News:

.

Main Menu

[B] Traseele STB

Started by Ionut, April 12, 2012, 06:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: nenea_hartia on November 26, 2016, 02:20:02 PM
Se intră în autobuz doar pe la șofer pentru că:
- există încă unii călători care cumpără bilet de la el;
- majoritatea, care au deja titluri de călătorie preplătite, trec pe la șofer ca să-i arate abonamentele sau să-și valideze tichetele. Nu ai bilet, nu treci de șofer. Dacă totuși ești nesimțit și treci de el, autobuzul nu pleacă și poliția apare în 5 minute.

Intreaba bucurestenii de pe liniile alea in care abia te poti urca in al doilea sau al treilea autobuz... ;)

Dar tu confirmi ce am spus si eu:
Quote from: TibiV on November 25, 2016, 11:53:31 PM
Aia cu usa din fata cred ca este prostie si o "reminiscenta" de pe vremea cand se platea "la sofer"...

In Bucuresti "traditia" este alta: pe vremea cand existau incasatoare, alea aveau "ghereta" la usa din spate la toate mijloacele de transport: autobuz, tramvai, troleubuz...
De unde si zicala aia "dati banii din mana in mana, pana in fund la taxatoare" :lol:
Zicala perfect reala, cine urca prin fata dadea banii de bilet din mana in mana, si dupa cateva minute pimea si biletul, si restul...

Si sa stii ca chiar am prins "LIVE" vremurile alea... Cand pretul biletului de autobuz era in functie de distanta (50 de bani, 65 de bani sau 1 leu). Iar la tramvai era 30 de bani in primul vagon ("clasa I") si 25 de bani in vagoanele din spate ("clasa a II-a).

Si usa din fata era exclusiv pentru "batrani, gravide, femei cu copii in brate".
De altfel primele scaune de langa sofer/vatman erau inscriptionate exact cu textul "REZRVAT pentru "batrani, gravide, femei cu copii in brate".

In Bucuresti nu s-a platit "la sofer" decat pentru cativa ani, cand au decis sa faca economie si sa desfiinteze doamnele taxatoare - mai exact sa le mute (insa doar o parte dintre ele) in "chioscurile de bilete".
Atunci au aparut in mijloacele ITB celebrele "compostoare".
Dar "infrastructura" de chioscuri de bilete s-a realizat mai greu, si timp de cativa ani s-au putut cumpara bilete de la sofer/vatman, insa dupa ce cumparai biletul tot trebuia sa il "compostezi".
Nu a durat mult, pentru ca au constatat ca pe traseele aglomerate vehiculele mai mult stateau, pentru ca soferul/vatman stationa ca sa vanda bilete...

Tu ai explicat clar ca in tarile alea se urca prin fata in urma unei "traditii". Deci vorbim de un fel de "memorie colectiva".
In Bucuresti este la fel, doar ca traditia a fost complet opusa, iar memoria colectiva spune ca trebui sa urci prin spate.

Iti spun sincer, eu si acum ma indrept spre usa din spate si ma uit urat la pustanii de scoala care urca pe usa din fata, rezervata (din punctul meu de vedere, asa am invatat de pe cand era un tanc) doar celor cu probleme.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

#16
Quote from: TibiV on November 26, 2016, 05:40:27 PM
Intreaba bucurestenii de pe liniile alea in care abia te poti urca in al doilea sau al treilea autobuz... ;)
Păi atunci trebuia să califici ,,prostie" orarul, acoperirea și frecvența autobuzelor RATB. :)

Quote from: TibiV on November 25, 2016, 11:53:31 PM
In Bucuresti "traditia" este alta: pe vremea cand existau incasatoare, alea aveau "ghereta" la usa din spate la toate mijloacele de transport: autobuz, tramvai, troleubuz...
[...]
Si sa stii ca chiar am prins "LIVE" vremurile alea... Cand pretul biletului de autobuz era in functie de distanta (50 de bani, 65 de bani sau 1 leu). Iar la tramvai era 30 de bani in primul vagon ("clasa I") si 25 de bani in vagoanele din spate ("clasa a II-a).
Stai liniștit, că le-am prins și eu, nu (mai) sunt așa tânăr :(.
În Belgia și Olanda prețul pe liniile preorășenești e și acum în funcție de distanță (numită ,,zonă"). Cea mai scurtă distanță este considerată o zonă, două zone acoperă distanța medie, iar trei zone e maximul posibil pe o linie. Tichetul este valabil o anumită perioadă de timp, în general o oră, în interiorul căreia poți schimba vehiculul și nu plătești nimic în plus. În orașe se folosește același principiu, doar că se taxează numai o zonă, de aceea prețul este unul fix pe orice mijloc de transport în comun, pe orice linie și oricâte stații ai merge în oraș. Tichetul e valabil o oră și, pe perioada acestei ore, același tichet poate fi folosit succesiv pe tramvai, metrou sau autobuz. Evident, trebuie să validezi de fiecare dată tichetul sau cartela electronică, dar nu mai plătești nimic. Pe tichetele de carton se imprimă ,,0.00 euro".

Legat de economii: am tot pomenit aici de tichete, însă posesorii acestora sunt cazuri relativ izolate. Majoritatea populației care utilizează transportul în comun este posesoare de abonament. Există mai multe forme de abonament: cartela electronică, abonamentul de hârtie, abonamentul pentru studenți, pentru pensionari, etc. Perioada de valabilitate a abonamentului variază și ea: o lună, trei luni, un an. Tinerii plătesc în general prin SMS. Trimit SMS la un număr dedicat și primesc instantaneu un SMS de confirmare, apoi doar îl arată șoferului. Gheretele de cumpărat bilete deservite de personal sunt aproape inexistente! În Bruxelles există unul singur (!) al companiei flamande De Lijn, în autogara din subsolul Gării de Nord. Compania bruxelleză STIB-MIVB are 14 chioșcuri și 6 birouri deservite de personal. E drept, se mai pot cumpăra bilete sau reîncărca foarte utilizatele cartele electronice în mai toate librăriile mari sau spațiile comerciale importante, dar sunt vândute de magazinele respective, nu de către angajați ai STIB-MIVB. În Antwerpen sunt 3 chioșcuri, la sediul central al companiei de transport, în gara Antwerpen-Centraal și în cea mai importantă stație de premetrou, Groenplaats. În orașul Luxemburg există un singur ghișeu deservit de personal, la sediul companiei de transport Mobilitéitszentral.
În rest, în stațiile mari (autogări, gări, stații de metrou și premetrou) sunt montate automate electronice de unde îți poți achiziționa un tichet (1 călătorie, 2 călătorii sau 10 călătorii, depinde de companie) plătind cu monede, bancnote sau cu cardul.
Deși ai nenumărate modalități de a obține un bilet, întreaga filozofie a transportului în comun din Benelux te îndreaptă către cumpărarea unui abonament: e mai ieftin și mai comod. Să zicem că ai deja un abonament pe 3 luni care expiră la sfârșitul lunii X. La începutul lunii X îți vine acasă o factură pentru reînnoirea pe următoarele trei luni. Ai trei variante:
1) nu plătești factura și nu mai primești alt abonament;
2) o plătești și primești noul abonament prin poștă înainte de începerea lunii X+1;
3) le scrii un email sau le dai un telefon în care le spui că nu-ți convine perioada, că pleci în Caraibe/Thailanda/pe lună și că vrei ca noul abonament pe 3 luni să fie valabil abia începând din luna X+5. Plătești, iar noul abonament îți sosește acasă prin poștă.

Iată deci că ai la dispoziție numeroase moduri de a intra în posesia unui titlu de transport și fără a angaja personal special în acest sens. În autobuz ai doar șoferul, pe care oricum îl plăteai. Înțeleg ideea de tradiție, dar tradițiile se pot schimba în favoarea eficienței. Când 95% din călători folosesc abonamente, nu bilete, crede-mă că trecerea prin dreptul șoferului și arătarea abonamentului sau validarea la validatorul electronic a cartelei se face foarte fluent, fără a se pierde cine știe ce timp. Așa te asiguri că toată lumea a achitat serviciul și nu mai ești obligat să plătești șatre de controlori, precum la București. E drept, mijloacele de transport în comun din Vest recuperează eventualele secunde pierdute cu controlul vizual al abonamentelor circulând apoi în multe zone din orașe pe benzi dedicate. Dar, na, pentru a construi așa ceva ar trebui că alegătorul să renunțe a mai vota populiști găunoși precum Oprescu sau Firea. :)

TibiV

Quote from: nenea_hartia on November 26, 2016, 10:36:55 PM
pentru a construi așa ceva ar trebui că alegătorul să renunțe a mai vota populiști găunoși precum Oprescu sau Firea. :)
Asa vor vota (sper eu ;) ) daca nu copii nostri, atunci macar copii copiilor nostri !... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Autobuzele care circulă în zona Eroilor îşi reiau traseele de bază

Autobuzele de pe opt linii de circulație vor reveni de vineri pe traseele de bază, în urma redeschiderii traficului rutier pe Bulevardul Eroilor, tronsonul cuprins între Strada Carol Davila și Splaiul Independenței. Astfel, autobuzele liniilor 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268 și 368 vor circula pe traseul de bază, în ambele sensuri, de la intersecția Bulevardul Eroilor/ Strada Carol Davila, pe Bulevardul Eroilor, Strada Știrbei Vodă, apoi pe traseele actuale.

De asemenea, linia de autobuze 668 va funcționa pe traseul de bază între "Valea Oltului" și intersecția Bulevardul Eroilor/ Strada Sfântu Elefterie, apoi pe Bulevardul Eroilor, Pod Eroilor, Splaiul Independenței, Podul Cotroceni, Splaiul Independenței, Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, apoi pe traseul actual. Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stațiile "Știrbei Vodă", "Pod Cotroceni" și "Spitalul Universitar", amplasate pe Splaiul Independenței.

Linia de autobuze 696 va funcționa între "Gara Basarab" și "Academia Militară" pe Bulevardul Dinicu Golescu, Strada Witing, Calea Plevnei, Strada Știrbei Vodă, Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, Șoseaua Panduri, cu întoarcere pe Strada Dr. Rainer, Bulevardul Eroilor, Splaiul Independenței, Strada Constantin Noica, Strada Mircea Vulcănescu, Strada Baldovin Pârcalabul, Bulevardul Gării de Nord, Piața Gării de Nord și Bulevardul Dinicu Golescu.

Linia N110 va reveni pe traseul de bază pe sensul spre "Cartier 16 Februarie", de la intersecția Bulevardul Eroilor/ Bulevardul Eroii Sanitari pe Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, apoi pe traseul actual, iar pe sensul spre "Piața Unirii", de la intersecția Bulevardul Eroilor/Strada Carol Davila pe Bulevardul Eroilor, Strada Știrbei Vodă, Calea Plevnei, Strada Vasile Pârvan, Bulevardul Mihail Kogălniceanu, apoi pe traseul actual.

Linia N116 va funcționa pe un traseu modificat pe sensul spre "Grup Școlar Auto", de la intersecția Bulevardul Eroilor/ Bulevardul Eroii Sanitari pe Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, apoi pe traseul actual, iar pe sensul spre "Piața Unirii", de la intersecția Bulevardul Eroilor/Strada Carol Davila pe Bulevardul Eroilor, Strada Știrbei Vodă, Calea Plevnei, Strada Vasile Pârvan, Pod Hașdeu, Splaiul Independenței, apoi pe traseul actual.

De asemenea, după ridicarea restricțiilor de circulație, stația "Carol Davila", sensul spre cartiere, va fi reamplasată de pe breteaua Bulevardul Eroilor pe Bulevardul Eroilor, înainte de intersecția cu Strada Dr. Grigore Țăranu. De la aceeași dată, autobuzele liniilor 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268, 368, 668, 696, N110 și N116 vor efectua opriri, în ambele sensuri, în stațiile "Carol Davila", amplasate pe Bd. Eroilor.

B365

dr4qul4

Firea pe fb (cf Mediafax si verificat de mine)
QuoteLinia tramvaiului 21 va fi protejata de gard, ca linia 41, pentru ca masinile mici sa nu mai intre pe linia de tramvai, blocand circulatia. Cale proprie pe tot traseul: terminal Sf.Gheorghe - calea Moșilor - Obor -șos. Colentina - Terminal Colentina.

Intentia e buna, dar pe o distanta de 1km nu poate pune garduri. Calea Mosilor intre Sf. Gheorghe si Pache are doar banda de tramvai. Gard acolo, ar insemna interzicerea totala a traficului auto, inclusiv a riveranilor. Si imposibilitatea interventiei pompierilor, politiei si salvarii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

S-a discutat mult pe MetrouUsor...

Cine a scris postarea aia pe FB habar nu are cum arata Mosilor...
Evident ca de la Sf. Gheorghe pana la Carol NU ai cum sa pui garduri laterale.

Ca opinie personala, mai degraba ma astept sa interzica complet traficul auto "cu exceptia RATB" intre Hristo Botev si Carol I...
(Nu si intre Hristo Botev si Sf.Gheorghe, acolo chiar nu se poate...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

strainu

Am aflat aseară că se simplifică/scurtează linia 178: la Sala Palatului, în loc să facă dreapta pe Câmpineanu și să se întoarcă pe la Apa Nova spre Luterană, va face direct stânga spre Luterană.

Modificarea în sine e minoră și nu cred că va afecta mulți oameni, dar mi se pare simptomatică pentru incapacitatea primăriei de a pune vreun pic de ordine în parcările ilegale din București. În condițiile în care ei nu pot descuraja (prin amenzi sau altfel) parcarea în dublu/triplu fir pe ~100-150 m și depășirea marcajelor la semafor (pe sensul Câmpineanu-Luterană, la intersecția cu Știrbei Vodă), ce șanse sunt ca șoferii să respecte benzile de autobuze? Și așa la Spitalul Municipal se parchează/oprește la întâmplare și autobuzele ies de pe banda lor ca să poată trece, cum va fi când vom avea zeci de km de benzi, cum promite Firea? Eu nu văd ca soluție decât legalizarea explicită a amenzilor automate (ca să nu mai vină nu știu ce judecător și s-o declare ilegală) și instalarea unor astfel de sisteme prin tot orașul.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ionut

Bucharest City Tour. Autobuzele supraetajate pentru turişti vor circula din nou prin Bucureşti



Regia Autonomă de Transport București relansează, începând de luni, linia turistică, iar patru autobuze double-decker vor circula zilnic, la intervale de 20-25 de minute, pe traseul cuprins între Piața Presei și Piața Unirii. Având o capacitate de 77 de locuri fiecare, dintre care 50 pe platformă, autobuzele vor fi la dispoziția turiștilor între orele 10:00 - 21:00, informează RATB într-un comunicat.

Traseul autobuzelor este: Piața Presei, Arcul de Triumf, Șoseaua Kiseleff, Piața Victoriei, Calea Victoriei, Palatul CEC, Palatul Parlamentului, cu revenire prin Piața Unirii, Piața Universității, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Piața Presei.

Cardul de călătorie poate fi procurat direct din autobuz, la prețul de 25 de lei. Pentru copiii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani, prețul acestuia este 10 lei (pentru cei cu vârsta de până la 7 ani transportul este gratuit).

B365

voicul

Benzile de "BUS" dedicate apar, cu jaloane inalte pe carosabil, pentru delimitare.
Ultimul realizat/vazut: intre Arc si Charles de Gaulle

TibiV

#24
"Banda unica" pentru autobuzele de pe linia 131, intre podul rutier Baneasa (podul peste lacul Herastrau) si fantana "Miorita" pe MU...

https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=228&t=2148&start=252#p239480
Podul CF 800 peste DN1 in fundal

Vedere spre podul Baneasa


Arata bine stalpisorii...
Sa vedem cati mai sunt in picioare peste 6 luni...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panda_no 5

Autobuzele turistice anul asta Primaria a uitat de ele?

panda_no 5

#26
Quote from: Ionut on May 15, 2017, 11:43:17 AM
Bucharest City Tour. Autobuzele supraetajate pentru turişti vor circula din nou prin Bucureşti

Suntem in 24 si inca nu am vazut nici un autobus turistic.
Le-au dat drumul sau nu?
Parca in alti ani le dadeau drumul mai devreme?

Hai ca mi-am raspuns singur.
Copy de pe site-ul adecvat

Momentan, linia turistica nu functioneaza. Autobuzele vor reveni pe traseu in cel mai scurt timp. Ne cerem scuze pentru aceasta situatie.

Inca o realizare de success a Primariei Capitalei!

TibiV

Nu, nu a uitat...

Komunikat al RATB de pe 12 mai....
http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=736
Quote
Linia turistică a RATB, relansată luni, 15 mai

Ca în fiecare an, patru autobuze double-decker vor circula zilnic, la intervale de 20-25 de minute, pe traseul cuprins între Piaţa Presei şi Piața Unirii. Având o capacitate de 77 de locuri fiecare, dintre care 50 - pe platformă, autobuzele vor fi la dispoziţia turiştilor între orele 10:00 - 21:00.

Traseul este următorul: Piața Presei, Arcul de Triumf, Şoseaua Kiseleff, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, Palatul CEC, Palatul Parlamentului, cu revenire prin Piata Unirii, Piața Universității, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Piața Presei.

Cardul de călătorie poate fi procurat direct din autobuz, la preţul de 25 lei. Pentru copiii cu vârste cuprinse între 7 – 14 ani, preţul acestuia este 10 lei (pentru cei cu vârsta de până la 7 ani, transportul este gratuit).
...
...

Au circulat vreo 2-3 zile...

Deja sambata nu mai era nici unul pe traseu...
Iar komunikatul (cel de la inceputul postarii) a fost sters de pe site-ul RATB...

Eu l-am pus doar ca dovada ca "a existat".
Daca dai click pe el acum... Vei vedea ce se intampla... ;)

Alt "succes de rasunet" marca Firea... :D

Pe modelul benzii unice RATB  :lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://www.economica.net/linia-turistica-bucharest-city-tour-se-relanseaza-luni--dupa-mai-bine-de-o-saptamana-de-suspendare_138377.html

Quote
Regia Autonomă de Transport Bucureşti relansează luni, 29 mai, linia turistică, după mai bine de o săptămână de suspendare, din cauza unor probleme tehnice

La început de vară, când numărul turiştilor străini care vin la Bucureşti este în creştere, RATB a suspendat linia turistică Bucharest City Tour, la câteva zile după lansarea din data de 15 mai.
Patru autobuze double-decker urmau să circule la interval de 20-25 de minute pe traseul cuprins între Piaţa Presei şi Piața Unirii. "Momentan, linia turistică nu funcţionează. Autobuzele vor reveni pe traseu în cel mai scurt timp. Ne cerem scuze pentru această situaţie", se arăta într-un anunţ pe pagina de internet a Bucharest City Tour.

Contactaţi de către ECONOMICA.NET, reprezentanţii RATB au explicat că autobuzele turistice au fost retrase din cauza unor probleme tehnice. Potrivit lor, acestea vor reveni pe traseu începând de luni, 29 mai.
Jumătate din banii din bilete se duc pe închirierea autobuzelor

Anul trecut, linia turistică a înregistrat 54.611 de turişti plătitori, iar suma încasată de RATB s-a ridicat la aproape 1,28 milioane de lei, adică aproape 290.000 de euro.
Cele patru autobuze supraetajate au fost anul trecut închiriate de la Regia de Transport din Constanţa. Valoarea contractului, semnat pe şase luni, a fost de 144.000 euro. Raportat la veniturile din vânzarea biletelor, RATB dă jumătate din bani pe închirierea vehiculelor.
Regia a lansat în toamna anului trecut un anunţ pentru achiziţia a patru noi autobuze, însă licitaţia a fost anulată pe 17 octombrie, din lipsă de ofertanţi. Valoarea contractului a fost de 3,9 milioane de lei, fără TVA, adică cât încasările RATB din această linie pe trei ani.

Numărul călătorilor care au utilizat linia turistică a crescut de la an la an. În primul an de funcţionare, 2011, Bucharest City Tour a atras 27.000 turişti, iar până la finele sezonului 2016, numărul s-a dublat.
Cardul de călătorie poate fi procurat direct din autobuz, la preţul de 25 de lei. Pentru copiii cu vârste cuprinse între 7 şi 14 ani, preţul acestuia este 10 lei (pentru cei cu vârsta de până la 7 ani transportul este gratuit).

Pe site-ul RATB (http://www.ratb.ro/v_turism_bucuresti.php) si pe site-ul dedicat (http://bucharestcitytour.ratb.ro/) nu apare nici un anunt...

Daca vede cineva autobuzele poate ne confirma stirea Economica.net ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

A confirmat un utilizatot de pe Metro Usor.

Poza de astazi la Universitate...
Are si "Free WiFI"... ;)


P.S.
Si numere de Constanta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)