News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: carutasul on October 13, 2016, 11:08:54 PMÎnteleg că e vorba de un punct de intoarcere in partea "cealaltă"?
...
Cred că singura soluţie viabilă e tot să depărteze centura de calea ferată pe o porţiune şi să facă o traversare pe deasupra.

Capacitatea unei giratii este data de numarul de cantitatea de trafic conflictual din giratie (adica de cate vehicule folosesc giratia pentru a schimba directia de mers + numarul de vehicule care circula perpendicular pe giratie). Chiar si intr-o situatie ideala, cu un numar minuscul de vehicule trafic conflictual, capacitatea maxima pe directie nu poate depasi 1500-2500 veh/h la intrari in giratie pe 2 benzi (si pe modelul britanic si pe modelul FHA).

Cum DNCB/A1 va avea fluxuri foarte mari de trafic conflictual (pentru ca A1-DNCB va genera o gramada de trafic), o dubla giratie va avea o capacitate relativ mica. Incearca sa rezolve situatia facand ceva gen un nod numit in engleza dogbone, care asigura ceva mai putin conflict pe fiecare bucata, dar solutia e cel mai probabil deja depasita de traficul existent.

Eu nu pot intelege cine dracu considera acceptabil ca o centura de oras cu 1+ milioane de locuitori sa fie in regim de drum fara acces controlat, de capacitate medie. Chiar nu poate cineva calcula ce fluxuri de trafic sunt necesare? Sau daca nu-s in stare sa calculeze, se pot uita la ce exista in orase echivalente cu 1+ milioane? Inteleg ca in 2006-7 situatia era disperata si s-a cerut o solutie rapida (si provizorie) pentru CB Nord. Dar acum, in loc sa ne concentram pe A0, facem iar carpeli si cu centura Sud...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

Astfel de giratii (desi nu este giratoriu efectiv) se poate vedea pe DNCB la Otopeni.
Cateodata e coada de trebuie sa franezi pana opresti (total - 0km/h) pe banda a 3-a undeva la 500 de m fata de iesirea pe bretea spre DNCB.

Deci concluzia e ... ?

TibiV

Quote from: frunzaverde on October 13, 2016, 11:57:23 PM
Inteleg ca in 2006-7 situatia era disperata si s-a cerut o solutie rapida (si provizorie) pentru CB Nord. Dar acum, in loc sa ne concentram pe A0, facem iar carpeli si cu centura Sud...

Da, era atat de disperata incat "solutia rapida" este cea filmata de Ionut... :(
Ori facem ceva "disperat" pentru acum, dar facem in maxim 24 de luni...

Ori incepem sa gandim si facem ceva decent, la care si gandim inainte...

Ca asa...
Se pare ca nu am facut altceva decat sa "incropim"/....
In loc de "s-a cerut o solutie rapida (si provizorie) pentru CB Nord" am implementat o solutie de kko, lungita pe un deceniu...

Asa ca facem....
Cum se numeste chestia aia dulce de origine turceasca ?!...
Ah, da... Facem un... RAHAT !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Quote from: frunzaverde on October 13, 2016, 11:57:23 PM
Eu nu pot intelege cine dracu considera acceptabil ca o centura de oras cu 1+ milioane de locuitori sa fie in regim de drum fara acces controlat, de capacitate medie.

În niciun caz finanțatorul european care refuză să finanțeze așa ceva. Eventual unii care sunt fanii cîrpelilor și al lui "mai bine ceva repede și prost acum, decît să facem ceva cu cap".

Quote
Chiar nu poate cineva calcula ce fluxuri de trafic sunt necesare?

Ba da, dar modelul de trafic al ring-urilor unui oraș e cam cel mai greu exemplu posibil de modelare de trafic, nu e chiar banal (ex. dacă am treabă din Militari/Preciziei în Theodor Palady/Vitan o să folosesc un DNCB Sud modernizat și fără conflicte de trafic pe direcția înainte, dar n-aș folosi A0 - e pur și simplu prea lung; sau alt exemplu, luat la întîmplare - dacă am un A0 Nord complet, n-o să mai am trafic de tranzit între A1 și A2 pe DNCB Sud pentru că va prefera A0 Nord, etc). Răspunsul simplist este "ne trebuie amîndouă acuma, mîine". În realitate, bani nu prea sunt decît cei europeni, costurile se adună la peste un miliard de euro pentru cele două proiecte și finanțatorul european spune ok, finanțez ce vreți voi, dar arătați-mi că are trafic și că analiza cost-beneficiu are sens.

Nu face nimeni studii aiurea de care nu e nevoie. Intervenția corectă nu e chiar evidentă, asta e aparent și de mesajele de mai sus în care fiecare are altă idee (e doar o constatare).

Sectorul de sud-vest din DNCB se scoate la licitație oricum în această toamnă (între A1 și DN5), pentru că oricum e necesar în orice scenariu. În ultima varianta a SF-ului revizuit de Luca Way erau prevăzute și drumuri colectoare și intersecții pe 3 nivele (cele pe care le-a  cerut și API anul trecut). Eu sper să și rămînă pentru că sunt voci prin CNADNR (cam același tip de mentalitate care ne-a dus la porcăriile de intersecții de pe nord) care vor varianta cu intersecții la nivel.

Unde e de făcut o alegere este pe sectorul de sud-est, unde pare mult mai ușor de construit A0 și mai ieftin și cu lungime aproape comparabilă (A0 e foarte aproape de oraș acolo). Și invers DNCB e foarte greu de lărgit pe acel sector pentru că are multe construcții pe margine (mai e și S-ul de la Glina/Splai).

Ceva de genul ăsta cred că ar putea duce traficul pe vreo 15 ani de acum încolo (traseul în roșu):



De reținut și că prin Fondul de Coeziune nu prea putem finanța decît o legătura ca parte din coridorul european (și trebuie demonstrat că poate prelua în condiții de high-quality road traficul de tranzit Constanța-Pitești). Dacă acea legătură ar fi A0 Sud de exemplu, atunci pentru DNCB sud nu ar mai fi bani pentru reabilitare/upgrade de intersecții/drumuri colectoare/etc, ceea ce după mine ar fi foarte dăunător Bucureștiului pentru că traficul periurban ar continua să fie prin oraș - iar alte surse de finanțare la cum văd bugetul național și pe cel local pe moment nu cred ca se găsesc. De asemenea, A0 Sud e în prezent într-o procedură de concesiune pe care se pare că nimeni nu vrea s-o închidă o dată și să elibereze proiectul pentru a fi realizat altfel. SF-ul A0 e destul de vechi - din 2008.

În tot cazul de reținut:
1) obiecții la finanțare de la Jaspers -> întîrzieri ale proiectului
2) grabă, hai repede, ceva, orice, acum -> repeat al experienței de pe nord
3) A1-DN5 se scoate oricum la licitație în toamna asta, sau cel puțin asta e promisiunea CNADNR/CNAIR

Deci nu un studiu făcut pe bune în cîteva luni de unul din cei 5 mari consultanți mondiali cu care are BEI-ul contract cadru cred că e problema, ci prea mult făcut de lucruri pe genunchi și de gestionat proiecte mari de investiții de către "măcelari" și "ctitori".

O să încerc să scriu un articol dacă găsesc timp să explic mai bine și mai detaliat, dacă reușesc să găsesc timp.

carutasul

Nu trageţi în pianist, eu doar am întrebat :)
Si până la urmă tot nu am înţeles: s-a luat o decizie, se va face cand se va începe centura sud, nu s-a luat nici o decizie încă?
Porţiunea asta de centură are o particularitate că pe zone întinse nu există construcţii decât pe una din părţi, deci sunt zone lungi in care s-ar putea circula fluent chiar si  pe o bandă ( fiindcă nu face nimeni dreapta sau stânga) doar cu rezolvarea celor câteva puncte de conflict, din care cel mai "groaznic" e cel cu A1.  In plus sunt zone necostruite destule unde se pot amenaja puncte de intoarcere prin departarea de calea ferată si supratraversare ( sau sub, dacă e mai ieftin) . Ar fi fost o cheltuire mai eficienta a banilor inceperea cu asa ceva ( mai intai punctele de intoarcere si dupa aia lărgirea) dar acum asa a iesit....



dr4qul4

Solutia asta mi se pare o struto-camila. Solutia initiala pe care ai prezentat-o pentru DNCB Sud era mult mai buna. Chiar daca ar fi insemnat sa renuntam la A0 Sud pentru o perioada mai lunga.
In primul rand, daca iesi din DNCB in A0 pe partea de sud-est, ocolul devine destul de mare, dar se ocoleste Popesti-Leordeni-ul.  O zona in continua dezvoltare care tot va genera destul trafic. Asa ca vom ramane intersectii la nivel si cu aceleasi cozi la intersectiile DNCB cu DN4 si DJ401.
A 2-a problema pe care o vad este ca exclude conectarea Splai-ului la centura. Si nu e vorba decat de singura legatura cu 3 benzi pe sens care vine din centru. O zona imensa (Timpuri Noi-Mihai Bravu-NG-Confort City-Catelu) care probabil se va dezvolta puternic in urmatorii 10 ani.
Si a 3-a problema si cea mai mare, pe care multi o ignora este ca A0 sud-vest va trebui sa treaca peste "canalul" Dunare-Bucuresti. Si asta inseamna "doar" un hobanat extrem de scump si extrem de greu de facut repede.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

#501
Bun, inteleg ca nu sunt bani, dar oricine se poate uita in orice moment pe Google Maps sa vada care este situatia traficului pe DNCB. De exemplu acum e asa:



Zonele pe care le-am marcat pe harta sunt in permanenta blocate, asa ca chiar si pentru un nespecialist Urgenta 1 este mai mult decat evidenta:

- finalizarea lucrarilor de largire intre DN7-A1;
- relansarea de urgenta a licitatiei pentru largirea DN2-A2;
- rezolvarea intersectiilor cu A1, DJ602 (Domnesti), DJ401 (Berceni) si DN4 fie prin sensuri giratorii sau pasaje denivelate.

Mai sunt si alte probleme de rezolvat intre DN7-DN2, dar hai sa le consideram un subiect separat, de remediere a deficientelor constatate in urma largirii.

Revenind la tronsonul A1-DN5, pentru a se scoate la licitatie in toamna asta (btw mai e fix o luna si jumatate de toamna), este obligatoriu sa se finalizeze mai intai revizuirea SF-ului, iar apoi noii indicatori tehnico-economici sa fie aprobati prin Hotarare de Guvern. Evident ca MT va trebui sa promoveze un proiect de HG, care pana la adoptare trebuie sa fie supus dezbaterii publice, avizarii interministeriale, etc.

In acest sens, hai sa ne amintim putina istorie:

- In lista cu studiile de fezabilitate derulate de catre CNADNR se mentiona proiectul "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru "Largire la 4 benzi a centurii Rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre A2 km 23+600 si A1 km 55+520 si amenajare punct de intoarcere in solutie giratorie pe CB in zona Autostrazii A1" si elaborarea documentelor suport pentru cererea de finantare", termen contractual 5 luni, data incepere contract 06.04.2015, prestator SC Luca Way SRL.

- Conform unui comunicat CNADNR din 11.08.2015, la începutul lunii septembrie 2015 ar fi urmat sa fie finalizat proiectul "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru "Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud între A2 km 23 + 600 si A1 km 55 + 520 si amenajare punct de întoarcere în soluţie giratorie pe CB în zona autostrăzii A1".

- Intr-un interviu acordat publicatiei Capital in luna februarie 2016, directorul general al CNADNR Catalin Homor mentiona urmatoarele: "Lucrările pentru Centura de Sud a Capitalei sunt aprobate în consiliul tehnico-economic din cadrul CNADNR. A fost avizat studiul de fezabilitate pentru 4 benzi, intrăm în etapa de aprobare a indicatorilor tehnico-economici. Demarăm licitaţiile pentru lucrările de lărgire la patru benzi a Centurii de Sud".

- In alt interviu acordat Ziarului Financiar in luna aprile 2016, Catalin Homor mentiona: " In acest an vom scoate la licitatie [mai multe proiecte], pentru ca sunt mai multe faze ce vor fi scoase la licitatie. (...) Va fi Centura Sud Bucuresti, largire la patru benzi - o vom scoate ca executie si proiectare".

- In lista cu stadiul proiectelor in derulare ale CNADNR pe luna septembrie 2016 se mentioneaza: "Largire la 4 benzi Centura Bucuresti Sud intre km 23+600 - km 55+520 - In prezent este in derulare contractul cu proiectantul SC Luca Way pentru revizuirea Studiului de fezabilitate, termen estimat semestrul II 2016".

Iar din informatiile mele, SF-ul se afla inca in etapa de implementare a recomandarilor Jaspers, cu termen de finalizare necunoscut chiar si pentru directorul DIPDP.

Concluzia mea este evidenta: este imposibil ca tronsonul A1-DN5 sa poata fi scos la licitatie anul asta.

cutter

#502
Quote
- finalizarea lucrarilor de largire intre DN7-A1;

În curs. Problemele de proprietate sunt (aproape) rezolvate. Se lucrează la relocare utilități. Conform constructor/CNADNR ar trebui să se circule la 2 benzi/sens la sfîrșitul anului. Eu am niște dubii, dar asta este programul asumat.

Proiect cu enorm de multe probleme, de conceptie (cum ar fi fost o denivelare mai serioasa in zona Dragomiresti care sa evite si intersectia la nivel si trecerea peste apeducte?) si de gestionare - spre exemplu, exproprierile suplimentare au stat blocate din noiembrie 2014 (!!!), de abia in 20 aprilie 2016 s-a adoptat HG + timpul necesar pana la decizia de expropriere + preluarea terenului intr-unele cazuri numai cu executor => terenul a fost la dispozitia constructorului doar undeva in iulie-august 2016.

O serie din aceste proiecte pornite "ca urgență" în niște ani trecuți (2007-2012) sunt foarte-foarte prost pregătite. Diferențe mari între realitate și proiectul tehnic, lipsă de posesie a terenului, lipsa de identificare a utilităților. Eu sincer aș fi foarte atent la "urgență" și "repede-repede acum", că nu cred că ajută să dai drumul la ceva cu 6 luni mai devreme, ca să dureze apoi 4 ani în plus.

Repet: calitatea pregătirii proiectelor în derulare la CNADNR este în cea mai mare parte jenantă și toate frustrările noastre colective și legitime de aici se trag. Nu prea multe studii de fezabilitate și prea multe proiecte tehnice, ci prea proaste și de mîntuială. Pînă nu înțelegem să facem lucrurile altcumva, nici derularea proiectelor n-o să meargă mai bine și nici autostrăzi sau drumuri n-o să avem mai repede. Frustrări putem să ne ventilăm cît zece burtiere de televiziuni de știri, dar fără oameni competenți cărora să li se dea timpul necesar să conceapă aceste proiecte de investiții cum trebuie, nu vom progresa decît așa, poticnindu-ne.

*rant over* :)

Quote
- relansarea de urgenta a licitatiei pentru largirea DN2-A2;

Conform CNADNR/CNAIR în noiembrie va fi lansată această licitație (FIDIC Roșu). La sfîrșitul aceste luni se așteaptă PT-ul revizuit.

Quote
- rezolvarea intersectiilor cu A1,

Din păcate nu e nimic prevăzut (=studiat/proiectat deja) altceva decît giratoriul dublu. Eu am propus anul trecut de la API un pasaj suplimentare pe direcția înainte fie la nivelul +2 peste autostradă, fie subteran. Nu știu cît de realizabil e tehnic, dar e clar că e nevoie de o separare suplimentară a fluxurilor.

Quote
DJ602 (Domnesti),

Faimoasa licitație cu cîntec cu reevaluări peste reevaluări. Tot în reevaluare (cam de la începutul lui septembrie - cînd s-a primit decizia judecătoarescă) este și acum.

Quote
DJ401 (Berceni) si DN4 fie prin sensuri giratorii sau pasaje denivelate.

Pasaje denivelate: da. Dar dacă faci A0 Sud-Est cu noduri la DN4, DJ401 atunci la intersecția cu CB ajung pasaje pe direcția perpendiculară pe CB. Dacă nu faci asta și doar dublezi CB existent (proiectul Luca Way) îți trebuie sens giratoriu suspendat care e f scump. => e bine sa gîndești lucrurile astea și să faci cu cap investiția și avînd în vedere și dezvoltarea ulterioară.

Quote
Concluzia mea este evidenta: este imposibil ca tronsonul A1-DN5 sa poata fi scos la licitatie anul asta.

Nu te contrazic, dar CNADNR/CNAIR așa se jură. Ce nu mi-e clar încă este dacă intenționează să scoată pe proiectul revizuit Luca Way conform input-ului de la JASPERS adică cu drumuri colectoare și pasaje pe 3 nivele la DN6, Măgurele și DN5 sau pe varianta inițială cu dublare simplă și intersecții la nivel (ca pe DN7-DN2). Asta ultima ar fi o greșeală mare după mine - dar sunt voci care o susțin (pe principiul "hai repede să facem ceva repede acum").

GDPR

#503
Mda, or fi fost amplasamentele predate tarziu pe DN7-A1, dar si mobilizarea Delta ACM'93 e slaba. De exemplu, acum nu au niciun finisor la centura si daca il cauti il gasesti la strapungerea Nicolae Grigorescu-Splaiul Unirii. Si de un an si jumatate incoace de cand bat zilnic bucata asta de centura, nu i-am vazut sa lucreze la mai mult de 3 fronturi de lucru deodata. Incep intr-un loc, lucreaza o vreme, apoi il lasa balta, se muta intr-alt loc, iar nu termina, revin la primul loc, samd. Daca te uiti mai atent, nici macar un metru de centura nu e finalizat cap-coada.

Iar cu "juramintele" CNADNR/CNAIR, eu as fi foarte circumspect, de prea multe ori au dat informatii false sau trunchiate. Oricum, nu ne ramane decat sa asteptam, sfarsitul de an e aproape. Dar voi, ca si "factori de decizie" puteti cred sa puneti biciul pe ei ca sa-si faca treaba.


cutter

Quote from: adrian rosca on October 14, 2016, 11:52:46 AM
Dar voi, ca si "factori de decizie" puteti cred sa puneti biciul pe ei ca sa-si faca treaba.

Păi ce crezi că facem? :)

Quote from: adrian rosca on October 14, 2016, 01:39:29 PM
Atentie ce vorbiti, presa ne supravegheaza atent: http://www.economica.net/fara-numar-actuala-centura-a-capitalei-e-vraiste-dar-se-fac-planuri-peste-planuri-pentru-inca-una_126922.html#n

E ok, n-avem nimic de ascuns. Din punctul meu de vedere, totul ar trebui să fie cît mai transparent.

lovalova

#506
^

no offence, dar in situatia CB, constructorii isi bat joc, nu e niciun ritm accelerat...parca lucreaza niste zilieri acolo
cum poate spune cineva (CNADNR, Ministru, tu - caci astea sint ultimele declaratii ale voastre) ca asta va fi gata la sfarsitul lui 2016?! e o jignire!

GDPR

#507
In job-ul vostru trebuie aplicat principiul 5W1H1J, adica in afara de clasicul 5W1H: Who? What? When? Where? Why? How?, mai trebuie adaugat si neaosul Jap!  :)

Cum era aia: "nu se poate, sefu" sau "s-a rezolvat, sefu!". Cam cu din astia lucrati parca.

medicul de garda

Interesanta schimbare de situatie pe DNCB. Eu ma intreb, chestia asta cu consultanta pentru stabilirea solutiilor optime pentru centura se refera cumva si la solutii punctuale pentru rezolvarea conflicetelor de trafic acolo unde deja s-a largit centura?

O sa pun niste intrebari punctuale si sper ca pot primit raspuns la fiecare:

1. Cutter spunea mai demult ca proiectul DN2-A2 s-a spart in 2 bucati, largirea propriu-zisa si nodurile din capete, care acum se vor denivelate. Se mentine solutia asta, se vor construi pasaje denivelate cum finantare de la UE? Ar fi de departe cea mai buna rezolvare a situatiei.

2. Se incearca gasirea unei solutii pentru nodul cu DN1, care este absolut dezastruos si prost gandit (puteam fi mai ambitiosi cand am facut acel pod hobanat...). S-a studiat pana acum vreo varianta de nod in 3 niveluri acolo, si daca da, ar fi eligibila pentru finantare UE? Sau daca nu, macar reconfigurarea nodului, prin folosire fostelor bretele spre Otopeni?

3. S-a gandit cineva la imbunatatirea bretelelor din nodurile principale? Acum un an si ceva s-a licitat un SF pentru largirea bretelei DN1-DNCB de langa Arabesque, despre care nu a mai auzit nimeni nimic. Consider ca largirea aceastei bretele, impreuna cu bretelele A1-DNCB este prioritatea zero pentru CNAIR, mai ales ca investitia este aproape nesemnificativa (ma rog, trebuie exproprieri...)

4. De pasajul de la Mogosoaia se mai aude ceva? S-a licitat refacerea SFului acum cateva luni, a inceput proiectarea propriu-zisa? Si daca da, se doreste constructia pe bani europeni?

5. Se mai aude ceva despre terminarea lucrarilor din tronsonul DN1A-Gara Otopeni, unde lipsesc parapetii mediani? De asemenea, se licitase la un moment dat proiectarea pasajelor care sa inlocuiasca salba de treceri de pietoni de pe sos Odaii (DNCB intre DN1A si DN1), unde au fost deja multiple accidente mortale. Nici aici, nimic? :(


Imi cer scuze pentru salba de intrebari, dar profit de valul de transparenta pe care l-a adus colegul nostu Cutter! :cheers:
Trust me, I'm an east-european doctor!

GDPR

La pasajul peste apeduct cred ca vom avea o turnare in curand: