[B] Pasajul Domnesti-Prelungirea Ghencea

Started by Ionut, August 19, 2015, 04:06:42 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Comunicatul ala este o balarie, o minciuna...
Zice asa:
Quote
Din bugetul alocat anul acesta Ministerului Transporturilor vor fi finanțate inclusiv următoarele obiective :

Pasaul Domnești
Nodul rutier Centura București – DN 4 (Oltenița)
Nodul rutier CB – DJ 401 (Berceni)
Pasajul Mogoșoaia pe Centura București peste DN 1A
Modernizarea Centurii București existente ( lărgire la 4 benzi de circulație) pe sectoarele A1 – DN 7 și DN 2 – A2

Doar ca bugetul alocat MT nu este alocat "la galeata", pentru mai multe proiecte, si MT imparte banii cum vrea el.
Fiecare proiect in parte are propria alocare bugetara in Legea Bugetului.
Care in cazul pasajului Domnesti este ZERO pentru 2018 (vezi prima postare de pe pagina 9 a topicului cu Anexa corespunzatoare pasajului din Legea Bugetului de Stat pe 2018).
Deci CNAIR nu poate plati anul asta nici un leu pentru lucrari...

Iar ce spune Alexandru: "Probabil ca pasajul se face prin fonduri UE si vor aloca la urm. rectificare partea de bani necesara" este fix zero.
Din doua motive:
1. Chiar daca la rectificare se vor aloca bani, asta se va intampla cel mai devreme in IULIE, cel mai probabil in AUGUST. Eu daca as fi constructor nu as lucra pe banii mei pana in vara doar pe baza sperantei ca s-ar putea sa pot fi platit din septembrie incolo...
2. Chiar daca va fi pe fonduri UE, aceste fonduri vin ulterior, adica se ramburseaza niste facturi deja platite. Nu ai platit nici o factura, nu ai ce rambursare sa ceri... Cum in Legea Bugetului ai alocare zero, nu ai voie sa platesti nici o factura (ar fi deturnare de fonduri = Curtea de Conturi + parchet)

Si, stimate Alexandru, sunt mai mult decat tampiti. Anunta aproape 200 de km de autostrada pe care ii termina anul asta, anunta ca termina metroul M6 pana la Otopeni in 2020 etc. etc. etc.
Dar nu sunt in stare sa termine DNCB de foaaaarte multi ani, sau sa semneze niste "aditionale" pe LD3 pentru lucrari pe care tot ei le-au cerut - si aprobat prin eliberarea AC !

Sanatos sa fii !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

driver_x

#136
 
QuoteEu daca as fi constructor nu as lucra pe banii mei pana in vara doar pe baza sperantei ca s-ar putea sa pot fi platit din septembrie incolo...
Nu cumva constructorul e obligat conform contractului sa lucreze pe banii lui, chiar daca beneficiarul nu-l plateste ? (vezi articolul 16.1 din conditiile speciale de contract pus de mine mai sus). Adica lucrezi o luna, trimiti situatia si astepti sa se aprobe de catre inginer si ca acesta sa o trimita la beneficiar, se aproba si se trimite, se aproba de beneficiar, se emite factura, statul are parca 60 zile sa plateasca + 45 perioada de gratie, astepti, nu plateste, emiti notificarea ca vrei sa suspenzi lucrul si esti obligat sa lucrezi pe banii tai inca 162 zile. Cat se face? aproape un an fara plata?

Am inteles eu bine din conditiile speciale sau imi scapa ceva?

dr4qul4

Iti scapa un singur lucru: constructorul este in insolventa si nu are bani.
Insa eu nu inteleg ceva: Nu li s-a platit avansul din bugetul pe 2017 (puteau sa faca si pe 3 ianuarie cand a fost promulgat bugetul pe anul asta, dar doar daca a ramas la rectificare)? Altfel pentru ce le-au acceptat scrisoarea de garantie? Doar nu le-a cerut garantia fara sa le dea nimic in schimb.
Cine intreaba daca s-a platit avansul?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

@dr4qul4
Quote from: dr4qul4 on January 07, 2018, 02:02:39 AM
Insa eu nu inteleg ceva: Nu li s-a platit avansul din bugetul pe 2017
...
Cine intreaba daca s-a platit avansul?
Care avans ?... Din ce fonduri? Pe 2017 au avut buget 23 milioane (bani reali, nu "credite de angajament:). Probabil pentru exproprieril, caci fara alea nu puteau obtine AC, si fara AC nu puteau sa dea "Ordinul de incepere...
Partea proasta esta ca in Legea Bugetului sumele necheltuite NU se reporteaza.
Adica daca in 2017 ai alocat 23 de mil. pentru exproprieri si ai cheltuit doar 15 mil., diferenta de 8 mil. NU se reporteaza pentru 2018. Legea este clara: alocarile bugetare pentru ordonatorii principali NU se reporteaza (nu este 6/49), sumele nefolosite in cursul anului se intorc in Bugetul de Stat.
Adica ce  s-a cheltuit in 2017 este bun cheltuit, ce nu s-a cheltuit... Ramane la buget pentru pomenile din 2018.
Si, din cate imi amintesc, avansul nu poate fi platit decat dupa "Ordinul de incepere"... Care s-a dat in 2018, nu in 2017... (Oare a fost o socoteala "bine gandita" ?...)

(Horatiu, corecteaza-ma daca gresesc...)

@driver_x
Nu ma pricep la "Conditiile speciale de contract"...
Dar am ceva notiuni de Cod Civil. Care spune ca orice munca prestata trebuie platita conform contractului.

Nu ma platesti, nu muncesc. Spala-te pa cap cu "conditiile tale speciale"...
Codul Civil este LEGE, si este deasupra "conditiilor speciale..."

Hai sa tratam subiectul in termeni "domestici"...
Sa spunem ca vrei sa zugravesti in casa.
Vin zugravii si conveniti un pret.
Pai se apuca aia de traba fara sa le dai un avans ?!?!?!... (La autostrazi s-a dat avans, aici nimic, ca NU au alocari bugetare...)
Si mai lucreaza zugravii ceva daca le spui "v-am dat ordinul de incepere, lucrati, si aflu eu prin august daca am bani sa va platesc anul asta sau la anul..." ?!...
Eu cred ca daca incerci faza asta cu niste zugravi, este mai bine sa te muti - ca sa nu iti "zugraveasca" aia fata in culori intense si dureroase...

Nicaieri in lumea asta (in afara de RO) nu este nimeni obligat sa lucreze "moca".
RO poate sa ceara asta, dar nu va primi niciodata. Decat daca contractorul este unul "bazat", cu bani la dispozitie, si care stie ca "dupa" va obtine in instanta de doua ori mai multi bani...

"Conditiile speciale" nu arata decat un singur lucru: cat de disperati sunt cei de la guvernare sa para ca fac ceva, si atunci cand nu iese sa poata arata cu degetul spre "constructorul care este de vina"..

Ai bani, faci.
Nu ai bani, te prefaci ca vrei sa faci dar nu te lasa astrele, Soros, piramidele egiptene, corporatiile etc. etc.

Abia astept sa se enerveze careva si sa ii tarasca la CJUE...
Va fi funny... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Ce amuzant e că după ce unii dintre noi au explicat situația, se dezbat în continuare bălării inutile. Se vede că a venit iarna și nu prea mai sunt poze de pe șantiere  :lol:. Deci, Straco nu a primit niciun avans în 2017. Conform legii finanțelor publice, în maxim 30 de zile de la publicarea legii bugetului pe anul curent, MT prin CNAIR trebuie să anunțe constructorii care e alocarea bugetară pentru proiectele lor coform fișelor de proiect din anexa legii bugetului. Astfel, Straco va primi de la CNAIR o scrisorică care va suna în felul următor: "Pentru obiectivul Giratoriu suspendat Domnești alocarea bugetară pentru anul 2018 este 0 RON. Vă rugăm să vă coordonați graficul de lucrări pe anul 2018 cu această alocare bugetară." Legea e mai tare decât contractul dintre Straco și CNAIR (condițiile FIDIC), care sunt reglementate printr-un

Având în vedere că s-a dat ordinul de începere, termenul contractual începe să curgă. Straco se va apuca de partea de proiectare, va trimite facturi la CNAIR pentru această etapă, evident nu vor fi plătite că nu sunt bani la buget pentru acest proiect, va da CNAIR în judecată și va bloca orice activitate aflată în desfășurare.


alex8

Vor 2 SF-uri pentru același tronson de drum.

Nu au inteles nimic din ce au pățit cei de la CNAIR.

Ionut

Este bine ca ne raspund.

CNAIR: Există finanţare pentru Pasajul Domneşti în 2018. Va fi realizat din fonduri europene

Pasajul Domneşti va fi construit din fonduri europene, iar finanţarea din 2018 pentru acesta este prevăzută în titlul 58 din bugetul Ministerului Transporturilor, "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014 - 2020", explică Alin Şerbănescu, după ce în presă au apărut informaţii conform cărora pentru pasaj au fost bugetaţi 0 lei în 2018.

Economica.net

horatiu.cosma

^
Păcat că răspuns în bătaie de joc. E un neadevăr grosolan acolo. Hai să vedem realitatea:

1. La titlul 58 sunt prevăzute sumele pe care MT speră să le atragă de la UE sub formă de fonduri externe nerambursabile în 2018. 4 miliarde de RON sunt trecute acolo, e o sumă generală pentru tot MT-ul (CNAIR, CFR, TAROM etc).

2. Așa cum a explicat și TibiV la un moment dat, mecanismul atragerii de fonduri europene nerambursabile sună cam așa: se plătesc facturile de la bugetul de stat de către CNAIR/CFR/etc, documentația aferentă plăților se trimite la Bruxelles, cei de acolo o verifică și dacă e ok decontează banii. Acești bani decontați reprezintă acei 4 miliarde pe care MT speră să îi atragă în 2018. Dar pentru a-i atrage, e nevoie să prevadă pentru fiecare proiect în parte sume de la bugetul de stat, pentru a putea face plățile inițiale.

3. Fiecare proiect în execuție are o fișă bugetară individuală, unde se specifică clar sumele bugetate pentru anul 2018. Aceste fișe bugetare sunt prinse în anexa la bugetul de stat, deci publice. Fișa bugetară aferentă giratoriului suspendat de la Domnești are pentru 2018 prevăzuți 0 lei de la bugetul de stat, 0 lei la titlul 58 (fonduri externe nerambursabile), 0 lei bugetari peste tot.

4. Purtătorul de cuvânt al CNAIR fie nu cunoaște legea și insinuează faptul că MT are un sac de bani pe care îl împarte după bunul plac (ceea ce e complet fals, fiecare sumă generală este spartă ulterior în subcategorii sau împărțită pe proiecte), fie doar minte cu nerușinare. Oricum ar fi, interesul indivizilor ăștia pentru un minim de bun simț față de cei care îi plătesc e la cote minime.

Ionut

API pe Facebook - distribuiti va rog

Alin Șerbănescu (purtătorul de cuvânt al CNAIR) a declarat ieri că proiectul giratoriului suspendat de la Domnești are "finanțare asigurată pentru 2018 din fonduri europene, din titlul 58". Dl Șerbănescu ori nu știe despre ce vorbește (și ar trebui dat afară imediat), ori minte cu nerușinare, încercând să manipuleze publicul în stilul caracteristic al oficialilor CNAIR și MT.

Ne menținem poziția precedentă (din 5 ianuarie), cea care probabil a generat această declarație. Vom explica pe scurt mecanismele funcționării bugetului de stat, demonstrând că în acest moment fondurile alocate pentru acest proiect în 2018 sunt 0 (ZERO).

În primul rând, titlul 58 este o categorie generală de fonduri europene nerambursabile pe care Ministerul Transporturilor România ESTIMEAZĂ că le va atrage în 2018! Pentru a atrage aceste fonduri, MT, prin companiile din subordine (pe domeniile rutier, feroviar, aviație, naval, metrou), trebuie să prevadă sume de bani din bugetul de stat pe care să le achite mai întâi constructorilor, apoi să trimită documentele plății la Comisia Europeană care, după verificarea și acceptarea acestora, va deconta sumele respective. Altfel spus, trebuie alocați bani pe titlurile 51 și 55 (buget de stat) pentru acest proiect, fiindcă UE nu plătește direct constructorii, ci CNAIR face acest lucru cu bani de la buget.

În al doilea rând, titlul 58 la care face referire dl Șerbănescu reprezintă o categorie generală, care este împărțită proiectelor conform anexei din Legea Bugetului 2018, așa cum este evidențiat în fișele de proiect. Această împărțire nu este realizată discreționar de către CNAIR, ci este deja stabilită prin lege!

Astfel, pentru proiectul giratoriului suspendat de la Domnești, în fișa de proiect individuală (atașată mai jos), pentru anul 2018 sunt prevăzuți 0 (ZERO) lei la TOATE categoriile și titlurile bugetare (vezi II din fișă - credite bugetare). Titlul 58 nici măcar nu este precizat în această fișă de proiect! Simplu spus, în acte, CNAIR nici măcar nu se așteaptă ca în anul 2018 să deconteze vreun leu de la UE pentru acest proiect! Doar în declarații totul este roz și liniștitor!

Atragem atenția (i)responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere că proiectul pasajului Domnești nu va avansa prin dezinformare, minciună, rea-voință și lipsă de respect față de șoferii care se deplasează bară la bară! Este nevoie de responsabilitate, profesionalism, onestitate, recunoașterea erorilor făcute și pași concreți spre rezolvarea acestor probleme reale, în cazul de față bugetul INEXISTENT pentru anul 2018.

#FărăResponsabilitate #PasajulDomnești

Ionut

Am mutat toata discutia despre cazul celor expropriati la Domnesti pe thread-ul dedicat, acolo unde ii este locul. Puteti discuta acolo in voie.

Ionut

Sova la TVR despre pasajul Domnesti, min 10:12-12:40.

Deci sa inteleg ca PMB vrea linie de tramvai pe pasaj sau doar in zona?! :) Ca ar fi ceruta linia de PMUD. Ar fi deranj mare sa integrezi linie de tramvai pe pasaj, nici nu cred ca s-ar incadra in cei +10% acceptati de contract. Nu mai vorbesc ca trebuie proiectata solutia... Stie cineva detalii?

TibiV

De unde sa stim ?...
Informatia lui Sova este fix ca un pasament cu cucută...
Dar poate asa ne prindem ca toate "ajutoarele" din partea PMB sunt in firea lor...
(Ionut, lasa cucufonia acolo, ca se potriveste tare bine... :(  )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Dacă are cineva timp și energie să se uite în PMUD după linia asta de tramvai de pe Ghencea și până unde este gândită... totuși nu cred ca e vorba de linie pe pasaj. Ar trebui să se oprească undeva înainte de proiectul pasajului.

TibiV

Nu vad nimic in PMUD despre tramvai pe pasajul Domnesti...
Dar hai sa reamintim cateva "amanunte"...

Quote from: TibiV on August 29, 2017, 02:00:25 PM
Pasajul este in aer iar largirea bulevardului este "punct si de la capat".
Adica de la zero.
Iata raspunsul primariei catre "Asociatia Initiativa Prelungirea Ghencea":


Si despre finantarea "cu generozitate" acordata proiectului...
Quote from: cutter on January 05, 2018, 05:52:38 PM
Quote from: TibiV on January 05, 2018, 05:09:36 PM
Are alocati in 2018 fix 158.000 lei.
Restul pana la 91.552.381,90 lei (+TVA) ramane pe alta data...

Isi imagineaza cineva ca STRACO va face in 2018 lucrari de 20-30 de milioane moca ?!?!...

Of! Încă o dată: ce e cu I (unu roman) în față e credit de angajament. Ce e cu II e credit bugetar.

Pe scurt, sumele de la I nu înseamnă nimic - nu sunt alocări de bani pe anul respectiv. E un fel de încercare nereușită de bugetare multianuală - dar în practică nici măcar asta nu e.
(...)
Sumele de la II - creditele bugetare - sunt alocările pe anul respectiv. Bugetul în România este anual. Deci sumele alea sunt tot ce contează și mai mult din 2013 e obligatoriu în 30 de zile de la adoptarea Legii bugetului de stat să fie trimise notificări constructorilor/prestatorilor despre sumele prinse acolo cu precizarea că graficul de lucrări/servicii trebuie să se încadreze în acele sume.

Pe 2018 - alocarea bugetară pentru Pasajul de la Domnești este ZERO.

Sau, ca sa folosim o fraza devenita celebra la Pearl Harbour...
"Forget it!"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)