Bugetul Ministerului Transporturilor si al companiilor din subordine

Started by rota, January 31, 2019, 09:19:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rota

Ministerul Transporturilor va cere 16 miliarde lei la rectificarea bugetară

Ministerul Transporturilor va solicita 16 miliarde de lei la rectificarea bugetară, suplimentarea fondurilor de la buget fiind necesară pentru cofinanțarea investițiilor din infrastructura mare care se derulează sau vor începe cu fonduri europene, conform unor surse din Executiv. În primăvară, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spunea că va cere la rectificarea bugetară din această vară 4 miliarde lei, banii fiind necesari în special pentru facturile de pe Autostrada Moldovei, după cum Economedia a explicat aici. În prezent, CNAIR este cu plățile la zi pentru șantierele UMB și Astaldi (cele mai mari investiții în execuție/lotul 4 PORR de pe A1 este 4% financiar).  Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

mirceaeliade

QuoteSustainable transport: €7 billion available for key infrastructure projects under the Connecting Europe Facility (CEF)
Today the European Commission launches a call for proposals under the Connecting Europe Facility (CEF) for Transport. Over €7 billion is available for projects targeting new, upgraded and improved European transport infrastructure on the trans-European transport network (TEN-T), which involve  rail, inland waterways, maritime or inland ports, or roads. The projects selected for funding will help the EU deliver on its climate objectives.

Projects bolstering the EU-Ukraine Solidarity Lanes, set up to facilitate Ukraine's exports and imports, will also be eligible. For the first time, entities from Ukraine and Moldova can apply directly for EU funding with this call, since the signature of the CEF Association Agreements with the two countries earlier this year.
 
Applicants are invited to submit their proposals by 30 January 2024.
src

tom_sawyer

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Eu am cerut bani la rectificare și am cerut destul de mulți, dar nu s-a mai făcut. Am avut discuții și astăzi cu ministrul de Finanțe că am nevoie. De exemplu, doar pe partea de cofinanțare, pe luna octombrie, Ministerul Transporturilor are nevoie de 800 de milioane de lei. Și aici vorbim de cofinanțări pe POIM

Cosmin Prelipceanu, jurnalist Digi24: Ce spune ministrul Boloș?

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: L-am informat pur și simplu.

Cosmin Prelipceanu, jurnalist Digi24: Vă așteptați să primiți banii?

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Bineînțeles, fiind vorba de investiții, fiind vorba de lucruri care țin de Programul Operațional Infrastructură Mare. Să vă explic de ce e important să primim acești bani. POIM se termină la finalul anului 2023, pentru că se termină exercițiul bugetar. (...) Noi am terminat deja banii la Transporturi și asta e o premieră după revoluție. S-au terminat undeva în luna aprilie, mai, anul acesta. Adică cele 4,5 miliarde fonduri nerambursabile au fost cheltuite toate. Am cerut și am primit aprobarea să ni se suplimenteze această sumă având în vedere că noi am făcut accesare 100% la Transporturi, că alte domenii n-au reușit să facă acest lucru și e păcat la sfârșitul acestui an să se dea banii înapoi fiind deadline-ul.

Și am primit o subvenție suplimentară de încă 10%, adică aproape încă 500 de milioane. I-am cheltuit și pe aceia în aceste luni și împreună cu colegii am depus cerere ca pe aceste trei luni care au mai rămas până la sfârșitul anului să mai cerem încă 400 de milioane, (să ajungem la 5,4 miliarde), din fondurile care rămân de pe alte domenii, dar care sunt parte la POIM. În general apă și la canale, nu vor reuși să cheltuie și vor fi în situația să dea banii înapoi la sfârșitul anului și eu zic că e o soluție bună să transfere aceste sume către Ministerul Transporturilor.

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/sorin-grindeanu-am-nevoie-in-octombrie-doar-pentru-cofinantare-de-800-de-milioane-de-lei-l-am-informat-pe-bolos-2527245

mirceaeliade

^adica pe romana de oameni simpli se pierd bani de POIM pt ca s-au dat deja bani pe pensii speciale?

pasadia

Vezi ultimul paragraf din discursul lui Grindeanu - susține că se pierd bani din POIM pe proiecte nerealizate (nominalizează.prouectele de apa-canal, dar cred că se referă și la cele legate de mediu - sistemele de management al deșeurilor). Nu se pierd acei bani din cauza pensiilor speciale cu din cauza incapacității administrative a autorităților care implementau acele proiecte.

Ce se lauda el e că autoritățile din subordinea MT (adică CNAIR in primul rand) au reușit prin supracontractare să termine partea de fonduri alocată și și-ar dori sa le mai fie transferate și fondurile necheltuite de pe alte linii, administrate de alte entități.

rota

cateva cifre despre bugetul MT:
"Cum arată bugetul de investiții (din fonduri europene) al Ministerului Transporturilor"

QuoteCând vine vorba despre anul 2023, Sorin Grindeanu face referire, probabil, la bugetul planificat și nu la execuția bugetară (pentru că aceasta nu are cum să fie momentan decât o estimare, având în vedere faptul că trebuie să avem datele reale, finale, pentru acest calcul). Haideți să verificăm și aceste sume.

Bugetul MTI pe 2023 (deci planificarea) este de aproximativ 23,3 miliarde de lei credite bugetare efective. Momentan, acesta e bugetul în vigoare, stabilit prin legea bugetului de stat, având în vedere faptul că nu a fost încă operată nicio rectificare bugetară în 2023.

În ceea ce privește execuția bugetară, deci sumele cheltuite efectiv, în acest moment Ministerul Transporturilor a raportat în platforma MFP date până la 31 august 2023, care arată plăți efective, suma de 12,412,348,425.07 lei. Având în vedere faptul că până la finalul anului 2023 mai sunt patru luni, pare destul de greu să ne imaginăm că se va ajunge chiar la 30 miliarde de lei.
Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Stef

Cătălin Urtoi, directorul intermiar CNIR, anunța acum câteva ore că e pe la Ministerul Finanțelor pentru bugetul pe 2023 al CNIR. Între timp mesajul a fost șters și a apărut altul care zice ,,No comment"  8)