Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

650 de milioane de euro pentru infrastructura feroviara poloneza

Banca Europeana de Investitii si Ministerul Finantelor din Polonia au semnat un acord pentru un imprumut in valoare de 650 de milioane de euro care are ca scop finantarea a 15 scheme de modernizare a infrastructurii feroviare, dar si modernizarea si reinnoirea selectiva a aprox. 1.150 km de cale ferata. Schemele fac parte din Master Planul privind Transportul Feroviar pana in 2030 aprobat de guvernul polonez.

Proiectele includ modernizarea acceselor feroviare catre marile porturi poloneze Gdańsk, Gdynia, Świnoujście si Szczecin, precum si lucrarile la 'Centralna Magistrala Kolejowa' ('CMK'), singura linie de cale ferata de mare viteza din Polonia, care leaga Varsovia de Katowice.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Reteaua air-rail din Paris primeste finantare de 1,7 miliarde euro

Ministrul de Finante din Franta, Bruno Le Maire, a confirmat ca Statul francez va aloca un imprumut in valoare de 1,7 miliarde de euro pentru reteaua CGD Express, cea care va lega Parisul de Aeroportul Charles de Gaulle. Imprumutul de la bugetul de stat va fi acordata astfel incat linia light rail sa fie finalizata la timp pentru Jocurile Olimpice  din 2024, ce vor fi organizate si gazduite de catre capitala franceza. Lucrarile la linia in lungime de 32 de kilometri vor incepe in 2018.

Potrivit unui raport publicat de catre presa franceza, compania concesionara a liniei, Caisse des Dépôts alaturi de Paris Airports si SNCF Réseau, administratorul francez de infrastructura feroviara, vor putea accesa in 2019 o prima transa in valoare de 295 milioane de euro, din acest imprumut acordat de catre bugetul de stat.

Serviciile de transport CDG Express vor opera la un interval de 15 minute iar durata unei calatorii nu va depasi 20 de minute, intre gara Paris Gare de l'Est si Terminalul 2 CGD, din aeroportul parizian Charles de Gaulle. Trenurile vor utiliza linia existenta intre Paris Gare de l'Est si Villeparisis iar apoi isi vor continua calatoria, catre zona de nord, pe o noua sectiune de linie, ce va utiliza acelasi aliniament cu cel al TGV Interconnexion catre aeroport.   

CDG Express va crea in Paris un serviciu de transport extrem de eficient intre oras si aeroport, asemanator cu cel intalnit si intens utilizat in mari metropole precum Londra, Roma, Stockholm, Hong Kong, Tokyo sau Moscova.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Peste 800 de milioane de euro pentru transportul feroviar din Polonia

Agentia Executiva pentru Inovare si Retele, INEA, si Secretarul de Stat al Ministerului Dezvoltarii Economice din Polonia, Jerzy Kwieciński, au lansat zece proiecte noi cofinantate in cadrul celei de-a treia cereri CEF. Caile Ferate Poloneze au semnat acordul de finantare pentru patru proiecte cu o valoare totala de 816 milioane de euro.

Primul proiect implica reabilitarea liniei de cale ferata E75, pe segmentul Białystok-Suwałki -Trakiszki (la granita), sectiunea Białystok- Ełk. Valoarea proiectului este de 398 de milioane de euro din care 338 de milioane de euro este confinantarea CEF.

Proiectul privind implementarea ERTMS/ETCS pe reteaua centrala TEN-T are o valoare de 344,68 milioane de euro, din care finantarea CEF acopera 85% (292,98 de milioane de euro).

Cu o valoare totala de 142,38 de milioane de euro, modernizarea sectiunii Kędzierzyn Koźle-Opole Zachodnie, pe linia E30, a primit 90 de milioane de euro din partea CEF, 63.22% din valoarea sa.

Al patrulea proiect consta in modernizarea liniilor de cale ferata E30 si E65 din Provincia Silesia. Costurile proiectului se ridica la 111,7 milioane de euro, iar cofinantarea UE este de 95 de milioane de euro (85%). Proiectul include modernizarea sectiunii Będzin-Katowice-Tychy- Czechowice Dziedzice-Zebrzydowice, LOT C Most Wisła- Czechowice Dziedzice-Zabrzeg.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Linia de mare viteza Erfurt – Ebensfeld va fi inaugurata



Linia de cale ferata de mare viteza care leaga orasele Erfurt (Turingia, Germania) si Ebensfeld (Bavaria) va intra in operare la 10 decembrie 2017. Aceasta sectiune de cale ferata de mare viteza va furniza o legatura intre Berlin si Munchen prin Erfurt si Nuremberg. Pentru operarea acestei linii, compania Alstom a dotat intregul parc de vehicule de mare viteza ICE al Deutsche Bahn, in cadrul proiectului German Unity Transport Project VDE.

Alstom a furnizat solutia Atlas 200, cea mai noua inovatie tehnologica privind standardul ETCS pentru 70 de trenuri de mare viteza ICE T, 66 de trenuri ICE 3 si 40 de trenuri ICE 1. Aceasta solutie asigura operarea in siguranta a trenurilor de mare viteza. In prezent, aproape toate cele 206 trenuri DB ICE-1, ICE-T si ICE-3 au fost echipate cu solutia Alstom Atlas ETCS care ii permite operatorului DB sa asigure legaturi mai rapide si mai sigure intre principalele orase germane si europene. In momentul de fata, VDE 8 este cel mai mare proiect de infrastructura din Germania. Proiectul a fost lansat in 1991 pentru a imbunatati legatura feroviara dintre est si vest, dar si intre nord si sud pentru transportul de calatori si cel de marfa. Linia de mare viteza dintre Berlin si Munchen este un capat al retelei feroviare de mare viteza din Germania, dar si o sectiune importanta a Retelei Europene de Transport (TEN+T).

ClubFeroviar.ro

Ionut

#139
Hai ca nemtii s-au chinuit 26 de ani. Cam tot atat ne vom chinui si noi sa facem A1 Sibiu-Pitesti.

620 de kilometri, parcurşi pe calea ferată, în aproape patru ore



620 de kilometri, parcurşi pe calea ferată, în aproape patru ore. Evident, nu în România, ci în Germania, unde a fost inaugurată azi cea mai modernă linie de mare viteză din ţară. La eveniment a participat şi cancelarul Angela Merkel, care a călătorit pe ruta Munchen-Berlin. Proiectul a început în urmă cu 26 de ani şi a costat zece miliarde de euro. 22 de tuneluri şi 29 de poduri au fost construite pentru această linie feroviară, pe care garniturile vor circula şi cu 300 de kilometri pe oră. Asta înseamnă că durata unei călătorii între Berlin şi Munchen se va scurta cu două ore. Oficialii germani se aşteaptă acum ca numărul pasagerilor pe această rută să se dubleze, adică să ajungă la 3,5 milioane de oameni anual.

Digi24

cristi5

#140
Un video recent cu Flåm - Myrdal, cea mai abrupta cale ferata din nordul Europei, 55 la mie, urca de la 2m la 886m altitudine. De la un moment dat, CF de fapt nu se vede ca e sub minim 10 cm de zapada.

https://www.youtube.com/watch?v=dlSuu9wD4_M

Ionut

UK: 60 miliarde lire sterline pentru transport in regiunea de Nord

In 2018, planul de transport integrat pentru nordul Angliei, plan ce include crearea unui Centru Feroviar Puternic in Nord (Northern Powerhouse Rail network), va fi supus aprobarii de catre Guvernul de la Londra. Autoritatea Transport for the North (TfN) a anuntat ca a fost conceput un proiect privind un Plan de Transport Strategic, iar acesta va fi publicat tot in 2018 ca parte a derularii procedurii de consultare publica.

Transport for the North estimeaza ca planul ce va fi dezvoltat pe o perioada de 30 de ani va avea un cost anual intre 2 si 2,3 miliarde lire sterline (2,26 – 2,06 miliarde euro). Se estimeaza astfel un cost total intre 60-69 miliarde lire sterline (68-78 miliarde de euro), pe toata durata celor 30 de ani. Mai mult, anual, doar pentru infrastructura de transport se vor aloca fonduri de 700 pana la 900 milioane lire sterline (793 milioane – un miliard euro).

In acest sens, Transport for the North colaboreaza cu Departamentul de Transport, cu responsabilii pentru HS2 si Network Rail in vederea evaluarii optiunilor pentru coridoarele Northern Powerhouse Rail network. Cel mai probabil reteaua va fi dezvoltata in baza unei combinatii de infrastructura feroviara noua si modernizata.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Lituania va organiza o licitatie de pana la 300 milioane euro

Lietuvos Geležinkeliai, Compania de Cai Ferate din Lituania, a anuntat ca intentioneaza sa demareze proiectul de electrificare a liniei dintre Vilnius si Klaipeda. ,,Proiectul s-ar putea ridica la un cost total de 250-300 milioane euro, cu mult mai putin decat costul estimat anterior, de 400 milioane euro", a precizat Mantas Bartuska, CEO al Lietuvos Geležinkeliai. In curand va fi lansata si licitatia pentru alegerea unui antreprenor, iar lucrarile ar putea fi finalizate in 2021-2022.

,,In viitorul apropiat vom analiza si posibilitatea electrificarii altor rute de cale ferata. Cu toate acestea, electrificarea liniei de cale ferata Vilnius-Klaipeda se numara printre cele mai importante proiecte pe care le vom demara in 2018. Trenurile electrice sunt mult mai eficiente din punct de vedere al consumului de energie", a adaugat Bartuska.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Reteaua feroviara din Cracovia beneficiaza de 651 de milioane de euro

Pentru regiunea Cracoviei, PKP PLK desfasoara proiecte de modernizare a infrastructurii feroviare in valoare totala de 651 milioane de euro. Astfel, cu o valoare totala de aproape 240,8 milioane de euro, proiectele lansate in regiunea Cracovia au primit o cofinantare europeana de aprox. 194,5 de milioane de euro si vor fi finalizate pana in 2021. Proiectele implica modernizarea liniei de cale ferata Cracovia Glowny Towarowy – Rudzic, inclusiv a sistemului de comunicare, statii si opriri moderne, cu doua statii noi (Kraków Grzegórzki si Kraków Złocień) care vor furniza legaturi catre alte rute feroviare si catre sistemul de transport public. O calatorie mult mai eficienta cu trenul va fi asigurata de 50 de km de linii noi si 200 de macazuri. Vor exista 22 de facilitati noi pe ruta, iar 34 vor fi modernizate. Doua centre moderne de control local vor supraveghea siguranta si buna organizare a traficului. Sectiunea Kraków Główny Towarowy – Rudzice este un element cheie al partii sudice a liniei E30 pe ruta Katowice – Cracovia – Tarnów – Rzeszów – Medyka. De asemenea, sectiunea Rudzice – Kościelniki pe linia 95, modernizata in urma finantarii CEF, va fi cea mai buna alternativa la traficul de marfa, oferind oportunitatea dezvoltarii retelei feroviare a regiunii Cracovia.

In ceea ce priveste legaturile feroviare din Cracovia catre Polonia, valoarea totala a proiectelor este de 410,2 milioane, cu o finantare UE de 324,3 milioane. Proiectele sunt realizate incepand cu 2016 si vor fi finalizate in 2020. Legaturile feroviare in Voievodatul Małopolska (sudul Poloniei, inclusiv Cracovia) vor fi imbunatatite datorita lucrarilor de modernizare pe linia E30 Zabrze – Katowice – Cracovia. CEF cofinanteaza lucrarile de modernizare pe linia de cale ferata E30 pe sectiunea Jaworzno Szczakowa – Krakow Glowny Towarowy (52 km), dar si lucrarile de semnalizare pe sectiunea Sosnowiec Jzor -Jaworzno Szczakowa – Krakow Glowny Towarowy (58 km). Trenurile de mare tonaj vor putea circula, iar centrele moderne de control local din Jaworzno Szczakowa, Trzebinia si din statia Kraków-Mydlniki vor asigura managementul eficient al traficului. In total, vor fi 9 peroane reconstruite si 19 peroane noi cu arhitectura minimalista, adaptata persoanelor cu mobilitate redusa.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Suedia atribuie un contract de 381 milioane euro pentru linia Västlänken

NCC Sverige si compania germana Wayss & Freytag Ingenieurbau au castigat un contract in valoare de 3,8 milioane coroane suedeze (381 milioane euro) pentru construirea sectiunii Korsvägen, parte a liniei Västlänken. Trafikverket (Autoritatea Suedeza pentru Transport) a anuntat ca lucrarile de constructie vor incepe in 2018, termenul de finalizare fiind 2026.

Sectiunea Korsvägen este in lungime de aproximativ 3,2 kilometri. Aceasta incepe din Landala via Korsvägen si continua apoi in Örgryte/Jakobsdal catre Almedal, acolo unde se uneste cu linia de cale ferata existenta. Proiectul presupune si saparea unui tunel de cale ferata si a unuia paralel, de serviciu. Apoi, gara Korsvägen va fi consrtuita tot in subteran si va beneficia de trei puncte de acces. Gara Korsvägen va avea, in prima faza, un peron si doua linii de cale ferata. Se pregatesc insa lucrarile necesare pentru a construi apoi inca un peron si alte doua linii de cale ferata.

Noua linie Västlänken (Linia de Vest) va avea o lungime de 8 kilometri, cale dubla, realizand conexiunea feroviara intre liniile de naveta si cele regionale via centrul orasului Göteborg. Västlänken va avea un tunel subteran de cale ferata, in lungime de 6 kilometri, in centrul orasului Göteborg precum si trei statii noi, tot in subteran: Haga, Korsvägen si Gara Centrala Göteborg.

Construirea liniei Västlänken a fost impartita in cinci loturi. Astfel, un consortiu format din companiile Gülemak, Astaldi and Segermo construiesc sectiunea Haga. Compania suedeza NCC se ocupa de construirea sectiunii de la Gara Centrala. De asemenea, tot in luna decembrie, a fost publicata si licitatia pentru sectiunea Kvarnberget, iar termenul limita pentru depunerea ofertelor este 23 aprilie 2018. Mai departe, Trafikverket anunta ca licitatia pentru instalarea sistemelor de cale ferata va fi publicata la inceputul lui 2019.

ClubFeroviar.ro

nenea_hartia

@cristi5: excelent filmul, mulțumesc mult! Îți trebuie probabil mult curaj să fii mecanic de locomotivă pe o asemenea linie. Mă întreb totuși cu ce naiba se ocupă oamenii care locuiesc pe coclaurile alea?

Ionut

WOW.

Studiul de fezabilitate Tallinn-Helsinki, finalizat in februarie

Un studiu privind rentabilitatea, costul si traseul posibil al tunelului feroviar Tallinn-Helsinki va fi finalizat la inceputul lunii februarie 2018. Rezultatele primului proiect vor fi publicate pe 7 februarie. Tunelul Tallinn-Helsinki va fi o constructie subacvatica cu o lungime de 90 kilometri. Trenurile vor circula cu viteza de 250 km/h, urmand sa parcurga distanta dintre cele doua capitale in aproximativ 30 de minute.

Primul Ministru Estonian, Juri Ratas, se va intalni cu omologul sau finlandez, Juha Sipila, in cateva saptamani pentru a discuta despre tunel. ,,Vom discuta despre capacitatea reala si necesitatea tunelului. Acest tunel se va alatura liniei Rail Baltica si retelei de cale ferata din Finlanda, ceea ce ar fi in beneficiul economic al tarilor participante", a spus Juri Ratas.

Un milion de euro este suma pe care Uniunea Europeana a alocat-o pentru realizarea studiului de fezabilitate privind construirea unui tunel feroviar intre capitalele Estoniei si Finlandei. Costul total pentru tunelul Tallinn-Helsinki a fost estimat intre 9 si 13 miliarde de euro. Lucrarile de constructie ar putea fi demarcate in 2025-2030 si ar urma sa fie finalizate in 8-10 ani.

ClubFeroviar.ro

Balto

Bane NOR semneaza contractul de activitate pentru 3,11 miliarde de euro

Pentru prima data acest contract de activitate este multi-anual, fiind semnat pentru perioada 2018 – 2022, fiind semnat intre Bane NOR, administratorul de infrastructura feroviara din Norvegia si Autoritatea Feroviara din Norvegia.

Astfel, un buget de 30 de miliarde coroane norvegiene (3,11 miliarde euro) va fi alocat pentru operarea si mentenanta retelei feroviare norvegiene pe o perioada de patru ani.

,,Consider ca acesta este un rezultat pozitiv si important pentru programul de reforma feroviara. Bane NOR va primi mai multi bani pentru infrastructura feroviara", precizeaza Elisabeth Enger, cea care conduce Autoritatea Feroviara din Norvegia.

clubferoviar.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Balto

Polonia lanseaza noi licitatii pentru calea ferata

Administratorul de infrastructura feroviara din Polonia, PKP PLK, a anuntat lucrari de constructii estimate la 2,6 miliarde de euro (11 miliarde de zloti) anul acesta folosind fonduri alocate de la bugetul de stat si fonduri europene. ,,Acest prag este unul record in istoria companiei si o mare provocare care va avea un impact pozitiv asupra serviciilor de transport feroviar de calatori si de marfa", a declarat PKP PLK.
In 2018, PKP PLK planuieste sa lanseze peste 200 de actiuni care includ licitatii pentru lucrari de constructie si modernizare care implica sectiunea de cale ferata Czyżew – Białystok (parte a liniei Rail Baltica), liniile Poznań – Szczecin si Chabówka – Zakopane, reconstructia garii Warszawa Zachodnia, dar si lucrari de reabilitare a accesului feroviar in trei porturi, Gdynia, Szczecin and Świnoujście.

clubferoviar.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Balto

Noi licitatii anuntate in cadrul Rail Baltica

Baiba Rubesa, CEO al RB RAIL AS, a anuntat ca peste 20 de licitatii vor fi lansate anul acesta pentru implementarea proiectului Rail Baltica. De asemenea, principalele obiective ale proiectului in 2018, in cadrul fazei de proiectare, includ realizarea proiectului tehnic preliminar consolidat in cele trei tari, licitatiile privind proiectul tehnic detaliat in Estonia, si partial in Letonia si Lituania. Deoarece proiectul Rail Baltica a intrat in faza de proiectare, anul acesta atentia va fi distribuita catre realizarea proiectului Rail Baltica. Lucrarile se vor axa pe finaizarea proiectului tehnic preliminar complex in cele trei tari, ceea ce inseamna confruntarea studiilor nationale pentru a putea crea un coridor feroviar consecvent. Vara aceasta se va realiza proiectul tehnic detaliat pentru anumite sectiuni. Conform estimarilor, intregul proiect tehnic detaliat va fi finalizat in 2020.

clubferoviar.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)