Porturi fluviale in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by NGC, July 08, 2015, 12:04:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC



NGC


NGC

Majoritatea informatiilor apar deja in cele 2 mesaje de mai sus, dar aici apare informatia legata de luna Mai 2016 pentru comunicarea evaluarilor.

http://www.cdep.ro/interpel/2016/r2758B.pdf








Ionut

Navigație închisă | Gheața acoperă până la 80% din apele Dunării

Navigaţia fluvială pe Dunăre, între Porţile de Fier 2 şi Brăila, a fost închisă, marţi, din cauza podurilor de gheaţă care s-au format în zona Cenavodă-Hârşova, precum şi a sloiurilor care acoperă şi 80% din suprafaţa apei pe diferite sectoare. Conducerea Adminstraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a decis, marţi, să închidă navigaţia fluvială pe Dunăre, în amonte de Brăila, potrivit News.ro. "Pe Dunărea fluvială s-a închis circulaţia de la Brăila în amonte până la Porţile de Fier 2 din cauza gheţii. Este o decizie luată de AFDJ în consultanţă cu căpităniile zonale de port, cu adminstraţia căilor navigabile din Bulgaria şi din Serbia. Navele fluviale sunt în porturi, pe timp de iarnă aşa e navigaţia", a spus directorul AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.

"Nu putem trimite nave pentru spargerea gheţii pe Dunărea fluvială. Gheaţa trebuie spartă în aval spre amonte, să curgă undeva, nu poţi să o spargi acolo, o spagi şi îngheaţă peste noapte", a mai spus Dumitru.

Pe de altă parte, pe Dunărea maritimă nu sunt poduri de gheaţă, iar circulaţia se desfăşoară în condiţii de iarnă. Astfel, directorul AFDJ Galaţi a precizat că în zona Tulcea continuă acţiunile de spargere a gheţii, iar nava "Mamaia 2" a efectuat marţi dimineaţă o cursă pentru a prelua pasageri din mai multe localităţi din Delta Dunării, transportându-i la Tulcea deoarece navele de pasageri nu mai pot circula pentru că nu sunt clasificate drept nave cu clasă de gheaţă.

Digi24

Ionut

Secretar de stat: Pe segmentul românesc al Dunării este asigurată navigabilitatea, singura problemă rămasă este în zona segmentului bulgăresc

"Pot să vă asigur că pentru segmentul românesc avem în derulare contracte multianuale prin intermediul cărora Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi asigură dragajul, asigură navigabilitatea pe tot segmentul românesc. Avem două puncte critice în acest moment, la Bechet şi Corabia, dar vom rezolva şi această problemă odată cu achiziţia de către AFDJ a unui complex de dragaj pe fonduri europene. Odată cu această achiziţie avem şi resursele financiare pentru a efectua dragaj de investiţii în aceste două puncte critice pe o perioaă de doi ani de zile", a afirmat secretarul de stat. "În acest mod, pe segmentul românesc este asigurată navigabilitatea. Singura problemă rămasă în discuţie este în zona segmentului bulgăresc. Aici lucrurile sunt în desfăşurare, în sensul că avem promisiuni din partea părţii bulgare că vor efectua acest dragaj", a explicat Ionel Minea, care a precizat că luna viitoare vor avea loc întâlniri cu ministrul bulgar al Transporturilor, în cadrul cărora va fi abordat şi acest aspect.

"Dumnezeu ne-a dat această autostradă, trebuie să o folosim, nu cred că o folosim la capacitate, din diverse motive. În primul rând, este vorba de adâncimile pe Dunăre şi credeţi-mă că prin grija Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos, partea română a asigurat aproape integral această navigabilitate. Avem o problemă cu colegii de la sud, cu Bulgaria, dar e şi ea pe cale să se rezolve",a explicat Dan Nicolae Tivilichi, menţionând că doreşte ca din acest an să nu mai existe probleme cu navigaţia pe Dunăre.

News.ro

TibiV

In alta parte nu se potriveste....
http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1926-29032018

REUNIUNE TRIPARTITĂ LA BRUXELLES DESPRE ÎMBUNĂTĂȚIREA CONDIȚIILOR DE NAVIGAȚIE PE DUNĂRE

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a participat, joi, 29 martie 2018, la Bruxelles, la întâlnirea trilaterală România-Bulgaria-Uniunea Europeană privind Strategia Uniunii Europene pentru regiunea Dunării (SUERD) și problematica condițiilor de navigație pe sectorul româno-bulgar al Dunării. Reuniunea a avut loc la invitația comisarului pentru Politica Regională al Comisiei Europene, Corina Crețu, având în vedere interesul comun al celor două state care dețin președinția SUERD în 2018 și 2019.

Participanții au discutat despre îmbunătăţirea condiţiilor minime de navigaţie pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării, conform recomandărilor Comisiei Dunării.

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova a reiterat solicitarea de realizare a lucrărilor de întreținere, iar omologul său, Ivaylo Moskovski a anunțat că acestea vor începe în 2018. Astfel, la finalul lunii aprilie, miniștrii Transporturilor din România și Bulgaria se vor întâlni la Varna să pună bazele unei structuri comune pentru derularea proiectului Fast Danube. Specialiști din cele două țări vor discuta aspectele tehnice ale proiectului. Obiectivul principal al acestuia este identificarea soluțiilor tehnice pentru asigurarea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării. Acestea sunt asigurate de partea română, însă este necesară realizarea lucrărilor aferente pe sectorul care intră în responsabilitatea părții bulgare.

La întâlnirea de la Varna se vor stabili și detalii despre funcționarea liniei de transport cu bacul Călăraşi – Silistra.

"Îmbunătăţirea condiţiilor minime de navigaţie pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării este o prioritate pentru noi. De aceea, este necesar un angajament ferm din partea Bulgariei pentru asigurarea fondurilor necesare. Apreciez disponibilitatea autorităților bulgare de a participa la o întrunire pe această temă", a declarat ministrul Lucian Șova.

"Este un pas important făcut astăzi de ambele țări. Vă susțin să faceți un proiect comun pentru că noi, la Comisie, încurajăm proiectele transfrontaliere. Prin această cooperare nu câștigă numai România și Bulgaria, ci întreaga regiune", a declarat comisarul pentru Politica Regională al Comisiei Europene, Corina Crețu.

Asigurarea condițiilor minime de navigație pe toată perioada anului va constitui predictibilitate pentru proprietarii de mărfuri și pentru transportatori. Astfel că în portul Constanța vor intra fluxuri mari de mărfuri și se va realiza unul dintre obiectivele statului român, de a transforma acest port în port de tranzit pentru toate statele riverane Dunării care nu au ieșire la mare.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Dunărea, un culoar nevalorificat suficient. Cum facem din fluviul Dunărea o ,,autostradă" a României?

Fluviul Dunărea, portul Constanţa şi porturile fluviale româneşti joacă un rol important având în vedere că România se află la graniţa de est a UE, iar Dunărea şi portul Constanţa constituie puncte de intrare din şi spre Orientul Mijlociu şi Orientul Îndepărtat.


România ar putea să facă din fluviul Dunărea o ,,autos­tra­dă" care să asigure o conexi­u­ne viabilă şi un culoar de acces spre Europa Centrală, în condiţiile în care infrastructura rutieră este slab dezvoltată, existând doar 750 de kilometri de autostradă, la fel ca reţeaua de cale fe­rată, unde trenurile de marfă circulă cu sub 20 km/oră.

,,Dunărea este o bogăţie, ne leagă de Europa Centrală şi de lumea largă. Acest culoar are un potenţial ridicat, poate fi valorificat mai mult ca mijloc de transport şi resursă, putem mări capacitatea de mărfuri transportate. Este nevoie de mecanisme de asigurare a condiţiilor de trafic, de dragare şi alte elemente", spune Bogdan Murgescu, istoric al economiei, profesor la Univer­si­tatea din Bucureşti. Transportul fluvial este mai ieftin decât cel rutier sau pe calea fe­rată şi poate să fie util pentru o mul­titudine de mărfuri.

ZF

Ionut

Am rearanjat sectiunea porturilor fluviale - am facut thread dedicat pentru fiecare port. Voi face la fel si cu porturile maritime, dar mai dureaza. Va rog sa discutati despre fiecare port pe thread-ul dedicat si despre mai multe porturi sau chestiuni generale care tin de mai multe porturi pe acest thread (fluviale - urmeaza si maritime). Despre conditiile de navigabilitate pe Dunare, tot aici, pe acest thread general dedicat porturilor.

Dominik

Guvernul României a aprobat în 27 august 2019 deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat româno-sârbe pentru pasageri și transportul de mărfuri cu vehicule, în regim de bac și pietonal, între localitățile Moldova Nouă și Golubac (Serbia) și a punctului vamal.

http://www.caon.ro/asteptam-operatorul-care-sa-ne-treaca-dunarea/2314809
You're in Steelers Country


Io

Acum vreo doua saptamini, cam cind a facut Ionut reorganizarea la Porturi Fluviale scrisesem un text in care vituperam asupra situatiei lor. Profesional am din cind in cind nevoie sa transport cite ceva spre Vestul Europei si incerc de mai bine de 10 ani sa folosesc si Dunarea. Ba n-am unde si cu ce sa incarc, ba dureaza mult prea mult, ba lucrurile devin atit de complicate inadins de cite-un corupt guster local incit mai bine-mi vad de treaba si transport altfel.
Vad insa ca Alex Dima a facut un episod nou despre ele. Realitatea economica e, credeti-ma cu mult mai proasta decit o descrie el (iar cea de mediu e jalnica!) in seria foarte inspirat intitulata "Un fluviu de prostie".

https://www.youtube.com/watch?v=BS8NUUMxd2s
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Dominik

You're in Steelers Country

Dominik

You're in Steelers Country