News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Pasajul Domnesti-Prelungirea Ghencea

Started by Ionut, August 19, 2015, 04:06:42 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cutter

#120
Quote from: TibiV on January 05, 2018, 05:09:36 PM
Are alocati in 2018 fix 158.000 lei.
Restul pana la 91.552.381,90 lei (+TVA) ramane pe alta data...


Isi imagineaza cineva ca STRACO va face in 2018 lucrari de 20-30 de milioane moca ?!?!...

Of! Încă o dată: ce e cu I (unu roman) în față e credit de angajament. Ce e cu II e credit bugetar.

Pe scurt, sumele de la I nu înseamnă nimic - nu sunt alocări de bani pe anul respectiv. E un fel de încercare nereușită de bugetare multianuală - dar în practică nici măcar asta nu e. Practic - chiar nu înseamnă nimic creditul de angajament. Poate un singur lucru - că se pot lansa licitații pentru un obiectiv chiar și dacă există numai credit de angajament - dar de fapt CNAIR lansează licitații chiar și fără aprobarea investiției (vezi cazul drumului de legătură Vama Giurgiu-DN5) - deci fără fișă deloc în buget - punând acea clauză suspensivă. Deci de fapt - în practică - e complet irelevant așa-numitul credit de angajament.

Sumele de la II - creditele bugetare - sunt alocările pe anul respectiv. Bugetul în România este anual. Deci sumele alea sunt tot ce contează și mai mult din 2013 e obligatoriu în 30 de zile de la adoptarea Legii bugetului de stat să fie trimise notificări constructorilor/prestatorilor despre sumele prinse acolo cu precizarea că graficul de lucrări/servicii trebuie să se încadreze în acele sume.

Pe 2018 - alocarea bugetară pentru Pasajul de la Domnești este ZERO.

TibiV

#121
Scuze, m-am grabit sa fac captura de PDF si nu m-am uitat bine.
Deci anul asta ii pot promite constructorului ca anul ii vor da si astia 158.000 de lei... :((

Iar creditele bugetare de 68 de milioane prevazute pentru 2019 pot deveni 6,8 milioane sau 0,68 milioane cand se va face si aproba efectiv Legea bugetului pe 2019.
Acum sunt doar o intentie ca anul viitor vom bugeta credite bugetare de 68 de milioane...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Parca din graba scrisului ... parca am realizat ca e o greseala intreband de SF.

Atunci de PT ajung banii? :)

TibiV

#123
Care bani ?!?!...
Vezi ce a scris cutter mai sus.
ZERO lei si ZERO bani.

O sa se faca doar ceea ce accepta constructorul sa munceasca gratis, cu speranta ca ar putea sa fie platit in 2019.
Adica nu mare lucru.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Pot apărea credite bugetare pentru Domnești în 2018 doar prin legea de rectificare bugetară, care cel mai probabil va fi undeva în vară/toamnă. Până atunci, oficial, CNAIR trebuie să îi spună la Straco că sunt 0 lei pe anul 2018 pentru acest obiectiv de investiție. Deci Straco nici măcar de studii geotehnice, deminare, arheologie, proiectare, obținere avize nu ar trebui să se apuce, conform bugetării.

Ionut

Si avansul? Cat e avansul? Zero? Straco si asa sunt cam rupti in fund. Deci probabil nu vor face nimic pana in iunie. Poate nici macar proiectare?! Corect?

horatiu.cosma

Avans de unde? Din ăia 0 lei bugetați  :lol:? Nu se va face nimic până la rectificare. #StatulPartenerSerios

TibiV

#127
Anuntul de astazi cu "Ordinul de incepere" este doar o gluma proasta...
Ceva de genul "daca aveti banii vostri va puteti apuca de treaba ca sa nu va plictisiti. Ca de la noi nu vedeti un leu.." :((
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Pozitie API pe Facebook - distribuiti :cheers:

Astăzi, 05.01.2018, Ministerul Transporturilor România a anunțat că s-a emis Ordinul de Începere pentru proiectarea și execuția giratoriului suspendat de la Domnești (denivelarea intersecției DNCB-DJ602).

Ne exprimăm surprinderea la aflarea acestei vești, mai ales că același minister, având confirmarea de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a bugetat 0 (ZERO) lei (în credite bugetare) pentru acest obiectiv de investiții în 2018. Ne dorim ca acest anunț să nu fie doar un gest de publicitate ieftină fără baze solide, ci o asumare a celor din MT și CNAIR pentru identificarea finanțării necesare în 2018.

Simplu spus, deși s-a dat ordinul de începere, cel mai probabil nu se va face NIMIC până la o EVENTUALĂ rectificare bugetară pozitivă în vară când s-ar putea, teoretic, aloca bani pentru acest proiect. Deocamdată nu sunt bani care să permită începerea proiectării, a fazelor preliminare execuției (deminare, arheologie, studiu geotehnic) sau obținerea avizelor. Este greu de crezut că Straco, un constructor aflat în insolvență, va efectua aceste lucrări pe banii proprii.

Valoarea contractului este de aproximativ 91,5 milioane lei fără TVA. Pasajul are prevăzute 3 luni pentru proiectare, 24 luni de execuție în teren și 2 ani de garanție.

Ionut


driver_x

Quote16.1. Dreptul Antreprenorului de a Suspenda Execuţia Lucrărilor
Dacă Inginerul nu reuşeşte să ia o decizie legată de o certificare în conformitate cu prevederile Sub-Clauzei 14.6 [Emiterea Certificatelor de Plată Interimare] sau dacă Beneficiarul nu respectă prevederile Sub-Clauzei 14.7 [Plăţile], Antreprenorul poate, nu mai devreme de 182 de zile după înştiinţarea Beneficiarului, să suspende execuţia Lucrărilor (sau să reducă ritmul de execuţie) până la data la care Antreprenorul va primi, dacă va primi, Certificatul de Plată, o dovadă concretă sau plata, după caz şi în conformitate cu cele precizate în înştiinţare.

Inteleg eu bine ca antreprenorul poate suspenda executia lucrarilor doar dupa 182 zile de la notificarea beneficiarului si doar in cazurile in care inginerul nu emite certificatul de plata sau in cazul in care beneficiarul nu plateste? Asta inseamna ca trebuie sa se apuce de lucru, sa emita prima situatie de lucrari, sa astepte sa fie aprobata de inginer si trimisa catre beneficiar, apoi sa astepte sa plateasca beneficiarul, sa-i dea un termen de gratie de 45 zile, si in cazul in care nu plateste, sa il notifice si apoi sa mai lucreze 182 zile inainte de a putea sa suspende executia lucrarilor??

p.s. Vad ca la ultima revizie a conditiilor speciale, termenul din 16.1 a crescut de la 182 zile la 730 zile :o



Alexandru.

Nu va mai isterizati aiurea. Probabil ca pasajul se face prin fonduri UE si vor aloca la urm. rectificare partea de bani necesara. Nu cred ca erau atat de tampiti sa anunte un proiect care nu se va face. Chill  :lol: :D

Ionut

Gata, daca zici tu, ne-am linistit. Cred ca ar fi bine daca ti-ai alege mai bine cuvintele (vezi "isterizati"). Asta daca vrei sa iti mai apara si un alt comentariu pe acest forum in afara de precedentul.