Author Topic: Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu  (Read 4399 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sabin

  • Toddler
  • *
  • Posts: 2
  • Karma: +2/-5
Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu
« on: August 17, 2015, 10:00:07 PM »
Stimati Furumisti,
Sunt de parere, cu gindul la binele infrastructurii in zona centrala si de SE a Romaniei ca sa se considere foarte serios de catre Guvernul Romaniei constructia sectorului de cale ferata intre Intorsura Buzaului si Nehoiasu. Acest lucru are o importanta deosebita considerind perspectiva ca in viitorul nu prea indepartat sa se inceapa constructia la podul peste Dunare de la Braila, care potrivit unor surse ar putea avea si cale ferata pentru o viitoare legatura cu Tulcea si respectiv Constanta. Prin aceasta noua legatura CFR s-ar usura traficul de cale ferata si chiar rutier (vagoane destinate transportului de camioane -vezi Austria, Elvetia, Germania) de pe Valea Prahovei si de la Bucuresti spre Constanta. O posibila "Buna Decizie" ar fi ca de la bun inceput aceasta cale ferata sa fie construita dubla tinind cont de faptul ca tunelul Teliu (care cu toate ca a fost construit acum 90 de ani) a fost construit pentru cale ferata dubla si electrificata. O astfel de lucrare ar face mai usor luarea in considerare de catre investitori straini si autohtoni zona de SE a tarii, folosirea mai eficienta a noilui port intermodal de la Braila si chiar la stimularea turismului in zona Deltei Dunarii.

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.390
  • Karma: +3297/-79
Re: Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu
« Reply #1 on: August 18, 2015, 06:59:32 AM »
Cred ca visam mult prea departe. Nu suntem in stare sa finalizam Valcele-Valcea care are tunelurile gata sau sa finalizam tunelul de la Sinaia spre Targoviste....greu de crezut ca in urmatorii 20 ani sa vedem realizat asa ceva la Nehoiu. Tin minte ca si comunistii au abandonat legatura asta dupa ce au facut barajul de la Nehoiu.
Daca ai detalii despre ce se intentiona acolo (si poze) ai putea sa le postezi aici, sunt multi colegi pasionati de asa ceva.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.511
  • Karma: +1543/-182
Re: Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu
« Reply #2 on: August 18, 2015, 12:54:35 PM »
Stimati Furumisti,
Sunt de parere, cu gindul la binele infrastructurii in zona centrala si de SE a Romaniei ca sa se considere foarte serios de catre Guvernul Romaniei constructia sectorului de cale ferata intre Intorsura Buzaului si Nehoiasu. Acest lucru are o importanta deosebita considerind perspectiva ca in viitorul nu prea indepartat sa se inceapa constructia la podul peste Dunare de la Braila, care potrivit unor surse ar putea avea si cale ferata pentru o viitoare legatura cu Tulcea si respectiv Constanta.

O cale ferata Intorsura Buzaului - Nehoiasu nu are, in momentul asta, vreo utilitate practica. Nici una din trecerile peste munti din Romania (Paltinoasa - Ilva; Ghimes - Siculeni; Ploiesti - Brasov; Podu Olt - Rm. Valcea; Filiasi - Simeria; Filiasi - Caransebes) nu sunt operate la capacitate, fiind operate undeva la 30-50% din capacitate.

Asta in conditiile in care capacitatea de trafic pe aceste rute este mult sub capacitatea constructiva a rutelor, din cauze de restrictii de viteze si/sau tonaj datorate starii liniilor, dar si datorita sistemelor de management al traficului care la CFR sunt invechite (desi CFR are acces la metode moderne de management).

O cale ferata intre Intorsura Buzaului si Nehoiasu ar economisi intre 15 si 33 km pe traseul Brasov - Buzau, o economie insignifianta de distanta considerandu-se investitia necesara. Geometria liniei Nehoiasu - Buzau, in momentul acesta, ar face ca timpul in tranzit Brasov - Buzau via Ploiesti sa fie mai scurt decat timpul in transit via Intorsura Buzaului atat la marfa cat si la pasageri in orice mix posibil (inclusiv in situatia Brasov - Ploiesti - Buzau la nivelul curent de reabilitare vs. Brasov - Intorsura - Buzau cu RK complet la viteze constructive pentru intreaga ruta). Doar un traseu complet nou pe intreaga distanta Intorsura Buzaului - Buzau ar aduce avantaje de ordinul al catorva minute pe Brasov - Buzau.

Investitia in Intorsura - Nehoiasu este extrem de scumpa in momentul asta, necesitand un tunel de baza in zona barajului Siriu. Costurile segmentului nou sunt de cel putin 1.2-1.5 miliarde de euro, incluzand electrificarea pe intregul segment Brasov - Buzau (cu pastrarea liniei Nehoiasu - Buzau pe amplasamentul curent, cu curbe stranse si viteze constructive de 60 - 80 km/h). Cu rectificarea si dublarea pentru 120-140 pe Nehoiasu - Buzau, costurile sar obiectiv de 2 miliarde de euro. Si 1.5 miliarde de euro pentru a economisi 5 minute fata de legatura existenta la cost 0 nu se pot justifica in vreun fel.

Acum 90 de ani avea sens situatia - linia Brasov - Predeal - Ploiesti punea probleme mari de exploatare, fiind linie simpla, cu declivitati mari; traseul prin Nehoiasu fiind o alternativa viabila. Refacerea partiala a traseului la dublare, apoi la electrificare, combinata cu existenta locomotivelor mult mai puternice azi, combinata cu constructia barajului Siriu, care a facut ca ruta usoara sa dispara pe valea Buzaului, face din traseul acesta nefezabil in viitor pentru o cale noua conventionala.

In plus, noi traversari ale muntilor puse in functiune sau imbunatatite dupa abandonarea planului Intorsura Buzaului - Buzau in 1931 (precum Bumbesti - Livezeni) au eliminat necesitatea acestei linii in viitorul imediat.

In schimb, alternativa aceasta de traseu poate fi utila in momentul in care Romania se va gandi la linii de transport de mare viteza dedicate, probabil undeva dupa 2030.

Sabin

  • Toddler
  • *
  • Posts: 2
  • Karma: +2/-5
Re: Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu
« Reply #3 on: August 19, 2015, 03:30:16 AM »
Prieteni, nu distanta intre Brasov si Buzau este importanta aici. Ca sa intelegeti aceste idei trebuie sa vezi harta tarii de la distanta. Am specificat in randurile mele ca este vorba si de portul intermodal Braila impreuna cu viitorul pod peste Dunare. Stiu, chiar de la 12.500 km de tara ca situatia de la CFR este jalnica, asta din cauza unor fustangii de pe culoarele ministerelor de resort de la Bucuresti... verisori, prieteni, rude etc. Sti-ti voi... Un gand bun sau o idee buna ptr. tara este mai buna decit bratele incrucisate si indiferenta.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.355
  • Karma: +2482/-1101
Re: Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu
« Reply #4 on: August 19, 2015, 09:53:57 AM »
Tu vrei sa cheltuim 2 mld de euro pentru o economie de 5-10 minute.

Nu mai bine cheltuim noi mai putin de jumatate si facem Brasov-Ploiesti-Buzau-Braila asa cum trebuie?

Si uite asa legi si Pitesti, Bucuresti si Ploiesti de Braila.

Mie unul mi se par bani aruncati pe geam, in conditiile in care, la ora actuala, o intarziere de 10 minute/100 km,  pare un ideal de neatins.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

ultrasbz

  • Officer
  • ***
  • Posts: 121
  • Karma: +57/-8
Re: Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu
« Reply #5 on: January 18, 2016, 11:00:13 PM »
Istoria liniei neterminate Buzău-Brașov. Se spune ca la Teliu ar fi cel mai lung tunel feroviar.

http://www.historia.ro/exclusiv_web/articol/drumul-fier-brasov-buzau-un-vis-ramas-neimplinit

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.872
  • Karma: +804/-137
Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu
« Reply #6 on: July 24, 2017, 11:36:13 AM »
Cateva poze din weekend

Vederea din tren pe portiunea "de ses". De la dreapta la stanga coșul CET Brașov, Tâmpa, apoi Postavaru/Cristianu Mare, apoi Piatra Mare, Bucegii are trebui sa se vada in plan indepartat intre Postavaru si Piatra Mare dar nu se prea vad...



Teliu si interiorul garniturii Regiotrans, adusa din Franta... E mult mai confortabil decat un Desiro. Populatia din Teliu e compusa in mare parte din rromi, asta se vede si la pasageri si la cum s-au comportat cu conductorul si cu trenul (unii nu aveau bilet, cred ca din principiu, ca costa 5 lei). Dar per total a fost suportabil.



Asa se vede Teliu din tren





Viaduct Teliu


De pe viaduct


Viaductul vazut a doua zi din masina


DN10 in serpentine aproape de intrarea in tunel



Imi pare rau ca nu am prins gura tunelului, e monumentala, o gasiti pe net.
Imediat dupa trecerea prin tunel, se vede o mare diferenta de bunastare, data probabil de exploatarea lemnului.





Per ansamblu traversarea mi s-a parut foarte lina pentru o trecere a Carpatilor.  Se merge cu 70 in zona de ses, apoi mai incet, dar niciodata sub 50. Nu stiu cum ar fi daca ar continua traseul spre sud, dar faptul ca e la 750m in loc de 1000 cred c-ar ajuta...

Si bonus, sculpturi moderniste in metal pe drumul spre Vama Buzaului


Am crezut ca Vama Buzaului e un loc retras, pana am ajuns pe valea Urlatoarei unde masinile, păturile, gratarele și boxele erau bara la bara.

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.200
  • Karma: +1233/-531
Re: Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu
« Reply #7 on: July 24, 2017, 01:22:05 PM »
In prima poza nu se vad Bucegii. S-ar fi vazut, daca era alta luminozitatea, dar asa nu se zareste nimic, nici macar la rezolutie mare. Se vad insa cladiri din Sacele.

Traseul spre sud fusese el planificat, dar in prezent cred ca e incurcat rau de tot de constructia barajului / lacului Siriu. Cat priveste linistea din Vama Buzaului  - imi pare rau, dar zona e in plina "dezvoltare turistica". Nu prea grozava, dar deh...

panzer

  • Hero
  • *
  • Posts: 506
  • Karma: +298/-39
Re: Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu
« Reply #8 on: July 25, 2017, 03:29:46 PM »
Nu cred ca o sa vedem vreodata cele 2 cai ferate unite. Nici nu prea ar avea sens. Dar puteti lua odata "Nehoiasul" (asa se numeste popular trenul de la Bz la Nehoiu).

Mi-ar dori macar o modernizare macar pe un sens. Valea Buzaului este o zona f populata fata de alte zone de munte. Pe vremuri Nehoiasul era plin de oameni care veneau la munca la Buzau cu trenul.