Author Topic: Comitetul de Monitorizare POIM  (Read 5167 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.565
  • Karma: +2230/-736
Re: Comitetul de Monitorizare POIM
« Reply #15 on: January 17, 2017, 08:37:24 AM »
Ovidiu Aurelian Flori preia gestionarea fondurilor europene la Ministerul Transporturilor

Ovidiu Aurelian Flori, desemnat secretar de stat de catre premierul Sorin Grindeanu, va fi responsabil de atragerea fondurilor europene pentru proiectele de infrastructura, inlocuindu-l pe fostul secretar de stat Marcel Boloş.

Programul Operational pentru Infrastructura Mare (POIM) este cel mai important instrument de atragere a fondurilor europene pentru sectorul de transport si, in acelasi timp, cel mai complex program din Romania pentru perioada 2014-2020, avand o alocare de 12 mld euro pentru transport, mediu si energie. Pana in 2020, Romaniei i s-a alocat 9,4 mld euro pentru POIM, atat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, cat si prin Fondul de Coeziune. Prin Fondul de Coeziune s-a alocat suma de 6,9 mld euro, iar prin FEDR, 2,48 mld euro.  Bugetul total al Programului este de 11,88 mld euro, iar contributia totala a UE este de 9,4 mld euro. Mai mult de jumatate din finantarea totala (inclusiv cofinantarea nationala) pentru POIM — 6,8 miliarde de euro — este prevazuta pentru infrastructura de transport, 37% pentru dezvoltarea sectorului de mediu, iar 5% pentru sectorul energetic.

Mentionam ca in data de 30 mai 2016, Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a lansat apelurile de finantare pentru proiecte de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare si de metrou, cu un buget de 5,8 mld euro, din alocarea aferenta Programului Operational Infrastructura Mare. Cererile de finantare pentru toate apelurile se vor putea depune pana la 31 decembrie 2018, putand primi finantare atat proiectele fazate (nefinalizate pana la finele lui 2015) cat si proiectele noi, prioritizate la finantare in conformitate cu documentele sectoriale de panificare strategica.

Bugetul total pentru apelul privind infrastructura feroviara si cea de metrou este de 2,53 mld euro. Proiectele finantate in infrastructura feroviara au ca obiectiv finalizarea coridorului feroviar Rin-Dunare (modernizarea liniei feroviare intre granita cu Ungaria si Constanta), asigurand cresterea mobilitatii pe reteaua feroviara TEN-T centrala, precum si modernizarea, eficientizarea si competitivizarea transportului feroviar. Bugetul apelului este de 1,85 miliarde euro, solicitantii eligibili fiind CFR SA, Ministerul Transporturilor si alte categorii relevante de beneficiari, Autoritatea responsabila cu realizarea reformei feroviare.

Proiectele finantate pentru infrastructura de metrou au ca obiective imbunatatirea conditiilor de transport urban si periurban, prin promovarea transportului cu metroul ca o alternativa la transportul public de suprafata, reducerea duratelor de calatorie si cresterea gradului de confort si siguranta pentru publicul calator. Bugetul apelului este de aproximativ 682 milioane euro, solicitantul eligibil fiind Metrorex.

Conform CFR SA, pentru mentenanta curenta a infrastructurii pana in 2030, compania necesita investitii de 4 mld euro, iar pentru recuperarea intarzierilor la reparatiile curente sunt necesare fonduri de 375 milioane euro. De asemenea, pentru recuperarea intarzierilor privind modernizarea infrastructurii feroviare, CFR SA are nevoie de 12 mld euro. In ceea ce priveste lucrarile de reabilitare si modernizare a liniilor principale din reteaua TEN-T din Romania, necesitatile financiare se ridica la suma de 29,3 miliarde euro.

ClubFeroviar.ro
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

bridge

  • Executive
  • *****
  • Posts: 383
  • Karma: +298/-69
Re: Comitetul de Monitorizare POIM
« Reply #16 on: March 30, 2017, 01:33:57 PM »
BEI ar putea acorda Romaniei un imprumut de 1 miliard de euro in cadrul PO Infrastructura Mare

Banca Europeana de Investitii evalueaza posibilitatea de cofinantare a investitiilor in transport in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020 in Romania.

Agenda şedinţei Guvernului României din 30 martie 2017:"MEMORANDUM cu tema: Acordul de principiu al Guvernului României privind contractarea de la Banca Europeană de Investiţii a unei facilităţi de finanţare de până la 1 mld.EUR pentru acoperirea parţială a cotribuţiei bugetului de stat la finanţarea Programului Operaţional Infrastructura Mare pentru sectorul transporturi"

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-pe-agenda-sedintei-guvernului-romaniei-din-30-martie-2017-ora-16-00
« Last Edit: March 30, 2017, 01:35:37 PM by bridge »

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.077
  • Karma: +2689/-68
Re: Comitetul de Monitorizare POIM
« Reply #17 on: March 30, 2017, 04:21:36 PM »
Cred ca e asta de care se vorbea in toamna lui 2016

BEI ar putea acorda Romaniei un imprumut de 1 miliard de euro in cadrul PO Infrastructura Mare

Banca Europeana de Investitii evalueaza posibilitatea de cofinantare a investitiilor in transport in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020 in Romania. Costul total al proiectului este de 6,8 miliarde de euro, din care finantarea BEI este de 1 miliard de euro. Proiectului este un imprumut al programului structural pentru Romania care acopera componentele de transport ale Programului Operational Infrastructura Mare (LIOP) 2014-2020.


ClubFeroviar.ro
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

alexV

  • Knight
  • Executive
  • *
  • Posts: 355
  • Karma: +305/-18
Re: Comitetul de Monitorizare POIM
« Reply #18 on: June 20, 2017, 12:45:34 AM »
Comitete si comiții, dar ce facem cu ele?