Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

http://www.agerpres.ro/externe/2015/11/14/alerta-un-tgv-care-efectua-probe-a-deraiat-in-apropiere-de-strasbourg-cel-putin-cinci-morti-17-50-22

Un TGV care efectua probe a deraiat în apropiere de Strasbourg, cel puțin cinci morți sâmbătă, 14 Nov 2015, 17:50  •  Externe
Un tren de mare viteză (TGV) care efectua probe pe o nouă linie de mare viteză la nord de Strasbourg (est) a deraiat sâmbătă după-amiază la Eckwersheim (departamentul Bas-Rhin), în apropiere de Strasbourg, incidentul soldându-se cu cel puțin cinci morți, informează cotidianul francez Le Parisien.

Trenul a luat foc după ce a sărit de pe șine. Nicio conexiune nu a fost stabilită cu atentatele de vineri noapte din Paris, soldate cu cel puțin 128 de morți și 300 de răniți și care au fost revendicate de gruparea jihadistă Statul Islamic.

Rama de tren circula cu tehnicieni la bord și ar fi deraiat din cauza vitezei excesive, a declarat pentru AFP un reprezentant de la compania franceză de căi ferate SNCF.

Importante mijloace de intervenție și salvare au fost trimise la locul incidentului. Potrivit declarațiilor unui martor, care a vorbit cu publicația Dernieres Nouvelles d'Alsace, trenul s-a răsturnat și o parte dintre vagoane au căzut în canalul Marne-Rhin, după care au luat foc.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote
Firma chineză CRG va construi o linie de tren de mare viteză în Ungaria

Shanghai, 25 nov /Agerpres/ - Un consorţiu condus de firma China Railway Group (CRG) a câştigat un contract în valoare de 10 miliarde de yuani (1,57 miliarde de dolari) pentru a construi secţiunea din Ungaria a unei căi ferate de mare viteză care va face legătura între Budapesta şi Belgrad, aceasta urmând să fie prima linie de tren de mare viteză care utilizează tehnologie chineză din Uniunea Europeană, transmite Reuters.

China Railway Group a precizat într-un comunicat de presă difuzat miercuri că un număr de trei firme - China Railway International Group (divizie a CRG), o subsidiară a operatorului naţional China Railway Corporation şi Compania naţională de căi ferate din Ungaria - vor forma un consorţiu care va construi această linie de tren de mare viteză cu o lungime de 160 de kilometri.

Linia ferată, care împreună cu secţiunea din Serbia va avea o lungime totală de 350 de kilometri, ar urma să fie terminată în doi ani şi va permite trenurilor să ruleze cu viteze de până la 200 de kilometri pe oră. CRG a precizat că firmele chineze vor fi responsabile pentru 85% din consorţiu, fără a oferi alte detalii.

China, Ungaria şi Serbia au convenit încă din 2013 să coopereze pentru construirea unei linii de tren de mare viteză între Budapesta şi Belgrad. Marţi, ministrul ungar de externe, Péter Szijjártó, şi preşedintele principalului organism de planificare economică din China (CNDRC), au semnat un acord interguvernamental pentru modernizarea liniei de tren Budapesta-Belgrad cu ocazia summitului China-CEE. Szijjártó a precizat că 85% din investiţiile în acest proiect vor fi finanţate de China iar restul de Ungaria. Szijjártó a confirmat că modernizarea secţiunii de 166 de kilometri din Ungaria va costa 472 miliarde de forinţi (1,5 miliarde de dolari). Potrivit acestuia, China a acordat Ungariei un credit pe 20 de ani cu o perioadă de graţie de cinci ani, rata dobânzii urmând să fie stabilită în perioada următoare.

Prezent la summitul China-CEE, premierul chinez Li Keqiang a spus că ţara sa este dispusă să ofere statelor din CEE condiţii flexibile de finanţare atâta timp cât utilizează echipamentele şi produsele chineze.

În condiţiile în care dispune de cea mai lungă reţea de linii de tren de mare viteză din lume, China a început să-şi promoveze expertiza în acest domeniu şi altor guverne şi recent a depus oferte pentru proiecte în SUA, Mexic şi Thailanda.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

What? Viteze de pana la 200? Și cică linie de mare viteza? As fi înțeles un așa contract și as articol în românia.  Dar Ungaria?  Sau prostit și ăstia?
Nu mă pricep...dar cum va fi interoperabilitatea?  Vor.face.chinezi ERTMS?
Drumurile noastre POATE;

frunzaverde

Nu este vorba de o linie noua, este vorba de o modernizare a liniei existente la standardul "conventional plus", adica 160 cu echipament standard, 120 pentru marfa cu potential 200 (si eventual semnalizare) pentru trenuri tilt. Linia va fi in continuare mixta (marfa/local/expres). Adica practic ce s-a facut la noi pe Bucuresti - Constanta.

Deja vorbim de o intarziere de peste 2 ani fata de datele convenite in 2009. Sa vedem ce-o iesi - nu-mi pun sperante mari, dat fiind lipsa de experienta a chinezilor in Europa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

Si au nevoie de chinezi? A fost licitatie deschisa internationala si au iesit chinezi mai ieftini?

In alta ordine de idei....uitandu-ma pe harta, mi-au venit urmatoarele idei pentru momentan utopicul HSR:

1. O linie Bucuresti-Budapesta de mare viteza nu ar fi o asa mare tragedie daca ar merge via Belgrade. In romania ar prinde ca orase mari Craiova...si oricum ar acoperi tot sudul Romaniei foarte bine.

2. O varianta alternativa...ar fi Budapesta-Belgrav-Sofia (linie cvasi dreapta)...si in care sa ne intepam si noi cu Bucuresti-Craiova...udneva la sud de Belgrad..sau chiar in Belgrad. Constanta ar fi oricum pe directie. Sarbii ar prinde pe aceasta linie practic toate orasele lor mari.
Drumurile noastre POATE;

Europiu

In materie de cai ferate sunt si mai afon decat in materie de drumuri. Nevertheless, ca unul care navigheaza pe site-urile germane, am gasit
aceasta galerie foto referitoare la recenta inaugurare a tronsonului Erfurt-Leipzig.

Se spune ca, la terminarea intregului proiect Muenchen-Berlin, durata calatoriei va fi de 4 ore in loc de 7, cat este acum cu ICE-ul.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

#36
Au lucrat si firme românesti cu muncitori români ca subantreprenori la unele dintre poduri / viaducte / tunele. Intregul proiect München - Berlin a fost demarat in 1992, imediat dupa reunificare. In 1993 a fost votat prin lege ca fiind proiect prioritar. Fiind un proiect de coeziune (unificare Germania de Est cu Vest) a beneficiat de 75% cofinantare de la UE (intre Nürnberg si Berlin 515 km. Nu stiu daca si de la Nürnberg la München, acolo posibil sa fi fost doar fonduri ale DB si statului german). Din cate stiu spera sa fie operational in mare parte in trim. IV 2017. Asadar le va fi luat ca. 25-26 de ani. La nivel actual finalizarea COMPLETA este prevazuta pentru 2020, dar acest termen nu mai este realist posibil.

In bugetul pe 2012 se vorbea de un cost estimat total de 9,7 miliarde € - vorbim de Nürnberg - Leipzig - Berlin, cei 515 km. In 2015 costurile estimate au ajuns la 9,9 miliarde. Initial, in 1993 se credea ca vor fi suficiente 12,4 miliarde de marci (=ca. 6,3 miliarde euro)  :D si ca finalizarea poate avea loc in anul 2000.  :D
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

stangabriel

Am inteles unde bati. Si noi daca aveam cum sa incepem lucrari acum 25 de ani eram departe. oricum arata fantastic lucrarea si nici nu zici ca a fost santier cu noroi candva.

Europiu

@vancouver: Nu ma indoiesc ca au fost si romani care au lucrat acolo; la sfarsitul anilor '90 aveam biroul langa santierul Pinacotecii III din München (Pinakothek der Moderne). A crescut inima in mine, intr-o zi prin '97 cand, trecand pe langa santier, am auzit doi muncitori nervosi care si-o bagau si scoteau in dulcele grai de acasa!  :lol:

Si, ca sa ramanem off-topic, eu zic ca fonduri pentru proiectul asta vin si de la Soli, nu crezi?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

Quote from: Europiu on December 14, 2015, 04:06:32 PM
Si, ca sa ramanem off-topic, eu zic ca fonduri pentru proiectul asta vin si de la Soli, nu crezi?

Nu stiu nimic in acest sens. Tind insa sa cred ca nu.
Pentru necunoscatori, europiu se refera la "taxa de solidaritate" platita de toti din fosta RFG pentru reconstructia RDG, taxa care se incaseaza cu mare spor si astazi. Este un supliment la impozitul pe salariu. Cred ca am cotizat si eu cu cateva sute de euro de-a lungul anilor, daca nu si mii...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Ca sa revenim on topic, asa arata un adevarat trafic feroviar cadentat:



Ceea ce vedem in imagine corespunde unui ciclu de 2 ore. Fiecare linie este un tren. Evident ca atat dus, cat si intors, adica totul se mai inmulteste o data cu 2 ca numar efectiv de garnituri care trec pe acolo in cele 2 ore. Ciclurile de 2 ore incep la 6:00 si se termina la 22:00.

Practic te duci la gara asa cum te duci la metrou. La orice ora te duci au sigur tren pe directia ta. Fie direct, fie cu schimbare. De ex. pe Dresda - Frankfurt sa zicem la orele pare avem legatura directa, iar la orele impare legatura cu schimbare la Leipzig sau la Halle.

Ceea ce nu se vede clar in schema, pe relatia Erfurt - Berlin trecerea prin Leipzig reprezinta un ocol important. Acesta este motivul construirii legaturii si prin Halle, un oras care insa oricum era un nod feroviar important.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

si ce mai imi place e ca schimbul, când se face nu te obliga sa alergi cu bagajele peste zeci de linii, sau sute de metri.

Culmea...la ei se poate ca trenul sa traga la acelasi peron, dar cealalta linie.
Drumurile noastre POATE;

nenea_hartia

Luni am fost la Liège și am făcut câteva poze cu principala gară de acolo, Liège-Guillemins. Am mai citit pe forum despre subiect, iar ultima dată parcă @bogdymol se plângea în legătură cu gara din Arad, și anume faptul că reabilitările gărilor mai mari de la noi folosesc aceeași soluție inestetică și deloc practică (dacă bate vântul te uzi oricum, iarna mori de frig și îți spargi capul pe gheața de pe peron), aceea de a acoperi cu câte o copertină separată fiecare linie în parte (ex. Mediaș), în loc de a acoperi toate liniile cu o singură copertină. Bun, Liège-Guillemins poate e un exemplu exagerat, dar în prima poză se vede o altă gară de pe traseu, cea din Leuven (sau Louvain, cum îl știm noi), un oraș mult mai mic, dar care folosește aceeași soluție practică și estetică:

Leuven:



Liège-Guillemins:






TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdymol

Multumesc de poze nenea_hartia! Asa ceva mi-ar fi placut sa vad si la gara din Arad.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele