[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


niculaae

Si a mai fost cineva de curand pe acolo? Asa cum a zis si jurnalistul (ma rog, a dat de inteles), este cam suspect ca acum cand a venit iarna s-au trezit si astia sa puna gazonul. Ar fi interesant sa ne spuna cine are drum prin zona daca "a tinut" gazonul cum s-a batut cu pumnul in piept administratorul Euro New Garden

ghrt

Este în continuare verde, dacă la asta te referi.
Este ciudat altceva, nu am prins niciodată bulevardul aglomerat... cred că temporizarea semafoarelor e optimizată pentru evacuarea maşinilor.
Ar fi frumos să îl extindă aşa cum este până la 1 Decembrie. Cred că este un proiect să fie continuat până la DN CB.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Aici vom discuta despre lucrarile de modernizare si extindere a infrastructurii Regiei.

TibiV

Este cam aiurea sa raspunzi intr-un topic unei postari pe care nu o vezi pentru ca este din alt topic, dar probabil aici ar trebui sa fie raspunsul la postarea lui north din "Centuri"...

Quote from: north on April 04, 2016, 12:22:25 AM
Ar fi mai ieftin cu taxiul pentru prima activitate (dar pentru a doua ar trebui un sistem de transport în comun intra- și extraurban de top).
Unde gasim transportu ala in comun de top?...

Quote from: north on April 04, 2016, 12:22:25 AM
Cât de greu ar fi să reproducem modelul tramvaiului 41 (îmbunătățit) pe întreaga rețea? (dacă este cineva interesat am un mini-studiu pe această temă)
Eu sunt interesat.
Dar...
Nu am fost sa facem asta cand s-au modernizat liniile de tramvai, de exemplu pe Mosilor-Colentina sau Giurgiului (se circula in draci pe linia de tramvai, te uiti cu ciuda cum tu stai cuminte in coloana si "smecherii" fluiera pe langa tine si nu ii deranjeaza politia decat de 2 ori pe an) sau pe recent partial-inauguratul Iancului-Pantelimon, unde au intarziat cu repornirea circulatiei tramvaielor  pentru ca nu puteau sa ii faca sa isi ia masinile de acolo pe cei care considerau ca liniile reabilitate sunt o binemeritata noua "parcare"... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Tocmai ce m-am intors din Barcelona si am avut surpriza sa calatoresc mult mai bine cu Tramvaiul decat cu metroul: mai noi, mai comode si mai rapide ca metroul!

Am observat ca ei eu doar 6 linii de tramvai care se cam suprapun 3 cu 3. Bineinteles, doar tramvaiele circula pe linia de tramvai.

Si la noi ar trebui adoptata aceeasi strategie. Imi si imaginez tramvaiul 1, ocolind centrul in mai putin de 1 ora. Sau 5-ul.

Pentru a impiedica masinile sa circule pe linia de tramvai avem nevoie de o lege prin care sa se poata da amenzi pe baza imaginilor surprinse de camerele de supraveghere. Si sa se amendeze la greu. Iar cand te prinde politia sa te duca pana la sectie, doar ca sa pierzi toata ziua.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 Între Râul Colentina si Doamna Ghica sunt mai tot timpul echipaje, iar de mușterii nu duc lipsă.
  Nu putem compara Barcelona cu Bucureștiul, planul de urbanism al Barcelonei a fost adoptat în 1850, Bucureștiul la acea vreme era mai mult un sat. Pe unde merge tramvaiul sunt bulevarde largi cea ce în București nu prea găsești. O altă problemă la noi sunt parcările, inexistente. Cartiere cum sunt în Colentina, Pantelimon... sunt supra aglomerate cu mașini, seara dacă vi si nu ai locul tău de parcare este foarte greu să mai găsești loc de parcare. Mai nou chiar și cei care au parcarea plătită, o mai găsesc ocupată de noi veniți din provincie si care au început să nu se mai sinchiseasca, ca acel loc este plătit de cineva. Pentru a avea un transport în comun performant trebuiesc întâi parcări (subterane, etajate la nivel),  tramvaiul să aibă linia astfel încât să nu mai între tembeli pa ea, autobuzele și trolebuzele să aibă calea lor dedicată, această putând fi folosita si te taxiuri. Mai este necesară modernizarea parcului rulant, tramvaiele din Barcelona sunt de tip siamez, eu consider un mare avantaj, spațiul de întoarcere nu mai exista, vatmanul se mută la cealaltă parte a tramvaiului.
Acum situația la RATB este următoarea: nu au bani de nimic, nici măcar de reparații, vor să mai dea afară din șoferi și vatmani, parcul rulant scos pe traseu este cam 40%  din ce au acum în depouri și autobaze. Mulți angajați nu sunt mulțumiți de condițiile de muncă și vor să plece, orele suplimentare nu se mai plătesc, etc.
Datele sunt de la cineva care lucrează acolo.  Și noi mai avem o problemă, vrem să călătorim gratis. Datorită acestor probleme avem un RATB cam detestat, fiind în cea mai mare parte a timpului foarte înghesuit si mizerabil, așa că mulți preferă  mașina personală, în detrimentul transportului in comun. Prețul unui bilet este ridicol 1, 30 lei, la Sofia din mai va fi 1,60 leva, acum fiind 1 lev, deci la Sofia este 0,50 € si va fi 0,80 €, prețul fiind același la tramvai, autobuz, troleu si metrou. Transportul în comun din Sofia este pe profit si așa își pot permite să facă investiții în reabilitare linii de tramvai, construcție de noi magistrale de metrou sau extinderea actualelor magistrale, achiziție de material rulant nou, si toate acestea din fonduri UE.
  Deci avem de învățat destul de mult :(

dr4qul4

chiar nu putem face ca doar tramvaiele sa circule pe linia de tramvai? Eventual si ambulantele.

Nu spun ca ar trebui pe toate liniile de tramvai. Dar ar fi de ajuns pe cele unde avem bulevarde cu 2 benzi pe sens, pe langa linia de tramvai. Sunt destule. Si ar trebui inceput cu tramvaiul 1, care acum se misca extrem de lent.

Sunt atatea camere, chiar nu vad de ce nu ar putea cineva sa stea si sa scrie amenzi celor care circula pe linia de tramvai.

Daca asa nu se poate, atunci puse cuie pe linia de tramvai in apropierea intersectiilor. Nu cuie normale. Ceva incastrat in carosabil. Permanent. Solutie anti-bizoni. Desi cred ca daca s-ar da amenzi, multi s-ar linisti.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

 Singurul mod în care poți face ca tramvaiul să fie eficient este lina gen tren sau cea cu iarbă dar la cea cu iarbă mai sun idioți care au intrat pe ia. O altă suluție de a avea linia liberă este cea pe care am vazut-o la Dubai unde la intersecția cu  un drum spațiul dintre sine era făcut din mici piramide de cam 25-30 cm, nu stiu dacă am o poza de pe acea zonă, dar dacă găsesc o să postez, dar și acolo tramvaiul avea linie dedicată.
  Stai liniștit la camere nu se uită nimeni, poate doar dacă pui un sistem automat. Referitor la viteza tramvaielor pa liniile modernizate,  vină este tramvaiul, este foarte vechi si s-ar dezmembra dacă merge mai repede, cele noi nu sunt noi, ci doar recondiționate la URAC, se păstrează o parte din structura celui vechi. Nu avem tramvaie noi în București.

cezar-mario2012


cezar-mario2012

 Și referitor la Barcelona, nu putem compara asta:



cu aceasta:


cezar-mario2012

  Tramvaiul 1, cel modernizat, există și unul cu AC pe linia 21, are cam o lună de când a intrat în serviciu:



- tramvai nou în Sofia:



- tramvai nou în Budapesta:



- tramvai nou în Belgrad:



Dar și în Romania:

- Arad:



- Oradea:



- Cluj:



- Timișoara(cam ciudat model  :o):



- Iași:




cezar-mario2012

  Și uite așa se fac tramvaiele la URAC, poze preluate de pe net:




TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)