Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: mr.L on November 22, 2016, 09:27:42 AM
Deci nu reconstructie la viteza proiectata, ci la 160km/h. Aviz pentru FrunzaVerde.

Viteza proiectata a fost 160 km/h. Segmentul respectiv a fost reconstruit in anii '70 odata cu CMK (linia 4). Pe conectorul 1-4 se circula in continuare cu 160, dar cu multe restrictii, pe portiunea Czestochowa - 4, se circula cu 120, pentru ca semnalizarea instalata in anii '70 nu duce mai mult.

E un upgrade, nu o reconstructie totala - 2.5 milioane de euro/km inclusiv reconstructia statiilor la un standard mult peste cel romanesc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mr.L

Daca linia aia a fost proiectata la 160km/h, o reconstruiau la 200Km/h, deci stai linistit ca era doar o linie gen Bucuresti-Craiova limitata pe ici pe colo la 140km/h, dar cu portiuni destule la 120.

Ionut

Trakcja si Comsa, cea mai buna oferta pentru proiectele feroviare Sochaczew-Zychlin si Placencja-Lowicz

Constructorul listat la bursa, Trakcja, in consortiu cu compania spaniola Comsa a inaintat cea mai buna oferta in valoare de 119,5 milioane de euro pentru lucrarile de constructie pe sectiunile de cale ferata Sochaczew-Zychlin si Placencja-Lowicz. Licitatia a fost organizata de catre administratorul de infrastructura, PKP PLK.

ClubFeroviar.ro




A fost anuntata cea mai buna oferta pentru modernizarea Varsovia-Radom

Constructorii listati la bursa Budimex si ZUE in consortiu cu Strabag au depus cea mai mica oferta pentru modernizarea sectiunii de cale ferata Varsovia-Radom. Oferta lor este de 49,1 milioane de euro. Alte oferte au fost depuse de un consortiu Swietelsky Rail Polska, Track Tec Construction, Swietelsky Baugesellschaft, Leinard Weiss, Intop Warszawa si Infrakol (49,6 milioane de euro), constructorul listat Torpol in consortiu cu Porr (51,3 milioane de euro), constructorul listat Trakcja in consortiu cu Comsa si PKP Energetyka (51,8 milioane de euro), precum si Intercor si PNiUIK (53,9 milioane de euro). Contractul a fost initial estimat la 66,2 milioane de euro net.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Linia Varsovia-Poznan va fi modernizata de Torpol

Constructorul de infrastructura feroviara Torpol a inaintat cea mai buna oferta in valoare de 837,9 milioane de zloti (189,8 milioane de euro) pentru modernizarea unei parti a liniei Varsovia – Poznan. Licitatia a fost organizata de catre administratorul de infrastructura feroviara PKP PLK. Lucrarile vor dura 41 de luni de la semnarea contractului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bane NOR este noul administrator de infrastructură feroviară din Norvegia

Bane NOR a fost lansată oficial la începutul lunii ianuarie 2017, înlocuind astfel administratorul național de cale ferată din Norvegia, Jernbaneverket. La eveniment, organizat în Gara Centrală din Oslo, a participat și Ministrul Transporturilor, Ketil Solvik-Olsen. Decizia de a lansa Bane NOR face parte din proiectul de reformă feroviară lansat de Norvegia în 2015. Guvernul de la Oslo a prezentat atunci noua reformă feroviară ca fiind pasul către îmbunătățirea serviciilor de transport feroviar de pasageri și a celor de transport de marfă.

În plus, a fost stabilit și Directoratul Feroviar iar atribuțiile acestei instituții cuprind managementul, planificarea și asigurarea serviciilor pe liniile principale de cale ferată. Directoratul Feroviar va fi în subordinea Ministerului Transporturilor și Comunicațiilor și, alături de Bane NOR, vor înlocui Jernbaneverket, compania care până în prezent a asigurat serviciile de administrare a căii ferate.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Polonia lanseaza licitatii pentru ERTMS



Administratorul de infrastructura feroviara din Polonia (PKP PLK) a anuntat doua licitatii in valoare de 228,6 milioane de euro pentru implementarea sistemului ERTMS/ETCS pe 1000 de km de linii de cale ferata. Licitatia include instalarea sistemului pe linii TEN-T care includ sectiunile Terespol (linia E20), Łowicz – Łuków (linia C-E20) si Podłęże – Rzeszów (linia E30). Pe sectiunea Kunowice – Terespol (fara nodul Varsovia), licitatia include instalarea sistemului ERTMS / ETCS Nivel 2, pe sectiunea Łowicz – Lukow va fi instalat sistemul ERTMS / ETCS Nivel 1, iar pe sectiunea Podłęże – Rzeszów, sistemul ERTMS / ETCS Nivel 2.

Conform companiei, proiectele implica lucrari pe 990 de km de linii feroviare, doua centre locale de control (LCS) in Rzepin si Zbąszynek si modernizarea a trei centre de control (LCS Opalenica, Blonie LCS si LCS Minsk Mazowiecki). Lucrarile vor include construirea a 2 centre de control radio pe sectiunea feroviara Podłęże – Rzeszów si a 11 astfel de centre pe sectiunea Kunowice – Terespol. Proiectele vor fi finantate in cadrul celei de-a treia cereri de oferta si ar trebui finalizate pana in 2023. Conform companiei PKP, 2,500 km de cale ferata vor beneficia de tehnologia ERTMS.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost lansata licitatia pentru realizarea liniilor directoare ale proiectului Rail Baltica



Joint Stock Company RB Rail AS a anuntat lansarea unei licitatii deschise cu tema ,,Linii directoare pentru proiectul Rail Baltica/Linia Rail Baltica" pentru care se asteapta depunerea ofertelor pana la 3 martie, 2017. Obiectivul serviciilor este de a oferi inginerilor o abordare standardizata asupra proiectarii Rail Baltica care este necesara pentru proiectarea, constructia si operarea infrastructurii Rail Baltica si va fi furnizata de autoritatile nationale competente, in cazul in care se va aplica.

Rail Baltica este cel mai mare proiect de infrastructura din Statele Baltice pana in momentul de fata si implica constructia unei linii de cale ferata noi, cu linie dubla electrificata si ecartament european (Tallinn – Riga – Kaunas – Varsovia) cu scopul de a elimina barierele tehnice cauzate de diferentele de ecartament (1520 vs. EU 1435 mm). Acest proiect face parte din coridorul TEN-T North Sea-Baltic. Proiectul este cofinantat de Mecanismul de Conectare a Europei (CEF).

Reamintim ca in noiembrie 2016, DG Mobility and Transport (MOVE) a lansat o licitatie pentru un contract de servicii cu privire la studiul planului de lucru al proiectului Rail Baltica si infiintarea retelei de activitate a Rail Baltica in Estonia, Letonia, Lituania, Polonia si Finlanda. Studiul privind infiintarea retelei de activitate a Rail Baltica va sustine planul de lucru si activitatea viitoare a liniei feroviare de mare viteza Rail Baltica care leaga cele trei state baltice de Polonia si Finlanda. Proiectul cofinantat prin intermediul Mecanismului de Conectare a Europei are ca scop realizarea unei legaturii lipsa majore in cadrul TEN-T. Termenul limita era decembrie 2016.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Polonia lanseaza licitatii de 3 miliarde de euro in 2017

Operatorul de infrastructura feroviara din Polonia, PKP PLK, planuieste sa organizeze licitatii in valoare de 12 miliarde de zloti (2,75 miliarde de euro) in 2017, a declarat directorul executiv al companiei, Ireneusz Merchel. Valoarea licitatiilor organizate in 2016 este estimata la 27 de miliarde de zloti (6,1 miliarde de euro), mai mult decat suma estimata initial de 25 de miliarde de zloti (5,7 miliarde de euro). Pana la sfarsitul lui 2017, PKP PLK va anunta 60-70% din licitatiile acoperite de programul feroviar national 2014-2023 in valoare de 67,5 miliarde de zloti (15,4 miliarde de euro).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Într-o ţară europeană toate trenurile elecrice sunt alimentate cu energie eoliană

Toate trenurile electrice de pasageri sunt alimentate 100% cu energie eoliană, a anunţat comania feroviară din Olanda, NS. ,,De la 1 ianuarie 2017, toate trenurile merg pe energie eoliană", conform lui Ton Boon, purtătorul de cuvânt al companiei feroviere olandeze NS, citat de site-ul descoperă.ro. În 2015, NS a devenit partenera de afaceri a companiei de electricitate Eneco. Scopul acestui parteneriat a fost ca trenurile de pasageri electrice să fie alimentate numai cu energie eoliană până în ianuarie 2018, spune Science Alert.

Jumătate din flota trenurilor era deja alimentată în acest mod, iar pentru a-şi îndeplini scopul era nevoie ori de construirea mai multor parcuri de eoliene ori de importarea energiei eoliene din ţările apropiate, precum Danemarca. Datorită creşterii neaşteptate a numărului de centrale eoliene, trecerea completă la energie verde a avut loc cu un an mai devreme. Confrom companiei feroviere şi a Eneco, în jur de 600.000 de pasageri folosesc zilnic infrastructura feroviară. De asemenea, o oră de rotire a unei centrale eoliene poate alimenta un tren pentru 200 km.

Capital

Ionut

Senatul Francez aproba legea pentru tunelul feroviar Lyon-Torino

La 26 ianuarie, Senatul Francez a adoptat legea care autorizează acordul semnat între Guvernele de la Paris și Roma, acord semnat în 2015 și care prevede demararea lucrărilor pentru secțiunea de graniță a noului tunel feroviar de mare viteză Lyon-Torino. Valoarea totală estimată pentru acest proiect este de 26 miliarde euro, urmând a fi finanțat în proporție de 40% de către Uniunea Europeană, iar restul de 60% din necesarul de investiții va fi împărțit între Franța și Italia. Capacitatea liniei de mare viteză va fi de 200 km/h și va deservi atât traficul de pasgeri cât și de mărfuri.

Tunelul feroviar Lyon-Torino ce va traversa Munții Alpi va avea o lungime de 57 kilometri și va fi, prin urmare, mai lung decât Canalul Mânecii (cel care face legătura între Franța și Marea Britanie n.r.). Durata unei călătorii între Milano și Paris va fi redusă de la 7 la 4 ore. Compania franco-italiană TELT (Tunnel Euralpin Lyon-Turin) a fost desemnată să construiască secțiunea de frontieră. Potrivit estimărilor, linia feroviară de mare viteză va fi dată în folosință în 2028-2029, scurtând durata călătoriei dintre Lyon și Torino la 1 oră și 47 minute de la 3 ore și 30 de minute.

ClubFeroviar.ro

cezar-mario2012

,,Helsinki – Tallinn tunnel feasibility studies commissioned"



  ,,EUROPE: Two consortia have been appointed to study the feasibility of the FinEst Link proposal to build a 92 km under-sea railway tunnel linking Finland and Estonia.

A consortium of Ramboll Finland, Sito, Strafica, Urban Research and Pöyry Finland will estimate passenger and freight volumes and undertake a cost-benefit study. This will inform a future decision about whether there is a case for a tunnel, or whether it would be better to focus on developing the current maritime services and improving transport connections to the ports of Helsinki and Tallinn.

A second report examining the technical and economic feasibility of the tunnel, the construction and maintenance costs and how to link it to the wider transport system will be produced by Sweco, WSP and Amberg Engineering.

There were 10 expressions of interest in the contracts. 'We received high-quality offers from large planning groups that have international expertise in carrying out large transport projects and assessing their impacts and, moreover, have local expertise in both countries', said Kari Ruohonen, FinEst Link Project Manager at Helsinki-Uusimaa Regional Council, on February 15.

The FinEst Link project is led by Helsinki-Uusimaa Regional Council in co-operation with Helsinki City Council, Finnish transport agency Liikennevirasto, the city of Tallinn, the Estonian Ministry of Economic Affairs and Harju County Council. The studies are being supported by the EU's Interreg Central Baltic programme, with a budget of €1·3m over two years.

Previous preliminary estimates have put the cost of the tunnel at between €9bn and €13bn. It would be significantly longer than the 57 km Gotthard Base Tunnel, 54 km Seikan Tunnel and 50 km Channel Tunnel, but shorter than the 120 km Päijänne Tunnel which supplies the Helsinki region with water."

http://www.railwaygazette.com/news/news/europe/single-view/view/helsinki-tallinn-tunnel-feasibility-studies-commissioned.html


cristi5

#116
Proiectele de trafic pe sina (tren urban, metrou, tramvai) din Stockholm... In primul rand noul tunel de tren urban (cu ecartament standard) pe sub centrul orasului, numit Citybanan, care se va deschide in acest an (constructia a durat cam un deceniu). Are 6km, si e construit pt a separa traficul feroviar urban de cel de lung parcurs, pt ca in centru e epuizata capacitatea de 24tph din care 16tph sunt trenuri urbane. Un pic la nord de punctul unde trece pe sub CF actuala e gara centrala. E forat in stanca si (sub apa) "submerged"



Interesant ca toate proiectele de tunel (rutier sau feroviar) din Stockholm sunt "marcate" cu o alergare in tunel inaintea inaugurarii. Acum cateva zile s-a facut alergarea in tunelul citybanan:
https://www.youtube.com/watch?v=JjDyVJ3Mvbg

Apoi proiecte de viitor:



-liniile albe nu sunt drumuri, ci granite de comuna, puternic descentralizate
-linie neagra = tren urban sau tramvai existent. Liniile de tren urban pe CF standard (interconectate cu trenurile de lung parcurs, de unde nevoia de tunelul Citybanan) nu sunt reprezentate in figura
-linie gri groasa= metrou existent
-linie gri punctata= metrou cu constructia planificata

Proiectul verde (tren urban, anuleaza proiectul mov= metrou), roz (metrou) si portocaliu (tramvai) tocmai au primit "unda verde" (chiar daca nu au inca toata finantarea), printr-un program numit "Negocierea suedeza" in care participa statul, comunele (municipalitatile) si regiunile.

Criteriile care au dus la alegerea celor trei proiecte in dauna celorlalte sunt:
- investitia minima care duce la constructia celor mai multe locuinte
- creeaza benefiicii pt calatori, si alte beneficii
- au municipalitati sau regiuni ca coordonatori, statul asigura co-finantarea
- proiectele pe sine (deci nu de drumuri noi) au prioritate

Proiectul verde este prelungirea trenului urban cu ecartament ingust Roslagsbanan (despre care am scris). Trenul va ajunge de la nordul actualei "gari de est" pana la gara centrala, prin subteran (*)

O mare parte din finantarea proiectului verde va fi asigurata din vanzarea terenului pe care se afla gara de est! Acolo se vor construi locuinte. Terenul se poate vedea aici: https://goo.gl/maps/1XDKPkpTsvp

Poate asta cu vanzarea terenului (central al) CF pt finantarea subteranizarii e o idee si pt Bucuresti si alte locuri

Ca o reflectie, dezvoltarea Roslagsbanan arata relevanta trenului urban in comparatie cu autostrada si chiar cu metroul! Daca in anii 70 voiau sa desfiinteze linia, acum e clar solutia preferata. Una din cele 3 ramuri se dubleaza chiar zilele astea (**). Apoi va urma subteranizarea. E mai rapid sa ajungi din comunele nordice in oras decat din comuna (Danderyd) unde e capatul metroului (Mörby C), care merge paralel cu Roslagsbanan. Asta se intampla in conditiile in care la gara de est se face oricum transferul la metrou. Dupa legarea Roslagsbanan la gara centrala, avantajul Roslagsbanan va fi si mai mare. Comuna Täby (principalul beneficiar al trenului) intentioneaza sa construiasca 16000 de locuinte in urmatorii 20 de ani. In total, proiectele de infrastructura din Negocierea suedeza vor duce la constructia a 100 de mii de noi locuinte.

(*) O parte din tunel se preconizeaza a fi paralel cu Citybanan, pana la gara centrala

(**) E interesant ca in statiile Roslagsbanan sunt afise care anunta ca linia care se dubleaza va fi inchisa pana in iunie, si apoi intr-un weekend din octombrie. Nu-mi pot inchipui cum pot sa stie asta deja de la Craciun cand la noi nu se stie cu o zi inainte daca se deschide autostrada...

Ionut

SNCF investeste 46 miliarde euro pentru modernizarea infrastructurii



Contractul multi-anual aprobat de către Consiliul Director al SNCF Réseau (administratorul de infrastructură feroviară din Franța) a fost semnat cu Statul francez. Reprezentând echivalentul sumei de 46 de miliarde de euro, alocați pe durata a zece ani, acest contract aduce vizibilitate asupra strategiei de investiții, atât pentru SNCF Réseau cât și pentru întregul sector al industriei feroviare franceze. Contractul multi-anual este constituit dintr-o serie de acorduri cadru care stabilesc principalele orientări ale Grupului SNCF precum și două contracte opționale care conturează planurile strategice ale SNCF Réseau și ale SNCF Mobilités, detaliind în principal traiectoriile financiare ale acestor companii.

Astfel, în următorii zece ani, peste 46 miliarde de euro vor fi investiți în modernizarea și înnoirea infrastructurii de cale ferată pentru a asigura un nivel ridicat al calității și serviciului, după cum urmează:

– 28 miliarde euro vor fi investiți în reînnoire (sau modernizare) a rețelei feroviare, mai exact se vor aloca câte trei miliarde anual până în 2020

– 2 miliarde de euro (cu o susținere financiară suplimentară de 300 milioane euro anual în perioada 2017-2020) vor fi alocați pentru investiții induatriale și tehnologice (echipamente, computere și instrumente digitale, etc.) pentru a transforma și moderniza rapid administrarea rețelei de cale ferată

– 4,5 miliarde de euro vor fi investiți de către Statul francez și Regiunile administrative în segmentul de siguranță feroviară și accesibilitate

– 12 miliarde de euro reprezintă alocarea bugetară pentru dezvoltarea transportului feroviar regional potrivit acordului stabilit prin Contractele Plan semnate între Statul francez si Regiunile sale – State-Region Plan Contracts (CPER).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Franta si Elvetia intensifica transportul feroviar de mare viteza



Administratorul francez de infrastructura feroviara, SNCF Réseau, a confirmat ca linia Belfort – Delle, in lungime de 22 kilometri, va deveni din nou operationala in decembrie 2018, facilitand astfel crearea unei conexiuni intre retelele feroviare de mare viteza dintre Franta si Elvetia. Linia fusese complet inchisa inca din 1992. Acesta va asigura acum o conexiune de la statia TGV din Belfort-Montbéliard, Franta, prin Delémont si Biel, in Elveția, pana la linia de mare viteza Rin-Rhône. In plus, cinci statii intermediare vor fi redeschise pe aceasta ruta care furnizeaza locuitorilor, de ambele parti ale frontierei, un transport local si transfrontalier imbunatatit.

Lucrarile la proiectul in valoare de 110 milioane de euro au inceput in septembrie 2015 si a implicat reconstructia si electrificarea caii ferate in linie simpla. In prezent se lucreaza pentru a stabili o noua linie electrificata. Se prognozeaza ca aceste lucrari vor fi finalizate pana in vara anului 2018, moment in care vor fi demarate si operatiunile de testare a liniei.

Dupa finalizare, durata calatoriei intre Belfort si Delle va fi de 25 de minute, in timp ce centrul orasului Belfort va fi legat de statia TGV in doar 10 minute. Se preconizeaza un timp de calatorie de o ora si 43 de minute pentru ruta Belfort – Biel.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Danemarca investeste veniturile din petrol in infrastructura feroviara



Parlamentul danez a aprobat, prin vot majoritar, versiunea revizuita a programului Togfond, potrivit caruia veniturile obtinute prin vanzarea petrolului din Marea Nordului vor fi utilizate pentru a finanta substantial investitiile in reteaua feroviara principala.

Prima etapa a programului Togfond este in valoare de 15 miliarde coroane daneze (2 miliarde euro) si cuprinde realizarea unei conexiuni de mare viteza, de 35 kilometri lungime, intre Odense si Middelfart (Kauslunde) pe insula Funen (4,5 miliarde coroane – 604,8 milioane euro), sporirea vitezei pe ruta Fredericia – Aalborg (2,7 miliarde coroane – 363 milioane euro), electrificarea liniei Fredericia – Aalborg (aeroportul Lindholm / Aalborg) (5,4 miliarde coroane – 725,8 milioane euro) si electrificarea liniei Roskilde – Holbaek – Kalundborg, ultima ruta regionala din regiunea Copenhaga (1,2 miliarde coroane – 161 milioane euro).

Tot in aceasta prima etapa este cuprinsa si introducerea trenurilor Ny Ellebjerg pentru a permite separarea trenurilor de calatori conventionale ce utilizeaza linia de mare viteza Copenhaga – Ringsted  si a celor ce folosesc linia Roskilde catre Suedia. Pe aceasta ruta vor fi construite peroane  pentru introducerea unui nou serviciu Roskilde – Aeroportul Copenhaga. Aceste lucrari vor primi finantare  de 500 milioane coroane daneze (67,2 milioane euro). Pentru o acoperire Wi-Fi imbunatatita pe intreaga retea  vor fi alocate 100 de milioane coroane daneze (13,4 milioane euro).

ClubFeroviar.ro