News:

.

Main Menu

Totul despre nave

Started by sebba, September 07, 2015, 09:41:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebba

Presupun ca majoritatea utilizatorilor de pe aici sunt interesati de mersul pe caldarâm dar in acelasi timp cred ca mai sunt si din aceia care se mai duc si pe ape, cel putin pe motiv de gropi lipsa  :lol:
Eu unul am devenit un mare doritor de asa ceva, in special ptr navigatia cu ambarcatiuni cu vele iar acum sunt in "chinurile facerii" ptr obtinerea permisului de conducator de ambarcatiune de agrement

Drept urmare, printre altele, am inceput facerea unor teste/quizz-uri online, similare ca si continut si desfasurare cu testele care se dau la examinarile ANR (Autoritatea Navala Romana, ptr cei ce nu stiu deja)

Deocamdata, teste ANR disponibile sunt urmatoarele, in special ptr obtinerea permisului ptr categoria D (Ape Interne) si categoria C (maritim, 6 mile fata de coasta) si daca va exista interes voi incerca sa le fac si pe cele aferente celorlalte categorii (B - maritim 12 mile si A - mare libera)

Vant la pupa!

RND - - - - - - - - - - - - - - - -  Contine 482 intrebari - Test cu 30 intrebari, 60 min, 80%
MARINARIE - - -  - - - -  - - --  Contine 332 intrebari - Test cu 10 intrebari, 10 min, 80%
CONDUCERE si MANEVRA - Cat. D -- Contine 155 intrebari - Test cu 10 intrebari, 10 min, 80%

COLREG - - - - - - - - - - - - - - Test cu 30 intrebari, 60 min, 80%
CONDUCERE si MANEVRA - Cat. C -- Contine 279 intrebari - Test cu 10 intrebari, 10 min, 80%


Test CATEGORIA D - - - - - -  Test cu 26 intrebari din RND, MARINARIE si CONDUCERE, 30 min, minim 22 puncte
(s-au updatat intrebarile de la CONDUCERE si MANEVRA conform site-ului ANR)

Sailing away! S/Y Haimana

igorashu

Mulțumesc! :captain:
Unde faci cursurile și la ce bani?
Care e procedura/cerințele pentru a ajunge la A?

Redox

Sebba, pot să te întreb, ai în vedere achiziționarea unei ambarcațiuni sau deții una deja? Se plătește impozit pentru ambarcațiunile cu vele sau doar pentru cele cu motor? Mulțumesc!

igorashu

Sebba, mulțumesc pentru info. Cursul de veliere mă interesează și pe mine în mod special. E pe bucket-list-ul meu să pot face island hopping prin Mediterana :) Poți recomanda o școală anume (de preferință în București)?

Redox

Momentan nu am plănuit bugetul pentru o astfel de achiziție dar nu se știe pe viitor. Anul acesta am prins "microbul" și cred că pentru început m-ar satisface și ceva sub 7m care șă poată fi tractată. Oricum, primul pas care trebuie să îl fac e la școală  :D (pentru obținerea permisului D și C). Mulțumesc mult pentru răspuns  :cheers:

ghrt

Referitor la impozitare, bărcile sub 7 metri nu trebuiesc înscrise la fisc, deoarece nu este obligatoriu să fie înmatriculate (vedeti impozitarea mijloacelor de transport la taxe locale în Codul fiscal). Înmatricularea se poate face în România destul de costisitor şi cu bătăi de cap sau în coana Europa cu costuri minime şi cu mult bun simţ.

Lista şcolilor de manevră a velei (cursul este obligatoriu pentru categoria S pe permis) este publicată de Autoritatea Navală Română, www.rna.ro.
Lista şcolilor de operator radio GMDSS LRC (de fapt, cursul de SRC este obligatoriu pentru utilizarea staţiei VHF exceptând May Day) este publicată de ANCOM.
Experienţa practică reală alături de un barcagiu ce are chef să te înveţe este absolut necesară; marinăria nu se învaţă, în multe aspecte importante, din cărţi, iar erorile pot costa foarte mult.

În ceea ce priveşte barca, este important să îţi alegi o barcă care să se potrivească cu stilul de utilizare. Oricum, primul pas este să mergi cu o barcă. Sunt excursii pe veliere, fie la modul comercial fie pe împărţirea costurilor. Ar fi trist să dai 10-15-50 mii € ca să constaţi că nu îţi place.
Bărci sunt destule pe piaţă. Uneori cea mai bună alegere este un caiac, simplu sau de dublu.

Cont (aproape) inactiv.

igorashu

Mulțumesc pentru info.
Și pentru că am pierdut ceva timp pe situl RNA, care e cam prost structurat fie vorba între noi, pun aici link cu lista școlilor autorizate: http://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/personal-navigant/Firme%20care%20efectueaza%20cursuri%20pentru%20conducator%20ambarcatiuni.pdf#search=vele

ciprianb

Am si eu o intrebare de "profan": ce inseamna grupul de cateva litere care apare de obicei in denumirea navei (USS, HMS, NMS etc)? La unele banuiesc cam ce ar putea insemna, la altele... Exista un cod international, e obligatoriu sa apara in denumire? Imi cer scuze daca s-a discutat subiectul, eu nu am gasit si multumesc celor care vor raspunde!

Harry

#8
^^Operatorul , alteori tipul, alteori o chestie de curtoazie
USS - United States Ship
HMS - Her Majesty Ship (UK) cu precizarea ca desi Titanic avea HMS in fata era operat de o firma americana si purta de curtoazie HMS, azi HMs se foloseste pt navele militare britanice
NMS - nava majestatii sale (navele militare romanesti)
SMR - serviciul maritim roman (cele civile)
SS - steam ship (celebrele ocean liners)
TSS - ceva similar ^^ dar imi scapa denumirea exacta
U-numar : insemnele germane pt submarine u-boot u-14 spre exemplu
MTB - insemn militar pentru salupe torpiloare: motor torpedo boat de fel MTB este urmat de un numar
F - tot pentru militare prescurtare de la fregata
SAR - search and rescue

Azi USS se foloseste pentru navele militare americane in rest fiecare nava are insemnul operatorului: MSC spre exemplu - Mediterranean Shipping Company

ciprianb


ghrt

MV - motor vessel
SY - sailing yacht
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

"MSC spre exemplu - Mediterranean Shipping Company"...  :lol: :lol: :lol:

Nope

Mafia Shipping Company / More Scrap Coming!
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

frunzaverde

Comentariu la cele de mai sus:

HMS si echivalentele in alte limbi sunt folosite exclusiv de nave militare in serviciu activ ale regatelor. HMS e folosit de UK (Her Majesty's Ship) si Suedia (Hans Majestäts Skepp), HMCS (Her Majesty's Canadian Ships) de Canada, HAMS de Australia, KNM (Kongelig Norske Marine) etc. etc.. Cand sunt traduse in engleza, devin toate HMS, sau, pentru a se evita confuzia, se adauga prescurtarea tarii (HNoMS pentru marina norvegiana, HSwMS pentru cea suedeza etc.). NMS (Nava Maiestatii Sale) era prescurtarea folosita pentru Marina Regala Romana. De obicei, HMS nu se foloseste pentru auxiliare si nici pentru garzile de coasta. Americanii au preluat traditia, dar, cum n-au maiestati, au USS (United States Ships), USNS (United States Naval Ships) pentru auxiliare, USCG (US Coast Guard) pentru garzile de coasta. Japonezii au preluat de la americani, si au JS (Japan Ship). RMS, ce-avea Titanicul, vine de la Royal Mail Ship - navele contractate de posta britanica sa transporte posta pe lunga distanta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

Nașterea unei nave:

https://youtu.be/GWbJuKIwTQg

Filmul e "unlisted" pe YT, ca să nu dau de ceva copyright claim, pentru că nu e filmat de mine, doar am găsit DVD-ul la cineva. Dar era păcat să nu îl pun să îl vedeți și voi. Din păcate, deja de la upload m-am trezit cu un claim pe muzică, am amuțit bucata aia, sper să nu mai fie alte probleme. L-am urcat așa cum era, nu e nimic modificat. Să sperăm că rămâne și că se poate vedea. Enjoy!

PS: dacă nu se vede, dați-mi un semn, îl fac public, indiferent de riscuri
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

miahi

^ Momentan se vede si se aude bine.