Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Nu am mai rezistat, asa ca am cerut, simplu:
DEMISIA

API pe Facebook

Dezastru pe toate planurile la bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere! 0 km de autostrăzi, 0 km de variante de ocolire, 0 km de drum național finalizați în 2017!

În afara sectorului de 15 km dintre Dumbrava și Margina dat în circulație pe 6 martie 2017, tronson care face parte din Autostrada A1 Lugoj-Deva care a fost finalizat încă din decembrie 2016, compania condusă de directorul general interimar Ștefan Ioniță nu este în stare să deschidă traficul până la sfârșitul anului curent nici macăr pe segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebeș-Turda loturile 3 și 4, sau Varianta de Ocolire Caracal. Fuga de responsabilitate și interpretarea viciată a Regulamentelor de Recepție nu reflectă decât o profundă incompetență managerială și o batjocură la adresa tuturor cetățenilor care își pun zilnic viața în pericol pe drumuri naționale uzate fizic și moral.

Mai mult decât atât, "închiderea" coridorului de autostradă Sibiu-Nădlac (A1) este și ea amânată pe termen nedefinit datorită performanțelor dezastruoase în tratarea problemelor rămase pe secțiunea Lugoj-Deva. Deși directorul general CNAIR Ștefan Ioniță a promis în fața Ministrului Transporturilor că în luna noiembrie cel târziu vor fi lansate la licitație tunelurile lipsă aferente lotului 2, acest lucru nu s-a întâmplat nici până acum. De asemenea, deschiderea în 2018 a lotului 3 al autostrăzii este pusă și ea în pericol de faptul că actuala conducere a CNAIR refuză să plătească antreprenorului lucrările suplimentare executate prin realizarea descărcării (semi-nodului) de la Holdea.

Dezastrul continuă și pe proiecte de Variante de Ocolire, unde contracte semnate de ani de zile și anunțate că vor începe în acest an se amână pentru anii următori (centurile Satu Mare, Rădăuți, Beiuș-Ștei), cele aflate în execuție au bătut pasul pe loc (Târgu Jiu, Mihăilești, București, Tecuci), cele anunțate că vor fi deblocate au rămas la fel de blocate (Carei, Suceava, Iași), iar unele chiar fac pași înapoi, spre reziliere (Târgu Mureș).

Marile performanțe din acest an ale actualei conduceri CNAIR sunt proiectele de miliarde "ridicate pe SEAP". Din păcate, aceste performanțe sunt iluzorii, fiind vorba de coloși cu picioare de lut! Lansarea de licitații pe studii de fezabilitate vechi, incomplete și fără studii geotehnice corespunzătoare, prin caiete de sarcini prost pregătite, sunt doar un alt praf în ochi aruncat cetățeanului care speră să circule pe o infrastructură rutieră demnă de secolul XXI. Procedurile de licitație lansate sunt TOATE amânate în repetate rânduri și unele dintre ele sunt aproape de anulare în urma deciziilor judecătorești, precum în cazul drumului expres Craiova-Pitești.

Pe baza acestui bilanț de "performanțe" aferente anului 2017 și în scopul de a nu înregistra în 2018 un nou an pierdut pentru dezvoltarea infrastructurii vitale a României, Asociația Pro Infrastructură solicită Ministrului Transporturilor, domnul Felix Stroe, demiterea de urgență a conducerii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și înlocuirea acesteia cu profesioniști capabili să reducă dimensiunea dezastrului măcar în ceasul al 12-lea.

CC: Ministerul Transporturilor România, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

#FărăResponsabilitate #FărăRezultate #Demisie

nicolaem

hai sa vedem imaginea de ansamblu din aceste zile. Tare mi ca va fi laudat pt ca datorita lui guvernul se va incadra in deficitul de 3%. si probabil asa va fi si anul urmator.

carutasul

dacă le-ai zis de centura Caracal semnez :)    Putem încerca ceva mai de efect, de genul "căruţa CNADNR s-a blocat la centura Caracal" :)

GDPR


Ionut

:lol: Buna asta cu Caracal. Povestea centurilor este incredibila. Nu doar Caracal...

dragos76

Chiar că e bună asta cu Caracalul, mai ales că vine de la colegul "căruțașul" :)

Vice33

Poziția API preluată de ziarul ZIUA DE CLUJ (foarte recent publicată pe site-ul lor):
Quote100 de km de autostradă promitea Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru 2017. Bilanţul de final de an e unul sumbru: 0 km de autostrăzi, 0 km de variante de ocolire, 0 km de drum național finalizați în 2017.


http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/cnair-a-promis-100-km-in-2017-bilantul-real-0-km-de-autostrada--167703.html

nrb

Au jucat la meci nul, zero peste tot!!!

carutasul

Quote from: dragos76 on December 14, 2017, 09:41:40 AM
Chiar că e bună asta cu Caracalul, mai ales că vine de la colegul "căruțașul" :)
Păi ce să zic, chiar dacă "ţin de Craiova" , sunt oarecum din zonă, trebuie să îmi asum :)
Centura asta mă interesează şi direct, mai ales că nu pot spera de la Primăria Caracal să facă ceva cu străzile din localitate....

klacsma

La capitolul "cele anunțate că vor fi deblocate, au rămas la fel de blocate " se mai adauga si v.o. Sacuieni

Ionut

Pozitia API cu demiterea/demisia este si pe Hotnews si Mediafax. Si probabil pe multe alte site-uri, avand in vedere ca a aparut pe Mediafax... multumim pentru incredere presei!

Am vorbit de demisie si la radio RFI, parca la Europa FM (sau despre buget, nu mai stiu, sincer, le incurc). La Digi despre buget si alte subiecte. Ideea e ca API a aparut bine in media cu bugetul si cu demiterea/demisia conducerii CNAIR.

Ionut

Un alt site mare a preluat, News.ro... Asociaţia Pro Infrastructură solicită ministrului Transporturilor demiterea directorului CNAIR, invocând ,,dezastrul" proiectelor de infrastructură.

Hercule

Titlul e nefericit, ghilimelele acelea de la "dezastru" sugereaza ca realitatea ar fi exact invers. Dezastrul e o realitate si nu trebuie inclus intre ghilimele. Stiu ca e doar o forma de exprimare, dar foarte multa lume citeste doar titlurile si poate ramane cu o idee falsa.
Deșteaptă-te române!

Ionut

In cazul asta ghilimelele citeaza API. Adica API zice "dezastru", nu News.ro. De acord ca e posibil sa se inteleaga gresit, insa asa se procedeaza in presa. Riscul de confuzie e totusi mic, articolul citeaza bine pozitia API si cine vrea sa inteleaga... intelege...

Hercule

Daca e asa puteau spune Asociaţia Pro Infrastructură solicită ministrului Transporturilor demiterea directorului CNAIR, invocând "dezastrul proiectelor de infrastructură".. Doar  Ma rog, nu ca ar conta prea mult, dar as avea niste pretentii mari de la niste jurnalisti, teoretic specialisti in exprimare (unealta lor de lucru).
Deșteaptă-te române!