Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Este un topic de mult restant. Discutam strict despre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Vorbim despre actiunile companiei, despre ce idei avem pentru a o eficientiza, despre oamenii de la conducere si despre ce mai vreti voi. Va rog sa evitam discutiile politice, vorbim strict de fapte.

Se infiinteaza CNIR = Compania Nationala de Investitii Rutiere si CNADNR se redenumeste si devine CNAIR = Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Allex

Se vehicula ca de azi Neaga ar pleca din fruntea CNADNR (aici). Avem vreo sursa in companie sa ne spuna ce se aude in interior? In exterior e liniste si pace, nici nu s-a pomenit in presa de el.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

horatiu.cosma

Dezastrul de final de an, cand va aparea in presa suma exacta pierduta pe 2007-2013(15), numarul de km cel mai probabil mai mic decat la inceput de 2015, concluziile expertilor de pe Cunta-Saliste, reducerea financiara a fazei I de pe Sebes-Turda, absrobtia 0 pe acest exercitiu pentru C.Turzii-Tg.Mures sau centura Bacau, pierderea integrala a banilor pe Cunta-Saliste, va trebui sa gaseasca o CNADNR spre care sa nu putem arata cu degetul, sau cel putin nu foarte insistent. De aceea, plecarea lui Neaga in cel mai scurt timp eu o vad ca pe o certitudine. Probabil ca si dansului ii convine, sigur va primi un post caldut pe altundeva. 

alecu26

1. Acel articol e facut ca sa se poata lega de Vesta cumva cumva. Pacat ca-l baga la inaintare pe Cristian Andrei...cam printre ultimii pur tehnocrati in CNADNR, si care dovada ca chiar stie ce are de facut si face....este demult in functie, indiferent de cine e director general, ministru, etc.

2. Deja absorbita mai ales pe proeictele de centuri e atat de dezastruoasa...si proiectele recent licitate chiar daca atribuite nu se incep....incat e clar ca ordinul vine de sus...ca sa nu se cheltuie nici un ban. Deci pana nu pleaca Ponta nu pleaca nici Neaga.

PS: sa treaca odata si alegerile astea si sa ne apucam odata de autostrazi si centuri.
Drumurile noastre POATE;

horatiu.cosma

Nu avem garantia ca dupa alegeri se va pune accent pe infrastructura, putem eventual spera. Eu sper sa vad Masterplan-ul sub forma unui proiect de lege, ca sa nu mai liciteze CNADNR dupa bunul plac(adica cel venit de mai sus).

dr4qul4

Nici nu am auzit de cineva care sa spuna:  vom accelera proiectele din masterplan...

Si as prefera sa-l aud pe Blaga, nu pe purtatoarea lui de cuvant.


Pana atunci pot sa schimbe si 10 dir Cnadnr ca tot asa ramanem.

Sa nu uitam ca fostii (alt dir cnadnr si guv trecuta) au fost prudenti in a demara proiecte pe fonduri UE. Practic au licitat doar atat cat a permis valoarea estimata. Apoi a urmat blocarea fondurilor si schimbarea din varf ....sau mai pe scurt timp pierdut.

Daca trebuie sa dam bani inapoi pt nefinalizarea proiectelor (nu doar de infrastructura), atunci e o gaura cam mare, anul e electoral, si se termina cu o noua schimbare. Probabil doar din vara lui 2017 vom vedea ceva licitatii noi
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dr4qul4

Daca vrem sa vedem rezultate, atunci licitatiile tb organizate de catre drdp-uri pentru a crea concurenta. Avem masterplan, drdp-urile sa faca proiecte.
Structura centrala doar sa stabileasca criteriile de atribuire, sa supravegheze licitatiile si santierele si sa se ocupe de standardizare si de intocmirea unei liste negre a constructorilor.
Un drdp sa nu poata avea mai mult de X proiecte in derulare in acelasi timp si atunci sa-i vezi ce vor sta cu batul pe constructori.

Dar pt asta e nevoie de vointa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cutter

Dacă vrei să vezi dezastrul actual la pătrat, atunci da, să derulăm proiectele prin DRDP-uri... DRDP-urile sunt foarte slab pregătite, nu au resurse nici pentru atribuțiile actuale.

MNU

Atunci sa inceapa pregatirea lor pentru a derula proiecte.

Pellady

Nu vreau sa tin partea nimanui dar este un articol destul de bine documentat, zic eu, si care ar trebui luat in considerare:

Autostrada plutitoare. S-a găsit apă la 10 metri sub Sibiu-OrăȘtie

Ce vad eu ca ar trebui discuatat in legatura cu CNADR este declaratia ca: "În ceea ce priveşte divergenţele apărute între Impregilo şi CNADNR, arbitrii CAD (Comisia de Adjudecare a Disputelor) au dat dreptate până în prezent constructorului Impregilo, acesta fiind îndreptăţit la plăţi suplimentare depăşind 20% din valoarea contractului..."

pasadia

Dar aia e o sentinta veche si discutata vizand alte lucrari, nu cele curente. Nu au cum sa invoce disputa de la CAD de atunci pentru problemele actuale.

horatiu.cosma

Sentinta e veche, dar ce se intampla acum e o continuare mai mult sau mai putin similara. Asa, ca un rezumat al ultimului an si al celui/celor ce vin:

Ambele parti au parte de vina, nu doar CNADNR. Constructorul trebuia sa stabilizeze si apoi sa asfalteze calea de rulare. CNADNR le-a cerut sa asfalteze si sa dea drumul la circulatie, si abia apoi sa consolideze. Vibratiile de la autoturisme, venirea iernii, argila au facut viata grea constructorului, care s-a vazut nevoit sa plateasca mai mult pe consolidarile ramase decat estimase initial.

CNADNR le-o fi propus ascunderea sub pres a notelor de neconformitate(peste 200) gasite initial de consultant(si care a fost trimis acasa, si care apoi a dat in judecata CNADNR si a castigat, fiind platit evident din banii nostri). Intre timp, Impregillo s-a oprit din lucru si a intrat in negocieri aprige cu CNADNR, stiind ca proiectul e pe bani europeni, nefazat, cu intentia de a obtine si mai mult de la un CNADNR la colt, obligat sa termine proiectul pana in decembrie.

Si uite asa, timpul a trecut, ploile au venit, si sansa sa termine anul asta sunt NULE. Banii europeni se pierd, cei din bugetul de stat merg la pomeni electorale, si uite asa in 2017 o sa ne apucam de solutiile mature de care vorbim pe forum cam de un an. Problema e ca vor fi(si acelea) pe banii nostri. Pacat ca nu suntem multi care stim treaba asta, sa iesim in strada...

teocharis

Quote from: cutter on October 13, 2015, 12:18:38 AM
Dacă vrei să vezi dezastrul actual la pătrat, atunci da, să derulăm proiectele prin DRDP-uri... DRDP-urile sunt foarte slab pregătite, nu au resurse nici pentru atribuțiile actuale.

touché

drdp ofera sinecuri ptr sotiile/amantele/rubedeniile baronetului local

a se evita cu orice pret!

dr4qul4

Cat timp toate proiectele sunt facute de o singura entitate, sa nu ne miram ca nu accelereaza nimic. Fara concurenta nu exista progres.
In plus, DRDP-urile cunosc mult mai bine situatia din teren si se pot evita situatii de genul "aciliu".

Daca un inginer de la un DRDP stie ca intr-o zona sunt pb cu alunecarile, este mult mai usor pt el sa-i spuna directorului sau, decat sa trimita o informare catre Bucuresti, unde oricum nu va fi luata in calcul (cum sa stie un "amarastean" mai bine ca noi).


In plus, descentralizate, acestea ar fi mult mai greu de controlat.


Angajati PCR avem peste tot. pune-i in competitie si o sa vezi cum incep sa munceasca sau vor zbura imediat.


iar structura centrala a CNADNR ar tb sa poata face si exproprierile. sau macar MT.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Pellady

Quote from: pasadia on October 13, 2015, 02:29:46 PM
Dar aia e o sentinta veche si discutata vizand alte lucrari, nu cele curente. Nu au cum sa invoce disputa de la CAD de atunci pentru problemele actuale.

cred ca ai dreptate, eu m-am legat de afirmatia "au dat dreptate până în prezent constructorului Impregilo" si de aceea am crezut ca poate sa dat o noua decizie in privinta asta.