Author Topic: [B] Traseele RATB  (Read 6864 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.445
  • Karma: +2520/-1105
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #30 on: September 20, 2017, 10:08:05 PM »
Cea de pe Ratb.ro este cea actuala. Acum se trece din nou pe la Piata Sudului.

Cea de pe harta tramvaie a fost folosita in ultimii 7 ani? pentru a ocoli santierele de la Piata Sudului si Mihai Bravu/Splai.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

nenea_hartia

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.503
  • Karma: +450/-24
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #31 on: September 21, 2017, 06:14:17 PM »
^ Mulțumesc!

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.998
  • Karma: +2946/-588
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #32 on: December 11, 2017, 10:29:40 AM »
Baietii de la Metrou Usor ne-au semnalat o chestiune interesanta si vrem sa vedem daca putem ajuta cumva. Pe scurt: este o problema cu capacitatea de transport in Berceni (de la metrou la marginile cartierului), aparuta din cauza ca la Piata Sudului nu au respectat proiectul si nu au construit bucla de intoarcere pentru troleibuze. Asa ca ei au dus toate troleibuzele la Unirii, tripland intervalele de succedare (prin comparatie cu ce era inainte). Dupa ce MU a insistat, au facut bucla de intoarcere la Mihai Bravu (nu e optim, dar e mai bine decat la Unirii). Numai ca NU folosesc bucla ca n-are toate avizele.

Va suna cunoscut? :lol:

Dau copy-paste comunicatului MU si va invit la discutii. Posibil sa fie unii care cunosc situatia.



Stimata doamna, stimate domn

Va contactam in legatura cu o problema legata de santierul Pasajului
Piata Sudului, pe care am semnalat-o catre PMB si RATB in multiple
randuri: troleibuzele din cartierul Berceni (linii 73, 74, 76), care
asigurau o legatura rapida metrou - cartier (la intervale de 2-5 minute
pana la inceperea lucrarilor la Pasaj) au pierdut posibilitatea tehnica
de a intoarce la Piata Sudului (asa cum faceau inaintea santierului) o
data cu finalizarea lucrarilor. Asta cu toate ca proiectul initial
prevedea bucla de intoarcere pentru troleibuze deasupra pasajului,
paralel cu trecerea de pietoni dinspre Str. Nitu Vasile. Din motive ce
nu le cunoastem, proiectul nu a fost respectat iar bucla nu a mai fost
construita din cauza unui lift de la pasajele pietonale ce a fost
construit pe alt amplasament decat cel original.

Astfel, din 4 linii inainte de santier (73, 74, 76, 77) din care una
intorcea la Piata Unirii si restul la Piata Sudului, acum avem 3 linii
(73, 74, 76) care intorc toate la Piata Unirii din cauza lipsei undei
bucle de intoarcere mai aproape de cartier. Rezultatul - troleibuze care
vin la intervale de 5-15 minute, care nu fac deloc fata fluxului de
calatori intre statia de metrou Piata Sudului si cartier (seara, si
invers - dimineata).

Am ridicat problema in trei randuri catre RATB si PMB. Puteti consulta
istoricul solicitarilor noastre aici:
https://metrouusor.com/index.php/despre-noi/initiative-si-luari-de-pozitie
(punctele 10, 11, 12).

Intr-un final, acum aproximativ doua saptamani, RATB a construit o bucla
de intoarcere sub Pasajul Mihai Bravu (desi nu este solutia optima,
varianta aceasta este, totusi, una dintre propunerile noastre, pentru ca
oricum ar aduce imbunatatiri considerabile parcursului troleibuzelor).
Cu toate acestea, nici azi traseele nu au fost reconfigurate astfel
incat sa foloseasca noua bucla (fie in varianta propusa de noi, fie in
oricare alta varianta ce presupune doar o linie la Piata Unirii si
restul cu un traseu mai scurt si intervale mai bune). Un coleg de pe
forumul nostru a descoperit si motivul - bucla de intoarcere nu are aviz
de la comisia de circulatie:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=244&t=4125&start=196#p260831

Astfel, suntem in situatia in care o investitie (e drept, nu
considerabil de mare) nu poate fi folosita la parametrii optimi pentru
ca nu are un aviz. Drept urmare, nici calatorii nu pot beneficia de
imbunatatirile pe care aceasta ar putea sa le aduca in circulatia
mijloacelor de transport din cartier. Este drept, bucla este realizata
prost si presupune un viraj scurt la stanga direct de pe prima banda
(deci motivele lipsei avizului de la comisia de circulatie sunt
indreptatite), dar este evident ca poate fi imbunatatita (la urma urmei,
nu este nevoie decat de mai mult fir pentru a asigura incadrarea pe
banda corecta).

Cu toate acestea, investitia aceasta trebuie amortizata si trebuie sa
intre in legalitate. La urma urmei, in baza carui proiect au fost
cheltuiti banii daca proiectul in sine nu are toate avizele?

Data fiind aceasta situatie, considerand faptul ca RATB si PMB au
ignorat trei solicitari ale noastre in acest sens, dorim sa mediatizam
problema, pe de-o parte, si, in acelasi timp, remedierea situatiei
astfel incat bucla de sub Pasajul Mihai Bravu sa devina operationala in
serviciu comercial (prin corectarea traseului si obtinerea tuturor avizelor)

Va stam la dispozitie pentru orice intrebari sau lamuriri, prin aceasta
adresa de e-mail.

Cu deosebita consideratie,
Asociatia Metrou Usor
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.084
  • Karma: +2737/-570
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #33 on: December 11, 2017, 12:34:04 PM »
Este perfect adevarat.
Eu pur si simplu NU inteleg cum au reusit sa modifice proiectul initial in asa fel incat sa "piarda" bucla de intoarcere de la Piata Sudului.
Au distrus circulatia troleeleor in Berceni.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.998
  • Karma: +2946/-588
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #34 on: December 22, 2017, 07:14:07 AM »
Proiect al PMB: 58 de trasee între Bucureşti şi toate localităţile din Ilfov

Primarul Capitalei a avut, miercuri, o întâlnire cu reprezentanţii transportatorilor care activează în Bucureşti-Ilfov, în care s-a discutat despre prelungirea cu 300 de kilometri a traseelor între Bucureşti şi localităţile din Ilfov, urmând a exista 58 de trasee. "Vorbim despre Bucureşti şi 40 de localităţi din judeţul Ilfov, adica 8 oraşe şi 32 de comune, care vor beneficia de un sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur, care să contribuie la dezvoltarea economică a zonei metropolitane. Aceste trasee vor fi asigurate atât de RATB cât şi de operatorii privaţi, care sunt partenerii noştri şi doresc, astfel, să vă asigur că Municipalitatea încurajează piaţa privată şi doreşte o colaborare legală şi exclusiv în interesul cetăţenilor zonei metropolitane, care trebuie să beneficieze de un transport de modern, de calitate", a declarat Gabriela Firea.

Potrivit primăriei, cele 40 de localităţi din judeţul Ilfov, care vor fi conectate cu Bucureştiul prin noile trasee de transport sunt: Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Popeşti Leordeni, Voluntari, 1 Decembrie, Afumaţi, Baloteşti, Berceni, Brăneşti, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Ciorogârla, Clinceni, Copăceni, Corbeanca, Cornetu, Dărăşti-Ilfov, Dascălu, Dobroeşti, Domneşti, Dragomireşti Vale, Găneasa, Glina, Grădiştea, Gruiu, Jilava, Moara Vlasiei, Mogoşoaia, Nuci, Periş, Petrachioaia, Snagov, Stefăneştii de Jos, Tunari şi Vidra.

B365
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX