[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

clau

E dezolant.... Si in Arad Oradea TM sau Cluj mai sunt si tramvaie vechi ( pe langa cele noi) dar arata mult mai bine ca cele vechi din Bucuresti care sunt o rusine... Chiar nu se gasesc 7-8 mil euro/ an sa cumpere cate 6 tramvaie noi pe an???? In 10 ani sunt 60... Daca la Arad sau Cluj se poate nu cred ca in Bucuresti nu...

frunzaverde

Quote from: cezar-mario2012 on April 04, 2016, 05:52:43 PM
  Tramvaiul 1, cel modernizat, există și unul cu AC pe linia 21, are cam o lună de când a intrat în serviciu:

Sunt tramvaie Bucur, tramvaie nou-construite. Designul este foarte vechi - o clona (nu chiar legala) dupa un model german din anii '60.

Quote from: cezar-mario2012 on April 04, 2016, 05:52:43 PM
- Timișoara(cam ciudat model  :o)
- Iasi

Nu sunt tramvaie noi, sunt modernizari de rable.

Problema esentiala cu tramvaiele in Bucuresti este reteaua fara noima. A fost distrusa in anii '80, si acum, cu foarte putine exceptii, reteaua este taiata in puncte esentiale, ocoleste aproape complet centrul, este lenta, si nu serveste directii interesante pentru trafic. Exceptiile sunt practic trei rute: 21, 32 si 41. Eventual, poate 1 (desi foarte mult din 1 se suprapune cu reteaua de metrou, iar traficul "local" ar putea foarte bine fi servit intr-un alt fel mult mai bine).

Fara o regandire completa a retelei, in care, foarte probabil, se vor inchide multe segmente si se vor construi altele, ma indoiesc ca tramvaiul in Bucuresti poate fi fiabil pe alte linii in afara de 1, 21, 32, 41...

Quote from: clau on April 04, 2016, 07:57:35 PMChiar nu se gasesc 7-8 mil euro/ an sa cumpere cate 6 tramvaie noi pe an?

Nu gasesc 200 de mii pentru un autobuz nou... Bucurestiul are cea mai mare retea din tara cu cel mai ieftin bilet si cel mai ieftin abonament din tara. Ne apropiem de punctul in care toata flota trebuie inlocuita complet:

- cele mai vechi autobuze se apropie de 10 ani in trafic de Bucuresti; cele mai noi se apropie de 7 ani. Nu exista nici un vehicul parte a unei serii mai nou de sapte ani in Bucuresti
- cele mai noi troleibuze au aproape 8 ani, si sunt foarte putine fata de necesar. Majoritatea flotei e formata din 415T-uri vechi de 15-20 de ani.

Si in momentul in care autobuzele si troleibuzele, cu mult mai mult trafic in mix, sufera la fel de rau, ma indoiesc ca cineva va prioritiza tramvaiele...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Cam ai dreptate...
Iar deficitul se va accentua când vor fi terminate lucrările pe Pantelimon şi L.Rebreanu şi va trebui reluată circulaţia pe vechile trasee...
Cu CE ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

medicul de garda

Quote from: cezar-mario2012cele noi nu sunt noi, ci doar recondiționate la URAC, se păstrează o parte din structura celui vechi. Nu avem tramvaie noi în București.
Gresit!! Modernizarile de tramvaie care se fac la URAC sunt modernizari doar pe hartie, in practica tramvaiul vechi se caseaza complet, in timp ce in hala deja este in pregatire sasiul pentru inlocuitorul acestuia. Tot ce e V3A-93-CH-PPC si generatiile de dupa sunt tramvaie noi-noute, cu electronica relativ moderna. Ca sunt intretinute in batjocura, prin subfinantare e partea a doua. Si in niciun caz nu se dezmembreaza nimic pe liniile noi, oricat de repede ar merge...
Trust me, I'm an east-european doctor!

cezar-mario2012

 Pentru o eficientizare se pot face niște pași ușori și ieftini. O să dau exemplu zona în care stau și o cunosc, prin alte zone se poate aplica dacă situațiile sunt similare. Tramvaiele liniei 21 sunt supra aglomerate în orele de vârf. Cum putem rezolva această problemă ? Suplimentăm numărul de tramvaie, dar nivelul cel mai mare de ocupare este între Cartier Colentina și Bucur Obor. La Cartier Colentina înainte de modernizare era capăt de line (fostul 4), dacă se reface acel capăt plus capăt la Bucur Obor se pot face navete suplimentare în orele de vârf cu o pereche de tramvaie. Se mai poate face o navetă intre stația de metrou Ștefan cel Mare și Băneasa cu tramvaie siameze(cu două capete, și acum pe 5 este acel tip de tramvai).
Alte soluții ar fi: eliminarea abonamentelor gratuite pentru pensionari și înlocuire lor cu abonamente reduse cu 50%. RATB-ul are mari probleme cu încasările, prețul este ridicol, dar nici măcar acel preț nu este plătit. Am discutat cu oameni de acolo și s-a vorbit de sistemul de încasare automată a călătoriei, dar conducerea nu este receptivă. Sistemul poate fi implementat chiar și cu validatoarele actuale. Cum ar funcționa: aparatele trebuiesc montate la intrare pe ambele părți, aparatul simte cardul(portofelul electronic) și încasează călătoria, fără ca titularul să-l mai atingă de aparat.

TibiV

Nu ştiu dacă pot într-un weekend să schimbe peste 5 km de şină...
Distanța este de 1,3 km X 4 şine...

Oricum, schimbă doar şina, nu umblă la terasament sau la plăci..

http://ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=571

În week-end, RATB modifică traseul liniei 1 de tramvai, pentru lucrări pe Calea Şerban Vodă,   Joi, 14 Aprilie 2016

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) anunţă că, în zilele de 16 aprilie şi 17 aprilie 2016, se vor executa lucrări de înlocuire a şinei pe Calea Şerban Vodă, tronsonul cuprins între Şos. Viilor şi Bd. Gh Şincai şi, în consecinţă, linia 1 de tramvaie va funcţiona pe un traseu modificat în ambele sensuri: de la cap linie ,,Şura Mare", pe Şos. Viilor, Str. Dr. Istrate, Bd. Mărăşeşti, Pasajul Mărăşeşti, Bd. Octavian Goga, apoi pe traseul actual.

Pentru asigurarea capacităţii de transport pe tronsonul Cal. Şerban Vodă, Bd. Gh. Şincai şi Str. Nerva Traian, linia de autobuze 323 va funcţiona, cu parc suplimentar, pe un traseu prelungit de la Podul Timpuri Noi, pe Str. Nerva Traian, Str. Traian, Bd. Unirii, Str. Lucian Blaga, cu întoarcere la Bd. Octavian Goga, pe Str. Nerva Traian, Bd. Gh. Şincai, Cal. Şerban Vodă, apoi traseul actual.

Autobuzele liniei 323 vor opri pe Str. Nerva Traian în staţiile liniei 133, pe Bd. Unirii şi pe Str. Lucian Blaga – în cele ale liniilor 123, 124.

Abonamentele eliberate pe linia 1 vor fi valabile atât pe traseul actual, cât şi pe tronsonul aflat în lucru, pe linia 323 între Str. Şura Mare şi Str. Lucian Blaga.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Telvanni

Legat de flota, am vazut saptamana trecuta la un troleibuz din acela mai vechi (nu cunosc modelele) ca avea peste 3.000.000 km  :o la bord. La inceput mi s-a parut ca nu vad bine insa asa parea ca scrie. Este posibil sau mi-a scapat mie vreo virgula?

dr4qul4

tinand cont ca avem taxiuri Logan cu peste 500.000 de km, facuti in 5-7 ani, atunci un autobuz poate avea 3 mil km dupa 20?! de ani de functionare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Goldmund

Autobuze si troleibuze vechi de 8-10 ani sunt inca fiabile peste tot in lume, daca sunt intretinute cum trebuie(piese de schimb, verificari periodice, o grija pentru materialul rulant...)Multe din Citaro 1 au peste 1 milion km la activ si sunt bine-mersi  http://www.bus-bild.de/bild/bustypen~stadtbusse~mercedes-benz-o-530-i-citaro/94649/bsu-citaro-i-nr-66-auf.html
Pozele cu tamvaiele moderne din cateva capitale din estul Europei, plus cele din Cluj, Oradea si Arad ne dovedesc inca o data proasta gestionare(expresie banala care subestimeaza realitatea) a celor de la  RATB

133 313

Miracol! Radionii au inceput sa sapaligeasca buruienile pe linii in Pantelimon, de la Chisinau spre Fundeni. Te pomenesti ca aduc covoarele de iarba! in rest... catenara ciuciu.

Ionut

^^ Pentru vehicule RATB avem thread dedicat. :)

133 313, stii cumva cate linii tip green track avem? Si daca exista planuri pentru extinderea lor?

133 313

Greentrack autentic sunt doar Pantelimonul si Rebreanu.
Linii cu iarba mai nou sunt si pe bulevardul Marasesti, cu iarba plantata pe strat subtire de pamant asternut pe dala de beton... de PS3...
Linii cu iarba by PS3 sunt si pe Calea Vitan, in strat de pamant asternut peste terasamentul de cale ferata.  :o
Linii cu iarba spontana mai sunt pe Bd. Timisoara de la intersectia cu Vasile Milea in continuare pana la intersectia cu Str. Brasov. De acolo este o alta portiune cu traverse goale.
Linii cu iarba sunt pe Ghencea de la intersectia cu Sebastian spre terminalul Ghencea.

Cateva imagini cu evolutia gardului de pe Rebreanu.








Planurile de extindere la tramvaie sunt cuprinse in PMUD. Dar sunt niste fictiuni. Ceva tramvai prin Popesti-Leordeni... La extindere tramvaie nu mai speram, reteaua se restrange, incepand cu Bd. Laminorului unde tramvaiul va fi fara indoiala desfiintat odata cu extinderea M4 la Straulesti. Singurele modernizari cu greentrack se mai pot face la modernizarile de bulevarde gen Basarabia. eventual si Bd. Chisinau, Calea Serban Voda -> Nerva Traian, Calea Calarasilor, Bd. Ion Mihalache, Barbu Vacarescu (dar aici inteleg ca nu este cazul, se va modifica in sens unic la pachet cu Floreasca)...



dr4qul4

Liniile cu iarba de pe Vitan, Marasesti si Camil Ressu au sistem de irigare si rezista foarte bine.


Poza cu Park Lake...pentru cei care se intreaba: acel efect de rugina l-au obtinut folosind rugina adevarata  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: 133 313 on October 04, 2016, 08:39:34 PM
Greentrack autentic sunt doar Pantelimonul si Rebreanu.
De ce zici asta? Pentru ca sunt singurele cu sistem de irigare (aspersoare) ?
Daca asta este motivul, ai dreptate. Sunt singurele...

Quote from: 133 313 on October 04, 2016, 08:39:34 PM
Singurele modernizari cu greentrack se mai pot face la modernizarile de bulevarde gen Basarabia. eventual si Bd. Chisinau, Calea Serban Voda -> Nerva Traian, Calea Calarasilor...

De acord cu Basarabia si Chisinau...
Dar Calarasilor ?!...
De unde?  De la Piata Muncii pana la Hyperion ?
OK, merge... Dar va fi un green track "rupt" din 100 in 100 de metri de intersectii...

In fine... Subiectul "Calarasilor" ma agaseaza rau de tot...
Daca se reusea "largirea" Calarasilor pana la Unirii in "timpurile alealate", atunci era super OK...
Aceeasi problema la "Calea Dudesti".
Din cauza acestor doua "ulite", practic cartierul Titan este "sectionat" de restul orasului...
Calea Vitan duce in O.Goga la Posta Vitan. Nu vrei sa ajungi in intersectia aia la ora de varf...
De la Dristor ai doar Calea Dudesti, tot spre Posta Vitan... (Bine, dupa ce ai trecut de depoul Dudesti poti sa faci "fenta" cu Burebista pana la Alba Iulia... castigi 2-3 minute... :(  )
De la Baba Novac ai doua variante: intri pe Dristorului si mori la intersectia cu Decebal, sau faci dreapta si mori la Muncii.
La Muncii mori si daca vii pe Basarabia dinspre Chisinau/Grigorescu...

Ce sa zic... Titan, un cartier care in sine este super OK, cu bulevarde decente, este legat de centrul orasului prin niste amarate de "ulite"... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

133 313

E topicul de modernizari infrastructura RATB, adica tramvai-troleu si poate benzi separate pentru autobuze. De demolat nu speram sa mai demolam ceva pentru folosul RATB. Deci ramane sa ne multumim cu ce se poate moderniza in limitele de gabarit existente.
Da, greentrack nu este strict ce are sistem de irigare. Calea Vitan are sistem de irigare pe linii dar nu este greentrack, este cale ferata acoperita cu pamant cu iarba... o strutocamila, nu are sistemul necesar de drenare. La fel si rampele pasajului Marasesti, o abominatie, pamant cu iarba peste dala completa de beton, drenare ioc.
Da, pe Calarasi de la Muncii la Popa Nan si pe Nerva Traian si pe Ion Mihalache si Chisinau nu prea merge solutia greentrack din cauza de blocuri si multe strazi adicente si numar insuficient de benzi. Probabil se va face ce s-a facut pe Iancului, linii asfaltate inaltate fata de carosabil.
Deci la greentrack se mai preteaza Basarabia, de la Muncii la Republica, cladirile riverane sunt mai rare.
Dar repet, tramvaiele din nefericire dispar natural, fiind inlocuite de statii de metrou dese si cu autobuze de calatorii nesatisfacuti. Si stiu ce spun, la testele cu tramvai pe Rebreanu pensionarii bombaneau ca ei sunt mai multumiti cu 330! De cand cu Citaro s-au obisnuit cu lowfloor la bordura...
Dintre zonele cu linii de tramvai care produc deja deraieri frecvente si se afla in stare critica cu joante nesudabile se afla Reinvierii, Maica Domnului, Pompei si Basarabia. Linii proaste dar carpite mai des sau sistematic sunt pe Serban Voda, Gh. Sincai, Nerva Traian, Barbu Vacarescu, Al. Serbanescu. Mihalache nu stiu in ce situatie se mai afla, circulatia si asa a fost suspendata pentru lucrari RADET.

Poze: Sos. Pantelimon, 25 septembrie.

Vedere spre intersectia cu Fundeni.

Zona spitalului, parcare...

La spital, vedere spre Granitul.