Calea ferată (nefinalizată) Hârlău - Botoșani

Started by tom_sawyer, July 20, 2021, 12:07:06 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#15
Ca marfă, probabil doar cereale.

Google Maps dă 1h 45' pentru 108 km Botoșani-Iași. Linia de cale ferată ar avea 121 km pe traseul inițial. Dacă s-ar reuși o viteză comercială de 80 km/h, ca timp ar fi 1h 30'.

Cabview linia 607: Podu Iloaiei - Harlau

vancouver

Nici o cale ferata din Romania nu are sens economic. Daca cautam sensul economic, atunci putem sa o lasam balta. Sau isi imagineaza cineva ca 1 miliard de euro cat a costat reabilitarea Bucuresti-Constanta se vor putea recupera vreodata din bilete? Pai din pretul biletelor nici macar intretinerea trenurilor nu este acoperita, nici macar salariile intregului personal feroviar de la CFR Calatori si CFR SA. De intretinerea liniilor, a garilor, de trenuri noi, etc... nici nu are rost sa vorbim.

Nici macar in tarile vest europene nu exista sens economic la vreo cale ferata. Singurele care aduc profit sunt ICE + TGV si trenurile IC. Adica distante mari parcurse cu viteza mare si incasari pe masura, garnituri folosite 10-15 ore pe zi, etc. DAR chiar si aici, profitul este calculat fara investitia in linia de mare viteza! Ca altfel n-ar mai fi nici un profit.

Daca vreti puteti discuta de utilitate, de scoatere din saracie, etc.., dar nu de sens economic.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AndreiB

In plus, de ce nu ne punem problema asta si la investitii rutiere?

Stancosti

Quote from: vancouver on July 23, 2021, 03:57:46 PM
Sau isi imagineaza cineva ca 1 miliard de euro cat a costat reabilitarea Bucuresti-Constanta se vor putea recupera vreodata din bilete?

Ok, dar Iași - Podu Iloaiei - Hârlău - Botoșani nu o să aibă veci traficul de marfă de pe București - Constanța.

tom_sawyer

#19
Comisia Europeană vrea să introducă Botoșani - Verești pe TEN-T Comprehensive. Oare nu ar fi o ocazie bună de a încerca finalizarea legăturii Botoșani - Iași prin Hârlău? Acum ori niciodată. Cine s-ar fi gândit că o legătură spre un oraș secundar va fi băgată în seamă?

We are proposing to add the connection to Botoșani to ensure connectivity of this urban node.

Legăturile traficului de pasageri cred că sunt în principal cu Iași și București. Linia prin Verești ar putea fi doar revizuită simplu pentru traficul de marfă.

Quote from: tom_sawyer on December 15, 2021, 09:12:49 PM
New transport proposals target greater efficiency and more sustainable travel
https://transport.ec.europa.eu/news/efficient-and-green-mobility-2021-12-14_en

TEN-T National Factsheets
https://transport.ec.europa.eu/system/files/2021-12/TEN-T_National_Factsheets_0.pdf





frunzaverde

Nu e Comisia Europeana! E carioceala TEN, facuta la intervale regulate. E practic wishlistul statelor membre trecut printr-un filtru de agregare si corelare facut de comisie. Hartile astea s-au tot facut, cu tot felul de propuneri aiuritoare. Realitatea e ca nici macar coridoarele prioritizate TEN-T, nici macar tot core-ul, nu au primit finantare suficienta la nivel UE. Ce sa mai vorbim de comprehensive, care in tot UE e practic neatins...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

JohannDB

De pe Forum "Lokomotiv.ro", un text propriu (fără diacritice) din 2009....... Cu se vedea din mașină traseul liniei, după Hârlău până la Flămnzi !
  Ce ar mai fi de spus la acest capitol ? Lucrarile la linia Hirlau-Botosani.....mai sint vizibile pina pe la Flaminzi/N.Balcescu...... De la Maxut traseul ramine pe stinga DN 28 B,ocoleste ferma de dupa Maxut prin spatele acesteia (pe dreapta DN 28 B avem aici lacul Gurguiata cu popasul aferent),ocol dupa care se apropie de sosea luind forma unui debleu paralel cu soseaua, in zona iesirilor in sosea a drumurilor ce vin din satele Slobozia,Poiana,Radeni (pe stinga spre Botosani).La intrarea in Frumusica traseul trece (prin acelasi debleu) pe sub podul soselei,in dreapta,ocoleste un deal cu case,se apropie din nou de sosea,la o curba a acesteia,inainte de Flaminzi.Aici se vede un ultim pod din beton,peste o girla.....este si un service linga acest pod,iar din terasament localnicii au inceput sa ia pamint pentru alte intrebuintari...... de aici intri in Flaminzi si daca se mai vede ceva din traseu nu mai stiu,fiindca acesta o ia mult dreapta pentru a ocoli dealul dintre Flaminzi ,N.Balcescu si Copalau.......Pe Google Earth (fiindca poza e destul de veche) inca se vede bine ce mai exista !!

Mai jos podul peste DN 28 B, km 30-31, de la ieșirea din Maxut spre limita de județ cu Botoșaniul spre Flămânzi












Powered by API/PUM imgur uploader


JohannDB

Legat de ceea ce a mai rămas din linia Hârlău - Flămânzi, deși am poze proprii, preiau imagini "mai de ieri", din "Google street view" cu câteva notații..............
 Așadar :
 După podul peste DN 28B, de la km 30+400 (pe la ultimele case din Maxut, spre Botoșani) după un deal pe stânga sensului de mers spre Frumușica/Flămânzi, apare un alt pod ce "s-a orpit" la un stadiu destul de avansat. Podul destul de lung, cu 5 pile deja ridicate (urmau culeele), stă în bună paragină și are și elemente de tablier înșirate pe teren/câmp pe lângă pile. Acum vreo 2 ani a fost și prin presă/televiziuni, un tărăboi iscat de colecționarii de fier, care cu arzătoare cu gaz au purces la tăierea din "oficiu" a elementelor de grinzi. Se pare că s-a lăsat și cu ceva temniță, în acest caz..... Vederea e de pe "Googu", recte DN 28B km 31+500, pe stânga mergând spre Frumușica....



Powered by API/PUM imgur uploader

Bunnn, continuând spre Frumușica, nu departe de km 31+500 (deja aici avem coada lacului Gurgueta) la km 32-33 este o curbă mai accentuată spre dreapta a DN 28B care merge practic pe lângă lac (lacul este și bază de agrement pentru zonă), în dreptul Lacului C 2 (pe dreapta) pe stânga, în curbă se văd două capete de rambleu ce ar fi trebuit să fie capetele unui alt pod peste valea de aici spre Frumușica...
  Imaginea este tot de pe Google (deși am și imagini proprii), dar privită acum mergând spre Maxut (sau dacă vreți, privită prin lunetă).



Powered by API/PUM imgur uploader