Author Topic: [B] Traseele RATB  (Read 2147 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.264
  • Karma: +1993/-1694
[B] Traseele RATB
« on: August 12, 2015, 06:31:21 AM »
Pe acest topic vom discuta despre traseele Regiei.
Tot aici discutam despre abonamente pe diversele linii si despre biletele de calatorie.
« Last Edit: August 14, 2015, 11:15:29 AM by Ionut »
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.264
  • Karma: +1993/-1694
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #1 on: August 12, 2015, 06:47:16 AM »
RATB reînființează o stație de pe traseul liniei 205
RATB a anunțat că, începând de marți, ora 10:00, a fost reînființată staţia de autobuze "Piscul Scoarţei", amplasată pe Şoseaua Gheorghe Ionescu Siseşti, sens Gara de Nord, pe traseul liniei 205.

B365
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.264
  • Karma: +1993/-1694
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #2 on: October 27, 2016, 09:17:38 AM »
Gata pana la primavara.



Linia "Bucharest City Tour" se SUSPENDĂ
Ce încasări a adus în 2016


Linia turistică "Bucharest City Tour", care va fi suspendată începând din 27 octombrie din cauza răcirii vremii, a atras 54.611 de turiști plătitori, iar suma încasată de RATB s-a ridicat la aproape 1,28 milioane de lei, se arată într-un comunicat de presă al Regiei Autonome de Transport.

"Începând cu data de 27.10.2016, linia turistică 'Bucharest City Tour' va fi suspendată, având în vedere că sezonul rece nu asigură condiții favorabile călătoriilor cu autobuzele supraetajate. În acest an, linia a atras 54.611 de turiști plătitori, la care se adaugă și copiii în vârstă de până la 7 ani, care călătoresc gratuit. Suma încasată de RATB din vânzarea legitimațiilor de călătorie s-a ridicat la 1.279.895 lei, în creștere față de cea înregistrată în anul trecut", se menționează în comunicat.

B365
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

LittleWanderer

  • Youngster
  • *
  • Posts: 15
  • Karma: +1/-6
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #3 on: October 27, 2016, 03:01:16 PM »
Stie cineva ceva noutati despre extinderea rutei lui 178 prin Chiajna?

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.264
  • Karma: +1993/-1694
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #4 on: November 17, 2016, 07:34:24 AM »
RATB a primit două oferte pentru plata cu card bancar pe patru linii.
BRD, unul dintre ofertanți


Regia Autonomă de Transport București (RATB) a primit două oferte pentru realizarea proiectului pilot de plată cu card bancar pe liniile 41, 104, 780 și 783. Linia tramvaiului 41, care asigură legătură între Piața Presei Libere și cartierul Drumul Taberei-Ghencea, ocupă prima poziție în privința numărului de sancțiuni aplicate de controlorii RATB, pe locurile 2 și 3 în acest top fiind liniile de tramvai 32 (Piața Unirii-Ferentari -Rahova) și 1 (Șura Mare-Mihai Bravu). Potrivit surselor Profit.ro, unul dintre ofertanți este BRD-Groupe Societe Generale, banca ce asigură astăzi încasarea amenzilor aplicate de controlorii regiei călătorilor frauduloși.

Proiectul vizează dotarea vehiculelor de transport în comun cu câte un validator mixt, la prima ușă, în locul validatorului clasic existent și dotarea cu un sistem de comunicare a datelor privind validarea cu carduri bancare contactless. Astfel, potrivit datelor RATB, realizatorul proiectului pilot va dota un număr de 119 vehicule de transport, dintre care 61 pe linia 41 și 36 pe linia 104.

Profit.ro
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

medicul de garda

  • Junior
  • **
  • Posts: 83
  • Karma: +56/-14
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #5 on: November 22, 2016, 10:15:08 PM »
Quote
dotarea vehiculelor de transport în comun cu câte un validator mixt, la prima ușă

Adica fix unde este cel mai ingust spatiu din intregul autobuz Citaro! Si unde majoritatea calatorilor din autobuz nu au acces, chiar daca si-ar dori si ar stii de acest mod de plata. >:( Proiectul presupune cumva ca cei dispusi sa achite cu cardul bancar au inclinatii catre masochism, altfel nu imi explic psihologia din spatele amplasarii atat de proaste a validatorului, in cadrul unui proiect pilot! Adica or sa traga concluzia fireasca ca nici dracu nu plateste cu cardul (ca nu acces la el) si ca nu are rost sa extinda proiectul la intreaga flota. :bash: :headache:
Trust me, I'm an east-european doctor!

nenea_hartia

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.416
  • Karma: +395/-37
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #6 on: November 24, 2016, 08:58:30 PM »
^ Mă întreb pe ce rețele de autobuz din Europa se mai urcă pe toate trei ușile și nu doar pe cea de la șofer. E o întrebare serioasă, nu o ironie la adresa RATB. :)

cezar-mario2012

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 939
  • Karma: +426/-144
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #7 on: November 25, 2016, 08:53:19 AM »
 1. Eu am card Zâmbet BCR si este contacteze putând fi folosit la RATB, îl am de vreo cinci ani. Este simplu de folosit pe actualele aparate.
 2.Creu de aplicat nouă metodă, pe 780 si 783 este OK fiind linii express.
 3. Intrarea doar prin fata nu se poate aplica in București, din cauza aglomerației si a lipsei de civilizație.La tramvaie nici pe afara nu se aplica regula de intrare doar prin fata, aceasta regula este valabilă doar pentru autobuze.

 Si acum o chestie nostimă, eu de obicei pe unde merg folosesc în principal transportul în comun, metrou dacă există. Eram acum ceva ani în urmă la Valencia si am prins Las Dallas, sărbătoarea lor cea mai importantă. Metroul fusese închis pentru un grup de participanți și a trebuit să iau autobuzul. Mă duc în stație, era destul de multă lume, vine autobuzul si toată lumea se înghesuie la prima ușă, eu cu sotia ne ducem la a doua ușă unde nu era nimeni, dar mă opresc, mă uit si ne-am întrebat de ce nu vine nimeni pe celelalte uși. Atunci am realizat că ai voie să urci doar prin fata si ne-am conformat. :D

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.861
  • Karma: +1861/-540
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #8 on: November 25, 2016, 11:53:31 PM »
^ Mă întreb pe ce rețele de autobuz din Europa se mai urcă pe toate trei ușile și nu doar pe cea de la șofer. E o întrebare serioasă, nu o ironie la adresa RATB. :)

Aia cu usa din fata cred ca este prostie si o "reminiscenta" de pe vremea cand se platea "la sofer"...
Inaplicabila in mijlocele RATB din Bucuresti, si in general oriunde ai mai mult de 5-6 calatori care vor sa urce...

Ma intreb cum ar fi introduci regula asta la metrou ?...
Chiar si in varianta "light", in care sa ceri ca toti calatorii sa urce doar pe prima  usa a fiecarui vagon ?
Sau, ca sa patram scara, se ceri ca toti calatorii sa urce doar in primul vagon al trenului ?
(Desi exista aceasta tendinta "condamnabila" la M2 Piata Victoriei, sensul spre Romana... ;) )

La varianta "hard", in care impunem regula ca toti sa urce doar pe prima usa a trenului, nici nu vreau sa ma gandesc... :D

nenea_hartia

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.416
  • Karma: +395/-37
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #9 on: November 26, 2016, 02:20:02 PM »
^ Te rog, citește cu atenție ce am scris: „pe ce rețele de autobuz din Europa [...]”. Deci nu tramvai1), metrou, tren, etc.
Spui că e o prostie. Probabil noi suntem - ca întotdeauna - singurii deștepți, în timp ce restul europenilor niște proști.

Inaplicabila [...] oriunde ai mai mult de 5-6 calatori care vor sa urce...

Ba e perfectă aplicabilă și, culmea, chiar se aplică! În Belgia, în Olanda, în Germania, în Spania, în Elveția, în Luxemburg, în Statele Unite, în Canada, etc. Sau ai impresia că acolo nu urcă mai mult de 5-6 călători? Se intră în autobuz doar pe la șofer pentru că:
- există încă unii călători care cumpără bilet de la el;
- majoritatea, care au deja titluri de călătorie preplătite, trec pe la șofer ca să-i arate abonamentele sau să-și valideze tichetele. Nu ai bilet, nu treci de șofer. Dacă totuși ești nesimțit și treci de el, autobuzul nu pleacă și poliția apare în 5 minute.
Sunt și excepții: persoanele cu handicap sau mamele cu copii în cărucior urcă pe la mijloc. Acolo există și locuri special delimitate în care se pot așeza. Aceste locuri sunt libere, oricât ar fi autobuzul de plin.

1) În Belgia, regula a existat în trecut și la tramvaie, pe vremea când parcul era alcătuit în special din ramele de mici dimensiuni PCC. Odată cu apariția noilor generații de vehicule, cu 3-4 și chiar 5 vagoane (unele tramvaie HermeLijn din Antwerpen), s-a renunțat la urcarea doar pe la vatman.
« Last Edit: November 26, 2016, 02:24:25 PM by nenea_hartia »

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.861
  • Karma: +1861/-540
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #10 on: November 26, 2016, 05:40:27 PM »
Se intră în autobuz doar pe la șofer pentru că:
- există încă unii călători care cumpără bilet de la el;
- majoritatea, care au deja titluri de călătorie preplătite, trec pe la șofer ca să-i arate abonamentele sau să-și valideze tichetele. Nu ai bilet, nu treci de șofer. Dacă totuși ești nesimțit și treci de el, autobuzul nu pleacă și poliția apare în 5 minute.

Intreaba bucurestenii de pe liniile alea in care abia te poti urca in al doilea sau al treilea autobuz... ;)

Dar tu confirmi ce am spus si eu:
Aia cu usa din fata cred ca este prostie si o "reminiscenta" de pe vremea cand se platea "la sofer"...

In Bucuresti "traditia" este alta: pe vremea cand existau incasatoare, alea aveau "ghereta" la usa din spate la toate mijloacele de transport: autobuz, tramvai, troleubuz...
De unde si zicala aia "dati banii din mana in mana, pana in fund la taxatoare" :lol:
Zicala perfect reala, cine urca prin fata dadea banii de bilet din mana in mana, si dupa cateva minute pimea si biletul, si restul...

Si sa stii ca chiar am prins "LIVE" vremurile alea... Cand pretul biletului de autobuz era in functie de distanta (50 de bani, 65 de bani sau 1 leu). Iar la tramvai era 30 de bani in primul vagon ("clasa I") si 25 de bani in vagoanele din spate ("clasa a II-a).

Si usa din fata era exclusiv pentru "batrani, gravide, femei cu copii in brate".
De altfel primele scaune de langa sofer/vatman erau inscriptionate exact cu textul "REZRVAT pentru "batrani, gravide, femei cu copii in brate".

In Bucuresti nu s-a platit "la sofer" decat pentru cativa ani, cand au decis sa faca economie si sa desfiinteze doamnele taxatoare - mai exact sa le mute (insa doar o parte dintre ele) in "chioscurile de bilete".
Atunci au aparut in mijloacele ITB celebrele "compostoare".
Dar "infrastructura" de chioscuri de bilete s-a realizat mai greu, si timp de cativa ani s-au putut cumpara bilete de la sofer/vatman, insa dupa ce cumparai biletul tot trebuia sa il "compostezi".
Nu a durat mult, pentru ca au constatat ca pe traseele aglomerate vehiculele mai mult stateau, pentru ca soferul/vatman stationa ca sa vanda bilete...

Tu ai explicat clar ca in tarile alea se urca prin fata in urma unei "traditii". Deci vorbim de un fel de "memorie colectiva".
In Bucuresti este la fel, doar ca traditia a fost complet opusa, iar memoria colectiva spune ca trebui sa urci prin spate.

Iti spun sincer, eu si acum ma indrept spre usa din spate si ma uit urat la pustanii de scoala care urca pe usa din fata, rezervata (din punctul meu de vedere, asa am invatat de pe cand era un tanc) doar celor cu probleme.

nenea_hartia

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.416
  • Karma: +395/-37
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #11 on: November 26, 2016, 10:36:55 PM »
Intreaba bucurestenii de pe liniile alea in care abia te poti urca in al doilea sau al treilea autobuz... ;)
Păi atunci trebuia să califici „prostie” orarul, acoperirea și frecvența autobuzelor RATB. :)

In Bucuresti "traditia" este alta: pe vremea cand existau incasatoare, alea aveau "ghereta" la usa din spate la toate mijloacele de transport: autobuz, tramvai, troleubuz...
[...]
Si sa stii ca chiar am prins "LIVE" vremurile alea... Cand pretul biletului de autobuz era in functie de distanta (50 de bani, 65 de bani sau 1 leu). Iar la tramvai era 30 de bani in primul vagon ("clasa I") si 25 de bani in vagoanele din spate ("clasa a II-a).
Stai liniștit, că le-am prins și eu, nu (mai) sunt așa tânăr :(.
În Belgia și Olanda prețul pe liniile preorășenești e și acum în funcție de distanță (numită „zonă”). Cea mai scurtă distanță este considerată o zonă, două zone acoperă distanța medie, iar trei zone e maximul posibil pe o linie. Tichetul este valabil o anumită perioadă de timp, în general o oră, în interiorul căreia poți schimba vehiculul și nu plătești nimic în plus. În orașe se folosește același principiu, doar că se taxează numai o zonă, de aceea prețul este unul fix pe orice mijloc de transport în comun, pe orice linie și oricâte stații ai merge în oraș. Tichetul e valabil o oră și, pe perioada acestei ore, același tichet poate fi folosit succesiv pe tramvai, metrou sau autobuz. Evident, trebuie să validezi de fiecare dată tichetul sau cartela electronică, dar nu mai plătești nimic. Pe tichetele de carton se imprimă „0.00 euro”.

Legat de economii: am tot pomenit aici de tichete, însă posesorii acestora sunt cazuri relativ izolate. Majoritatea populației care utilizează transportul în comun este posesoare de abonament. Există mai multe forme de abonament: cartela electronică, abonamentul de hârtie, abonamentul pentru studenți, pentru pensionari, etc. Perioada de valabilitate a abonamentului variază și ea: o lună, trei luni, un an. Tinerii plătesc în general prin SMS. Trimit SMS la un număr dedicat și primesc instantaneu un SMS de confirmare, apoi doar îl arată șoferului. Gheretele de cumpărat bilete deservite de personal sunt aproape inexistente! În Bruxelles există unul singur (!) al companiei flamande De Lijn, în autogara din subsolul Gării de Nord. Compania bruxelleză STIB-MIVB are 14 chioșcuri și 6 birouri deservite de personal. E drept, se mai pot cumpăra bilete sau reîncărca foarte utilizatele cartele electronice în mai toate librăriile mari sau spațiile comerciale importante, dar sunt vândute de magazinele respective, nu de către angajați ai STIB-MIVB. În Antwerpen sunt 3 chioșcuri, la sediul central al companiei de transport, în gara Antwerpen-Centraal și în cea mai importantă stație de premetrou, Groenplaats. În orașul Luxemburg există un singur ghișeu deservit de personal, la sediul companiei de transport Mobilitéitszentral.
În rest, în stațiile mari (autogări, gări, stații de metrou și premetrou) sunt montate automate electronice de unde îți poți achiziționa un tichet (1 călătorie, 2 călătorii sau 10 călătorii, depinde de companie) plătind cu monede, bancnote sau cu cardul.
Deși ai nenumărate modalități de a obține un bilet, întreaga filozofie a transportului în comun din Benelux te îndreaptă către cumpărarea unui abonament: e mai ieftin și mai comod. Să zicem că ai deja un abonament pe 3 luni care expiră la sfârșitul lunii X. La începutul lunii X îți vine acasă o factură pentru reînnoirea pe următoarele trei luni. Ai trei variante:
1) nu plătești factura și nu mai primești alt abonament;
2) o plătești și primești noul abonament prin poștă înainte de începerea lunii X+1;
3) le scrii un email sau le dai un telefon în care le spui că nu-ți convine perioada, că pleci în Caraibe/Thailanda/pe lună și că vrei ca noul abonament pe 3 luni să fie valabil abia începând din luna X+5. Plătești, iar noul abonament îți sosește acasă prin poștă.

Iată deci că ai la dispoziție numeroase moduri de a intra în posesia unui titlu de transport și fără a angaja personal special în acest sens. În autobuz ai doar șoferul, pe care oricum îl plăteai. Înțeleg ideea de tradiție, dar tradițiile se pot schimba în favoarea eficienței. Când 95% din călători folosesc abonamente, nu bilete, crede-mă că trecerea prin dreptul șoferului și arătarea abonamentului sau validarea la validatorul electronic a cartelei se face foarte fluent, fără a se pierde cine știe ce timp. Așa te asiguri că toată lumea a achitat serviciul și nu mai ești obligat să plătești șatre de controlori, precum la București. E drept, mijloacele de transport în comun din Vest recuperează eventualele secunde pierdute cu controlul vizual al abonamentelor circulând apoi în multe zone din orașe pe benzi dedicate. Dar, na, pentru a construi așa ceva ar trebui că alegătorul să renunțe a mai vota populiști găunoși precum Oprescu sau Firea. :)
« Last Edit: November 27, 2016, 06:57:58 PM by nenea_hartia »

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.861
  • Karma: +1861/-540
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #12 on: November 26, 2016, 10:43:04 PM »
pentru a construi așa ceva ar trebui că alegătorul să renunțe a mai vota populiști găunoși precum Oprescu sau Firea. :)
Asa vor vota (sper eu ;) ) daca nu copii nostri, atunci macar copii copiilor nostri !... :lol:

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.264
  • Karma: +1993/-1694
Re: [B] Traseele RATB
« Reply #13 on: December 17, 2016, 07:37:23 AM »
Autobuzele care circulă în zona Eroilor îşi reiau traseele de bază

Autobuzele de pe opt linii de circulație vor reveni de vineri pe traseele de bază, în urma redeschiderii traficului rutier pe Bulevardul Eroilor, tronsonul cuprins între Strada Carol Davila și Splaiul Independenței. Astfel, autobuzele liniilor 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268 și 368 vor circula pe traseul de bază, în ambele sensuri, de la intersecția Bulevardul Eroilor/ Strada Carol Davila, pe Bulevardul Eroilor, Strada Știrbei Vodă, apoi pe traseele actuale.

De asemenea, linia de autobuze 668 va funcționa pe traseul de bază între "Valea Oltului" și intersecția Bulevardul Eroilor/ Strada Sfântu Elefterie, apoi pe Bulevardul Eroilor, Pod Eroilor, Splaiul Independenței, Podul Cotroceni, Splaiul Independenței, Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, apoi pe traseul actual. Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stațiile "Știrbei Vodă", "Pod Cotroceni" și "Spitalul Universitar", amplasate pe Splaiul Independenței.

Linia de autobuze 696 va funcționa între "Gara Basarab" și "Academia Militară" pe Bulevardul Dinicu Golescu, Strada Witing, Calea Plevnei, Strada Știrbei Vodă, Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, Șoseaua Panduri, cu întoarcere pe Strada Dr. Rainer, Bulevardul Eroilor, Splaiul Independenței, Strada Constantin Noica, Strada Mircea Vulcănescu, Strada Baldovin Pârcalabul, Bulevardul Gării de Nord, Piața Gării de Nord și Bulevardul Dinicu Golescu.

Linia N110 va reveni pe traseul de bază pe sensul spre "Cartier 16 Februarie", de la intersecția Bulevardul Eroilor/ Bulevardul Eroii Sanitari pe Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, apoi pe traseul actual, iar pe sensul spre "Piața Unirii", de la intersecția Bulevardul Eroilor/Strada Carol Davila pe Bulevardul Eroilor, Strada Știrbei Vodă, Calea Plevnei, Strada Vasile Pârvan, Bulevardul Mihail Kogălniceanu, apoi pe traseul actual.

Linia N116 va funcționa pe un traseu modificat pe sensul spre "Grup Școlar Auto", de la intersecția Bulevardul Eroilor/ Bulevardul Eroii Sanitari pe Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, apoi pe traseul actual, iar pe sensul spre "Piața Unirii", de la intersecția Bulevardul Eroilor/Strada Carol Davila pe Bulevardul Eroilor, Strada Știrbei Vodă, Calea Plevnei, Strada Vasile Pârvan, Pod Hașdeu, Splaiul Independenței, apoi pe traseul actual.

De asemenea, după ridicarea restricțiilor de circulație, stația "Carol Davila", sensul spre cartiere, va fi reamplasată de pe breteaua Bulevardul Eroilor pe Bulevardul Eroilor, înainte de intersecția cu Strada Dr. Grigore Țăranu. De la aceeași dată, autobuzele liniilor 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268, 368, 668, 696, N110 și N116 vor efectua opriri, în ambele sensuri, în stațiile "Carol Davila", amplasate pe Bd. Eroilor.

B365
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont