Author Topic: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB  (Read 4887 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.121
  • Karma: +1899/-1638
[B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« on: August 12, 2015, 06:33:52 AM »
Aici vom discuta despre lucrarile de modernizare si extindere a infrastructurii Regiei.
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 732,95 km | contractati 221,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 15,50 km!
Evenimente: deschidere A1 Dumbrava-Margina posibil 20-25 februarie!

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.558
  • Karma: +1705/-481
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #1 on: April 04, 2016, 12:49:50 AM »
Este cam aiurea sa raspunzi intr-un topic unei postari pe care nu o vezi pentru ca este din alt topic, dar probabil aici ar trebui sa fie raspunsul la postarea lui north din "Centuri"...

Ar fi mai ieftin cu taxiul pentru prima activitate (dar pentru a doua ar trebui un sistem de transport în comun intra- și extraurban de top).
Unde gasim transportu ala in comun de top?...

Cât de greu ar fi să reproducem modelul tramvaiului 41 (îmbunătățit) pe întreaga rețea? (dacă este cineva interesat am un mini-studiu pe această temă)
Eu sunt interesat.
Dar...
Nu am fost sa facem asta cand s-au modernizat liniile de tramvai, de exemplu pe Mosilor-Colentina sau Giurgiului (se circula in draci pe linia de tramvai, te uiti cu ciuda cum tu stai cuminte in coloana si "smecherii" fluiera pe langa tine si nu ii deranjeaza politia decat de 2 ori pe an) sau pe recent partial-inauguratul Iancului-Pantelimon, unde au intarziat cu repornirea circulatiei tramvaielor  pentru ca nu puteau sa ii faca sa isi ia masinile de acolo pe cei care considerau ca liniile reabilitate sunt o binemeritata noua "parcare"... :(

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.344
  • Karma: +1846/-1023
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #2 on: April 04, 2016, 01:58:33 PM »
Tocmai ce m-am intors din Barcelona si am avut surpriza sa calatoresc mult mai bine cu Tramvaiul decat cu metroul: mai noi, mai comode si mai rapide ca metroul!

Am observat ca ei eu doar 6 linii de tramvai care se cam suprapun 3 cu 3. Bineinteles, doar tramvaiele circula pe linia de tramvai.

Si la noi ar trebui adoptata aceeasi strategie. Imi si imaginez tramvaiul 1, ocolind centrul in mai putin de 1 ora. Sau 5-ul.

Pentru a impiedica masinile sa circule pe linia de tramvai avem nevoie de o lege prin care sa se poata da amenzi pe baza imaginilor surprinse de camerele de supraveghere. Si sa se amendeze la greu. Iar cand te prinde politia sa te duca pana la sectie, doar ca sa pierzi toata ziua.
My plan:  1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. DX DNCB 5. A7-8 Ploiesti - Iasi 6. A12 7. CoBra

Asteptari 2016: licitatii pt SF-uri noi pt mai mult de 150km, MPGT aprobat, licitatie DNCB SUD si EST, avans dat pt viaduct Gilau, OS3 deschis  circulatiei, licitatie tunele LD3, licitatie pt unul din capetele PiSi (care vor ei).  Asteptari 2017...cucu

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.558
  • Karma: +1705/-481
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #3 on: April 04, 2016, 02:19:04 PM »
Nu, că pierde ziua şi echipajul...

cezar-mario2012

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 926
  • Karma: +418/-142
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #4 on: April 04, 2016, 04:16:43 PM »
 Între Râul Colentina si Doamna Ghica sunt mai tot timpul echipaje, iar de mușterii nu duc lipsă.
  Nu putem compara Barcelona cu Bucureștiul, planul de urbanism al Barcelonei a fost adoptat în 1850, Bucureștiul la acea vreme era mai mult un sat. Pe unde merge tramvaiul sunt bulevarde largi cea ce în București nu prea găsești. O altă problemă la noi sunt parcările, inexistente. Cartiere cum sunt în Colentina, Pantelimon... sunt supra aglomerate cu mașini, seara dacă vi si nu ai locul tău de parcare este foarte greu să mai găsești loc de parcare. Mai nou chiar și cei care au parcarea plătită, o mai găsesc ocupată de noi veniți din provincie si care au început să nu se mai sinchiseasca, ca acel loc este plătit de cineva. Pentru a avea un transport în comun performant trebuiesc întâi parcări (subterane, etajate la nivel),  tramvaiul să aibă linia astfel încât să nu mai între tembeli pa ea, autobuzele și trolebuzele să aibă calea lor dedicată, această putând fi folosita si te taxiuri. Mai este necesară modernizarea parcului rulant, tramvaiele din Barcelona sunt de tip siamez, eu consider un mare avantaj, spațiul de întoarcere nu mai exista, vatmanul se mută la cealaltă parte a tramvaiului.
 Acum situația la RATB este următoarea: nu au bani de nimic, nici măcar de reparații, vor să mai dea afară din șoferi și vatmani, parcul rulant scos pe traseu este cam 40%  din ce au acum în depouri și autobaze. Mulți angajați nu sunt mulțumiți de condițiile de muncă și vor să plece, orele suplimentare nu se mai plătesc, etc.
Datele sunt de la cineva care lucrează acolo.  Și noi mai avem o problemă, vrem să călătorim gratis. Datorită acestor probleme avem un RATB cam detestat, fiind în cea mai mare parte a timpului foarte înghesuit si mizerabil, așa că mulți preferă  mașina personală, în detrimentul transportului in comun. Prețul unui bilet este ridicol 1, 30 lei, la Sofia din mai va fi 1,60 leva, acum fiind 1 lev, deci la Sofia este 0,50 € si va fi 0,80 €, prețul fiind același la tramvai, autobuz, troleu si metrou. Transportul în comun din Sofia este pe profit si așa își pot permite să facă investiții în reabilitare linii de tramvai, construcție de noi magistrale de metrou sau extinderea actualelor magistrale, achiziție de material rulant nou, si toate acestea din fonduri UE.
  Deci avem de învățat destul de mult :(

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.344
  • Karma: +1846/-1023
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #5 on: April 04, 2016, 04:36:47 PM »
chiar nu putem face ca doar tramvaiele sa circule pe linia de tramvai? Eventual si ambulantele.

Nu spun ca ar trebui pe toate liniile de tramvai. Dar ar fi de ajuns pe cele unde avem bulevarde cu 2 benzi pe sens, pe langa linia de tramvai. Sunt destule. Si ar trebui inceput cu tramvaiul 1, care acum se misca extrem de lent.

Sunt atatea camere, chiar nu vad de ce nu ar putea cineva sa stea si sa scrie amenzi celor care circula pe linia de tramvai.

Daca asa nu se poate, atunci puse cuie pe linia de tramvai in apropierea intersectiilor. Nu cuie normale. Ceva incastrat in carosabil. Permanent. Solutie anti-bizoni. Desi cred ca daca s-ar da amenzi, multi s-ar linisti.


My plan:  1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. DX DNCB 5. A7-8 Ploiesti - Iasi 6. A12 7. CoBra

Asteptari 2016: licitatii pt SF-uri noi pt mai mult de 150km, MPGT aprobat, licitatie DNCB SUD si EST, avans dat pt viaduct Gilau, OS3 deschis  circulatiei, licitatie tunele LD3, licitatie pt unul din capetele PiSi (care vor ei).  Asteptari 2017...cucu

cezar-mario2012

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 926
  • Karma: +418/-142
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #6 on: April 04, 2016, 05:08:58 PM »
 Singurul mod în care poți face ca tramvaiul să fie eficient este lina gen tren sau cea cu iarbă dar la cea cu iarbă mai sun idioți care au intrat pe ia. O altă suluție de a avea linia liberă este cea pe care am vazut-o la Dubai unde la intersecția cu  un drum spațiul dintre sine era făcut din mici piramide de cam 25-30 cm, nu stiu dacă am o poza de pe acea zonă, dar dacă găsesc o să postez, dar și acolo tramvaiul avea linie dedicată.
  Stai liniștit la camere nu se uită nimeni, poate doar dacă pui un sistem automat. Referitor la viteza tramvaielor pa liniile modernizate,  vină este tramvaiul, este foarte vechi si s-ar dezmembra dacă merge mai repede, cele noi nu sunt noi, ci doar recondiționate la URAC, se păstrează o parte din structura celui vechi. Nu avem tramvaie noi în București.

cezar-mario2012

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 926
  • Karma: +418/-142
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #7 on: April 04, 2016, 05:20:03 PM »
  Am găsit pe net poză cu tramvaiul din Dubai, uitați-va în fata lui, se vad acel piramide:



 Poza luată de aici:http://www.arabianbusiness.com/dubai-tram-guide-the-latest-addition-the-city-s-transport-network-571484.html#.VwJ3pqSLSUk

cezar-mario2012

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 926
  • Karma: +418/-142
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #8 on: April 04, 2016, 05:27:35 PM »
 Și referitor la Barcelona, nu putem compara asta:



 cu aceasta:


cezar-mario2012

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 926
  • Karma: +418/-142
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #9 on: April 04, 2016, 05:52:43 PM »
  Tramvaiul 1, cel modernizat, există și unul cu AC pe linia 21, are cam o lună de când a intrat în serviciu:



- tramvai nou în Sofia:



- tramvai nou în Budapesta:



- tramvai nou în Belgrad:
 


 Dar și în Romania:

- Arad:



- Oradea:



- Cluj:



- Timișoara(cam ciudat model  :o):



- Iași:




cezar-mario2012

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 926
  • Karma: +418/-142
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #10 on: April 04, 2016, 06:10:59 PM »
  Și uite așa se fac tramvaiele la URAC, poze preluate de pe net:




TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.558
  • Karma: +1705/-481
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #11 on: April 04, 2016, 06:58:22 PM »
Deci Bucureștiul este ciuca bătăii la tramvaie... :(

clau

  • Executive
  • *****
  • Posts: 359
  • Karma: +152/-29
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #12 on: April 04, 2016, 07:57:35 PM »
E dezolant.... Si in Arad Oradea TM sau Cluj mai sunt si tramvaie vechi ( pe langa cele noi) dar arata mult mai bine ca cele vechi din Bucuresti care sunt o rusine... Chiar nu se gasesc 7-8 mil euro/ an sa cumpere cate 6 tramvaie noi pe an???? In 10 ani sunt 60... Daca la Arad sau Cluj se poate nu cred ca in Bucuresti nu...

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.245
  • Karma: +1247/-151
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #13 on: April 04, 2016, 08:06:14 PM »
  Tramvaiul 1, cel modernizat, există și unul cu AC pe linia 21, are cam o lună de când a intrat în serviciu:

Sunt tramvaie Bucur, tramvaie nou-construite. Designul este foarte vechi - o clona (nu chiar legala) dupa un model german din anii '60.

- Timișoara(cam ciudat model  :o)
- Iasi

Nu sunt tramvaie noi, sunt modernizari de rable.

Problema esentiala cu tramvaiele in Bucuresti este reteaua fara noima. A fost distrusa in anii '80, si acum, cu foarte putine exceptii, reteaua este taiata in puncte esentiale, ocoleste aproape complet centrul, este lenta, si nu serveste directii interesante pentru trafic. Exceptiile sunt practic trei rute: 21, 32 si 41. Eventual, poate 1 (desi foarte mult din 1 se suprapune cu reteaua de metrou, iar traficul "local" ar putea foarte bine fi servit intr-un alt fel mult mai bine).

Fara o regandire completa a retelei, in care, foarte probabil, se vor inchide multe segmente si se vor construi altele, ma indoiesc ca tramvaiul in Bucuresti poate fi fiabil pe alte linii in afara de 1, 21, 32, 41...

Chiar nu se gasesc 7-8 mil euro/ an sa cumpere cate 6 tramvaie noi pe an?

Nu gasesc 200 de mii pentru un autobuz nou... Bucurestiul are cea mai mare retea din tara cu cel mai ieftin bilet si cel mai ieftin abonament din tara. Ne apropiem de punctul in care toata flota trebuie inlocuita complet:

- cele mai vechi autobuze se apropie de 10 ani in trafic de Bucuresti; cele mai noi se apropie de 7 ani. Nu exista nici un vehicul parte a unei serii mai nou de sapte ani in Bucuresti
- cele mai noi troleibuze au aproape 8 ani, si sunt foarte putine fata de necesar. Majoritatea flotei e formata din 415T-uri vechi de 15-20 de ani.

Si in momentul in care autobuzele si troleibuzele, cu mult mai mult trafic in mix, sufera la fel de rau, ma indoiesc ca cineva va prioritiza tramvaiele...
« Last Edit: April 04, 2016, 08:25:09 PM by frunzaverde »

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.558
  • Karma: +1705/-481
Re: [B] Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB
« Reply #14 on: April 04, 2016, 09:48:10 PM »
Cam ai dreptate...
Iar deficitul se va accentua când vor fi terminate lucrările pe Pantelimon şi L.Rebreanu şi va trebui reluată circulaţia pe vechile trasee...
Cu CE ?!...