Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Redox

Declarații de presă susținute de Premierul Sorin Grindeanu și ministrul Răzvan Cuc, după vizita efectuată la Ministerul Transportului.
link

GDPR

#1126
^"Ministerul Transporturilor trebuie să găsească soluţii în două mari chestiuni, care se răsfrâng după aceea pe tot ce înseamnă lucrări de infrastructură, pe tot ce înseamnă funcţionarea ministerului. Pe de o parte, cadrul legislativ, tot ceea ce înseamnă licitaţii, fie că vorbim de autostrăzi, de magistrale de metrou.(...) şi anume pe investiţii strategice să putem să demarăm lucrurile mai repede, astfel încât lucrările de execuţie să fie făcute într-un ritm alert. ... a spus Grindeanu, la finalul vizitei de lucru efectuate la Ministerul Transporturilor.

Şeful Executivului a subliniat că birocraţia s-a răsfrânt în trecut "în tot ce ştim negativ legat de infrastructura din România" şi, de aceea, este nevoie să se meargă cât mai mult în teren.
"Eu nu înţeleg foarte multe din birocraţia pe care Ministerul Transporturilor a avut-o în anii trecuţi, birocraţie care s-a răsfrânt în tot ceea ce ştim negativ legat de infrastructura din România." Capital.ro

Quote from: adrian rosca on February 02, 2017, 08:08:26 PM
Vazand ce se intampla zilele acestea, imi permit chiar sa fac un pronostic, desi nu e chiar topicul potrivit: in scurt timp legislatia privind licitarea, autorizarea, executarea si receptionarea lucrarilor va deveni hartie igienica, pe motiv ca trebuie eliminate obstacolele "birocratice".

Orice asemanare este strict intamplatoare  ;)

Granata06

Asteptam un expert sa vedem daca putem deschide autostrada.... INCREDIBL. Atatia amar de oameni in CNAIR si nu putem lua o decizie? Eu ma intreb atunci... ce fac oamenii din CNAIR? Adica eu ca beneficiar nu sunt in stare sa vad daca pot folosi un bun executat de un antreprenor? Mi-ar fi rusine sa fac parte din CNAR si sa apelez la tot felul de "experti independenti" sa-mi spuna daca e alba sau neagra. 

perfidus

Offtopic: Granata06, daca te poti sprijini foarte usor pe un HG care iti da dreptul asta, de ce nu? De-aia sunt experti, sa aiba puncte de vedere. Grija cea mare a CNAIR si a MT este mersul pe sarma cu vraful de legi, OUG si HG  in brate, sa fie balansul echilibrat. Da-l dracului de interes national, ca ai vazut ce-au patit unii cu expresia asta tot timpul in gura.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

nrb

Da, un expert, să ne spună ce? "să ne spună ce avem noi aici? Da, ce avem noi aici". Da, INCREDIBIL

Granata06

Frica de raspundere: Sport National.
Motive: incompetenta si/sau incalcarea legilor.
Un om competent si profesionist care stie ca a respectat legile nu are motive sa nu semneze un act de "interes national".
Asa ca asta cu: Nu mai semnez nimic ca vine DNA peste mine este un bulshit (vorba unui clasic in viata).

yetiman

A aparut (in sfarsit) raportul din februarie al CNAIR Stadiul Proiectelor in derulare.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Allex

#1132
La mine tot ala din Ianuarie apare

LE: a mers cu REFRESH. Mersi!
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

yetiman

Trebuie sa dai refresh la pagina.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ticker

E bataie de joc ce face coalitia de guvernare si acolitii din companiile de stat.

"Nu semnam ca vine DNA."

Apoi zic la TV (tot ei) ca de anul trecut "e dezincriminat abuzul in serviciu (desi nu e)".

Pai cum e dragii mei? Ori e, ori nu e? De ce nu va faceti treaba?


Atata propaganda si mincini nu am mai auzit in viata mea.

Apropos. Unde e coalitia lu peste Basulescu din CNADNR? De can nu mai sunt tehnocratii tac malc. Oare de ce? Cata "integritate" dom'le!

csf? ncsf! #Rezist  :zen:

Ionut

Hai sa nu o dam în politică va rog. Mulțumesc!

TibiV

Desi este vorba despre A3, cred ca se potriveste mai bine aici...

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-23022017-0

Quote
Comunicat de presa 23.02.2017

Față de Raportul Inspecției economico-financiare din cadrul Ministerului de Finanțe, din luna decembrie 2016, prin care se solicita recuperarea unui prejudiciu de 525.891.888 euro, din contractul cu Bechtel, CNAIR SA face următoarele precizări:

* După primirea Raportului și a dispoziției emise de Inspecția economico-financiară, CNAIR. - S.A. a formulat o plângere prealabilă la Ministerul Finanțelor Publice împotriva Raportului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și, de asemenea, a solicitat instanței judecătorești suspendarea dispoziției obligatorii.
* Până în prezent, CNAIR - S.A. nu a primit încă un răspuns la plângerea prealabilă împotriva Raportului și nici Instanța de judecată nu s-a pronunțat încă în ceea ce privește solicitarea de suspendare a dispoziției. Prin urmare, după epuizarea tuturor căilor de atac, Compania va acționa în funcție de soluția dată de instanța de judecată.
* Compania va formula, în termenul legal, contestație la executare și va solicita suspendarea provizorie a somației ANAF în fața instanțelor judecătorești.

Precizăm faptul că în Raportul întocmit de Inspecția economico - financiară din cadrul Ministerul Finanțelor Publice sunt identificați ca responsabili toți foștii directori generali ai Companiei care erau în funcție începând cu momentul încheierii contractului cu Bechtel și până la momentul încetării acestuia. CNAIR S.A., ca persoană juridică, nu are vreo responsabilitate separată de persoanele responsabile antemenționate, iar în mod normal nu poate acoperi aceste sume.

Menționăm că în anul 2013 a fost întocmit un raport de către Corpul de Control al Primului - ministrul, care are constatări similare din punct de vedere al sumelor, însă cu responsabilități diferite în sarcina mai multor entități publice.

Prin urmare, unul dintre aspectele contestate Inspecției economico-financiare din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, este că are constatări identice cu cele menționate în raportul Corpului de control al Primului - ministru, precum și că în urma acelui control din 2013 a fost deschis un dosar penal și că a trebuit să se aștepte soluționarea acestuia, iar C.N.A.I.R. - S.A. se va constitui ca parte civilă pentru recuperarea prejudiciului, dacă este cazul.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

#1137
Cred ca ideea nu e rea:

QuoteComunicat de presă 08.03.2017

Astăzi, 08.03.2017, la sediul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a avut loc o întâlnire a conducerii companiei cu reprezentanții antreprenorilor implicați în proiecte de execuție derulate de CNAIR SA.

Discuțiile având ca temă principală modalități de eficientizare a actului de execuție au fost conduse de Directorul General al CNAIR SA, Ștefan Ioniță.

Scopul principal al acestei întâlniri a fost identificarea cauzelor care generează o calitate nesatisfăcătoare a unor proiecte derulate de cele două părți. De asemenea, au fost luate în discuție și motivele pentru care implementarea proiectelor suportă amânări față de termenele asumate contractual.

"Am convocat această întâlnire pentru a găsi împreună soluții la problemele ce apar în derularea proiectelor și pentru a elimina întârzierile față de termenele stabilite inițial. Sper că vom avea o colaborare bazată pe încredere și serioazitate, astfel încât să nu se mai ajungă în situații de reziliuere a contractelor sau de plăți de penalități pentru nerespectarea clauzelor contractuale. Compania este un partener deschis permanent la dialog constructiv și sper ca aceasta să se concretizeze într-o colaborare eficientă cu rezultate pe măsură.", a declarat Ștefan Ioniță, Directorul General al CNAIR SA.

De asemenea, în data de 06.03.2017, a avut loc o întâlnire între reprezentanții Companiei și cei ai societăților de proiectare.

Tema întâlnirii: Modalități de eficientizare și creșterea calității actului de proiectare.

Au răspuns pozitiv invitației și au participat la discuții reprezentanții principalilor colaboratori ai CNAIR de-a lungul anilor, pe proiectele majore de infrastructură: Consitrans, Search Corporation,  Aecom Ingenieria, Egis Romania, Tecnic Consulting Engineering, Spea, Iptana, Tractebel Engineering, Luca Way, Specialist Consulting, Maxi Design și Total Road.

Directorul general al CNAIR, Ștefan Ioniță, a subliniat, încă de la începutul dezbaterii că pilonul de bază al oricărei construcții este calitatea proiectului. În acest sens, el a cerut celor prezenți creșterea nivelului calitativ al serviciilor de proiectare, atât pentru proiectele deja aflate în derulare, cât și pentru cele viitoare, care vor fi propuse în cadrul procedurilor de achiziție ce urmează a fi demarate.

Deoarece pentru Companie, termenele de realizare a contractelor sunt extrem de importante, în discuțiile avute s-a pus în special accent pe evitarea blocării proiectelorpe toata perioada de  implementare a acestorași în acest sens au fost trasate o serie de teme pentru cei prezenți.

"Proiectarea este un proces interactiv și astfel, dialogul și găsirea din timp a unor soluții concrete în actul de proiectare vor diminua, pe viitor, problemele care pot apărea în perioada derulării unui contract în ansamblul său." a precizat Ștefan Ioniță, directorul general al CNAIR.

Mai trebuie si mai multa supraveghere in teren a stadiului lucrarilor, ca sa fie putina presiune pe constructori. Plus o respectare a conditiilor de plata din contracte.
Si am putea sa incepem sa fim pe directia buna.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Asta e foarte cool...

"au fost trasate o serie de teme pentru cei prezenți"...  :o

Adica tovarasul le-a dat indicatii pretioase ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

 :lol: Asta n-am remarcat...

Dar "limba de lemn" e o grea mostenire...  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu