Comitetul de Monitorizare POIM

Started by Ionut, September 23, 2015, 03:26:47 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Ovidiu Aurelian Flori preia gestionarea fondurilor europene la Ministerul Transporturilor

Ovidiu Aurelian Flori, desemnat secretar de stat de catre premierul Sorin Grindeanu, va fi responsabil de atragerea fondurilor europene pentru proiectele de infrastructura, inlocuindu-l pe fostul secretar de stat Marcel Boloş.

Programul Operational pentru Infrastructura Mare (POIM) este cel mai important instrument de atragere a fondurilor europene pentru sectorul de transport si, in acelasi timp, cel mai complex program din Romania pentru perioada 2014-2020, avand o alocare de 12 mld euro pentru transport, mediu si energie. Pana in 2020, Romaniei i s-a alocat 9,4 mld euro pentru POIM, atat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, cat si prin Fondul de Coeziune. Prin Fondul de Coeziune s-a alocat suma de 6,9 mld euro, iar prin FEDR, 2,48 mld euro.  Bugetul total al Programului este de 11,88 mld euro, iar contributia totala a UE este de 9,4 mld euro. Mai mult de jumatate din finantarea totala (inclusiv cofinantarea nationala) pentru POIM — 6,8 miliarde de euro — este prevazuta pentru infrastructura de transport, 37% pentru dezvoltarea sectorului de mediu, iar 5% pentru sectorul energetic.

Mentionam ca in data de 30 mai 2016, Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a lansat apelurile de finantare pentru proiecte de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare si de metrou, cu un buget de 5,8 mld euro, din alocarea aferenta Programului Operational Infrastructura Mare. Cererile de finantare pentru toate apelurile se vor putea depune pana la 31 decembrie 2018, putand primi finantare atat proiectele fazate (nefinalizate pana la finele lui 2015) cat si proiectele noi, prioritizate la finantare in conformitate cu documentele sectoriale de panificare strategica.

Bugetul total pentru apelul privind infrastructura feroviara si cea de metrou este de 2,53 mld euro. Proiectele finantate in infrastructura feroviara au ca obiectiv finalizarea coridorului feroviar Rin-Dunare (modernizarea liniei feroviare intre granita cu Ungaria si Constanta), asigurand cresterea mobilitatii pe reteaua feroviara TEN-T centrala, precum si modernizarea, eficientizarea si competitivizarea transportului feroviar. Bugetul apelului este de 1,85 miliarde euro, solicitantii eligibili fiind CFR SA, Ministerul Transporturilor si alte categorii relevante de beneficiari, Autoritatea responsabila cu realizarea reformei feroviare.

Proiectele finantate pentru infrastructura de metrou au ca obiective imbunatatirea conditiilor de transport urban si periurban, prin promovarea transportului cu metroul ca o alternativa la transportul public de suprafata, reducerea duratelor de calatorie si cresterea gradului de confort si siguranta pentru publicul calator. Bugetul apelului este de aproximativ 682 milioane euro, solicitantul eligibil fiind Metrorex.

Conform CFR SA, pentru mentenanta curenta a infrastructurii pana in 2030, compania necesita investitii de 4 mld euro, iar pentru recuperarea intarzierilor la reparatiile curente sunt necesare fonduri de 375 milioane euro. De asemenea, pentru recuperarea intarzierilor privind modernizarea infrastructurii feroviare, CFR SA are nevoie de 12 mld euro. In ceea ce priveste lucrarile de reabilitare si modernizare a liniilor principale din reteaua TEN-T din Romania, necesitatile financiare se ridica la suma de 29,3 miliarde euro.

ClubFeroviar.ro

bridge

#16
Quote from: Ionut on November 24, 2016, 03:50:10 PM
BEI ar putea acorda Romaniei un imprumut de 1 miliard de euro in cadrul PO Infrastructura Mare

Banca Europeana de Investitii evalueaza posibilitatea de cofinantare a investitiilor in transport in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020 in Romania.

Agenda şedinţei Guvernului României din 30 martie 2017:"MEMORANDUM cu tema: Acordul de principiu al Guvernului României privind contractarea de la Banca Europeană de Investiţii a unei facilităţi de finanţare de până la 1 mld.EUR pentru acoperirea parţială a cotribuţiei bugetului de stat la finanţarea Programului Operaţional Infrastructura Mare pentru sectorul transporturi"

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-pe-agenda-sedintei-guvernului-romaniei-din-30-martie-2017-ora-16-00

ciprebbe

Cred ca e asta de care se vorbea in toamna lui 2016

Quote from: Ionut on November 24, 2016, 03:50:10 PM
BEI ar putea acorda Romaniei un imprumut de 1 miliard de euro in cadrul PO Infrastructura Mare

Banca Europeana de Investitii evalueaza posibilitatea de cofinantare a investitiilor in transport in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020 in Romania. Costul total al proiectului este de 6,8 miliarde de euro, din care finantarea BEI este de 1 miliard de euro. Proiectului este un imprumut al programului structural pentru Romania care acopera componentele de transport ale Programului Operational Infrastructura Mare (LIOP) 2014-2020.


ClubFeroviar.ro
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

Comitete si comiții, dar ce facem cu ele?

Ionut

Astazi a avut loc intalnirea anuala a SCS Transport (SubComitetul Sectorial Transport), parte din CM POIM (Comitetul de Monitorizare POIM). Asociatia Pro Infrastructura participa ca membru cu drept de vot in SCS Transport si membru observator fara drept de vot in CM POIM. A fost o intalnire interesanta. :) Am reusit sa enervez vreo doi directori CNAIR si sper ca s-a inteles de ce am intrebat ce am intrebat.

Va atasez stadiul proiectelor majore POIM.
Le pun si in format jpg.


imagine la dimensiune completa

^^ Va rog sa discutam pe thread-urile dedicate ale proiectelor. Intrebati daca aveti curiozitati. Sper sa va pot si raspunde.

GDPR

Quote from: Ionut on July 18, 2017, 08:59:23 PM
Am reusit sa enervez vreo doi directori CNAIR si sper ca s-a inteles de ce am intrebat ce am intrebat.

Poate si detaliezi putin :)

Ionut

Eh... nimic deosebit. Am pus câteva întrebări incomode despre AM PiSi sau situația contractului cu Salini și tunelurile LD2. Plus alte discuții neoficiale în pauză. Sper să fi înțeles totuși că API nu este contra-CNAIR, ci doar pro infrastructură. Mai toți directorii CNAIR sunt mari fani API.

NGC

^^^

Linia 12 -> "VO Slatina + Bals (sector din A12 Pitesti - Craiova)" :lol: :lol: :lol:
Linia 13 -> "Pitesti - Craiova (fara VO Slatina - Bals)" ?!?!?!

Linia 21 -> "Drum expres Bacau - Pascani", dar celelalte tronsoane (liniile 22 - 24) doar "Drum de mare viteza" :lol: :lol: :lol:

Linia 20 -> "Faza I - Pod peste Dunare" -> In coloana SF e marcat "nivel mediu de pregatire (documentele au fost revizuite, dar nu au fost inca finalizate)", dar ei au lansat deja licitatia pe baza acestui SF. Sau va referiti acolo la alte livrabile, de genul AM, documentatie pentru exproprieri si AC?

Ma opresc aici. Continuati voi analiza ca deja da cu virgula.

alexV

Linia 1 -> A Campia Turzii - Tg. Mures > Data planificata pentru finalizare 2023

:lol: oprim analiza dupa primul rand

TibiV

Quote from: alexV on July 19, 2017, 09:55:13 PM
Campia Turzii - Tg. Mures > Data planificata pentru finalizare 2023

Cred ca este o neintelegere la mijloc...

Este o diferenta intre finalizarea proiectului si "finalizarea implementarii".
Din cate imi amintesc eu, "implementarea" include perioada de garantie.

Pentru ca perioada de garantie sa fie "la final" in 2023, trebuie ca proiectul sa fie dat in folosinta in 2018...
Adica cam ceea ce ne asteptam aici pe forum, daca alinierea astrelor va fi binevoitoare cu noi... ;)

Daca gresesc, Ionut ma poate corecta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#25
Proiectele de metrou sunt mai avansate...dar trebuie sa astepte codasii si impotentii, ca asa e in Romania, sa moara si capra vecinului...ca ce dreaq va grabiti atata???
De ce trebuie sa astepte M5 si M6 trim1 2018 asa aiurea in 'tramvai'?
Am 'absorbit' prea multe fonduri si dam pe afara???
Parca era vorba ca in perspectiva inevitabila de inecare ca gipsy la mal e preferabila politica primului sosit 'pregatit', primul servit (servit nu servil)
Hai don Tudose, intra in ei in forta nu mai sta pe ganduri...ca din toate 'proiectiile' de absorbtie pe POIM o sa ramai profund mofluz si deziluzionat...parerea mea sincera...astia nu sunt in stare sa prezinte nimic serios si fundamentat la Bruxelles...
La foamea si lipsa cronica de infrastructura de transport evidenta orice proiect 'util' finantabil, e infinit mai bun decat 'nimicul absolut previzibil'...ca mai nou vad ca in loc de 'rezolvari' venim tot cu amenintari de rezilieri...halal!...si interminabile dispute in justitie din care singurul pierzator sigur e doar statul roman, ca asa e in tenis, hotul cu un pacat, pagubasul cu o mie...

subway

Ionut, mai aplecati-va si pe proiectele care nu sunt 'pe benzina' ca doar nu sunteti angajatiinOMV Petrom...
;)

adrian-FSB

Salut tuturor.

Am eu impresia sau tronsonul Tg Mures - Ditrau - Tg Neamt din Autostrada Tg Mures - Iasi nu este inclusa in POIM?

Multumesc

pasadia


Ionut

^ Da, linia 27. Segmentul Targu Mures-Tg Neamt e departe de realitate. Nu ca Tg Neamt-Iasi ar fi mai aproape, dar macar avem documentatia pentru licitatie (SF) trimisa la ANAP. Chiar, ce s-a mai intamplat cu ea, mai stie cineva?! Pai pana e gata licitatia, pana e gata SF, pana e gata licitatia de executie... cat timp trece? Si apoi mai avem timp si loc si capacitate administrativa si pentru Tg Neamt-Tg Mures?

Nu te stresa. Aprobarea la finantare e ultima problema a Romaniei.
Problema e maturitatea proiectelor. Iar pe A8 proiectele sunt departe, departe, departe de maturitate.

Lista proiectelor POIM poate fi actualizata. Asa cum s-a pus Bors-Gilau pe POIM. Da, Gilau-Nadaselu se va deconta pe POIM. Comisia Europeana e mai mult decat flexibila, abia asteapta sa ne dea bani... dar noi nu suntem in stare sa-i luam... aici e drama.