News:

.

Main Menu

Turismul in Romania

Started by Ionut, September 24, 2011, 03:41:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

stelian222

#30
Ce parere aveti despre ccea ce se intampla cu Soveja (si alte statiuni gen Durau, Borsec), candva o  statiune placuta, linistita si total functionala? Au refacut la un standard destul de ridicat(rezista bine de cativa ani) drumul de acces pana acolo, ma asteptam ca sa infloreasca intreaga zona, dar nu...

DanCld

Generatia actuala are alt "profil turistic" decat cea a parintilor respectiv a bunicilor nostri; se face foarte mult turism de weekend iar vacantele "adevarate" dintr-un an sunt mai numeroase si mai scurte. Cele 3 statiuni nu se preteaza la asa ceva din cauza distantei mari fata de centrele urbane importante; poate Durau si Borsec sa mai aiba un oarecare succes prin turismul balnear insa Soveja nu poate oferi deocamdata decat aer curat.

Si a-propos de aerul curat, pana anul asta batea vantul si prin Voineasa insa partia si instalatiile dnei Udrea par sa fi schimbat destul de mult situatia.

ciprebbe

#32
confirm ce zice si DanCld...de cand cu partia e full in weekend statiunea.
La o distanta mai mica de 35 km de partie nu ai unde te caza nici inspre Valcea nici inspre Petrosani.
Pun pariu ca in urmatorii 2 ani hotelurile lui ceasca din Vidra vor fi reabilitate.
Zona pt cei care nu au fost e minunata atat dinspre Petrosani cat si dinspre Valcea. (Am facut Transalpina dinspre Sebes spre Tg Jiu vara si pot spune ca e la fel de frumoasa si pe cealalta directie).
Oficial drumul este inchis( conform CNADNR pana pe 15 mai 2013) dar dupa spusele lui mariansb am abordat dinspre Petrosani drumul dupa ce am fazut filmari pe youtube din iunie. Am avut "ghinionul" sa ninga si sa plec din Cluj la 6 dim cu masina clasica(Zafira) , fara lanturi (masina de teren era parcata a 2 a si mi-a fost lene sa fac manevre atunci sa o scot ....apoi am regretat).
Pana la Petrosani drumul este super OK , de la Simeria la Petrosani e reabilitat de curand la cum se prezinata.
La Simeria se vede clar ca segmentul nou de autostrada e folosit de multi soferi, mai ales pe directia Simeria Deva.
Urcarea de la Petrosani spre Obarsia Lotrului e o adevarata aventura mai ales pe zapada proaspat asternuta insa, chiar daca ne-am intors pana in Petrosani sa luam lanturi, a meritat fiecare minut petrecut in acea zona superba.
Aglomeratia in zona partiilor era de inteles( coloande de masini parcate de peste 3 km), politist in fiecare sens care te tragea pe dreapta pt a parca si a nu bloca drumul, angajati ai gondolei care te ajutau cu schiurile atat la urcare cat si la coborare, peisaje de vis...
Un proiect cu adevarat maret, sa speram ca se va putea duce la bun sfarsit, chiar daca cei de acolo se plang ca li s-a taiat din finantare(proiectul lui Udrea), s-a deschis (probabil ca si in cazul autostrazii de la Deva) pt a se arata ca s-a realizat ceva cu banii europeni, si ca termenul din august 2013 e realizabil pt finalizarea investitiei.
O zona turistica pe care eu o recomand cu caldura tuturor atat pe timp de iarna cat si pe timp de vara si sa speram ca Romstrade va finaliza lucrarile in 2013 pt ca fara o infrastructura rutiera care sa faciliteze accesul in zona nu se poate realiza nimic.
Si mai sper ca CNADNR ul sa ia in calcul si deschiderea circulatiei pe Transalpina pe segmentul dintre Lacul Oasa si Obarsia Lotrului( pe timp de iarna)  odata cu finalizarea acelui drum.
Iar daca se realizeaza proiectul domeniului skiabil si se ajunge pana la Ranca (aprox 80 km de partii) , zona va putea fi abordata din toate cele 4 directii, iar multi vor uita de Valea Prahovei si poate si de Poiana Bv.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#33
Quote from: mariansb on January 03, 2013, 02:33:52 PM

Aceeasi locatie, de pe partie :D....
Abia acum am vazut ca pozele sunt facute de sus din gondola si ca mariansb nu a skiat :D
As fi vrut sa prind si eu vremea lui dar nu a fost sa fie .....


Una facuta din gondola la urcare


si inca una sa va deschid celor pasionati si de ski  apetitul


Am prins deschis doar prima sectiune de la gondola, vantul si vizibilitatea nu au permis practicarea sportului si pe cealalta partie.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

MHN

mariansb & ciprebbe, multam si eu pentru mini-reportaj.
Se pare ca zona are toate sansele sa devina un paradis al schiorilor.

Quote from: ciprebbe on January 07, 2013, 12:11:58 PM

[...]

Aglomeratia in zona partiilor era de inteles( coloande de masini parcate de peste 3 km), politist in fiecare sens care te tragea pe dreapta pt a parca si a nu bloca drumul, angajati ai gondolei care te ajutau cu schiurile atat la urcare cat si la coborare, peisaje de vis...
Un proiect cu adevarat maret, sa speram ca se va putea duce la bun sfarsit, chiar daca cei de acolo se plang ca li s-a taiat din finantare(proiectul lui Udrea), s-a deschis (probabil ca si in cazul autostrazii de la Deva) pt a se arata ca s-a realizat ceva cu banii europeni, si ca termenul din august 2013 e realizabil pt finalizarea investitiei.
O zona turistica pe care eu o recomand cu caldura tuturor atat pe timp de iarna cat si pe timp de vara si sa speram ca Romstrade va finaliza lucrarile in 2013 pt ca fara o infrastructura rutiera care sa faciliteze accesul in zona nu se poate realiza nimic.
Si mai sper ca CNADNR ul sa ia in calcul si deschiderea circulatiei pe Transalpina pe segmentul dintre Lacul Oasa si Obarsia Lotrului( pe timp de iarna)  odata cu finalizarea acelui drum.
Iar daca se realizeaza proiectul domeniului skiabil si se ajunge pana la Ranca (aprox 80 km de partii) , zona va putea fi abordata din toate cele 4 directii, iar multi vor uita de Valea Prahovei si poate si de Poiana Bv.
Totusi, observ ca nu ne invatam minte: pai daca este vorba despre un domeniu schiabil nou (sau refacut din temelii), dezvoltat cu fonduri europene, cum este posibil sa ajungem iarasi in situatia de a fi nevoiti sa parcam vehiculele de-a lungul drumului national?!?! Nu scapam de acest prost obicei nici in cazul investitiilor noi?!
Stiu ca la un moment dat se vorbea despre parcari supraetajate in cazul acestui proiect? Ati remarcat sa se fi construit asa ceva (mariansb & ciprebbe)?

In orice statiune de schi de la noi tara te lovesti de problema parcarii longitudinale pe DN-ul sau DJ-ul aferent, deoarece asa numitele parcari sunt fie de inexistente, fie subdimensionate (mostenite asa de pe vremea lui Ceasca, chiar mai mult, ingradite in ultimele doua decenii de constructii private ce au primit avizuri ciudate).
De asta, cu atat mai mult, in cazul acestor proiecte noi si complexe, care doresc sa aduca schimbare in domeniul lor, nu inteleg de ce nu este preuat modelul domeniilor schiabile din Austria: parcari terane inlantuite cu capacitate uriasa (mii de locuri), construite la baza punctul de acces si a instalatiei principale, in asa maniera incat sa nu obstructioneze traficul de pe drumul adiacent.
Din pacate, mai e mult pana departe!

ciprebbe

#36
MHN sa sti ca nu e mult pana departe.
August 2013 dupa spusele lor :D.
Si DA incredibil dar se face parcare pe verticala din ce am inteles undeva pe la 350 - 400 locuri copiata la indigo precum cele din austria si construita tot de ARCOMIN Cluj ca si in cazul partiei.
Crede-ma e santier acolo, au dat drumul pt ca trebuia si ca pe timpul iernii nu avansau mult cu lucrarile. Este statie de betoane acolo, au armaturile pregatite ( acoperite cu prelate) pt celelalte nivele ale parcarii (parca 6 nivele se fac), in fata constructiilor era o parcare provizoriu amenajata pt cateva zeci de masini, probabil dupa ce se termina cu lucrarile inclusiv zona cu statia de betoane se va transforma in parcare.
Eu nu de parcari ma tem la cum se prezinta ci de drumul de acces pana acolo.
Am vorbit cu cei de la gondole si ii intrebam cum va fi dupa ce se va introduce taxarea si au spus ca, cu siguranta nu va fi ca magaria de  la Straja.
Echipamentele de acces sunt fabricate in Salzburg si se doreste implementarea skipass - ului austriac cu timpi morti cat mai putini si cu skipass pe zi ( se zvoneste suma de 80 ron /zi)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#37
uite si dovada


mai in stanga




Sincer e cel mai serios proiect pe care l-am vazut demarat, gandit cap coada. Daca se realizeaza si urmatoarele etape de extensii proprietarii locatiilor abandonate de 20 ani din Vidra (cred ca inca e statul pe acolo) vor da lovitura. Va fi un fel de monopol acolo (la 10 km de partii) pe o raza de cel putin 35 Km (Voineasa sau Petrosani) si se doreste conectarea pe partii direct de la Vidra la Transalpina de acum.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#38
mariansb a surprins bine de sus zona de parcare

Se vede cum sunt parcate masini printre baracile constructorului , e santier totusi, ce mai .... Pt primul an e ok insa trebuie sa finalizeze in august 2013.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

MHN

Quote from: ciprebbe on January 07, 2013, 04:23:16 PM
MHN sa sti ca nu e mult pana departe.
August 2013 dupa spusele lor :D.
Si DA incredibil dar se face parcare pe verticala din ce am inteles undeva pe la 350 - 400 locuri copiata la indigo precum cele din austria si construita tot de ARCOMIN Cluj ca si in cazul partiei.
Crede-ma e santier acolo, au dat drumul pt ca trebuia si ca pe timpul iernii nu avansau mult cu lucrarile. Este statie de betoane acolo, au armaturile pregatite ( acoperite cu prelate) pt celelalte nivele ale parcarii (parca 6 nivele se fac), in fata constructiilor era o parcare provizoriu amenajata pt cateva zeci de masini, probabil dupa ce se termina cu lucrarile inclusiv zona cu statia de betoane se va transforma in parcare.
Ok. Deci inca se lucreaza la parcari.
Dar 350 - 400 locuri cred ca nu sunt suficiente.

Quote from: ciprebbe on January 07, 2013, 04:23:16 PM
Eu nu de parcari ma tem la cum se prezinta ci de drumul de acces pana acolo.
Detaliaza, te rog. Ce este cu drumul?

Quote from: ciprebbe on January 07, 2013, 04:23:16 PM
Am vorbit cu cei de la gondole si ii intrebam cum va fi dupa ce se va introduce taxarea si au spus ca, cu siguranta nu va fi ca magaria de  la Straja.
Nu am mai fost acolo din 2008. Ce s-a intamplat?
Inca exista tichete diferite pentru fiecare teleschi? Sau nu despre asta este vorba?!

Quote from: ciprebbe on January 07, 2013, 04:23:16 PM
Echipamentele de acces sunt fabricate in Salzburg si se doreste implementarea skipass - ului austriac cu timpi morti cat mai putini si cu skipass pe zi ( se zvoneste suma de 80 ron /zi)
Foarte bine!

Quote from: ciprebbe on January 07, 2013, 04:28:18 PM
uite si dovada

[...]

Sincer e cel mai serios proiect pe care l-am vazut demarat, gandit cap coada. Daca se realizeaza si urmatoarele etape de extensii proprietarii locatiilor abandonate de 20 ani din Vidra (cred ca inca e statul pe acolo) vor da lovitura. Va fi un fel de monopol acolo (la 10 km de partii) pe o raza de cel putin 35 Km (Voineasa sau Petrosani) si se doreste conectarea pe partii direct de la Vidra la Transalpina de acum.
Sunt de acord ca este cel mai serios proiect in acest domeniu demarat pana acum la noi in tara, de asta tin foarte mult la problema parcarii, caci aceasta reprezinta punctul de pornire al haosului si disconfortului care predomina in Poiana, la Arieseni, pe Semenic, etc. Efectiv ajungi nervos si obosit la punctul de acces principal, dupa ce fie pierzi timpul cautand loc, fie mergi kilometri intregi pe jos (in clapari) de la locul parcarii, fie esti deranjat fonic de tot felul de zgomote de la tot felul de tarabe insirate pe traseu, etc.

In tarile cu traditie in domeniul sporturilor albe, nu vezi drumuri nationale sau departamentale ingustate si gatuite pe kiloemtri intregi de vehicule parcate pe o parte sau pe ambele parti ale soselei respective. Ba chiar, nu vezi absolut niciun vehicul parcat pe partea carosabila sau pe marginea drumului, ci doar in locurile special amenajate in acest sens. Si de cele mai multe ori, parcarea este gratuita, fiind suficient sa achizitionezi ski-pass-ul.
Mi-ar placea sa vad acest format de organizare a parcarii incetatenit si implementat si la noi, de la bun inceput in cazul proiectelor noi iar in 10-15 ani, in cazul celor existente.

ciprebbe

Quote from: MHN on January 09, 2013, 01:04:45 AM
Ok. Deci inca se lucreaza la parcari.
Dar 350 - 400 locuri cred ca nu sunt suficiente.
Din proiectul ce se vede sunt undeva pe la 5 accese (locatii diferite) fiecare dotate cu gondola iar daca pt fiecare se face o parcare de capacitatea asta cred ca ar ajunge + sa nu uitam ca avem o statiune, Vidra, in paragina din pacate,(facuta de Ceasca pe vremea cand avea in cap organizarea unei olimpiade) dar care poate asigura si cazare si parcare pt multe persoane si se doreste o gondola direct de acolo in locul telescaunului ruginit si abandonat de peste 20 ani.
Legat de drum
Depinde in mare masura de CNADNR, daca ei doresc sa deschida drumul se poate ajunge din ambele sensuri ( oficial drumul e inchis circulatiei pana in 15 mai) daca nu e foarte dificil de ajuns in zona.

La Straja s-a pornit o noua gondola si se pare ca sunt 2 firme acolo, iar sistemul e pe baza de puncte ( cumperi cartela de X puncte iar o urcare este 3 , 4 puncte, functie de instalatie)
80 RON mi se pare o suma mai mult decat acceptabila.
Sunt adeptul platii unei taxe pe zi si nu pe urcare, iar pentru vizitatori sa existe sistemul din Austria cu pret pt o urcare si pt o coborare. Nu trebuie noi sa inventam acum un nou sistem ci trebuie sa preluam sisteme gata implementate si testate de altii cu succes.
Am schiat in peste 20 locatii din tara si aici se vede ca se incearca altceva. Daca se si reuseste mi se pare o locatie super ok pt mine, chiar daca am de facut 260Km pana acolo. Daca se deschide A1 anul acesta, se va scurta timpul pana acolo si se scapa de aglomeratia de pe Sebes-Deva( Sambata si Duminica nu se lucra nicaieri pe A1 iar la o prima evaluare mai repede de septembrie nu vad gata pe acolo).
Sper ca dupa ce s-a platit de la guvern o parte din investitie si se asteapta rambursarea fondurilor europene pt aceasta transa, banii sa fie alocati in continuare finalizarii acestui proiect si nu redirectionati spre pensii si asistenta sociala.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Quote from: mariansb on January 08, 2013, 11:51:57 PM
proiect de dezvoltare a domeniului schiabil Sureanu din jud Alba

http://alba24.ro/judetul-alba-a-pierdut-startul-in-dezvoltarea-turismului-de-iarna-pe-valea-sebesului-sureanu-valcenii-au-investit-30-milioane-euro-pe-transalpina-158665.html

"Pe de altă parte, noul domeniu schiabil de pe Transalpina din județul Vâlcea, unde s-au construit de curând peste 7 kilometri de pârtie și o instalație cu peste 100 de telegondole, se anunță să devină unul dintre cele mai moderne de acest gen din România, mai ales că stațiunea este ușor accesibilă pe șosea. Aceasta devine astfel o destinație preferată de mulți turiști, care aleg să parcurgă mai mulți kilometri pe un drum ,,ca în palmă", decât să meargă într-o stațiune din județul Alba, de exemplu Șureanu, pe un traseu mai scurt, dar mult mai greu de traversat, mai ales în condiții de iarnă."

Aberatii de reporter, jurnalist , sau ce se vrea..... :D
In primul rand acolo nu e o statiune, nu exista nici tipenie de om pe cel putin 7 - 8 km in ambele sensuri.
Faza cu "usor accesibila si cu drum ca in palma " sunt alte aberatii in conditiile in care drumul e plin de serpentine , de gropi , de portiuni fara asfalt..cel putin pana cand nu termina ( sa speram ca nu se reziliaza si aici) Romstrade lucrarea.
Problema la Sureanu e ca nu poate fi abordata zona din 2 directii.
Venind dinspre Sebes nu ai continuare de la lacul Oasa inspre Obarsia Lotrului. E ca si cum intrii pe un drum infundat, si te adresezi turistilor doar dintr-o singura zona.
Pe cand daca ai avea continuare pana in Transalpina devi tentant atat pt cei din Ardeal cat si pt cei din Sud, Oltenia, Muntenia, Banat, mai ales ca ai perspectiva uei autostrazi pana in Sebes. Turistii vor fi tentati sa mearga sa vada cum e si acolo si acolo, dar nu trebuie sa le ingradesti accesul.
Daca CNADNR ul sau CJ care au in administratie drumul( atat 67C cat si 7A ) vor merge pe ideea de a inchide circulatia intre 1 noiembrie -15 mai , si a lasa accesul doar dintr-o singura directie ( atat pt Transalpina-Vidra cat si pt Sureanu) atunci succesul de care se pot bucura aceste zone va fi mult diminuat.


Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Merita vazut....
http://www.youtube.com/v/N1G6rlGTXDg
Autorul filmarii surprins de cei de la ProTv la min 1.40 aici
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

MHN

Quote from: ciprebbe on January 09, 2013, 11:01:58 AM
Quote from: MHN on January 09, 2013, 01:04:45 AM
Ok. Deci inca se lucreaza la parcari.
Dar 350 - 400 locuri cred ca nu sunt suficiente.
Din proiectul ce se vede sunt undeva pe la 5 accese (locatii diferite) fiecare dotate cu gondola iar daca pt fiecare se face o parcare de capacitatea asta cred ca ar ajunge + sa nu uitam ca avem o statiune, Vidra, in paragina din pacate,(facuta de Ceasca pe vremea cand avea in cap organizarea unei olimpiade) dar care poate asigura si cazare si parcare pt multe persoane si se doreste o gondola direct de acolo in locul telescaunului ruginit si abandonat de peste 20 ani.
Legat de drum
Depinde in mare masura de CNADNR, daca ei doresc sa deschida drumul se poate ajunge din ambele sensuri ( oficial drumul e inchis circulatiei pana in 15 mai) daca nu e foarte dificil de ajuns in zona.

La Straja s-a pornit o noua gondola si se pare ca sunt 2 firme acolo, iar sistemul e pe baza de puncte ( cumperi cartela de X puncte iar o urcare este 3 , 4 puncte, functie de instalatie)
80 RON mi se pare o suma mai mult decat acceptabila.
Sunt adeptul platii unei taxe pe zi si nu pe urcare, iar pentru vizitatori sa existe sistemul din Austria cu pret pt o urcare si pt o coborare. Nu trebuie noi sa inventam acum un nou sistem ci trebuie sa preluam sisteme gata implementate si testate de altii cu succes.
Am schiat in peste 20 locatii din tara si aici se vede ca se incearca altceva. Daca se si reuseste mi se pare o locatie super ok pt mine, chiar daca am de facut 260Km pana acolo. Daca se deschide A1 anul acesta, se va scurta timpul pana acolo si se scapa de aglomeratia de pe Sebes-Deva( Sambata si Duminica nu se lucra nicaieri pe A1 iar la o prima evaluare mai repede de septembrie nu vad gata pe acolo).
Sper ca dupa ce s-a platit de la guvern o parte din investitie si se asteapta rambursarea fondurilor europene pt aceasta transa, banii sa fie alocati in continuare finalizarii acestui proiect si nu redirectionati spre pensii si asistenta sociala.
Ok, merci pentru clarificari.