[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

#15
Ceva ce am postat acum doua zile alt forum...

Vorbim despre prestarea unui serviciu real: transportarea unei persoane din punctul A in punctul B.
Cat timp Star Trek e doar un SF, nu merge doar cu "Engage!". Trebuie mijloace de transport, personal calificat sa le conduca, si personal calificat care sa le intretina, atat mijloacele de transport cat si infrastructura aferenta - cu execeptia autobuzelor, unde "infrastructura aferenta" se intretine pe bugetul de asfaltari etc.

Nimic din ce am am zis mai sus NU este gratis.
Doar daca iei in calcul salariile, vorbim de multi bani.
Daca luam in calcul si "consumabile", de la o vopsea o data la 10 ani, pana la kWh, motorina, discuri de frana si orice altceva - lista este nesfarsita.

In acest moment PMB acopera PARTIAL aceste  costuri, prin subventie.
Facem RATB gratis - va acoperi INTEGRAL aceste costuri.

" No problem"...
Dar legile economice (nu legile de kkt ale Parlamentului Romaniei sau ale CGMB, de un kkt si mai profund) spun ca NU poti sa maresti cheltuielile pentru un capitol de cheltuieli (transportul in comun) decat in doua feluri:
1 - Maresti veniturile proportional, adica fie pui NOI taxe/impozite , fie le MARESTI pe cele existente.   (Cine face asta ? Noul primar ?.... :D )
2 - Reduci cheltuielile in alta parte. Aici sunt trei subvariante:
      2A. Reduci la alt capitol. Cum nu poti sa tai subventiile in alta parte (de exemplu RADET, delicat subiect...) reduci de la investitii. Piste de biciclete sau pasaje auto, whatever. Orice va vine din minte.
     2B. Reduci fix la capitolul ala. Adica incerci sa reduci factura de kWh sau de litru de motorina sau renunti la cumpararea de noi tramvaie/trolee/autobuze. Grea decizie.... Asa ca decizi sa tai de la ferodouri si anvelope... Ca oricum un sfert din parc este inutilizabil fix din cauza asta.
     2C. Aplici simultan 2A si 2B. Wow! Si mai COOL ! Ce mishto....

Eu in locul ei  as face si mai atractiva calatoria calatoria cu RATB: daca mergi minim 3 statii, primaria iti da un un leu.
Mergi 4-8 statii, iti da 2 lei.
Mergi +9 statii, iti da 3 lei.
(Sper ca doamna Pandele sa nu citeasca asta, dar daca citeste si pune in practica.... Patronul meu primeste demisia a doua zi ca incep sa castig mai bine din plimbari cu RATB !... :lol:   )

Dar ideea este fix din  categoria care era de asteptat de la domnitza in cauza.

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21065255-analiza-gabriela-firea-promite-transport-public-gratuit-bucuresti-cum-traduce-bani-aceasta-promisiune-cat-costa-fapt-bucuresteni-aceasta-gatuitate.htm
Asta este o analiza foarte buna care spune cam ce am zis si eu, dar cu cifre clare: bugetul RATB, venituri, subventii etc.

LE
Nu mai pomenim de faptul ca biletele RATB ar trebui scumpite. Nu ca sa reduci subventia, ci ca sa poti moderniza si, mai ales, intretine parcul existent.
Cam 20 la suta sta pe butuci din lipsa de piese de schimb, iar troleibuzele/autobuzele/tramvaiele defecte sunt "canibalizate" pentru mentinerea in functiune a celorlalte.
Destept, nu ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

aditd

Ai punctat foarte bine niste lucruri.

Adaug:
Controlori si vanzatoare de bilete (a zis ca nu le da afara, dar ...), aici sunt niste bani care s-ar castiga.
Sistemul de mentenanta cartele - alti bani castigati.

Nu cred in schimb ca tine: mergi primesti bani, ca s-ar umple de cersetori. Acum daca ar fi sume de 0.01 ron, dar atunci ce rost ar mai avea sistemul?

Ce vreau sa adaug: nu am fi primul oras care ar avea transport gratuit. Deci s-a mai facut, deci se poate.
Daca pe termen mediu 1 / 2 ani reuseste sa mentina traficul la valorile de acum (deci sa mentina, nu sa scada) asta ar fi o performanta care s-ar cam vedea in sanatate pe termen lung si foarte lung.
Daca ar reduce taficul: cred ca ar putea sa puna taxa RATB - 10 ron si cred ca s-ar plati fara probleme.

Gendan

O sa las asta aici:
http://www.zf.ro/companii/bucuresti-vs-budapesta-transportul-comun-reusesc-ungurii-aiba-linii-speciale-autobuze-timpi-asteptare-3-minute-automate-bilete-iar-bucuresti-astepti-30-minute-statie-autobuze-pline-14895603

Stiu ca e citit articolul de mii de ori. Doar sa ne amintim de el.

P.S. S.C.DragneaTransportBucuresti.S.A. cand? Pare rau, stiu ca nu e apanajul forumului politica dar ca si... antreprenor pare o mutare logica peste 3 ani, atunci cand RATB va deveni cu adevarat insuportabil. Si nu, desi sunt student, nu doar dupa 601 astept cate 15'.

Io

Auzit-o-am pe Primareasa zicind ea ca transportul 'cela fi-va gratis. Bon.
Nu-s de specialitate dar o miriiala pe scurt ca-i tirziu:
1- o subventie masiva (9 cifre in iepuroi) va fi platita din alte surse (nu se poate altfel, oricare alt argument nu tine, cineva plateste pierderile RATB indiferent de forma de camuflare a platii). La intrebarea cu puternic accent local "care surse, fa, doamna?" se raspunde ceva de genul "RATB are o fabrica de ceva, tramvaie parca" si aia cam sta si daca o face sa mearga - zice ea ca a primit cereri de tramvaie de la hrrrrrr si de la mrrrr. Argumentul e cel putin slab: sa ai un profit de Euro X00 000 000 (din care sa platesti zisa subventie) la o companie producatoare de tramvaie inseamna sa fii in rind cu Siemens si altii de acelasi rang. Asta macane rau, madam! Parca erati economista.
2- respectiva subventie merge si la mine, deloc bucuresteanul care cind se nimereste pe-acolo isi lasa masina in proxima parcare. E firesc sa plateasca bucuresteanul subventie pentru vizitatorul ocazional sau cel regulat al orasului? Nu mi se pare.
3- Ai un parc auto mai mult zob decit functional. Sa-l aduci la zero pierderi (lasind la o parte pierderile din exploatare, recte orice km facut de majoritatea masinilor parcului produce cu -) presupune o investitie initiala in reparatii/inlocuiri/achizitii etc. N-am aflat de unde vor fi venind banii astia.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Horațiu 87

Primăria Capitalei îşi permite să piardă 88 mil. lei din bani europeni, dar se zgârceşte la autobuze, pe care, cel mai probabil, le va cumpăra din spaţiul ex-sovietic

Şi mai interesant este că tot astăzi, noul primar al Capitalei a anunţat că ,,urgent" trebuie achiziţionate noi autobuze în Bucureşti. Şi nu oricum, ci neapărat la mâna a doua şi cel puţin Euro 4, de 2-4 ani vechime. Ciudat pentru că în Europa nu se mai produc autobuze Euro 4 de prin 2009, adică ar avea şapte ani vechime, faţă de cel mult nouă-zece cât au celebrele Citaro de la Mercedes-Benz. Mai mult, Euro 4 înseamnă un standard slab în ceea ce priveşte emisiile de noxe şi mai ales în ceea ce priveşte emisiile de particule – specifice motoarelor diesel şi care pot provoca diverse forme de cancer. Într-o Europă în care sunt promovate autobuzele hibride, electrice sau pe gaz natural pentru a reduce emisiile de noxe, noi vrem autobuze vechi şi poluante pentru că nu ne permitem. Păi de 88 mil. lei ne permitem circa 100 de autobuze Mercedes-Benz Citaro noi-nouţe, Euro 6. Dacă se preferă ceva mai ieftin, Roman a produs la Braşov un autobuz care costă 120.000 de euro, dar care nu a fost preferat de niciun oraş al României, cu toate că avea un preţ mic şi ar fi asigurat noi locuri de muncă pe plan local, nu în Germania.

Oare acestă sumă nu ar trebui acum plătită de Sorin Oprescu, Răzvan Sava şi restul de vinovaţi de pierderea fondurilor europene? De ce nu sunt traşi la răspundere vinovaţii?

Potrivit celor mai recente date comunicate de Primăria Capitalei, parcul RATB este compus din 1.000 de autobuze Citaro, din care doar 648 în trafic, 485 de tramvaie, dar numai 245 pe traseu şi 297 de troleibuze, dintre care operative sunt numai 155. Practic, jumătate din parc stă în garaj, timp în care actualul primar promova transportul gratuit, cu toate că nu sunt bani de reparaţii, iar primăria generală subvenţionează puternic transportul în comun.

Cu toate acestea, primarul general, Gabriela Firea, după o întâlnire cu managementul RATB declara că ,,Pe perioada verii,  RATB va începe un program de reparaţii a mijloacelor de transport care se află acum în garaje şi de achiziţionare de piese de schimb. Foarte important, am decis astazi ca, în regim de urgenţă, RATB să organizeze o licitaţie pentru achiziţionarea a 200 de autobuze second-hand, nu mai puţin de euro4, adică de 2,3,4 ani, pentru ca licitaţia pentru autobuzele noi ar dura foarte mult. Asta nu înseamnă ca nu ne dorim să achiziţionăm şi autobuze noi. Demarăm şi această procedură care, însă, poate fi finalizată abia anul viitor cand dorim să achiziţionăm  300 de autobuze, 100 de troleibuze şi un număr semnificativ de tramvaie care vor fi realizate printr-o investiţie asumată de uzina RATB". Dar de ce este nevoie de ,,regim de urgenţă"? De ce second-hand? Vehicule de până în patru ani Euro 4 se regăsesc numai în spaţiul ex-sovietic, iar cel mai cunoscut producător este MAZ din Belarus, de unde au cumpărat inclusiv cei din Chişinău. tot autobuze MAZ folosesc regiile autonome de transport din Constanţa, Iaşi sau Galaţi, dar şi Piteşti, Braşov sau Tg. Mureş şi Sibiu. Autobuzele MAZ sunt celebre mai ales din cauza faptului că au tot luat foc în Iaşi sau Constanţa. dacă Primăria îşi permite să arunce pe geam 88 mil. lei fonduri europene, de ce se zgârceşte şi vrea să cumpere autobuze vechi şi poluante din afara UE? Mai ales că este foarte greu să cumperi autobuze mai noi de 4 ani deoarece acestea au o durată mare de viaţă şi se amortizează mai greu. Poate Mercedes-Benz sau MAN să poată oferi astfel de autobuze, dar în niciun caz Euro 4.

Oare prioritatea nu ar trebui să fie confortul pasagerilor şi fiabilitatea, alături de calitatea aerului, şi aşa extrem de poluat din Capitală?

De ce se preferă întotdeauna strategia ,,regim de urgenţă", adică ,,hei-rup" să se cumpere autobuze vechi – care vor atrage cheltuieli şi mai mari cu reparaţiile şi mai ales de o origine incertă? Orice parc auto de obicei se doreşte a fi cât mai omogen, tocmai pentru a reduce costurile cu pregătirea personalului de service şi a costurilor cu piesele de schimb.

http://www.zf.ro/opinii/primaria-capitalei-isi-permite-sa-piarda-88-mil-lei-din-bani-europeni-dar-se-zgarceste-la-autobuze-pe-care-cel-mai-probabil-le-va-cumpara-din-spatiul-ex-sovietic-15513339

TibiV

http://www.b365.ro/ratb-vrea-sa-introduca-plata-cu-card-bancar-pe-mai-multe-linii_252851.html

Quote
RATB vrea să introducă plata cu CARD BANCAR pe mai multe linii

Regia Autonomă de Transport București intenționează să pună în practică un proiect pilot de plată cu card bancar pe liniile 41, 104, 780 și 783, prin dotarea vehiculelor de transport în comun cu câte un validator mixt la prima ușă în locul validatorului clasic existent și dotarea cu un sistem de comunicare a datelor privind validarea cu carduri bancare contactless.

Astfel, potrivit datelor RATB, realizatorul proiectului pilot va dota un număr de 119 vehicule de transport, din care 61 pe linia 41 și 36 pe linia 104, informează profit.ro.

Linia 41 ocupă prima poziție în privința numărului de sancțiuni aplicate de controlorii RATB. Astfel, în 2015, angajații transportatorului au sancționat cu proces-verbal de contravenție 4.294 de calători fără bilet sau abonament, dintr-un total de 52.722 de contravenienți.

De asemenea, 6.007 persoane au plătit pe loc suprataxa atunci când au călătorit fără bilet cu tramvaiele liniei 41, dintr-un total de 75.062, în 2015.

Pe locurile 2 și 3 se află liniile 32 și 1.

Potrivit documentației proiectului, prestatorul va pune la dispoziția RATB, pe costurile sale, toată infrastructura necesară (echipamentele și aplicațiile software), respectiv validatoarele contactless cu POS încorporat (suport pentru tranzacții EMV) și va suporta costurile de realizare a proiectelor de instalare și costurile de montaj ale sistemului pe vehiculele de transport în comun.

Prestatorul va transfera către RATB sumele încasate din validările efectuate cu carduri bancare, în maxim 48 de ore de la înregistrarea tranzacției, cu comision zero.

Ofertele pot fi depuse până la data de 5 august 2016, inclusiv.

l
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

133 313

#21
Va sfatuiesc la modul cel mai serios sa evitati deplasarea cu tramvaiul pe Bd. Basarabia, in special portiunea Republica-Chisinau.








133 313

#22
O mica prezentare a situatiei curente (dezastruoase) pe Pompeiu si Partia Petricani. Circulati pe barba voastra.



















TibiV

Ai gresit ceva...
Primele 4 poze sunt niste "piticanii" genul RompresFilatelia... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

133 313

Flickr-ul sufletului... Are draci pe el si nu vede pozele verticale cum trebuie. Am zis ca nu mai fac verticale dar nu se preta...

133 313

Efectul bizoniadei rutiere Bucurestene. Vagoanele de tramvai ajung sa circule in trenulet.

Ora 11:45, inteval de succedare intre doua vagoane ale liniei 1 (atentie, nici unul nu este retragere). 4026 cu 4010.

Ora 12:05, interval de succedare intre doua vagoane ale liniei 1 (nici unul nu este retragere). 4018 cu 4012. La o doar o interstatie in urma lor vine 4031.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

^ Am facut thread pentru transportul in comun de suprafata in Europa. Hai sa discutam acolo:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=491.0

133 313

Sper sa se indure si RATB ori sa bage niste nisip in nisiparele tramvaielor, ori sa curete cat de cat canalul sinei in zona Razoare. Canalul e plin cu pamant si nisip imbibat de apa, cad frunze din copaci pe linii si demararea si franarea tramvaielor este o aventura cu emotii. Patineaza atat de rau ca incing liniile pana se evapora instant apa din canalul sinei degajand nori de abur!  >:(

133 313

9 septembrie a.c., proba cu vagon pe Rebreanu.
Vedeta in drum spre depul Dudesti, unde se face intoarcerea.













212, the "sandstorm".  :lol: