Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Polonia lanseaza o noua licitatie in cadrul strategiei feroviare nationale

La 18 noiembrie, Caile Ferate Poloneze (PKP PLK) au anuntat o noua licitatie pentru modernizarea sectiunii Czestochowa – Zawiercie, ultima sectiune a liniei Varsovia-Katowice (linia nr. 1). Proiectul, parte a Programului Feroviar National, este estimat la 500 de milioane de zloti (112 milioane de euro) si este finantat conform Programului Operational Infrastructura si Mediu. Proiectul implica inlocuirea sinelor de cale ferata si a catenarei pe o sectiune de 44 de km, reconstructia unitatilor de productie inclusiv 10 statii, 20 de poduri si 3 viaducte, dar si modernizarea trecerilor la nivel existente. Lucrarile sunt programate sa fie lansate anul viitor si vor fi finalizate in 2020.



Dupa finalizarea proiectului, trenurile de calatori vor fi capabile sa circule cu o viteza de 160 km/h, iar trenurile de marfa cu pana la 120 km/h reducand timpul de calatorie intre Varsovia via Czestochowa catre Katowice si imbunatatind conditiile de trafic. ,,In noiembrie am anuntat licitatii in valoare de 1 miliard de zloti (224 de milioane de euro) si, alaturi de sectiunea Czestochowa – Zawiercie, valoarea proiectelor pentru care am lansat licitatii creste la 1,5 miliarde de zloti (336 de milioane de euro)", a declarat Ireneusz Merchel, Presedintele Consiliului de Administratie al PKP PLK.

ClubFeroviar.ro

mr.L

Deci nu reconstructie la viteza proiectata, ci la 160km/h. Aviz pentru FrunzaVerde.

Ionut

Hitachi incepe testarea tehnologiei de semnalizare digitala pe trenurile intercity

Trenurile intercity Hitachi, care vor intra in serviciu cu calatori pe linia principala Great Western incepand cu 2017 si pe linia principala East Coast incepand cu 2018, au inceput testarea tehnologiei digitale proiectate sa creeze mai multa capacitate si sa faciliteze transportul pe reteaua feroviara britanica. Trenurile intercity dotate cu tehnologia de semnalizare digitala a Sistemului European de Control al Trenurilor (ETCS) sunt supuse testelor in cadrul unitatii de semnalizare moderne a Network Rail, ENIF, in Hitchin. Hitachi a folosit sistemul lor avansat Baseline 3 ETCS in interiorul cabinei soferului in cadrul ENIF, care aduce o imbunatatire versiunii comune Baseline 2. Sistemul Baseline 3 ETCS al Hitachi ofera o performanta imbunatatita pe rutele de navetisti si intercity, care sunt adesea cele mai congestionate si complee rute de pe reteaua feroviara.

Trenurile intercity vor realiza mai multe teste in cadrul ENIF in vederea asigurarii sigurantei in utilizarea ETCS. Sistemul Hitachi Baseline 2 ETCS a primit deja aprobarea de implementare in serviciile cu calatori, insa aprobarea Baseline 3 necesita teste suplimentare.

ClubFeroviar.ro

Ionut

O noua finantare europeana pentru proiectele feroviare din Polonia

Conform celei de-a doua cereri de propuneri a Mecanismului de Interconectare a Europei (CEF), administratorul de infrastructura feroviara din Polonia PKP PLK a primit 1,6 miliarde de euro pentru 10 proiecte feroviare in Silezia, Cracovia, zona metropolitana Tri-City, Szczecin si Swinoujscie. In prezent, PKP PLK este cel mai mare beneficiar CEF. In cadrul celei de-a doua cereri de propuneri CEF, UE a acordat Poloniei 1,9 miliarde de euro pentru implementarea a 16 proiecte de investitii, majoritatea fiind proiecte feroviare. Conform acestei finantari CEF, 500 de km de linii feroviare sunt modernizati.



ClubFeroviar.ro




Ukrzaliznytsia primeste 150 de milioane de euro din partea BEI

Banca Europeana de Investitii a aprobat la 23 noiembrie un imprumut in valoare de 150 de milioane de euro companiei Ukrzaliznytsia pentru modernizarea retelei feroviare. Aceasta operatiune este acoperita de catre Garantia UE pentru imprumuturile BEI in afara UE. Costul total al proiectului este de 314 milioane de euro si implica modernizarea a 250 de km de linii feroviare in regiunile sudice ale Ucrainei. Proiectul are ca scop imbunatatirea infrastructurii de transport a Ucrainei si promovarea transportului durabil. Proiectul este inclus si in Panelul de Transport al Parteneriatului Estic care are ca scop imbunatatirea cooperarii regionale in cadrul sectorului.



ClubFeroviar.ro

Ionut

Estonia foloseste fondurile Rail Baltica pentru tramvaiul catre Aeroportul din Tallinn

Conform unui acord pentru Rail Baltica semnat recent, Uniunea Europeana va aloca proiectului 191 milioane de euro. 13 milioane de euro din aceasta suma vor fi folosite pentru a construi o linie de tramvai intre Aeroportul din Tallinn si terminalul de transport Ulemiste. Proiectul a fost deja lansat in 2016. Agentia Executiva pentru Inovare si Retele (INEA), joint-venture-ul Rail Baltica si ministrii baltici au semnat un acord de finantare cu o valoare totala de 225 de milioane de euro. 85% din total (191 milioane de euro) for fi finantate din Mecanismul de Interconectare al Europei(CEF), iar restul de catre cele trei tari baltice. Volumul total al proiectelor estoniene este de 13 milioane de euro din care sustinerea UE insumeaza 11 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro

cristi5

#95
Cateva cadre cu Roslagsbanan, singura linie ingusta in exploatare din Suedia. Linia are trei ramuri in nord-estul Stockholm-ului (au fost cam 100 km, se ajungea si pana la Uppsala, au ramas vreo 65) care se intalnesc cam la 10 km nord de gara terminus ("gara de est", metrou "universitatea tehnica"), la 3 statii de metrou de gara centrala.



De cand cu caderile de zapada de jumatate de metru am ajuns sa apreciez aceasta linie. Dupa ce am dus familia la metrou, gradinita si scoli (autobuzele nu au iesit) m-am gandit cum ajung la lucru. Mai functionau doar trenurile si metroul dar la capatul metroului parcarea nu e gratis.

Statiile sunt mici si cochete (si cladirile nu mai sunt gari ci mici magazine, restaurante, cofetarii), trenurile au cate 3 vagoane (unele 6), totul e mic (incepand de la ecartament, 3 picioare vechi suedeze...) si pitoresc, nu ai senzatia ca esti parte a unui "sistem gigant de mutat oameni". Unele gari au 5-6 locuri de parcare :) altele 50, una (comuna cu metroul) in jur de 300. Linia functioneaza cu mici intarzieri dimineata (cam 5 min) cam pe orice vreme, mai putin cand sunt prea multe frunze pe sine :) In ore de varf sunt 15 trenuri pe ora.

Aici poze de la statia Ösby unde se despart doua ramuri. Un tren a trecut deja de jonctiune... Casuta galbena e fosta gara, acum magazin de mobila si panzeturi. Casuta rosie din plan indepartat (stanga sus) era pt macazuri, acum cred ca e casa particulara.



Mica parcare, cu trenul ajuns deja in gara si panoul cu trenurile spre Stockholm pe cele 2 ramuri (si intarzierile). Parcarea se umple pe la 8:30 sau dupa, spre deosebire de cea comuna cu metroul care e "gata" la 7:45...



Parcarea vazuta impreuna cu cealalta ramura:


Si gata, ca vine trenul:


Interesant e ca controlorul poate trece dintr-un vagon intr-altul, pe afara :) cred ca si calatorii...



O gara mai mica (mai la nord) cu cateva locuri de parcare


Gara de est (6 linii, dateaza din 1884)


Trenul a fost de multe ori in pericol de desfiintare, in anii 70 credeau ca metrou si rutier ajunge. Noroc ca s-au prins ca pe rutier, degeaba comstruiesti drumuri noi ca in cativa ani se umplu de masini. Oamenii nici n-au vrut sa prelungeasca metroul mai la nord (a fost un rederendum) asa ca acum cele doua merg in paralel cam 10 km pt ca trenul sa continue sa ajunga in centru. O decizie foarte buna pt ca unii calatori (ca mine) nu trebuie sa mai schimbe deloc, iar altii pot lua autobuzul sau o bicicleta pe care si-o leaga la gara, nu mai e nevoie sa treaca si prin metrou...

Dupa ezitatile intre desfiintare si modernizare, in anii 90 sina avea inca joante. Se merge cu 80, cu intentia de a cumpara vagoane noi pt 120. Populatia orasului si a zonei sunt in crestere, deci nu mai e niciun pericol :)

Poze de pe net... Asa arata in zonele mai rurale:



Trenul vechi (folosit pana tarziu in secolul trecut). Ca in alte domenii (ex. case vechi) exista un grup de entuziasti care le restaureaza. E impresionant cum au grija de conservarea si documentarea lucrurilor si cladirilor vechi.



Video din 1992, se vad garniturile mai vechi, si cateva statii secundare, cu garile lor micute.
https://www.youtube.com/watch?v=gSqD0yGGRAM

Si o locomotiva cu aburi (Thor) care circula mai demult pe portiunile neelectrificate ale liniei inguste
https://www.youtube.com/watch?v=tpB6_3Pencg

Ca fapt divers, o varianta despre originea numelui "rus" (Rusia) vine de la regiunea Roslag unde circula acum trenul. De aici ar fi plecat vikingii care au unit triburile slave... And the rest, as they say, is history.

cristi5

Chanel (parfumuri) se opune proiectului TGV Marsilia-Nisa pt ca ar distruge campuri cu iasomie.
http://m.hotnews.ro/stire/21446706

Ionut

Foarte interesant. :) Sa ocoleasca. Interesant sa vedem cat ar fi exproprierile. :D

Ionut

Polonezilor nu le este frica de tuneluri prin zone urbane. :)




Łódź lanseaza licitatia pentru tunelul feroviar

PKP Polskie Linie Kolejowe (administratorul de infrastructura feroviara din Polonia) a anuntat o noua licitatie pentru reconstructia unui tunel care leaga trei statii feroviare in Łódź –  Fabryczna, Kaliska si Żabieniec. Proiectul implica constructia a doua noi statii in tunel, oferind un acces mai bun catre centrul orasului. Proiectul va fi implementat in doua etape. Prima etapa implica constructia tunelului feroviar pe sectiunea Łódź Widzew Lodz – Fabryczna si o statie noua. Valoara proiectului este de 1,75 miliarde de zloti (387 milioane de euro). Lucrarile de design si constructie sunt programate pentru 2017-2022.



Tunelul diametral din statia Fabryczna vaoferi noi oportunitati pentru Jonctiunea Feroviara Łódź si va permite servicii feroviare de mare distanta pe axele nord-sud si est-vest. Tunelul de sub oras va fi construit in doua directii, partea nordica catre statia Żabieniec si partea sudica catre statia Kaliska.

ClubFeroviar.ro

mr.L

Polonia a dovedit prin proiectele de infrastructura , si in special cele feroviare, ca este cu o clasa peste Romania, si tinde sa se bata cu Germania pe viitor. Nu numai prin corelarea si logica proiectelor, dar si printr-un nivel al calitatii la care noi nu putem inca sa speram.
Uitati-va doar la gari sau halte si puteti observa cum inteleg unii sa acorde respect calatorilor. Materialul rulant, de asemenea, un intreg arsenal menit sa ridice standardul de confort.

Ionut

Marea Britanie ar putea infiinta prima organizatie feroviara integrata



Secretarul de Transport britanic, Chris Grayling, a anuntat ca viziunea sa feroviara include infiintarea East West Rail, primul nou operator feroviar integrat in ultimele decenii, separat de Network Rail, si o mai buna aliniere a stimulentelor intre administrarea infrastructurii si operarea serviciilor feroviare. ,,East West Rail va oferi o ruta de navetisti pentru centrele importante de pe aceasta ruta si, de asemenea, va crea cadrul necesar pentru dezvoltarea resedintelor si afacerilor pe un coridor care este unul dintre zonele prioritare ale guvernului pentru viitorul tarii noastre. Noua organizatie va lucra indeaproape cu Comisia de Infrastructura Nationala deoarece are in plan dezvoltarea acestui coridor de importanta nationala in vederea identificarii celei mai bune metode de livrare a proiectului", a declarat Grayling.

East West Rail va furniza designul, constructia si operarea legaturii lipsa dintre Oxford si Cambridge. In plus, Secretarul de Stat a anuntat ca intentioneaza sa vada o mai buna colaborare a industriei feroviare pentru furnizarea unor servicii imbunatatite calatorilor. ,,Dorim sa vedem o mai buna colaborare a industriei pentru a rezolva problemele mai repede, prioritare fiind nevoile calatorului. Atunci cand lucrurile nu merg bine, lipsa unei abordari comune poate duce la inrautatirea lor.". Planurile privind o mai buna operare a infrastructurii si trenurilor de-a lungul retelei feroviare vor fi puse in aplicare prin noi francize feroviare. Prima franciza noua inchiriata va fi pe liniile South Eastern si East Midlands care, conform estimarilor, va include echipe integrate de operare trenuri si infrastructura. Francizele vor fi acordate in 2018.

ClubFeroviar.ro

infraAdi_ro

E din Elvetia dar merita vazut

Cel mai lung tunel din lume, deschis traficului în Elveţia

Cel mai lung tunel din lume, construit în Elveţia şi destinat facilitării schimburilor comerciale între nordul şi sudul Europei, a fost deschis traficului duminică, au informat Căile Ferate Federale Elveţiene, citate de AFP. Tunelul, denumit ,,GBT" (Gotthard Base Tunnel) şi construit între oraşele Zürich şi Lugano, are o lungime de 57 de kilometri şi traversează masivul Gotthard din Alpi.   Tunelul a fost inaugurat în luna iunie de către preşedintele Confederaţiei Elveţiene, Johan Schneider-Ammann, în prezenţa mai multor oficiali, printre care preşedintele francez Francois Hollande şi cancelarul german Angela Merkel.   Lucrările au necesitat 17 ani de muncă şi o investiţie de circa 11 miliarde de euro.   Tunelul va fi tranzitat în fiecare zi de 260 de trenuri de marfă, care vor circula cu o viteză de 100 kilometri/oră, şi de 65 de trenuri de pasageri, care vor putea rula cu până la 200 kilometri/oră.



http://adevarul.ro/international/europa/cel-mai-lung-tunel-lume-deschis-traficului-elvetia-infografie-1_584d59d65ab6550cb852eb6b/index.html
Romania are un viitor doar daca are prezent!

TibiV

Quote
Cel mai lung tunel din lume, construit în Elveţia şi destinat facilitării schimburilor comerciale între nordul şi sudul Europei, a fost deschis traficului duminică, au informat Căile Ferate Federale Elveţiene, citate de AFP.
(...)
Tunelul a fost inaugurat în luna iunie de către preşedintele Confederaţiei Elveţiene, Johan Schneider-Ammann, în prezenţa mai multor oficiali, printre care preşedintele francez Francois Hollande şi cancelarul german Angela Merkel.

Nu este cam cu 6 luni prea tarzie stirea ?!?!...
Daca te duci inapoi 6 luni undeva pe topicul "Feroviar" sigur vei gasi comentariile "la zi", inclusiv video cu doamna Merkel...

S-a discutat subiectul cateva zile bune...;)

OK, inteleg diferenta dintre "deschis traficului\' si "inaugurat"....
Dar... hmmm....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Ce inteleg britanicii din sintagma "noduri multimodale"...




Marea Britanie inaugureaza noua statie Edinburgh Gateway



Noua statie de transfer tren-tramvai Edinburgh Gateway a fost inaugurata oficial de Ministrul de Transport britanic, Humza Yousaf, la 9 decembrie si a fost deschisa publicului la 11 decembrie. Noua statie in valoare de 41 de milioane de lire (48,85 de milioane de euro), din vestul orasului, va ajuta la imbunatatirea optiunilor de calatorie pentru calatorii din Fife si nord, oferindu-le acces simplificat la reteaua de tramvaie din Edinburgh si la aeroportul orasului. Noua statie are o suprafata de 265m, peroane pentru trenuri cu 10 vagoane si o sala de 1500m2. Un pod de acces fara scari leaga platformele de statie si de statia de tramvai cu ajutorul lifturilor si scarilor rulante. Un pasaj subteran  sub autostrada A 8 ofera acces pietonilor si ciclistilor din centrul Gyle din apropiere.

Edinburgh Gateway face parte din Programul de Modernizare Edinburgh Glasgow finantat de guvernul scotian (EGIP) care, impreuna cu programul de electrificare in derulare de-a lungul centurii centrale, va reduce timpul de calatorie, va creste capacitatea si va permite introducerea trenurilor mai rapide si mai putin poluante. ,,Investitia de 41 de milioane de lire va aduce beneficii uriase transportului feroviar de calatori catre si din zona Gogar, integrand reteaua feroviara cu reteaua de tramvaie si oferind o legatura directa catre Aeroportul din Edinburgh", a declarat Ministrul Transporturilor, Humza Yousaf.

ClubFeroviar.ro

Ionut

PKP semneaza cofinantarea proiectului de modernizare feroviara in cadrul PO ,,Eastern Poland"



PKP PLK, administratorul de infrastructura feroviara din Polonia, a semnat un acord de confinantare conform Programului Operational ,,Eastern Poland" 2014-2020. Valoarea investitiei este de 569 de milioane de zloti (128 de milioane de euro), din care cofinantarea UE este de 393 de milioane de zloti (88,4 milioane de euro) si include modernizarea si electrificarea a 68 si 565 de linii feroviare, intre Lublin si nodul feroviar Stalowa Wola-Rozwadów. Lungimea totala a liniilor de cale ferata incluse in proiect este de 105 km, din care 2,3 km fac parte din TEN-T.

Proiectul include modernizarea liniilor feroviare, inclusiv a sistemelor de control al traficului si sistemele de informare a calatorilor. Conform estimarilor, proiectul va fi finalizat in 2020. ,,Conform strategiei Feroviare Nationale, in ultimele luni, am lansat lucrarile de modernizare feroviara. Contractul semnat este unul dintre cele mai importante elemente ale nodului feroviar Wschodniej care are nevoie de o investitie de 6,5 miliarde de zloti (1,46 miliarde de euro). Scopul proiectelor este de a conecta mia bine orasele mari din estul Poloniei de reteaua feroviara nationala. Am alocat 1,25 de miliarde de zloti (281 de milioane de euro) din programul operational Eastern Poland dezvoltarii infrastrucurii feroviare, drumurilor si dezvoltarii transportului urban", a declarat Adam Hamryszczak, Secretar de Stat Adjunct in cadrul Ministerului Dezvoltarii.

ClubFeroviar.ro