News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xed

Sursa: Facebook

Quote𝐁𝐀𝐖𝐈 𝐂𝐎𝐍𝐒𝐓𝐑𝐔𝐂𝐓𝐈𝐎𝐍 – 𝟎𝟐.𝟎𝟐.𝟐𝟎𝟐𝟒
Continuam activitățile în Portul Constanța prin execuția lucrărilor de defrișare, curățare taluz, de colectare si evacuare a apelor, demontare/montare linii, aparate de cale.
- 𝟏.𝟓𝟎𝟎 m dren montat;
- 𝟒.𝟎𝟎𝟎 mp defrișare si curățare taluz;
- 𝟒𝟎𝟎 m linii noi tip 49, montate;
- 𝟐 schimbătoare tip 49 cu set nou de traverse de lemn;
- 𝟏.𝟎𝟎𝟎 m linii si 𝟓 aparate de cale, demontate;
- 𝟓 schimbătoare noi tip S49E1-300-1:9, aprovizionate;
𝐀𝐬̦𝐚 𝐜𝐮𝐦 𝐯-𝐚𝐦 𝐨𝐛𝐢𝐬̦𝐧𝐮𝐢𝐭 𝐢̂𝐧 𝐮𝐥𝐭𝐢𝐦𝐢𝐢 𝟐𝟏 𝐝𝐞 𝐚𝐧𝐢, 𝐯𝐚̆ 𝐚𝐬𝐢𝐠𝐮𝐫𝐚̆𝐦 𝐜𝐚̆ 𝐯𝐨𝐦 𝐝𝐞𝐩𝐮𝐧𝐞 𝐚𝐜𝐞𝐥𝐞𝐚𝐬̦𝐢 𝐞𝐟𝐨𝐫𝐭𝐮𝐫𝐢 𝐩𝐫𝐢𝐯𝐢𝐧𝐝 𝐜𝐚𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐚̆𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐬̦𝐢 𝐫𝐞𝐬𝐩𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐦𝐞𝐧𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭̦𝐢𝐞.




































Konter

La finele anului trecut, în sistemul electronic de achiziții publice a fost portat anunțul de licitație cu titlul "Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – LOT 2". Valoarea totală estimată a contractului este de 90.578.739 de lei, echivalentul a 18,2 milioane de euro, așa cum a scris atunci Club Feroviar.

Lucrările presupun înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță. Lucrările aferente Priorității 4 – LOT 2 constau în înlocuirea suprastructurii căii ferate pe un număr de 17 linii, totalizând 7,647 km. De asemenea, vor fi înlocuite 38 de aparate de cale în stațiile Port A, Port B și Mol V. În cadrul lucrărilor, pe cele 17 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat, iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

Anunțul din SEAP, care a fost postat joi după amiază, indică faptul că au fost depuse două oferte, astfel:

Ofertant unic: Strabag
Terț: Strabag Rail a.s.
Subcontractanți declarați: Rotermit, ISAF-Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA și SC Sircuc Construcții Feroviare SRL Brașov

Asociere: BAWI Construction (fosta Wiebe România) (lider), Swietelsky Construct
Subcontractant declarat: Construcții Feroviare Mureș SA.

https://clubferoviar.ro/austriecii-lucrari-feroviare-in-portul-constanta/

Harry

Agentia pentru Protectia Mediului CONSTANTA anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul: ,,REABILITAREA ȘI ELECTRIFICAREA LINIEI CF 816, PALAS-PORT A, CONSOLIDARE TUNEL KM 224+670 – 225+160 PENTRU A ASIGURA AL DOILEA ACCES FEROVIAR ÎN PORRTUL CONSTANȚA"", amplasata in judetul Constanta, Municipiul Constanța, Linia 814 Palas-Port A / linia 816 Palas Port A, titular: C.N. C.F.-CFR SA-SUCURSALA REGIONALĂ CF CONSTANȚA.

Harry

Marți, 20 februarie 2024, s-a realizat recepția investiției ,,Drum și parcare în zona cheului fluvio-maritim al Portului Constanța", proiect realizat cu finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructura Mare, inițiativa Solidarity Lanes.
Contractul de finanțare, în valoare de 13.467.227,19 lei (fără TVA), a fost semnat pe 4 mai 2023, la Constanța, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Mihai Grindeanu.
În cadrul proiectului s-au construit un drum cu îmbrăcăminte asfaltică cu lungime de 2.237 metri liniari, cu două benzi de circulație (câte una pe sens) și o parcare cu suprafață de 14.000 metri pătrați, unde pot fi staționate circa 80 camioane.
Pentru asigurarea unui iluminat stradal eficient și în concordanță cu ultimele standarde naționale și internaționale, noua investiție beneficiază de un sistem de iluminat realizat cu lămpi LED. Au fost montați 91 de stâlpi de iluminat cu o înălțime de 8 metri, echipați cu console și lămpi.
Terenul pe care s-a realizat investiția este câștigat din mare, fiind o suprafață pe care, de-a lungul timpului s-au făcut mai multe umpluturi rezultate din excavații.
Faptul că noul drum poate face legătura dintre Poarta 7 și Poarta 9 îl face important pentru fluidizarea traficului rutier cu cereale, deschizând noi oportunități de dezvoltare a zonei, sectorul fluvio-maritim dispunând de un mare potențial de atragere de noi activități cu efecte economice.


Konter

Asocierea BAWI – Swietelsky mai câștigă 80 de milioane de euro la modernizarea Portului Constanța, compania CFR SA acordând acestei asocieri contractul de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța, etapa 1, Valu lui Traian.
BAWI Construction a fost firma desemnată de comisia de evaluare din cadrul CFR SA pentru a moderniza Triajul Valu lui Traian, potrivit presshouse.ro care ar fi intrat în posesia Raportului Procedurii privind proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 402 milioane lei, fără TVA, fonduri europene. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic este de 9 luni, iar cea pentru execuția lucrărilor comandate de către CFR SA este de 20 de luni.
CFR a primit cinci oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare și execuție lucrări de modernizare în stația Valu lui Traian, etapa I a programului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța, investiție finanțată din fonduri nerambursabile CEF.

Pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii din stația Valu lui Traian (Etapa I) au depus oferte următorii 5 operatori economici:

→ Asocierea RAIL WORKS

→ Asocierea BAWI SRL (fostă Wiebe) – SWIETELSKY CF

→ PORR CONSTRUCT SRL

→ STRABAG Vasútépítő Kft.

→ TEMIRZHOL ZHONDEU LIMITED LIABILITY PARTNERSHIP

Ce presupun lucrările:

realizarea Grupei de Așteptare din Stația Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;
electrificarea, pe toată lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;
modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;
menținerea diagonalei 2-4 care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;
realizarea unei centralizări electronice în Stația Valu lui Traian, amplasată în container, cu post central deservit de IDM Dispozitor și Post local, deservit de IDM Exterior;
includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalații din Stația Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detecție a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc);
proiectarea și execuția unei diagonale pentru a putea menține trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Așteptare;
trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Asteptare, la km 215+333, va fi dotată cu instalație SAT;
integrarea în SCADA a instalațiilor noi de electrificare din Grupa Stație și Grupa de Așteptare Valu lui Traian;
reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa de Așteptare;
postul local (PL) din stația Valu lui Traian va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalațiilor de semnalizare și electrificare și deservit de IDM exterior;
lucrări de telecomunicații între postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat în clădirea stației și cel deservit de IDM Exterior.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

modernizarea infrastructurii și suprastructurii în stația Valu lui Traian și în Grupa de așteptare;
realizarea/modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului, prin electrificarea liniilor 5 ÷ 8 din Stația Valu lui Traian, a celor 32 linii din Grupa de Așteptare, precum și a liniilor de legătură;
mărirea capacității de tranzit;
asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C);
înlocuire/reparare podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
instalații de centralizare electronică în stație și în Grupa de Așteptare;
asigurarea elementelor de interfațare cu sistemul ERTMS Nivel 2 (ETCS nivel 2 + GSM-R);
modernizarea echipamentului de telecomunicații;
crearea premiselor pentru implementarea etapei a 2-a a programului de modernizare a infrastructurii feroviare în Portul Constanța.
Lungimea totală a infrastructurii feroviare din portul Constanța, analizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar valoarea totală estimată este de 4,5 miliarde lei, fără TVA.

https://clubferoviar.ro/asocierea-bawi-swietelsky-mai-castiga-80-de-milioane-de-euro-la-modernizarea-portului-constanta/

Sorinus

Sa fie clar, asta inseamna reconstruirea a ce s-a demolat la celebra reconstructie a M800 (triajul Valu lui Traian).

Oare s-au invatat in alte parti sa nu scada capacitatea?

Harry

               Agentia pentru Protectia Mediului  Constanta,  anunţă publicul interesat asupra actualizarii deciziei etapei de încadrare pentru proiectul: CONSTRUIRE PARC FOTOVOLTAIC IN INCINTA PORT CONSTANTA – SF, amplasat în Mun. Constanta, Incinta Port Constanta, rampa deseuri Poarta 6(conform documentatie si declaratie beneficiar) si rampa Ecologica Poarta 7(conform C.U.),   județul Constanța.

tom_sawyer

1 miliard de euro pentru investiții în Portul Constanța!

Guvernul a decis astăzi că dezvoltarea Portului Constanța Sud, prin investiții masive în Molurile III S și IV S, reprezintă un obiectiv strategic de interes național.

Astfel, după finalizarea lucrărilor, Portul va putea opera nave de mare capacitate inclusiv la cele aproximativ 17 dane de mare adâncime nou create.

Mai exact, potrivit Studiului de Prefezabilitate întocmit de către CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, valoarea estimată pe cele 2 obiective și caracteristicile tehnice sunt următoarele:
- Mol III S – 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime la dană -16,5 m)
- Mol IV S – 815 milioane euro; 110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (dintre care 5 dane cu adâncimea -16,5 m şi 5 dane cu adâncimea de -19 m).

Prin noi terminale specializate, Portul Constanța își va consolida statutul de principal port la Marea Neagră și își va spori avantajele economice și logistice.

facebook.com/story.php?story_fbid=1134075508073752&id=100044139414373








Powered by API/PUM imgur uploader

Harry

^^ comunicatul integral al Guvernului

Executivul a aprobat în ședința desfășurată astăzi, 7 martie 2024, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Memorandumul cu privire la realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități, în vederea dezvoltării de terminale specializate în portul Constanța Sud – Molurile IIIS și IVS.
Extinderea Portului Constanța prin crearea unor dane de mare adâncime/terminale specializate de operare, obiectiv inclus în Master Planul de Transport, poate determina creșterea investițiilor din zonă.
Lucrările aferente Molurilor III S şi IV S au fost prevăzute în cadrul investiției "Port Constanța Sud. Zona Liberă".
Potrivit Studiului de Prefezabilitate întocmit de către CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în anul 2019 valoarea estimată pe cele 2 obiective și caracteristicile tehnice se prezintă astfel:
⮚ Mol III S – 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime la dană -16,5 m)
⮚ Mol IV S – 815 milioane euro; 110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (dintre care 5 dane cu adâncimea -16,5m şi 5 dane cu adâncimea de -19m).
Astfel, valoarea estimată totală a lucrărilor (Mol III S și IV S) este de 1,12 miliarde euro.
Prin realizarea investiției, se creează posibilitatea pentru operarea navelor de mare capacitate la cele aproximativ 17 dane nou create pe Molul III S și Molul IV S, datorită adâncimilor mari ale apei din zona cheurilor nou-construite.
Realizarea obiectivului de investiții va conduce astfel la creșterea capacității de transport maritim de mărfuri și, implicit, la creșterea volumului schimburilor comerciale.
Prin Memorandumul aprobat Executivul a stabilit că  obiectivul de investiții "Realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități, în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanța Sud – Molurile III S si IV S" va fi declarat obiectiv strategic de interes național, iar Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA va întreprinde demersurile necesare pentru realizarea Studiului de Fezabilitate/Documentației de avizare a lucrărilor de intervenție cu privire la acest obiectiv de investiții.

Konter

𝐁𝐀𝐖𝐈 𝐂𝐎𝐍𝐒𝐓𝐑𝐔𝐂𝐓𝐈𝐎𝐍 – 𝟐𝟐.𝟎𝟑.𝟐𝟎𝟐𝟒
Lucrările în Portul Constanța aferente Priorității 3 se apropie de final.
Prezentăm câteva imagini din timpul execuției lucrărilor de defrișare și curățare a taluzului, montarea rigolelor, montarea aparatelor de cale precum și după finalizarea acestora.
A mai rămas de introdus în cale o bretea combinată formată din 3 schimbătoare simple și o traversare dublă joncțiune.



































Powered by API/PUM imgur uploader

Harry

Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA a lansat licitatia pentru Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa II".

Conform documentatiei:
În Etapa II sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:
ZONA DE INTERES DIN AFARA PORTULUI
Linia de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas;
Stația Palas;
PORT CONSTANȚA SUD
Stația Agigea Nord;
Stația Agigea Ecluză;
Linia 813B (dublarea liniei de acces între Agigea Ecluză și Ferry Boat).

Durata de implementare a contractului, inclusiv a perioadei de garanție, de la data ordinului de începere, este de 99 de luni.
Durata estimată pentru realizarea serviciilor de proiectare, inclusiv Avizare PTE și Emiterea Autorizației de Construire (AC) este de 7 luni calendaristice de la Ordinul administrativ de începere.
Durata estimată de Execuție a lucrărilor este de 30 de luni calendaristice de la emiterea Autorizației de Construire (AC).

Lucrările se desfășoară după cum urmează:
1. Linia de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas:
-realizarea liniei de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas (firul III Valu lui Traian – Palas). Acesta se va lega în linia 3 Tranzit, la vârful schimbătorului 79.
-electrificarea liniei de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas;
-înlocuirea aparatului de cale nr. 73 cu un aparat nou de cale;
-realizarea unui pod nou de încrucișare (km 218+405) pe actualul amplasament al podului de încrucișare din cap X Palas;
-modernizarea liniei buclă (linia de legătură cu grup B – acumulare – expediere);
-modernizarea parțială a liniilor de legătură cu zona industrială (triunghiul spre Antestația Palas);
-4 schimbătoare noi care vor asigura accesul din linia buclă și Antestația Palas în Firul III;
-realizarea unei linii de evitare la intrarea în firul III a liniei dinspre Antestația Palas.

2. Stația Palas:
-Modernizarea și electrificarea liniilor 10,11 din Gr.A;
-Înlocuirea a 8 aparate de cale cu aparate de cale noi (7 aparate de cale simple și un aparat de cale combinat – bretea + 3 TDJ).
-Prelungirea podețului existent;
-Modificarea instalației CE existentă.

3. Stația Agigea Nord:
-modernizarea și electrificarea celor 6 linii existente de primire-expediere și a celor două linii de evitare existente în cap X;
-realizarea a 3 linii noi de primire – expediere electrificate, în dreapta liniei II actuale;
-realizarea unei linii de evitare și a unei linii de tragere în cap Y;
-modernizarea parțială a intervalului Agigea Nord – Agigea Ecluză;
-s-a ținut cont în cadrul proiectării de solicitarea Global Vision Property Management pentru racord ,,Linie c.f. Parc industrial in comuna Lazu". Schimbătorul de racord al viitoarei LFI se va centraliza.
-instalație nouă de centralizare electronică în clădire container;
-se va menține trecerea la nivel din cap X și se va înzestra cu instalație BAT;
-înlocuirea podețelor existente între Agigea Nord și Agigea Ecluză cu podețe noi;
Lucrările propuse în Raportul Lista Scurtă, precum și în Raportul Analiza Operațională de îmbunătățire a declivității pe linia Agigea Nord - Constanța Port Zona C vor fi proiectate de APM, linia c.f. fiind LFI CN APM SA Constanța Agigea Nord-Comvex.

4. HM Agigea Ecluză:
-sistematizarea capătului X pentru a asigura dublarea liniei între Agigea Ecluză și Constanța Port Terminal Ferry Boat.
-cele 2 linii de primire-expediere vor avea lungimi utile mai mari ca in prezent de 734 m, respectiv 750 m cu drum fizic de alunecare de 100 m. În cap Y, diagonala 2-4 va avea schimbătoare cu tg 1:14, iar linia II va fi prevăzută în cap Y cu linie de evitare. Pentru ambele linii se vor prevedea lucrări de electrificare;
-instalație nouă de centralizare electronică în clădire container.

5. Linia 813B (dublarea liniei de legătură între Agigea Ecluză și Ferry Boat)
-Se va dubla linia existentă. Linia dublă se va considera în continuarea liniei de tragere din capătul X al stației Constanța Ferry Boat;
-Înlocuirea podețului existent pe linia de racord (813B);
-Modificarea CED existent.

Harry

Agenția pentru Protecţia Mediului Constanta anunţă publicul interesat asupra depunerii raportului privind impactul asupra mediului pentru proiectul : ,,,,UMPLUTURI SI SISTEMATIZARE TERITORIU AFERENT DANEI 99 DIN ZONA FLUVIO –MARITIMA A PORTULUI CONSTANTA SI ORGANIZAREA EXECUTIEI  LUCRARILOR", amplasat in mun. Constanta, incinta Port, Dana 99,  Jud. Constanta

shift2rail

#507