[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

esendy

#585
^
asta ar trebui sa fie ordinea pentru a asigura o rezolvare cat mai rapida a traficului, si e si cea mai ieftina. As putea spune chiar cu A0 nord adus poate putin mai curand 2019-2023

panzer

Pai nu noi le-am amestecat.

Pana acum 2 saptamani stiam asa:
DNCB Sud denivelat pe 3 benzi sa preia traficul de transit A1-A2 + Giurgiu. Foarte important acest trafic cum stim cu totii.
DNCB Nord completat cu aceleasi solutii cu giratorii sa duca in mare parte traficul local.

Traficul pe ruta principala A1 - A2 ar fi ales solutia cea mai scurta si mai rapida de traseu, in speta DNCB SUD.

Rezistam cativa ani asa daca erau facute relativ repede. Coridorul 4 ar fi fost complet, chiar daca solutia nu ar duce la rezolvarea completa. Traficul pe coridorul 4 va creste foarte mult cand PiSi va fi gata si atunci se va vedea ca e nevoie mare de A0.

Dar in loc sa terminam ce am inceput, schimbam solutia si venim cu o aberatie a la PSD (trecem muntii prin Serbia, nu?): optimist spunand ca se va face cum va arata conexiuna A1 - A2? Cam ca in poza de mai jos.



Pana una alta faptele:
- s-a reziliat DNCB Nord DN2 - A1 desi Technologica Radion este doar in insolventa nu in faliment. Lucreaza prin Bucuresti bine merci. Asteptam de 2 ani relicitarea care nu mai vine. Nici un motiv anuntat public pentru intarziere.
- s-a deblocat DNCB Nord DN7 - A2.
- SF pe DNCB SUD intarzaie de 2 ani. Nu avem facut public nici un motiv pentru care intarzie. Nici un stadiu. Zona este foarte accesibila, nu poate fi din cauza forajelor caci n-am vazut nici un utilaj sa foreze prin campia romana langa DNCB.
- Se comanda un nou studiu (nu se precizeaza ce fel de studiu, de unde trag concluzia ca este un studiu de pre-fesabilitate) daca e oportun A0 sau DNCB pe SUD.

Si nu sunt numai eu cel care vede aici o teorie a conspiratiei:
- se observa termenele foarte mari care duc apoi la nimic. gen SF pe sud, 2 ani fara nici un rezultat, 2 ani o relicitare.
- studii despre o solutie mixta fara justificare. Aia cu exproprierile e motivatie. Motivul nu se comunica. Aici a intervenit singur punct de repros din partea mea pentru care imi cer scuze. De la Buse nu am nici o asteptare, dar de la Catalin da. A dovedit consistenta pana acum cand a lut-o pe aratura si el.
- se arunca in domeniul public proiecte concurente ca sa justifice "lucram" dar in alta parte.
- solutia propusa: DNCB combinat cu A0 este o abureala care n-are cum sa tina. Vezi poza cu traseul.

Remarca cineva similaritatea cu PiSi nu e bun de nimic caci vrem sa facem CoBra in PPP? Intoxicarea este similara.

In plus pe un cadru mai general apare iarasi povestea "Deblocam alte proiecte ca riscam sa nu luam banii pe acest exercitiu financiar". A0 intre A3 si Otopeni (bucata simplu inutila fara restul de A0), Sibiu-Fagaras-Brasov, etc. Dar pe proiectele existente mai "studiem"!

@Ionut, eu inteleg perfect atitudinea ta de a fi echidistant si o apreciez, dar trebuie sa intelegi frustrarea crescanda a userilor din Bucuresti ca toate santierele sunt doar in Ardeal. O centura la Bacau si un ciot din A3 la Bucuresti. Atat si in rest totul in Transilvania! Ultimul "studiu" de la Bucuresti a cam umplut paharul. Mai ales ca a primit sustinerea lui Catalin.


dr4qul4

o singura corectie: DX DNCB sud trebuia sa fie pe 2 benzi pe sens. Nu pe 3. Nu trebuie sa aiba nici macar banda de urgenta. Castigul major ar fi venit din denivelarea intersectiilor.

Si orice argument nu are cum sa tine: terenul in sud este ieftin si oricum nu avem nevoie decat de inca 1 sens si cateva noduri.
DNCB sud trece prin camp in 90% din cazuri, si in restul trece pe langa niste cosmelii (de obicei depozite, vulcanizari si alte cladiri temporare).

Nici macar in Jilava nu avem case imediat langa centura.

Am impresia ca si proiectul trenului e tot aruncat asa, ca sa blocheze DNCB sud. Vor spune ca e greu sa faca noduri langa CF. Dar de fapt se poate foarte usor devia axul drumului in zona nodurilor. Pot sa ramana si trecerile la nivel pentru cei care schimba directia de mers catre Bucuresti, atat timp cat avem pasaj peste DNCB, sau urcam DNCB pe pasaj.
Cea mai buna solutie ar fi insa ingroparea sensului A1-A2 in zona pasajelor existente, pasaje care au deschiderea pentru 4 benzi (se vede si pe maps). Nici macar nu deranjam circulatia
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nirolf

#588
De acord cu panzer, situația centurii București este revoltătoare! Și e trist că după doar câteva luni petrecute acolo Cătălin deja a deprins apucăturile politrucilor care atâta știu: când nu se vrea să se facă ceva se mai comandă un studiu, ne mai gândim, mai facem o comisie.

GDPR

Quote from: panzer on October 28, 2016, 10:33:49 AM
trebuie sa intelegi frustrarea crescanda a userilor din Bucuresti ca toate santierele sunt doar in Ardeal. O centura la Bacau si un ciot din A3 la Bucuresti. Atat si in rest totul in Transilvania!

Eu nu am nicio frustrare cu santierele din Ardeal. Dimpotriva, ma bucur cand un proiect abandonat este reinceput, gen A3 Campia Turzii-Tg Mures, podul de la Gilau, DN18. Si mai sunt proiecte de deblocat: LD4, pasajele de la Arad, centurile Sacueni si Carei, ceva portiuni pe DN76, etc. De Suplacu-Bors nu zic nimic pentru ca miroase rau a reziliere.

Dar si centura Bucurestiului ar trebui sa fie o prioritate si mai ales guvernantii sa aiba un plan de care sa se si tina. Sa schimbi e cel mai usor, pentru ca rezultatul final este acelasi: Zero! Si asta facem de aproape 27 de ani.

lovalova

perfect de acord cu panzer - a articulat + argumentat cum nu se poate mai bine! Daca pana de curand ii banuiam de prostie si incompetenta, incep sa am si eu ganduri de conspiratie...daca nu la nivel de discutie Ardeal vs. Tara Romaneasca, macar la nivel de niste interese locale / smecherii cu terenuri care se fac pentru niste costuri mai mari la exproprieri peste cativa ani...

o rusine! dezamagire si frustrare - tot mai greu de inghitit!

cutter

#591
Guys, opriți-vă!

Fără finanțare europeană, nu se poate construi nimic pe sud în momentul ăsta, nu există finanțare suficientă de la bugetul național. Aplicația pentru finanțare europeană nu a putut merge mai departe pe actualele studii și planuri.

Comisia nu finanțează pe coridor european decît "high quality roads", prin urmare au apărut intersecțiile denivelate (pe care le-a cerut și API ca să nu mai investim sute de milioane, ca pe nord, și să avem cozi de 1/2 oră dimineață și seara la fiecare intersecție), prin urmare au apărut drumurile colectoare pentru că un "high quality road" nu implică să ieși cu TIR-ul direct din curte în drum.

În plus, pentru a fi finanțabil trebuie să fie parte din coridorul Rin-Dunăre (Constanța-Nădlac) și aici au fost o serie de întrebări logice: dar dacă faceți și A0 Sud (nu uitați că e încă deschisă procedura de achiziție publică pentru concesiune, nu înțeleg nici eu de ce și personal cred că ar trebui închisă, dar nu am fost eu în poziție de decizie) care legătură e în coridorul european: A0 sau DNCB - Comisia nu finanțează decît una. Sunt întrebări simple cu răspunsuri complexe la care studiile existente nu răspund sub nicio formă. Studii făcute acum 1 an, 5 ani, 7 ani - nu poți lucra decît cu ce ai pe masă, ori experții care s-au uitat pe ele, nu au găsit răspunsurile necesare.

Studiul de trafic nu răspunde sub nicio formă la întrebări de genul:
- dacă se termină DN7-A1 (și DN2-A2 care conform MT/CNAIR se relicitează anul ăsta) ce procent din traficul Constanța-Nădlac merge pe nord și ce procent pe sud?
- cînd se va face A0 Sud și ce procent din trafic merge pe A0 Sud și cît pe DNCB Sud?
- în ce măsură traficul periurban (de ex. din Vitan/Titan pînă în Militari/Ghencea) folosește DNCB?

Fără aceste răspunsuri, experții JASPERS au considerat că proiectul nu este suficient pregătit pentru finanțare europeană. O investiție trebuie să fie bine fundamentată și corect pregătită pentru a fi finanțabilă la Comisie.

Nu e vina mea că de 10-15 ani de zile, atît i-a dus pe capul pe responsabilii noștri: să "dubleze" pentru "fluidizare" (uitînd complet de conflcitele între fluxurile de trafic), să tragă poduri aiurea care rezolvă un singur conflict de trafic, să n-aibă niciun fel de viziune modernă. Și eventual să dea drumul la licitație fără exproprieri, fără cadastrare, fără ridicări topo corecte, fără identificarea utilităților. De ce credeți că au mers atît de prost DN7-A1 și DN2-A2 (amintiți-vă cînd au fost începute)? Poate pentru că pe DN2-A2 nu erau identificate (și prinse în proiectul tehnic) nici 10% din utilități? Pentru că trec conductele de gaz care alimentează Bucureștiul pe DN7-A1 și nu sunt prinse zonele de expropriere pentru relocare timp de 3 ani de zile după începutul proiectului? Pentru că timp de 1 an jumătate sub miniștrii din guv. Ponta nu s-a mișcat nimic pe exproprierile suplimentare de pe DNCB Nord? Vă întrebați de ce e nevoie de exproprieri suplimentare cînd lucrezi pe FIDIC Roșu? Pentru că am eu apucături de politruc - cum zice cineva mai sus - sau pentru că asta se întîmplă cînd se ocupă "măcelarii" de infrastructură?

Era oare mai bine ca în 2011 sau cînd a fost făcut PT-ul să se lucreze cu 6 luni mai mult la el și cu mai multă atenție și ar fi durat 2 ani execuția în loc de 4-5? Eu zic că da.

Serios, cînd văd mesaje ca cele de mai sus chiar mă necăjesc, m-am luptat anul ăsta în zeci de întîlniri și sute de telefoane pentru Centura Bucureștiului, am investit foarte multă energie în proiectul ăsta.

Sunt la fel de frustrat ca voi, sunt și bucureștean și mi se pare incredibil cum de 20 ani, nu de acum, a fost tratat acest proiect al realizării unui inel (măcar) al Capitalei.

Înțelegeți însă că proiectul în forma actuală nu e finanțabil și acest studiu făcut de BEI este necesar și ar putea rezulta o formă mult mai bună de dezvoltare. A fost selectat un consultant internațional serios (nu știu cine, BEI are un acord-cadru cu 5 astel de consultanți/consorții) și pe 7 noiembrie e întîlnirea de început a acestui studiu. Durata de realizare este de 5 luni. Eu aș vrea să fie public și caietul de sarcini ca să vedeți exact ce se face acolo, sunt 10 task-uri.

În paralel, MT/CNAIR au spus că în perioada următoare vor scoate la licitație sfertul de sud-vest A1-DN5 în forma cu pasaje denivelate pe design&build. Acest sector e deja pre-identificat și există riscuri mici să nu poată fi obținută finanțarea ulterioară. Nu știu dacă forma pe care vor să o scoată e cu drumuri colectoare sau nu. Eu aș prefera f tare să aibă drumuri colectoare - atît din perspectiva de utilitate a drumului și siguranță, cît și pentru a nu fi probleme cu încadarea în acel criteriu de "high-quality road" (apropo pe Nord nu s-a luat nici un ban european, deși s-a încercat retrospectiv introducerea la finanțare).

Capacitatea MT/CNAIR de planificare, de coordonare a unor proiecte mari de infrastructură e limitată. Nu vă închipuiți că e vreun mastermind în spate care știe exact ce se vrea și unde se ajunge. Realitățile și proiectele se compun din tot felul de idei și încercări de a lungul timpului care nu-s coerente. Cineva vrea dublare "la standard de autostradă pe DNCB" (ne aducem toți aminte de faimoasa declarație), altcineva vrea un hobanat undeva că-s la modă hobanatele, altcineva vrea autostradă în concesiune, toate astea se schimbă permanent - mai apar la un moment dat presiuni să dăm drumul repede-repede și ai proiecte care apoi se lovesc de probleme interminabile, de fragmentări în execuție și așa mai departe - asta e poza zilei.

Nu dați în planificare - nu asta e problema României, că planificăm prea mult, ci că nu planificăm sau o facem prost și de mîntuială. Tot timpul sprijinim coșmelia și meșterim improvizații. Cu un plan sau un proiect bun - lucrarea e deja jumătate făcută. Eu sper ca CNIR prin oamenii pe care îi angajează să scape de improvizații și să poată să aibă viziune pe termen lung, pe 10-15 ani.

Ionut

Vocea ratiunii. :)
Multumesc de mesaj, Catalin! Ma bucur ca ai spus public detaliile astea pentru ca nu se stiau. Sper ca acum sa fie mai clar.

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

nirolf

Și eu mă bucur de răspuns, păcat că e nevoie de mesaje voit rău-voitoare pentru a le obține.  8) De ce nu se comunică aceste detalii către public? În mod formal, nu "comunicate" pe forum.  :)

cutter

Întreabă-mă să te întreb :) Îți dai seama că și eu sunt frustrat pe tema asta. Eu sunt adeptul transparenței 100%.

Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Dan_s

Quote from: cutter on October 28, 2016, 12:20:17 PM
Eu sunt adeptul transparenței 100%.
Sper ca din postura de parlamentar sa poti face ceva. Dar in administratia publica dupa minciuna si hotie lipsa de transparenta este foarte impamantenita si vei intampina o rezistenta uriasa.

dr4qul4

Eu nu cred ca nu s-au gasit 90 de milioane de Euro de la Bugetul de stat pentru DNCB sud, portiunea DN5-A2.
Pentru ca tot proiectul e 176 mil Euro.

Sau ca nu s-a putut negocia cu UE asa ceva pentru finantare. Giratoriul de la Domnesti nu e finantat tot de UE? Daca da, atunci sa scoata la licitatie urgent restul de intersectii la nivel.

Dar chiar nu putem sa mai stam 10 ani cu actuala solutie de pe DNCB sud.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cutter

Quote from: dr4qul4 on October 28, 2016, 12:41:37 PM
Eu nu cred ca nu s-au gasit 90 de milioane de Euro de la Bugetul de stat pentru DNCB sud, portiunea DN5-A2.
Pentru ca tot proiectul e 176 mil Euro.

Nu e atat. Cred ca acela e un pret asa de genul standard de cost. X mil/km * nr km. Nu ia in considerare nicio particularitate a proiectului, structuri, etc. Gandeste-te ca numai pasajul de la Domnesti a fost licitat la valoare estimata aproximatv 40 mil €.

În niciun caz nu costa atat cu noduri denivelate, drumuri colectoare, etc. Daca nu mai insel (nu ma citati), estimarea Luca era undeva spre 500 de mil € pe tot proiectul de la A1 la A2. Și aceea era o estimare bazata pe proiectul revizuit din SF, nu din burta.