News:

Video dronă 12.04 A0 Bâcu-Bragadiru / A1-DN6.
S-a deschis A0 între DN5 și DN4!

Main Menu

[B] Pasajul Piata Presei Libere

Started by Ionut, September 26, 2011, 07:55:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Aici vom pune updateuri/stiri/noutati despre acest proiect.



sursa: MetrouUsor.com

Ionut

QuotePrimăria vrea să facă trei pasaje subterane la Piața Presei Libere

În ședința de miercuri a Comisiei de Urbanism proiectul a fost modificat substanțial. Astfel, conform studiului de trafic efectuat pentru zona respectivă, soluția este un pasaj cu intrare tot de pe Șoseaua București-Ploiești, din dreptul Fântânii Miorița însă cu ieșire prin două pasaje subterane fie spre Bd. Kiseleff, fie spre Bd. Expoziției. În plus, se va construi și un al treilea pasaj dinspre Bd. Poligrafiei către Bd. Kiseleff.

Șeful Direcției generale de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei, Mădălin Dumitru, spune însă că între proiectul licitat în mai și cel prezentat miercuri în Comisia de Urbanism nu sunt diferențe. "Noi în luna mai am făcut licitație pentru prima etapă a acestui proiect, respectiv Pasajul subteran care intră pe DN1 și va ieși pe bd. Kiseleff și pe bd. Mărăști. Bd. Mărăști este tot una cu bd. Expoziției, deci este același lucru cu ce s-a discutat astăzi la Comisie. Etapa a doua, pasajul care pleacă de pe bd. Poligrafiei și ajunge pe Kiseleff va fi făcută ulterior. Am făcut licitația înainte de aprobarea PUZ-ului deoarece aceasta era singura varianta fiabilă și era prevazută în Planul Urbanistic General", a precizat Mădălin Dumitru.

Comisia de Urbanism nu a votat încă proiectul final pentru Pasajul de la Piața Presei Libere, acesta urmând să fie reluat în discuție într-o ședință viitoare.

sursa: B365


Ionut

QuotePiața Presei Libere se schimbă radical: pasaj pietonal cu grădină, pasaj rutier și cel mai mare monument din Capitală

La Piața Presei Libere, municipalitatea vrea să construiască mai multe pasaje subterane, atât pentru autovehicule cât și pentru pietoni. În centrul pieței va fi amenajată o "curte de lumină descoperită". Mai exact, în mijlocul pieței, sub pământ va fi amenajată o grădină urbană.







"Zona centrală a pasajului pietonal nu va fi acoperită. În pasaj vor fi plantați copaci și spațiu verde. Va fi o zonă de relaxare cu bănci și spațiu verde, dar mai jos, sub nivelul străzii. Nici în laterale pasajul nu va fi acoperit decât parțial, iar multe zone vor rămâne neacoperite, sub cerul liber", a explicat pentru B365.ro, Dorin Ștefan, arhitectul care a realizat proiectul Pasajului de la Piața Presei Libere.

Conform Planului Urbanistic Zonal, la Piața Presei Libere intrările/ieșirile din pasaj vor fi: în față la Casa Presei Libere (la stația RATB), la intrarea în Parcul Herăstrău, la intersecția cu Bd. Poligrafiei, dar și pe Bd. Kiseleff, la intrarea către pavilionul H din Herăstrău, de o parte și de alta a bulevardului. De altfel, prin această zonă (bd. Kiseleff) va trece și magistrala de metrou care va face legătura cu aeroportul Otopeni.

În etapa a doua a proiectului este prevăzut un pasaj pietonal și la Piața Montreal. În PUZ, aici sunt prevăzute cinci intrări/ieșiri dipuse pe fiecare parte a pieței.

sursa si alte detalii: B365

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Tavi

De ce nu? Daca pornesc din toate cele trei directii in acelasi timp nu vad de ce sa se scobeasca prea mult in nas sa faca planurile inclinate. Bani pare sa fie. Singura chestie sa nu gasesca vreun mormant, asezare, munitie neexplodata ...

Ce nu-mi iese la socoteala este cum vor ataca intersectia. Probabil sub trafic altfel iese haos total acolo.

Ionut

Nu mai luati in seama ineptiile lui Oprescu. Ar face bine sa termine Pasajul la Mihai Bravu-Vacaresti si dupa aia sa vorbeasca.

Tavi

#6
Vacaresti unde va fi haos sine die si unde cel care va relua lucrarea va trebui sa inceapa cu demolarea existentei (prima pila dupa rampa/culee este mai jos decat rampa). Ma refer la cea dispre Sun Plaza.

Din pacate cam asta cred ca ne asteapta si la PPL ... ma refer la haos nu la rezilieri. Iar eu trec zilnic pe acolo ... de doua ori/zi  :(

Partea buna ca macar o sa fiu o sursa de poze pentru cand va incepe efectiv lucrarea.

Telvanni

Probabil vor fi unii care ma vor critica dar dati-mi voie sa nu fiu de acord cu acest pasaj. Sunt convins ca directia actuala de "dezvoltare" a Bucurestiului este gresita. Nu se incurajeaza deloc folosirea bicicletei si a mijloacelor de transport in comun, ramanem cu idila masinii personale pentru transportul in interiorul orasului. In aceste conditii nu ne ramane decat sa balim la atmosfera oraselor vestice si nordice. Spor la inhalat noxe!
Recunosc ca am sperat ca votul Consiliului sa fie negativ, bine ca macar s-a renuntat la aberatia de a trimite pietonii in pasaje subterane.

Tavi

De acord cu @Telvanni ca directia de dezvoltare a orasului este gresita si banii care au fot alocati acestei lucrari ar fi putut fi directionati catre proiecte mult mai green. Si eu sunt unul caruia ii pasa cum se cheltuiesc banii orasului care provin atat din taxele pe care eu le platesc in prezent dar si din cele care urmeaza sa fie platite in viitor de catre copii si nepotii mei, multe din lucrari facandu-se din imprumuturi rambursabile.

Totusi trebuie spus ca acesta lucrare (PPL) va reduce noxele in acea intersectie pentru ca cei care vin dinspre Ploiesti si care acum opresc la semafor iar apoi ambaleaza motoarele (!noxe!) sa continue catre Kiseleff si/sau Marasti nu vor mai face acest lucru mergand fluent catre cele doua destinatii dupa realizarea pasajului.

Deasemenea, speranta mea este ca si timpii de asteptare la semafoare se vor reduce.

dr4qul4

sa nu va suparati pe mine dar voi continua sa merg cu masina personala. chiar nu ma pot plimba cu camasa si laptop-ul dupa mine la 35 sau la -15 grade pe bicicleta.
infrastructura este necesara in orice oras si este normal sa se dezvolte. bine ar fi ca acest lucru sa fie facut cu cap si cu termene limita respectate.
nu ma deranjeaza daca se construiesc si piste (adevarate) pt bicilisti, ceea ce ma deranjeaza este ca la noi lucrurile doar se incep, si nu se termina.

pasajul in Y este bine gandit si necesar acolo, tinand cont ca leaga 2 bulevarde lungi, pe unde se circula cu viteza si care se gatuie doar in acea intersectie.

mai asteptam un pasaj in Y la arcul de triumf si un miracol la piata victoriei. dar sa nu se mai apuce de nimic, pana nu rezolva cu ce au inceput deja: pasaj mihai bravu, strapungere grigorescu-splai, iesire a3, uranus pana in sud, strapungere ciurel - a1 si mai ales Metrou M5.

daca incepi 10 lucruri, si la jumatate iti dai seama ca nu mai ai bani, nu faci decat sa cresti costurile si sa paralizezi totul.

PS. 3-4 pasaje gen basarab ar rezolva 50% din problemele de trafic. un inel median unde sa nu existe viraj la stanga si intersectii la acelasi nivel, cu 2 benzi + tramvai, care sa circule cu viteza medie de 40 km/h.
si inca ceva: fara masini parcate pe prima banda sub semnul de interzis. nici "pentru 5 minute".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Goldmund

#10
Eu cred ca orasul trebuie sa 'apartina' atat pietonilor si celor care folosesc frecvent mijloacele de transport in comun, cat si biciclistilor si soferilor. Orasele viitorului apartin tuturor cetatenilor, cu accentul pe transportul in comun. Dar unde avem trafic mare de masini(trazit, imprejurimile metropolei), nu putem impune piste pentru biciclisti taind din benzile si asa aglomerate ale bulevardelor de acces spre interior. Cele mai bune solutii sunt solutiile de compromis, avand atatea interese intr-un oras mare. Iar latimea trotuarelor este proportionala cu civilizatia unui oras....cu cat sunt mai largi si dispun de piste biciclisti, cu atat orasul e mai civilizat, tocmai, pentru ca citadela nu apartine doar unei categorii de cetateni.

kolegu

Au inceput lucrarile la Pasajul Piata Presei Libere. De 2-3 zile au venit cei de la Apolodor, au inchis straduta care mergea spre Casa Presei (cea cu sens unic) si au inceput sa ingradeasca o parte din parcul dintre Casa Presei si fantana Miorita, precum si rondul din mijlocul intersectiei.

Primaria se lauda ca va fi gata in 10 luni:

http://hotnews.re/pasajul-rutier-piata-presei-libere-lucrarile-au-inceput-cum-arata-proiectul/

MRS

Lucram si noi?





DA, la 07:45 ieseau basculante cu pamant de pe santier
:cheers:


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

Ionut

Si in centrul pietei au aranjat santierul. Sper sa fie deranj minim...

dr4qul4

@ Ionut, va fi deranj minim.......un an.
In rest, cand se vor apuca sa sape tunelul va fi HAOS.

Probabil in curand se va putea merge doar pe kiseleff si vor bloca accesul spre Poligrafiei si Marasesti (s-ar putea da acces pe la capatul lui 41 pt Marasesti)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024