și băgându-se repede pe suprafața acum liniata pentru a accede pe strada din dreapta. Inexistenta acelui hasur ar genera o situație haotica în perioadele aglomerate.

Citat:
"Noua sistematizare rutieră de la Piața Presei Libere, din sensul giratoriu, ridica unele semne de intrebare. Catalin Drula, vicepresedinte al Asociatiei Pro Infrastructura, detaliaza pe contul sau personal de facebook cateva dintre problemele care apar atunci cand sistematizarea rutiera din rond este privita de sus.

"Cîteva enervări despre noua sistematizare rutieră de la Piața Presei Libere (cu adnotări pe imagine) [...]

1) Ce e cu zonele hașurate? Le-au ieșit în plus? Nu putea urma bordura, spațiul verde acel contur? La ce servesc acele zone hașurate? Parcare ad-hoc de taxiuri?
"

slakero

Eu zic ca intrebarea initiala ramane in continuare pertinenta: de ce nu au facut trotuar peste zona hasurata?
Acum nu invita decat taximetristii sa parcheze pe ea asa cum remaraca si autorul initial.

cutter

Dar ce-ai zice dacă în loc de marcajul hașurat ar fi de exemplu spațiu verde sau trotuar adică ceva util? N-ar avea și mai mult rost decît un marcaj hașurat?

igorashu

Momentan pare că blocajul s-a mutat la Arcul de Triumf. De dimineață coada era până în pasaj. Lucru previzibil de altfel pentru cine cunoaște traficul din zonă.
Facem și la Arc un pasaj? Sau ne orientăm către amărâta aia de centură?

dr4qul4

Deja vrabia malai viseaza  :D

Bineinteles ca era mult mai bine, dar nici ce a iesit nu este foarte rau.  Este destul spatiu verde la suprafata (poate chiar mai mult ca inainte de santier), si sper sa vedem cat mai multe pasaje subterane in orase, in detrimentul celor supraterane..

Sper totusi sa gaseasca o solutie pentru ca iesirea din Bucuresti sa nu mai fie intrerupta de semafoare sau treceri de pietoni.
Bine, solutia ar fi simpla: O pasarela pietonala (ex. "navod" din Mamaia) intre parcul Herastrau si aleea de la Casa Presei. Ieftin, usor de construit si cu o priveliste superba.

@igorashu, coada la Arc era si inainte. poate nu la fel de mare, dar acum stai 5 minute la Arc iar inainte stateai 2 la Arc si 5 la Piata Presei. Avantajul major e pentru cei care merg spre Marasti-Expozitiei.
Spre centru, aglomeratie va fi intotdeauna, indiferent din ce parte vi (Dr Taberei, Militari, Giurgiului, Berceni, Pantelimon, Colentina).

Si nu centura reprezinta solutia aici ci inelul principal. 99% dintre cei care stau la semafor la Arc in fiecare dimineata nu o vor lua nici macar 1 data pe centura.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

celestron

Quote from: cutter on July 23, 2015, 11:07:21 AM
Dar ce-ai zice dacă în loc de marcajul hașurat ar fi de exemplu spațiu verde sau trotuar adică ceva util? N-ar avea și mai mult rost decît un marcaj hașurat?

Problema este ca în imaginea proiect de aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=40.msg57637#msg57637
exista 4 benzi clar delimitate, marcajul alb mare lipsind. Daca faci bordura este mai greu sa o demolezi desenând apoi banda lipsa în prezent. Asa poți șterge hasurul și trasa culoarul 4 într-o noapte, dacă condițiile de trafic o impun.

Pe urma vad o ghereta alba, ceva, lângă săgeata 1. Exista și un intrând aproximativ pătrat în bordura. Ce este acolo exact?

igorashu

#231
Zău că nu înțeleg de ce insiști să bagi mai multe mașini în oraș când peste tot în lume se încearcă eliminarea lor.
Dacă experiența (a noastră și a altora) ne învață ceva e că dacă vei lărgi străzile vei atrage și mai multe mașini și vei avea la fel de multe blocaje.

Spre centru merg majoritatea fiindcă n-au alternativă. Exemplu propriu: din Băneasa a trebuit să ajung, o lună întreagă, în Adunații Copăceni. Dacă aveam centură, ieșeam prin Nord, ocoleam lejer orașul cu mai puțin combustibil și nervi. Dar nu avem...

Centura reprezintă doar o parte din soluție. Transport public civilizat (AC, curse dese, acces facil la metrou) + park&ride, parcări cu plată în câteva zone-cheie, astea ar fi completarea soluției.
Ocolești orașul și intri prin cel mai apropiat nod. Nu trebuie să treci prin centru. Lași mașina undeva la intrarea în oraș dacă n-ai de cărat bagaje și iei autobuz/metrou.

Și ca să nu fiu complet off, singurul lucru bun din lucrarea asta mi se pare eliminarea trecerii de pietoni de la H.


Telvanni

Quote from: igorashu on July 23, 2015, 12:10:30 PM
Momentan pare că blocajul s-a mutat la Arcul de Triumf. De dimineață coada era până în pasaj. Lucru previzibil de altfel pentru cine cunoaște traficul din zonă.
Facem și la Arc un pasaj? Sau ne orientăm către amărâta aia de centură?
Va rog eu mult nu mai pomeniti de alte pasaje care nu fac decat sa incurajeze traficul auto. Bucurestiul este singura capitala europeana cu populatia in scadere. De ce oare? Are vreo legatura cu politica opresciana de a prioritiza traficul auto individual? Eu cred ca are.
Nu se va face pasaj la Arc. Punct.
Stiti care e urmatorul pas care trebuie facut? Banda dedicata RATB pe Kiselef. (si sa vezi acum pareri contra...)

igorashu

Telvanni, sorry dacă n-am fost clar în exprimare, eram sarcastic :)
Vezi următorul mesaj.

cutter

Sistematizarea circulației din rond pare făcută de un copil de 5 ani. Avem un rond în mijloc. Deci cum facem benzile? Cercuri concentrice punctate în jurul lui! Bravooooo, pătrățel!

Pentru un exemplu de intersecție desenată ca lumea: cea de deasupra pasajului de la Băneasa. Aș pune pariu că cei care au proiectat-o nu sunt români. Știe cineva?

Telvanni

Quote from: igorashu on July 23, 2015, 01:01:30 PM
Telvanni, sorry dacă n-am fost clar în exprimare, eram sarcastic :)
Vezi următorul mesaj.
Acum m-am prins.
Ma bucur ca nu sunt singurul care gandeste asa, asta imi mai da sperante.



celestron

#236
Quote from: igorashu on July 23, 2015, 12:58:13 PM
Zău că nu înțeleg de ce insiști să bagi mai multe mașini în oraș când peste tot în lume se încearcă eliminarea lor.
Dacă experiența (a noastră și a altora) ne învață ceva e că dacă vei lărgi străzile vei atrage și mai multe mașini și vei avea la fel de multe blocaje.

Un exemplu în care Centura Bucureștiului nu ar ajuta prea mult odată terminata.

Sa spunem ca de la Podul Otopeni vrei sa ajungi în Militari la Lujerului.

Traseu 1:
- Podul Otopeni -> Băneasa -> Piata Presei (pasaj Oprescu) -> Strada Turda -> Podul Grant -> Șoseaua Virtuții - > Lujerului (Stația Armata Poporului)
Lungime: 13.6 km

Traseu 2:
- Podul Otopeni -> Centura București -> Intersecția cu Autostrada Pitești București
Lungime: 16.7 km

plus

- Intersecția Centurii cu Autostrada -> Bulevardul Iuliu Maniu -> Lujerului
Lungime: 7.7 km

Ce alegi? Parcurgerea a 13.6 km printr-o zona aglomerata sau 16.7 km pe Centura, presupus libera, plus 7.7 km de-a lungul lui Iuliu Maniu pe o aglomerație ca intre Pasajul lui Oprescu de la Casa Presei la Arcul de Triumf sau mai rău. Până la urma parcurgi cu 10.8 km mai mult și când tragi o linie pentru comparație remarci ca nici mai putin timp nu ți-a luat nici n-ai făcut economie de combustibil.

M-ar interesa alte exemple când Centura ajuta clar.

Ionut


celestron

Si nu exista facilitate de mutare rapida a mesajelor mai mult despre Centura decât de Pasaj la topicul "[Reabilitare-Extindere] CB Centura București", de către moderator, cu mențiunea vizibila "Mutat la ..." ca sa știm ce s-a întâmplat. Stau fac măsurători pe harta, pierd timpul sa ii răspund unui user și în final ma trezesc cu textul șters sau atenționări, etc.. Este nevoie de sute de mesaje pentru a pătrunde exact în mintea moderatorului și a ști ce mesaj unde precis îl dorește.

In răspunsul meu anterior încercam sa arat ca pentru situația "Destinație Lujerului" Centura nu este un câștigător clar fata de utilizarea Pasajului lui Oprescu de la Piata Presei deci era un text legat cumva de Pasaj.   

Ionut

Nu, nu se pot muta mesajele intre topicuri. Si chiar daca s-ar putea, si atunci ar fi trebuit sa respectati regula si sa vorbiti ontopic.