News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

GDPR

Valoarea contractului e 106.611.115,99 lei fără TVA (vezi postarea lui Ionut din prima pagina a aceastui thread), iar suma platita pana in februarie 2015 conform hotnews era de 31.600.024 lei cu TVA.

horatiu.cosma

Mersi de informatii. Inseamna ca anul 2015 a fost mai mult sau mai putin pierdut. 2.5 milioane de euro pe km mi se pare foarte mult. Cam suma asta o avem ca medie pe vreo 3 loturi de autostrada de pe Tg.Mures-C.Turzii, sau pe Suplacu-Bors. Daca ar fi si niste noduri ca pe DNCB sud, as mai zice, dar sunt doar sensuri giratorii.

esendy

#257
postul lui ionut de pe pag. 1 e din 2011 . . . deci in 4 ani nu s-au rezolvat exproprierile? Aceste exproprieri trebuiau cunoscute si eventual rezolvate inaintea constructiei. Sincer putin ma intereseaza de ce nu s-a rezolvat problema si cat e de complicata. Cine  s-a ocupat , banuiesc ca CNADNR, este de o incompetenta incredibila !!!! ........ WOW! Ma intereseaza rezultatele nu explicatiile (din partea celor responsabili)

Bucurestenii chiar nu reusesc sa faca scandal......ma asteptam sa vad zilnic stiri cu acest proiect DNCB care afecteaza milioane de oamneni;

NGC

Quote from: horatiu.cosma on February 15, 2016, 01:07:29 PM
Poate ne spune @NGC care e valoarea contractului si cat s-a platit pana acum.

Nu prea bantui forumul decat la nivel national. Am dat de acest mesaj doar din pura intamplare.
Mai bine scrieti-mi prin PM cand e nevoie.

GDPR

De azi Delta ACM'93 a reinceput lucrul la rampa Dragomiresti cu un utilaj si cativa muncitori. :D

Horațiu 87

Construcția pasajului suprateran de la Domnești, pe centura Capitalei ar putea începe anul acesta după ce Curtea de Apel București a RESPINS ca nefondată plângerea unui constructor din Italia (Astaldi) care a contestat rezultatele licitației din octombrie 2015 iar decizia instanței este definitivă.
,,Respinge ca nefondată plângerea formulată de Astaldi S.p.A. Respinge excepţia inadmisibilităţii plângerii depuse de Asocierea Straco ca neîntemiată", se arată în soluția Curții de Apel București. Compania de Autostrăzi și Drumuri a desemnat în toamna anului trecut un constructor din România (Straco, în insolvență) pentru realizarea pasajului cu o lungime de 260 de metri sub forma unui sens giratoriu suspendat.
Termenul de execuție pentru pasajul de la Domnești este de 27 de luni de la semnarea contractului (3 luni proiectare și 24 de luni execuție) iar valoarea celui mai important obiectiv de infrastructură rutieră de pe Centura Capitalei este de 20 de milioane de euro, la jumătate de preț față de evaluarea inițială a CNADNR.
Intersecția de la Domnești (între Bragadiru și breteaua Autostrăzii A 1) este cea mai aglomerată intersecție de pe centura Capitalei, coloanele de TIR-uri care se formează zilnic depășesc 2-3 kilometri.
Consiliul General al Municipiului București a aprobat la sfârșitul lunii februarie un buget de 30 de milioane de lei pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea spre Domnești. Această arteră din București are o singură bandă pe sens, fără stații amenajate pentru RATB sau trotuare pentru pietoni.

http://romania-actualitati.ro/unda_verde_pentru_constructia_pasajului_de_la_domnesti-87587

Io

#261
"valoarea celui mai important obiectiv de infrastructură rutieră de pe Centura Capitalei este de 20 de milioane de euro, la jumătate de preț față de evaluarea inițială a CNADNR"

Imi si imaginez sedinta.
Sefu': - ba, trebuie sa facem dracu' tronsonu-ala. De citi bani il facem?
Subaltern 1: ...
Subaltern 2: ...
Subaltern 3: ...
Sefu': ba, va ia mama dracului, auziti? Is astia de la API cu ochii pe noi si astia fac scandal, ne spun si la Hotnews si ne trezim la stiri seara, ne foarfeca de nu ne vedem si-ajungem iar sa caram hirtii la partid.
Tircovnic 1: si ne fac si poze, sefu'...
Tircovnic 2: si ne pune si pa net ...
Unu': sefu', am io o evaluare.
Sefu': tu cine esti, ma, ca nu te-am vazut pe-aici?
Unu': sint nou angajat.
Sefu': asa, ma, nou, ai?
Unu': ...
Ceilalti din sedinta: ...
Sefu': bine, hai, zi-i.
Unu': stiti, avind in vedere ... si luind in considerare ... si neuitind sa tinem cont si de ..., io zic ca 40 mil Euro e un pret corect.
Sefu': bun, bravo
Ceilalti din sedinta: ...
Corul antic: aaaaaaa
Constructorii: "om bun, deschide-ne poarta"

Sefu: gata, se aproba, 40 mil Euro face aia, aaa, cum ii zice, r-ati ai dracului cu API cu tot.
Ce dragut! Cit de eficienti sintem noi, CNA-astaaa! Ce negociatori buni avem!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Ionut

#262
Radem noi, da' ieri am fost pe centura cu o echipa de filmare de la France 3 (fac un reportaj despre problemele de infrastructura din RO. Si au vrut pe centura ca sa vada trafic si lucrari. Au vazut. I-am plimbat pe centura de la A1 si pana in Magurele si apoi inapoi. Deci Domnesti x2. Am stat 2-3 km in fiecare sens bara la bara. Au filmat centura in toata frumusetea ei, din toate unghiurile.

Apoi am mers un pic spre nord si am filmat un interviu in zona rampei Dragomiresti. Am filmat si cu drona. Ne-au claxonat mai bine de 10 soferi. :) Reportajul apare in aprilie in Franta, din ce-am inteles, am stat 4 ore si jumatate cu ei la discutii, filmari si plimbare pe centura.

Le-am zis ca la Domnesti sunt contestatii si ca urmeaza sa inceapa dupa ce sunt gata. Erau super surprinsi ca DN-urile in RO nu tin de autoritatile locale, ci de centru/CNADNR. Nu intelegeau de ce n-avem autostrazi si de ce n-avem centura. Le-am tot explicat de ce n-avem centura. :)

Ionut

^ La interviu. :) (zona Dragomiresti)





Multumim France 3 pentru initiativa, atentie la detalii si ne bucuram ca Franta e interesata de investiile in infrastructura din Romania.

Io

#264
Ionut, scuze, sint off topic dar trebuie sa te contrazic vehement: nu "Franta" e interesata de infrastructura romaneasca & stuff. "Franta" e interesata de-ale ei si basta. A, ca un post TV respectabil altfel vine sa faca un reportaj in Romania, ok, treaba lor, publicul lor, programul lor editorial, sa fie ei sanatosi.

Mai apoi, constructori "mari" francezi, alde Vinci trag sfori doar sa prinda cite-o pleasca gigantica precum PPP Comarnic Brasov, la altele nu se baga. Unii dau cite-un rateu memorabil de nu puscariabil de-a dreptul. Altii mari, Bouygues spre exemplu, n-am auzit sa dea cu nasu' pe la noi. Si mai sint citiva. Asta arata cit de mult e interesata "Franta" de noi. Ca si de oricine altcineva. Ca asa e normal sa fie.

Faptul ca tu i-ai dus sa vada si le-ai explicat ce si cum la Domnesti e laudabil, oricare dintre noi am fi facut-o, o fac si eu cind am ocazia, dar nu inseamna deloc ca "Franta" "ajuta", face si drege in "tara sora din cauza ca Napoleon al 3 lea" de parca Romania ar fi atit de francofona de zici ca romanii graseiaza la cules de corcoduse.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

danutzu_1069

@Ionut,
Si inca ceva, tot materialul filmat si ex[licat este material brut. Urmeaza, taieri, lipiri, ajustari, comentarii proprii. Ce iese in final... naiba stie.
Am mai fost cazuri in care desi "datele de intrare" erau favorabile... a iesit de cacao.
Chiar daca echipa de filmare e plina de intentii bune, mai exista si editorul si toti aia "superiori"
Sa nu uitam ca tagma jurnalistilor este la fel in toate colturile lumii: goana dupa senzational pentru cresterea audientei.
Chiar sunt curios ce o sa iasa!

AdrianB1

Quote from: Io on March 09, 2016, 10:06:46 AM
"valoarea celui mai important obiectiv de infrastructură rutieră de pe Centura Capitalei este de 20 de milioane de euro, la jumătate de preț față de evaluarea inițială a CNADNR"
Valoarea la jumatate, dar 27 de luni pentru un pasaj? Serios, daca cereau 2 luni pentru proiectare si 4 pentru constructie intelegeam, dar 24 de luni pentru executie? Il fac manual, de la striatiile la fier beton pana la amestecul cimentului la lopata? Pe Prelungirea Ghencea si Soseaua Domnesti ar putea inchide complet traficul pentru 3 luni, timp in care sa termine toate lucrarile pe partile respective, fara sa se vada vreo diferenta, alta decat ca s-ar circula fluent pe DNCB. Se poate ocoli de pe Prelungire pe la Bragadiru (se iese la giratoriul de la Cristalului, langa pod, iar spre Domnesti e drum pe la giratoriul de la Bragadiru prin Clinceni, e aproape pustiu), consumul de combustibil cu ocol e aproape acelasi, dar macar stii ca dupa 3-4 luni ai scapat, nu te chinui 2 ani.

alecu26

#267
tocmai ca acolo trebuie sa lucrezi sub trafic. Nu stiu ce inchideri semnificative iti vei permite acolo. La fel si sa aduci betonul va fi un cosmar, ca te risti sa stea betoniera ore intregi in trafic. Deci...ar fi cam urmatoarele motive:

1. Lucrul sub trafic (vezi piata sudului cat de incet merge totul).

2. Solutia tehnica (tabliere curbe, monolite, turnate in santier, vezi pasajul de la Ploiesti). Pentru astea trebuie construite intai esafodaje, basca ca trebuie sa stai mult timp cu tablierul sustinut de esafodaj, pana ai o clasa de beton suficienta. (Pentru asta trebuie mult, mult beton proaspat...vezi începutul postului despre aprovizionare cu beton).

Ar mai fi si unele motive soft, gen conditiile contractuale: toata responsabilitatea e pasata la constructor: riscul efectuarii la timp a expropierilor????!!!!!?????!!!! (adica cum a fost vara asta la MT, este ceva tanti in concediu si nu are cine semna....nu se semneaza nimic), riscul unor utilitati necunoscute....(si sunt cu siguranta multe) nu dau dreptul la nici o prelungire de timp. E rezonabil 24 de luni.

Aaaa....plus ca e de la buget (daca-mi amintesc bine)...deci o fi facut CNADNR un mic calcul de casflow. (Ar fi culmea ca si lipsa platilor sa nu dea dreptul la prelungirea termenului...dar orice e posibil la noi.).

Dar inteleg ce vrei sa spui: aici ar fi mers intradevar o faza gen...cea mai buna oferta tehnica. Adica daca unul venea cu o solutie tehnica, gen totul metalic din nu stiu ce super otel usor si puternic si adus cu elicopterul intr-o noapte, si fundatii si elevatii prefabricate sau tot metalice si tot proiectul finalizat in 6 luni, chiar daca la 99,99% din buget, e al lui proiectul.
Drumurile noastre POATE;

AdrianB1

La Piata Sudului nu poti inchide complet traficul pentru ca in toate partile ai cartiere locuite si trafic in toate directiile si combinatiile posibile. Aici exista un drum paralel cu soseaua de centura intre Bragadiru si autostrada, chiar pana la Dragomiresti sau Sabareni, dupa gust, pe unde se poate ocoli pentru a ajunge pe cealalta parte a centurii. Traficul pe  DNCB nu ar fi inchis, dar din planurile proiectului spre Domnesti si spre Bucuresti sunt rampe care ar merge mai rapid daca nu ar fi trafic.

De la intersectia din Domnesti cu drumul paralel pana la centura sunt fix 5 km, fac ture cu bicicleta des pe acolo. Pentru cineva care sta in Domnesti ocolul prin Cristalului-Bragadiru-Domnesti ia mai putin timp decat daca prinzi o bariera. Chiar crezi ca ar prefera sa se chinuie 2 ani decat sa ocoleasca 3 luni, hai sa zicem 6?

alecu26

dezastrul nu ar fi daca se lucreaza in astea 24 de luni. Alert, nealert...e treaba constructorului cum si-a facut planul.

Doar sa nu se blocheze totul si sa fie acolo un santier abandonat ani de zile, sau care sa fie taraganat ani de zile. Cum vad eu decizia....castigator ramane Straco, si Straco e in insolventa.

La fel si proiectantul lui.
Drumurile noastre POATE;