Author Topic: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB  (Read 13526 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gendan

  • Junior
  • **
  • Posts: 93
  • Karma: +60/-2
Re: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB
« Reply #60 on: September 08, 2017, 12:13:53 PM »
Nu contest faptul ca acum nu incap autobuzele si tramvaiele pe aceeasi banda sau ca ce  declara Firea nu tine cont de realitatile din teren. E evident ca daca maine ar fi sa implementam asta, nu ar merge din motivele enuntate. De strazile unde pe langa tramvaie si autobuze mai circula si trolee, nici nu mai zic.

Nu uitati difeenta de gabarit intre un tramvai si un autobuz - autobuzul este mult mai lat.

Linia de pe Iancului (intre Mihai Bravu si Pierre de Coubertin) a fost recent reabilitata si intentia anuntata de la inceputul lucrarii a fost ca linia sa fie folosita in comun de tramvaie si de autobuze.
Doar ca au uitat acest mic amanunt cu gabaritul.
In dreptul statiilor pur si simplu nu incap un tramvai si un atutobuz, ce sa mai vorbim despre doua autobuze.

Ca sa incapa ar fi trebuit marita distanta dintre sine - nu ecartamentul, ci distanta dintre cele doua sensuri de mers...

In concluzie: struto-camilele nu functioneaza.
Probabil ca la Roma si Bruxelles au proiectat liniile de la bun inceput pentru asa ceva.

Foarte probabil ca au proiectat de la inceput astfel. Si da, ar fi o struto-camila. Pe interstatii, ar putea fi mutate bordurile/gardurile mai in exterior, fara sa muti liniile. In statii, in schimb, nu ar functiona solutia asta pentru ca tramvaiele in clipa de fata opresc chiar langa peron. Acolo, sunt de acord, ar trebui marita distanta dintre sensurile de mers. Si da, asta ar reduce capacitatea rutiera adiacenta. Si da, ar adauga un S la fiecare intrare si iesire din statie.

Sunt foarte subiectiv, recunosc, dar asta e pentru ca trebuie sa folosesc mult RATB-ul (nu am masina personala) si metroul. M-am intrebat de multe ori in trecut de ce statiile de corespondenta RATB sunt atat de separate.

Din nou, nu contest ca tanti vine cu o idee ce nu poate fi aplicata acum sau ca aplicarea ei (probabil) va presupune o ingustare a benzilor adiacente. Spun doar ca pentru un calator, e mult mai comod sa nu trebuiasca sa mai schimbi statia.

nirolf

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 400
  • Karma: +98/-48
Re: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB
« Reply #61 on: September 08, 2017, 12:46:58 PM »
Sistemul ar putea funcționa în anumite zone, între stații nu e problemă, diferența de gabarit nu este chiar așa mare pe cât ați putea crede (2390 vs 2550 mm), iar stațiile de tramvai făcute în paralel sunt relativ puține (Mihai Bravu, Barbu Văcărescu, Văcărești, Mihalache).

Eventual la noile reabilitări (:lol:) s-ar putea ține cont de asta. Dar este evident că nu "rezolvi" traficul doar cu asta, Duamna probabil știe că vine Ziua Z când se va bloca totul și se face că muncește.

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.084
  • Karma: +2737/-570
Re: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB
« Reply #62 on: September 08, 2017, 08:24:39 PM »


Quote
Comunicat

De duminică, liniile de tramvai 1, 11, 19 și 34 își reiau vechile trasee

În urma creării condițiilor de circulație pentru tramvaie în zona Piața Sudului, începând de duminică, 10.09.2017, liniile 1, 11, 19 și 34 își vor relua vechile trasee pe Șos. Olteniței și pe Calea Văcărești.
Astfel, tramvaiele liniei 1 (ramura Șura Mare - Piața Sudului – Obor) vor circula pe următorul traseu circular: terminalul Șura Mare, Şos Oltenitei, Piața Sudului, Cal. Văcăreşti, Sos. Mihai Bravu, Şos. Stefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Şos. Orhideelor, Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Timisoara, Şos. Progresului, Str. C-tin. Istrate, Şos. Viilor, Piaţa Eroii Revolutiei, Şos. Olteniței, terminal Şura Mare.
Linia 1 (ramura Șura Mare – Șos. Viilor – Pasaj Basarab) va funcționa pe traseul: terminal „Șura Mare”, Şos. Giurgiului, Piaţa Eroii Revolutiei, Şos. Viilor, Str. C-tin. Istrate, Şos. Progresului, Bd. Timisoara, Bd. G-ral Vasile Milea, Şos. Orhideelor, Pasajul Basarab, Şos. Nicolae Titulescu, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Ștefan cel Mare, Şos. Mihai Bravu, Cal. Văcăreşti, Piața Sudului, Şos Oltenitei, terminal „Şura Mare”.

Linia 11 va reveni pe traseul de bază, ca și până în prezent, de la terminalul „16 Februarie”, pe Calea Giulești, Pod Grozăvești, Piața Danny Huwe (Răzoare), Şos. Viilor, până la Piaţa Eroii Revoluției, de unde va intra pe noul traseu: Șoseaua Olteniței, Piața Sudului, până la terminalul Romprim.

Totodată, vor fi reînfințate două linii noi de tramvai: linia 19, care va asigura transportul călătorilor între terminalele „CFR Progresul” şi „Complex RATB Titan”, pe traseul: Şos. Giurgiului, Piața Eroii Revoluției, Calea Şerban Vodă, Bd. Gh. Şincai, Pod Timpuri Noi, Str. Nerva Traian, Bd. Octavian Goga, Calea Vitan, Şos. Mihai Bravu, Bd. Camil Ressu, Str. Liviu Rebreanu, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Theodor Pallady.

Cea de a doua linie de tramvai este linia 34, care va face legătura între terminalele „Romprim” și „Banu Manta”, pe traseul: Şos Oltenitei, Cal. Văcăreşti, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Nicolae Titulescu.

Liniile navetă 611 şi 634 se desființează.


TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.084
  • Karma: +2737/-570
Re: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB
« Reply #63 on: September 10, 2017, 11:14:01 PM »
Astazi, duminica 10 septembrie 2017, a fost mare "inaugurare" la "Pasajul Piata Sudului".
Mai exact s-a realizat
penultimul pas spre revenirea la normal: a fost reluata circulatia tramvaielor la suprafata.

Nu va speriati, nu sunt balbait, dar am repetat textul de la Pasajul Piata Sudului pentru ca tramvaiele si pasajul sunt precum "horse and carriage", vorba cantecului...

Dupa pasajul peste Dambovita, am reintalnit "cunostinte" pe care nu le-am mai vazut pe Mihai Bravu de 6 sau 7 ani...
In statia "Penes Curcanul" (intre Vitan si Splai) dau de un tramvai pe linia 1, in drum spre Piata Sudului

Aici, la intersectia Mihai Bravu - Calea Vitan, este un pic mai complicat...

... este un tramvai 19 care vine de la Dristor si face dreapta pe Vitan spre Mall Vitan/Posta Vitan (Calea Dudesti/Octavian Goga)

Iar asta este un "prieten" cu care am avut aproape zilnic "relatii foarte apropiate" in urma cu multi ani...
Un 34 pe traseu dinspre Baba Novac spre Dristor


Quote
Mai exact s-a realizat penultimul pas spre revenirea la normal: a fost reluata circulatia tramvaielor la suprafata.
Ultimul pas este revenirea troleelor la Piata Sudului.
Dar despre acest subiect nici PMB, nici RATB nu sufla o vorba.

Probabil pentru ca "solutia logica" din PUZ-ul initial "a cazut" in timpul lucrarilor.
Nimeni nu stie cum si cand se va face.

Atunci cand se vor decide, Piata Sudului va "beneficia" de a patra inaugurare... :lol:

« Last Edit: September 10, 2017, 11:17:49 PM by TibiV »

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.998
  • Karma: +2946/-588
Re: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB
« Reply #64 on: September 11, 2017, 07:45:29 AM »
RATB vrea să instaleze distribuitoare automate de bilete,
care vor accepta card bancar și vor da rest și bon nefiscal


Regia Autonomă de Transport București (RATB) vrea să instaleze șase dispozitive automate pentru emiterea și reîncărcarea titlurilor de călătorie din oferta Regiei și Metrorex, care vor accepta plata atât cu card bancar cât și cu bancnote și monede și vor acorda rest și bon nefiscal. Echipamentele vor instalate până la finele anului în Piața Română, Piața Sudului, Piața Unirii (cap linie tramvai 32), Crângași Metrou și Sebastian, conform caietului de sarcini al licitației. Contractul a fost estimat la 1,3 milioane de lei, fără TVA, potrivit anunțului RATB.  Singurul ofertant înscris la licitație este asocierea formată din Kapsch Carriercom Romania și UTI Grup.

Profit.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

subway

  • Senior
  • ****
  • Posts: 296
  • Karma: +149/-83
Re: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB
« Reply #65 on: September 11, 2017, 10:06:37 PM »
Puteau sa o 'implementeze' demult, de cand s-a modernizat tichetingul RATB...dar au pierdut startul...
 >:(

Balto

  • Junior
  • **
  • Posts: 78
  • Karma: +10/-0
Re: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB
« Reply #66 on: January 15, 2018, 07:52:20 AM »
Pentru că Tudose nu i-a dat terenul TVR pe care l-a solicitat, Firea mută autobaza RATB din Pipera pentru a face loc noului spital metropolitan

Consiliul General al Municipiului București (CGMB) va lua în discuție săptămâna viitoare un proiect de hotărâre prin care un teren de peste 5,3 hectare din Pipera va fi trecut din administrarea RATB în administrarea directă a CGMB, pe el urmând să fie construit un spital metropolitan, investiție estimată la 300 milioane euro.
Primăria București ia în considerare această soluție de amplasament după ce nu a primit nici un răspuns de la Guvern la o solicitare din vara trecută prin care cerea să i se transfere, în scopul menționat, un alt teren din Pipera, de 4,7 hectare, aflat în administrarea Societății Române de Televiziune (SRTv).

Profit.ro

subway

  • Senior
  • ****
  • Posts: 296
  • Karma: +149/-83
Re: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB
« Reply #67 on: January 16, 2018, 12:18:20 AM »
Nu doar, a pus ochii pe desfiintarea a trei autobaze...

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.084
  • Karma: +2737/-570
Re: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB
« Reply #68 on: January 16, 2018, 01:10:56 AM »
O idee la fel de stralucita precum toate ideile actualului primar general.
Sa mentionam ca in loc de autobaze NU va face parcuri... :(

voicul

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.089
  • Karma: +152/-311
Re: [B] Stiri si discutii diverse despre RATB
« Reply #69 on: January 16, 2018, 10:44:24 AM »
Parcare in loc de autobaza Floreasca?
Si cine parcheaza acolo, majoritatea locuintelor fiind case ce au si curte?

Chiar mergea un ansamblu imobiliar.
Parc este prea mult sa faci intr-un oras poluat, care e si capitala cu cea mai mica suprafata de spatiu verde din UE  :(
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.