News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Hidrogen

Started by stangabriel, September 21, 2020, 11:18:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Potrivit europarlamentarului Dan Nica, la Galați ar urma să fie realizată o fabrică de producere a "hidrogenului verde", în cadrul unui proiect gestionat la nivelul Consiliului Județean Galați, în parteneriat cu Primăria Galați, Combinatul Siderurgic Liberty Steel Galați, compania de navigație Navrom și operatorul feroviar Grampet, precum și Universitatea "Dunărea de Jos". De asemenea, în proiect sunt implicați parteneri din nouă țări membre UE.

Potrivit indicatorilor tehnici ai proiectului, din valoarea totală de 32 de milioane de euro, prin grantul Comisiei Europene ar urma să se asigure o finanțare de 20 milioane de euro, diferența urmând să fie asigurată din alte surse, precum Programul Teritorial pentru o Tranziție Justă, coordonat tot de CJ Galați, sau fondurile puse la dispoziție prin REPowerEU.

Unitatea de la Galați ar urma să aibă o capacitate de 20 MW, ceea ce ar asigura producerea a 2.500 - 3.000 de tone de hidrogen pe an. Sursa de energie regenerabilă ar urma să fie asigurată cu ajutorul parcului fotovoltaic pe care Liberty Galați dorește să-l realizeze pe actualul amplasament al haldei de zgură. De asemenea, Combinatul Siderurgic și-a propus adoptarea tehnologiilor bazate pe hidrogen și atingerea neutralității climatice a proceselor de producție până în 2030.

"Unitatea de producție a hidrogenului de la Galați ar urma să acopere inclusiv componentele de distribuție și stocare. Potențialii utilizatori de hidrogen sunt, de exemplu: Combinatul din Galați - pentru că hidrogenul este un substitut foarte bun al gazului metan pentru procesele tehnologice cu ardere înaltă; cei care sunt în traficul feroviar, pentru că locomotivele alimentate cu hidrogen dezvoltă o putere mai mare și pot să înlocuiască locomotivele tradiționale care utilizează motorina sau alte tipuri de combustibili; transportul public - Primăria Galați, pentru Transurb, este parte a acestui proiect, astfel încât să avem autobuze care să fie alimentate cu hidrogen. De asemenea, transporturile navale sunt interesate de acest nou tip de combustibil", a explicat raportorul Parlamentului European pe programul "Orizont Europa", Dan Nica.

viata-libera.ro

shift2rail

#106
^Ptr decarbonarea transporturilor hard to abate-camioane, maritime, aeriene- se va opta mai degraba ptr asa-numitii carburanti electrici (e-diesel, e-kerosene, etc), obtinuti prin procesul Fischer-Tropsch de constituire a lanturilor lungi de hidrocarburi sintetice, pornind de la gazul sintetic (amestec de hidrogen si monoxid de carbon).

Tehnologia exista- reactorul FT- dar costul per litru e inca prohibitiv.


RADU_NEAGOE

Un articol pe tema Hidrogen - asa numitul   "white hydrogen"

Spre finalul articolului se spune ceva si despre preturi:

 According to calculations based on the Mali well, white hydrogen could cost around $1 a kilogram to produce – compared to around $6 a kilogram for green hydrogen.


https://edition.cnn.com/2023/10/29/climate/white-hydrogen-fossil-fuels-climate/index.html

yetiman

The Incredible Moment Construction of the Dutch Hydrogen Network Begins!
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

mirceaeliade

QuoteRomânia este prima țară din Europa care a dezvoltat o industrie de gaze, azi, este singura țară din UE care nu are nici un proiect pe hidrogen în derulare, punctează expertul în energie Dumitru Chisăliță.  Urmărind lista proiectelor de conducte din UE - https://single-market-economy.ec.europa.eu/industry/strategy/industrial-alliances/european-clean-hydrogen-alliance/project-pipeline_en - singura țară care nu are prezentat nici un proiect este România.  adv

JohnDoe

https://www.hydrogeninsight.com/transport/the-misery-line-world-s-largest-hydrogen-train-fleet-still-not-fully-operational-six-months-after-service-began/2-1-1462885

Problema nemtilor e ca la capetele liniilor trenurilor pe hidrogen au conexiuni cu retelele electrice.
Si pot incarca bateriile trenurile pentru distantele mici pe care circula.

Si nu au luat asta in calcul.
Vin alegerile parlamentare, va dam scoli, va dam spitale.

yetiman

Petrom construiește două fabrici de hidrogen verde, de 55 MW, la rafinăria Petrobrazi, investiție de 140 mil, euro, finanțată parțial prin PNRR

"OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, anunță semnarea a două contracte de finanțare prin PNRR pentruconstruirea a două capacități de producție de hidrogen verde cu o capacitate totală de 55 MW la rafinăria Petrobrazi, potrivit unui comunicat al companiei.
.........
Proiectele vizează construirea a două instalații de electroliza apei, de 35 MW și 20 MW în cadrul rafinăriei Petrobrazi. Întregul proces va fi alimentat cu energie regenerabilă, prin urmare fără emisii de carbon, permițând clasificarea ca hidrogen verde a hidrogenului obținut."

Sursa: Economica.net
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

shift2rail

^ hidrogenul "verde" are o definitie precisa in taxonomia UE:

1. Provine exclusiv din energie regenerabila
2. Energia respecta principiul aditionalitatii surselor (ptr a nu canibaliza resursele utilizate ptr electrificare)
3. Timing-ul hidrolizorului trebuie sincronizat la 1/2 ora cu productia de regenerabile. Se exclud astfel hidrolizoarele chinezesti, ieftine, care, nu pot fi pornite/inchise la short notice si fac acest matching doar ca medie anuala (deci, in proces, folosesc si energie neregenerabila cand nu e soare, nu sufla vantul, etc)

Nu e deloc evident din articol daca proiectul Petrom respecta 1, 2 si 3.

dumbravaandrei

va fi pe energie regenerabila, scrie si in articol.
Cu siguranta 3 va fi indeplinit. 2 nu cred ca intra in discutie, intrucat scopul este de a furniza hidrogenul catre statii de distributii, nu de a-l folosi in SEN.